2017
|
|
...esan dudan bezala beti ulertu dut/ bagenekien existitzen zela baina ingelesa zen gehien hitz egiten zen hizkuntza nire amak ez zekielako irlanderaz (G11, 42). b8 (45 urte, gizonezkoa) soilik ingelesez hitz egiten hazi zen, eta irlandera eskolan eta, gerora, unibertsitatean ikasi zuen. nabarmentzen du, bereziki, berarentzat oso garrantzitsua dela ulertzea bere familiakoak irlanderadunak izan zirela
|
duela
belaunaldi gutxi batzuk:
|
2018
|
|
Ondorioz, zama pisutsuak gertatzen zaizkigu misio kolektiboetan, salbamendu konpromisoetan, oinarritzen diren diskurtsoak –are eta gehiago, sakrifizio kutsurik badute. Badakigu zerbait horretaz ohiko euskaltzaletasuna muineraino sartuta
|
dugun
belaunaldietako kideok talka hori gorpuzten baita sarri, esaterako, egungo haur eta gazteengana misio horren erreleboa egitera hurreratzen garenean.
|
2019
|
|
Hitzezko jardun formallandu (ago) eta erdal erasanago horrek inpaktu argia
|
du
belaunaldi berrietan (eskolan dabiltzanetan edo ibili berrietan). ardatz eta iturri" ez izatea, eta beste bat" ardatz eta iturri" ez izatea. Funtsezko puntua da hau, arnasguneetan bereziki. zer esan liteke, beraz," ardatz/ ez ardatz" horretaz?
|
|
kontuak horrela izan balira, euskara aspaldi galdua zen erdara hutsezko eskoletara joan izan diren (garen) haur gazteon artean. aparteko eragina du eskolak, orain, arnasguneetan ere: lehen ez bezalakoa da, hainbatetan, bertako gazteen hitzezko jarduna (aldaera formal espositibo landua eta, maila batetik aurrera terminologikoki zabaldu aberastua). erdal inpaktu handiagokoa ere bada, barne osaeran. hitzezko jardun formal landu (ago) eta erdal erasanago horrek inpaktu argia
|
du
belaunaldi berrietan (eskolan dabiltzanetan edo ibili berrietan). hori ezin da ahaztu. Inpaktu horrek ez du, ordea, gainerako guztia baztertzen eta ezabatzen. eskola garrantzitsua da.
|
|
...talde, erabiltzaileek hizkuntza nagusien alde egiten dutela kontuan izanik dugun eskaintza gehiegi ere izan daitekeela ondoriozta daiteke. honek kontraesana dirudi, baina euskararen bizitasun digitala ez da eskaintzara mugatzen, erabilerarik gabeko eskaintzak ez baitu etorkizunik. erabiltzaileak trebatu eta motibatu behar ditugu, gure komunitate digitala indartu eta ingurune digitala hain berezkoa
|
duten
belaunaldi berriak sarean euskaraz kontsumitu eta sortzera bultzatu. ondorioz, aztertutako datuak oinarri hartuta," nolakoa da euskararen bizitasun digitala?" berriz galdetuko bagenu, honela erantzun genezake: euskararen bizitasun digitala ona da, baina tresna eta edukien eskaintza ingurune digitalaren aldaketetara egokitu behar ditugu, eta erabiltzaileak kontzientziatu eta aktibatu euskararen alde ingurune digitalean ere. euskararen bizitasun digitala bermatu nahi badugu eskaintza eta eskaria, biak, indartu behar ditugu.
|