Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Txillardegiren lana, beraz, besteak beste, dibulgatzaile eta eragilea izan da. ...ulgazioa, jasoa baizik, ez edonorentzat euskaltzalearentzat soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 57 baizik, eta ez kontenplatiboa ekintzailea baizik2 Txillardegik kontrabandoa egin du, ideien kontrabandoa bide normaletik hornidurak urri ikusi zituen garaian, baina merkatari onak lez, bere zakuan ongi hautatutako salgai finak ekarri ditu, ezagumendu sakona eta adimen zorrotza duenak bakarrik egiten dakien moduan.
2011
‎...iglosia terminoa jendearengana nola heldu den ikusten badugu. eta hau gertatu da, helburu bat, kezka bat eta transmisioa egon delako egin da. hor, behar bada, gako bat dago, izan ere soziolinguistikarekin, hizkuntzarekin kezka bat badago, nahi dugulako gure inguru soziala eraldatu, hizkuntza txertatu. gure kasura etorrita, helduen hizkuntza irakasleei galdetuz gero ea ikasleek euskara ikastea nahi duten bakarrik, gehienek ezezkoa erantzungo lukete. gehienek ikasteaz gain euskara erabiltzea ere nahi dute, egin daitekeen lekuetan egitea, eta euskararen aldeko sustapen lana izatea. Nolabaiteko aldaketa soziala eskatzen ari gara. zentzu horretan, soziolinguistikak paper bat bete behar du. zein paper?
‎Ikusmira hau gogoan dugula, behar bada, eleaniztasuna lorgarriagoa izango da. Lantxo honetan, eta abiatzeko, eleaniztasuna giza mailan eta norbanakoaren baitan zer eta nola ulertu daitekeen aztertuko dugu. ondoren, eleaniztasunaren aldeko hainbat ekimenen edo praktika egokien berri emango dugu. eskolak ezin du bakarrik, ezinezkoa da, honelako erronka bati aurre egin. giza zientzien, eta bereziki hezkuntza aldetik eleaniztasunaren alde proposatzen diren printzipio batzuk eta egin daitezkeen zenbait jardun gogoratuko ditugu azken atalean. Agian, horrela, gure helburua ez da hain utopikoa izango.
2012
‎Iturri pertsuaditzaile baten sinesgarritasunaren alderdirik funtsezkoena da fidagarritasuna (Eagly eta beste, 1978). Komunikatzaile bat fidagarritzat jotzen da audientziak konfiantza osoa duenean komunikatzaile horrek egiatzat dituenak bakarrik esango dituela.
2013
‎Itxaro Artola – Euskararen ainguralekuak Arrasateko gazteen hizkuntza portaeran. Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz zuen bakarrik eta %17, 4ak, bietara. Elkarrizketatu ditugun hamabost gazteetatik hamabi %25 horretan leudeke.
2015
‎Ez ditugu bakarrik buruan espazio fisikoak direnak kontuan hartu, harreman sareak garrantzitsuak izango dira zentzu horretan, espazio fisikoen paretak gainditzen dituztenak. Eta testuinguru horretan, sare digitalen garrantzia eta bertan eragitearen beharra ezinbestekoa da.
‎Baina kontu, ez ditugu bakarrik buruan espazio fisikoak direnak kontuan hartu, harreman sareak garrantzitsuak izango dira zentzu horretan, espazio fisikoen paretak gainditzen dituztenak. Eta testuinguru horretan, sare digitalen garrantzia eta bertan eragitearen beharra ezinbestekoa da.
2018
‎Hori da gure hiztun berria, eta horrela ulertu behar da ezagutzan eta erabileran ez joatea erritmo berdinean. Argi dago gutxitasun horretatik abiatuta aurrera egin behar dugula, jakinda ere hiztun berri horiek ez dituztela bakarrik baliatzen bi hizkuntza, eleaniztunak baitira txikitandik. Ingelesezko hainbat eta hainbat produktu kontsumitzen dituzte, eta ikastetxean ere normaltasunez ematen dituzte ‘science’ eta ‘sport’ ingelesez.
2019
‎Lagineko ikasleen %72k dute bakarrik euskara lehen hizkuntzatzat, eta, hala eta guztiz ere, etxeko hizkuntza euskara dute %80k. horrek esan nahi du kaleko arau sozialak baduela indarra eta erakargarritasuna etxera ere sartzeko. euskal herriko bestelako errealitate soziolinguistikoetan gaztelaniaren eta frantsesaren kaleko nagusitasun eta erreferentzialtasun biziak tokian tokiko etxeetako hizkuntza ohituretan atea jotzen due...
2022
‎Bidea luzea izan da, eta bidaide asko izan ditugu (pertsonak, enpresak, ekintzak, planak...), eta horri esker eskarmentu handia lortu dugu, asko ikasi dugu, eta horrek lanak eraginkorrago, azkarrago eta hobeto egitea ahalbidetu digu. Adibidez, orain ez da nahikoa euskara plana martxan jartzea; aitzitik, bereziki ahalegintzen gara plana enpresen bizkarrezurrean edo muinean txertatzen, bere ohiko lan egiteko egituraren eta moduen barruan, eta ez alboan; horrela, saiatzen gara enpresen eguneroko jardunean aintzat hartzen, eta ez dadin izan aukerakoa, borondatezkoa edo nahi duenarentzat bakarrik. Ez da erraza, ordea, eta batzuek oraindik euskara plana aparte ikusten dute, ez lanari lotutako zerbait bezala; oraindik euskararen alde lan egiteari ez zaio behar besteko baliorik ematen, eta lan horrek sarritan ez dauka behar adinako aitortzarik.
2023
‎Gazteek beren gustu, jarduera eta zaletasunak azaltzeko interesa erakutsi zutenez, subjektu askok tentuz erantzun zituzten galderak. Nolanahi ere, ez da ahaztu behar inork ez duela gustuko duena bakarrik egiten: "... praktika eta kontsumo kulturalak ez dira soilik norberaren gustu eta grinagatik motibatuta egoten:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia