Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2007
‎Horrekin batera, begien aurrean dugun baina bestela baitakoan doakigun jazoera bat aitatu nahi dut: umeek norekin dituzte harremanak?
2008
‎Honenbestez esan genezake euskal hedabideak gehiago iristen direla ikasketa maila handiagoa dutenengana baina hedabide mota bakoitzaren araberako ezberdintasunak daudela. Telebista errazago iristen da edozein ikasketa maila daukatenengana.
2010
‎Eleaniztasunak abantaila asko ditu baina ondo bereizi behar dira hizkuntzen funtzio desberdinak, eleaniztasuna modu iraunkor batean gauzatzeko. Ildo horretan, Argem� k honakoa esaten du unibertsitatearen baitako hizkuntza aniztasunari buruz:
‎Eleaniztasunak abantaila asko ditu baina ondo bereizi behar dira hizkuntzen funtzio desberdinak, eleaniztasuna modu iraunkor batean gauzatzeko.
‎euskararen gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: euskaraz dakiten gazteen ehunekoa etengabe hazi den bitartean (egun %27, 2 euskaldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan erabiltzeko ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maist...
‎Gurasoen ama hizkuntza euskara izan ez arren, ikasteko ez dut arazorik izan, izan ere, Etxarriko biztanlego gehienak euskaraz mintzatzen da bere egunerokotasunean. Ikastolan ikasi nuen eta lagun taldean ere euskaraz aritzen ginen nagusiki(...) etxeko giroa erdalduna izan ohi dut baina helduz joan ahala ahizparekin euskaraz hitz egiteko ohitura hartu dugu, askotan gurasoak ere aurrean daudelarik. Asko maite dut euskara, asko baloratzen dut ondo hitz egiten dutenen euskara hori(...) Halere, nik oso arrunt mintzo naiz, baina saiatzen naiz gutxinaka gutxinaka zertxobait hobetzen bederen(...) euskararekin konpromezu kontzientea dudala eta ahalik eta esparru guztietan erabiltzen saiatzen naizela.
‎Nire aitaren familia euskalduna da, baina nire amarena ez. Hortaz, nire etxean euskara aitarekin erabili izan dut beti(...) Ultzaman giro euskalduna dugu baina jendeak ulertu arren, erabilpen eskaxa dago. Euskaldun zaleak gara gazte gehinok, baina gero, erabiltzeko orduan, aunitz kostatzen zaigu, ohitura falta dela eta.
‎[Barañain]... Ama euskalduna dut baina aita ez, beraz, txikitatik bi hizkuntzak entzun izan ditut. Hala ere, jende gehienarekin, klasean ez ezik, erdara da erabili izan dudan hizkuntza gehienbat.
2011
‎Gazteen pertzepzioa argia da gai honetan: hauen ustez euskarak gai batzuetaz aritzeko balio du eta beste gai batzuetarako, agian balio du baina ez da erabiltzen. Hemen argi ikusten da euskara zerekin lotzen duten gazte askok:
‎Bilbon XX. mendean nagusitu den ikuspegi honen oinarrian hirian euskarak jasandako gutxiespen eta ordezkapenaren oinordetza dago (Agurtzane Elorduik24 Hego Uriben aztertutako prozesuaren bertsio bilbotarra). Gutxiespen eta ordezkatze horrek baditu baina lekukotza edo mugarri garrantzitsu batzuk gaur eguneko errealitatera diskurtsoaren moldaketa baten bidez heldu zaizkigunak, eta moldaketa eguneratze horiei esker, mugarri horien oihartzunak birsortu eta zabaldu egiten dira Bilboko hiri imaginarioan.
‎Laburpena. euskarak bere lekua behar du baina, nola irudikatu hizkuntzak bere berea behar duen leku hori, diglosia kontzeptuaren oinarrian dagoen konpartimentazio hierarkikoa eta hizkuntza funtzioen irudikapen dikotomikoa arazotsua gertatzen zaizkit orain eta hemen euskarak ezinbertzez behar dituenak zehazteko. eta bertikalki antolatzen den funtzio segida ordez, euskaldunok geure erdigune eta erreferentzia osoa atxikiko genukeen harreman sare, zirkuitu, sistema, ibilbide... edo nolanahi eratutako moldea irudikatuko bagenu?
2015
‎Adibidez: euskaraz ez dakiten guraso askok seme alabek euskara ondo ikastea nahi dute baina ez zaie axola lagunartean zein hizkuntza erabiltzen duten, eta beraz, mezua euskara ondo ikastearen bidean kokatu da (eta ondo ikasteko asko erabili behar dute) eta ez lagunartean euskara erabiltzearen inguruan (ez zaie axola).
2017
‎— a jatorrizko hiztun primarioak: ama hizkuntza dute baina alfabetatu gabeak
2018
‎— Ttakunen herriko elkarteekin harreman handia dute baina ez daude egituraren barruan. Bazkideek dute batzar orokorrean erabakitzeko ahalmena.
‎Badirudi, hurkoari egozten dizkiegun asmoek geure baitan oso aldarte desberdinak sorrarazten dituztela. Kontsideratzen badugu solaskideak guregana egokitzen ahal duela baina ez dela egokitzen NAHI EZ duelako, baliteke gure baitan harekiko erresistentziak eta gaitzespen sentipenak erraz ernatzea. Era berean, kontsideratzen badugu solaskideak guregana ez dela egokitzen benetan EZIN duelako, orduan harekiko enpatia eta uste ona nagusituko zaigu, eta ez dugu arazorik izango ahal izanez gero gu harengana egokitzeko, bera guregana egokitu ezinean dabilenez.
‎Baina zeatik uste don baten bat gaizki sentiu leikiela hikan berba ittearren? Ba eztaukalako dominixoik, eta... igual bere kontzientziak esaten jaolako hika in biko nuke baina eztakitt... Eta ba zuka in biot, eta zu zabitz hika eta ni zuka, eta... Tonto bezela.
2019
‎Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan euskara hutsezko elkarrizketak 186 izan dira, eta 48 ikaslek egin dituzte. talde horren barruan interesgarria iruditzen zait erreparatzea zenbat diren lehen hizkuntza euskara hutsa ez dutenak baina sare sozialetan euskara darabiltenak.
2020
‎"... teknikariek autonomia izan behar dute baina beraien lana politikekin bat etorri behar du..."
2021
‎Nahiz eta hizkuntza ofizialik ez izan, eremu oso anitza da, eta aipagarriak dira bertako hiru hizkuntza, hots, alabugateko tatarera (Kalmukian ere presente dagoena), jurteko tatarera eta karagaxera. Hiruek nogaierarekin antz handia dute baina, neurri batean edo
2023
‎Aurreko belaunaldietatik jaso eta zaindu beharreko altxor baliotsu baina hauskorra dela eta transmisioz jaso baina beren egunerokotasunean ezin artikulatu dezaketena. Euskara eta euskal kultura amama eta aititeren antzeko zeozer dira eurentzako, oso maite ditugu baina beste garai batekoak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia