2004
|
|
Gizakia beste animalietarik nabarmenki bereizteak, ordea, ez du esan nahi gizakiak izaki biologiko izateari uzten diola edota bere biologia bigarren maila batera pasatzen dela, inolaz ere. Biologia eta kultura giza errealitatearen bi" mementu eratzaile" ditugu, bakoitzak bere dinamika propioa
|
duena
baina elkarren beharrean daudenak txanpon baten aurkia eta ifrentzua bezala. Gizakiaren biologia diogunean berorren elementu organiko estrukturalak adierazi nahi ditugu, gizakiaren mementu estruktural gisa ulerturik.
|
|
Kontuan izan dezagun, bestalde, praxiaren kontzeptuak zenbaitek uste
|
duen
baina eremu zabalagoa hartzen duela. Hala, beharrizan materialak asetzeko helburu duen produkzioaz gainera, kultur ondasunen ekoizpena, giza egoeren eta situazioen sorkuntza eta eraldaketa, jarduera produktiboaren hobekuntza eta transformazioa, eta egile indibidual eta kolektiboaren eraldaketa (bere praxiaren ondorioz) ere sartzen dira praxiaren eremuan, laburki eta sintetikoki esanez.
|
2009
|
|
Ezagutzaren agerpenari eta haren izaerari dagokienez, 1873ko data
|
duen
baina Nietzsche hil ondoren argitaratu zen testua hartu du abiagune. Honela dio:
|
|
" Fue Nietzsche el primero en sugerir expKcitamente la exclusion de la idea de ‘conocer la verdad’". 31 Richard Rortyren esaldi horretatik abiatu nintzen Nietzscheri buruzko baieztapen hori osatzeko asmoz. Eta, noski, Nietzscheren testura jo nuen zuzenean; bere testu batean, Gizatiarra, gizatiarregia liburuan, horrekin zerikusi askorik ez
|
zuen
baina interesanteagoa zen bertze hau aurkitu nuen: " Cuando se escriba la historia de la genesis del pensamiento, entonces la siguiente proposicion de un eminente logico tambien estara iluminada por una nueva luz...". 32" La historia de la genesis del pensamiento" edo pentsamenduaren genesiaren historiaz ari da Nietzsche hemen:
|
|
Baina biek, Atenasek eta Sokratesek, dute izateko arrazoia eta, horren ondorioz, talka bat gertatzen da hor. Biek arrazoi
|
dute
baina biek ezin dute elkarrekin bizi. Jainkoen kasu honetan antzeko arazo bat dakusat.
|
2011
|
|
[soka ekuazio matematikoak dena hemen dago eta hemen egon da ez da ezer sortzen, ez suntsitzen ni ez naiz sortu, ez naiz hilko edo, beharbada, dena beti haraxeago dago eta haraxeago [egon da ez da ezer erabat sortzen, ez erabat suntsitzen ni ez naiz erabat sortu, ez naiz erabat hilko ez naiz erabatekoa, itxaron beharra daukat igaroa den etorkizun bati itxaron beharra. Anaximandroren mundu infinituak, apeiron Brahmaren antz handia
|
du
baina apeiron physis da eta Brahma kontzientzia
|
2017
|
|
atzeman nahi izan dudan irudi horretan, errekuperatzeko eta nire izatean txertatzeko, ez dut nire burua jada errekonozitzen eta Besteari egotzi behar diot, gogo onez edo txarrez, bere ezaugarri subjektiboetako bat bezala. Nire objektutasunetik halabeharrez askatua, bakarrik gelditzen naiz Beste objektuaren aurrean, nire ipseitate kalifikaezinean, izateko
|
dudana
baina izan ezin dudana nire funtziotik kanpo.
|