Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Sarerako sarrerak kontrolatzeko sistemari dagokionez ere, ziber irratilariek aukera asko eta handiak dituzte estatistikak lortzeko, zer nolako ikustaldiak egiten diren, nondik egiten diren eta zenbat artxibo jaisten diren jakiteko. Mundu analogikoan soziologoek egiten ohi dituzten azterketak eta zundaketak ez daude faltan Interneten software edo programeriari esker. Horra hor Analog, Access Watch eta gainerako analisi erremintak gure berezoez informaturik egoteko, eta horrela estrategiak markatu ahal izateko, entzuleria fideltzeko edo norabide berrietan zundatzeko.
2001
‎Hizkuntzaren ikuspegi dialektiko honek ondorio argiak ditu: 1) ikuspegidialektikoz uztartu behar ditugu hizkuntzaren alderdi objektiboa eta subjektiboa; 2) geureganatu egin behar ditugu azterketa formalaren emaitzak; 3) berreskuratu eginbehar ditugu ikuspegi formalaren gehiegikeriaz baztertutako errealitateak: a) hiztuna, b) esanahia, c) semantika, d) kultura, e) pragmatika, f) testua; 4) hitzbatean, berreskuratu egin behar dugu hizkuntza ekintza izateak esan nahi duenguztia.
2002
‎Egin diren ekarpenak gutxietsi gabe, antzeman daitekeenez, oraindik ugariakdira hutsuneak, aztertzen ari garen hezkuntza politika eta oinarrizko irakaskuntzaren atal honetan. Hutsune horiek lehenengo eta bigarren gerra karlisten arteko garaian eta II. Errepublikan. Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabari dagokionez, nabarmentzen dira, zeren Nafarroaz badugu azterketa osaturik (Berruezo, 1991b).
‎honek merezi du azterketa sakonagorik, naturaltzat jo izan diren zenbait jazoera ukatu eta aukera berriak zabal ditzakeelako.31
2006
‎Horregatik, gero eta arretahandiagoa eta metodologia egokiagoekin aztertu izan da trantsizioko aro hau.Horrela, hasiera batean ikerketak atzera begirako gurasoen esperientzietan zentratzen baziren ere, geroago luzerako ikerketak erabiltzen hasi ziren, haurdunalditikhaurraren jaiotzara zihoan bitartea aztertuz. Gaur egun, ikerketen hirugarrenbelaunaldian gaudela esan genezake, non haurdunaldian eta erditu ondorengouneetan ebaluazioa egiteaz gain, haurrak urtebetea duenean azterketa egiten den, eta datuen analisi konplexuagoak erabiltzen diren ondorioak ateratzeko.
‎Arrazionalismo modernoaz Weber-ek egina duen azterketak ederki agertzen du burgesaren autokonprentsioaren krisia eta, areago, horren osagai da(...) Mendea amaitzearekin batera, gizateria gidatzeko arrazoian ezarritako konfiantza ere amaituz zihoan. Optimismoa, bai arrazionalismo ilustratuarena eta bere oinordekorik gertuena den positibismo klasikoarena, biak ere, arrazoiaren aurrerabidean sinestuta eta koraza horrekin ondo jantzita?, mende berriko pesimismoak ordezkatu du.
2007
‎Hain zuzen ere, bi zehaztapen horien arteko loturan da gure analisien testuingurua. Hortik abiatua behar du azterketa orok. Hala, nire ustez, bi zehaztapenorokor horiek direla eta, eginkizun aproposena izan liteke birpasatzea nola ulertzenden ezagutza Eurobarometroaren ikerketetan. Horixe izango da ondoko lerroetannire kezka nagusia.
2010
‎Horrelako nazioarteko merkataritzaharremanak bi aldeentzat onuragarriak izango zirela ematen bazuen ere, XX.mendeko lehenengo krisi ekonomikoak Hego Amerikako herrialdeak jo zituenean, egitura ekonomikoaren ahuleziaz eta dependentziaz ohartzen hasi ziren bertakoekonomialari batzuk. Eskura zituzten azterketa ekonomikorako tresnak, garaihorretan nagusi zen paradigma neoklasikoan oinarritutakoak, bertan aplikagarriakez zirela konturatzen hasi ziren.
2014
‎Bistan da aldaketa linguistikoa «graduala» izaten dela, eta denboraluzean bi forma lehiakideak elkarrekin bizi direla, bizikideak direla. Azkenean, horietako bat nagusitzen den arte, bertzea baztertzeraino; horrenbertzez aldaerenmurrizketa gertatzen da egokitzapenaren bidez, aldaera batzuk desagertzen baitira.Azkenean erran nahi dugu azterketa honen bidez, orain arte zeuden ezberdintasunakgutxitzen ari direla, eta koineizazio edo estandarizatze prozesu argia gertatzen aridela, elkarrizketen bidez agerikoa dena.
2015
‎Kontuan hartuta isoglosek eta, nola ez, hizkerek izan dezaketen bilakabidea, alde batetik, etaElgoibarko hizkeraren berezitasuna, bestetik, uste dugu azterketa diakronikoa egitea oso baliagarriaizan daitekeela; hobeto ulertzeko hizkera horrek izandako norabidea eta egungo joera nagusiak.Gainera, azterketa diakroniko horrek adieraziko liguke ea, herrian isoglosa mugaren aldaketarik egonden ala ez.
‎Buruz erantzungo dizut, txostenean daude datuak zehatz. Lehenengo, argitu gukegin dugun azterketan udalerri euskaldunak irizpide horien arabera landu ditugula, UEMAkoak izanedo ez,% 70eko indizea gainditzen dutenak. Euskaldunen kopurua ez da jaitsi.
2017
‎Ikasleen ahotik jaso da, nahiago dute azterketak paperan egitea, ordenagailuan arazoak sortu daitezkeelako eta denbora asko galtzen dutelako azterketa burutzen. Erosoago sentitzen dira paperan eginez gero.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia