Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Urrun ikusten den zerbait, ez bagara gauza, denok bat, indarkeriari frente egiteko. Ez badugu azaltzen behar den pragmatismo minimoa, Euskal Herrirantz eramanen gaituzten pausoen gaian, oinarrizko akordiorik lortzeko.
2007
‎honelakoetan, bat baino gehiago egin daitezke batera eta, gainera, haurrak ez du lekualdatzen ibiltzeko beharrik.Festako 150 euro inguru baizik kobratzen ez dituzten arren, ikastetxekoak ez diren inbitatuek beste bost bat euroren isuna ordaindu behar izaten dute.Haurrentzako diskoteka.Karaokea, dantza, antolatutako jolasak, magoak edo antzerkia, aperitiboak, sandwichak, freskagarriak eta tarta.Hori dena, 10 eurotik aurrera, haur bakoitzeko.Urtebetetze ospakizuneko protagonistaren gurasoei hainbat aholkuZer eginInbitatuak eta anfitrioiaren arteko komunikazioa sustatzea.Bai gonbidatuek, bai protagonistak ere, lagunaren etxera edo parkera zertara joan diren argi eta garbi eduki behar dute: salbuespenezko egokiera da-eta, gonbitea egin duen pertsona eta bere senitartekoak errespetatu behar dituztela eta haiekin atsegin jokatu behar dutela azaldu behar zaie.Bidezkoa da, era berean, beraien artean elkarrizketa sustatzea ere, adiskidantza preziatzen eta balioztatzen has daitezen.Festa antolatzeko tokiaz erabakia hartzeko unean izan kontuan lekuak zabala ez ezik, inbitatu guztien arteko komunikazioa bideratzeko egokia ere izan behar duela.Honelako ospakizunak haur parkeetan edo janari azkarrak zerbitzatzen dituzten berariazko establez... –zorionak, urte askoan edo antzeko esakuneak agertzen dituzten kartoiak eta marrazkiak, lagunen artean banatu beharreko karamelu zorroak?
2011
‎Horri lotuta, irakaslea hainbat balioren transmisore izan daitekeela ekarri dute gogora. «Ikasleei bizitzak merezi duela azaldu behar zaie, gauza asko daudela deskubritzeko». Sentiaraztearen garrantzia aipatzen da:
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Geh... Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Zer higiene neurri hartu behar dituen azaldu behar zaio pazienteariPazienteari.
‎Erdiko zurrustaren gernua nola jaso behar duen azaldu behar zaio pazienteari, horretarako gauza baldin bada, eta txiza egiten utzi, haren intimitatea eta autonomia errespetatuz. Pazienteak ezin badu lagina hartu, edo zundaturik badago, erizaintzako laguntzaileak jaso behar du.
2012
‎itzuli?, zuzenean erdaraz txertatu?, moldatu? Itzulpenean indarra galtzen da, edota zentzua, eta txiste txarretan bezala, zer esan nahi genuen azaldu beharra dugu. erdal" kolpeak" txertatuz, euskara funtzionalagoa egiten dugu, baina haren ezgauza aldarrikatuz. horrenbestez, erdal munduan euskal zeraren merkatu txikian hau edo hura" zurrun denotatzeko" balio du euskarak, esanahirik gabeko izen propioak egiteko nonbait, konnotazioa kasu horietan euskal zera bera delarik. euskal munduan, berriz, euskara adierazkortasuna... Bitxia, beraz, lan banaketa:
2018
‎Harira iritsi aurretik, Naomik galdetuta, izena korearra zela eta, begirunea? esan nahi zuela azaldu behar izan zion. Aurpegia argitu zitzaion Naomiri hura entzutean.
2021
‎Ama bakarren familietako umeak oraindik deseroso senti daitezke aitarik ez dutela azaldu behar dutenean?
‎teknologikoak, nazioartekoak, jasangarritasunarekin zerikusia dutenak... Nolakoak garen edo izan nahi dugun azaldu behar baldin badiogu munduari, hortaz, gure erro eta balioen hausnarketa beharrezkoa da. Kasu honetan, bertako balio errepikaezinen eta hizkuntza global batean ulergarri diren mezuen uztartze orekatua lortzea litzateke helburua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia