2014
|
|
Alde batetik, ikasgeletan hizkuntza gehiago ageri da: bi hizkuntza ofizialak
|
ditugu
alde batetik, proportzio desberdinetan agertzen direnak Euskal Herriaren eskualde desberdinetan, beren aldaera estandarrean edo/ eta (euskararen kasuan behinik behin) dialektoetan; bestetik, beste hizkuntza batzuk agertzen dira geletan immigrazioaren ondorioz, eta, gainera, etorkinak oso testuinguru kultural eta linguistiko desberdinetatik datoz, bai beren artean eta baita lehenago Euskal Herrian... Errealitate berri horren aurrean hezkuntza sistemak erantzun bat artikulatu behar du eta hartarako ez da lehenagotik eredurik zuzenean aplika daitekeenik egoera berrian.
|
|
Aipatzekoa da orobat A ereduan gertatzen den matrikulazio kopurua: EAEko esperientziaren arabera nahikoa argi dago A ereduak ingurune ez euskaldunean ez duela lortzen ikaslea elebidun bihurtzea, baina Nafarroan eredu horretako matrikulazioak
|
badu
alde sinbolikoaintzat hartzeko bat: euskalhizkuntzarekiko begirunea erakusten du, eta zenbapaiteko interesa.
|
2016
|
|
Zentsu bakoitzean ez dira berdinak belaunaldi bakoitzari dagozkion datuak, herritar kopuru orokorrak ere aldatzen direnez gero populazio mugimendu naturalak edo borondatezkoak direla eta. Hala ere ez
|
dute
alde handirik erakusten bere artean migrazio mugimendu handiak gertatzen ez diren bitartean, direla hauek immigrazio edo emigraziozkoak. Horregatik aukeratu dugu 1991ko zentsua erabiltzea taula eta grafiko hauetako datuak erakusteko, bitartean ez delako gertatzen 1996tik aurrera bai bezala, eta batez ere 2000 eta 2010 urteak bitartean, EAEn ere jaso dugun Espainiaz kanpo jaiotako uholde migratzailearen eragina.
|
2018
|
|
Begirada horren posizioa hain zen hegemonikoa ezen poeta euskaldunek ere begirada horri erantzunez bezala egin zituzten haien poemetarako izenen eta generoen hautuak. Alegia, poema horien idazleek
|
bazutela
alde batetik euren euskaltasunaren kontzientzia, baina beste alde batetik eta aldi berean formazio diskurtsibo hegemonikoaren kontzientzia betea ere bazutela. Aldi horretako poesia idatziak aipaturiko bi kontzientzia horien eskakizunei erantzuten die hein handi batean.
|
|
Beraz, zentsura likidoaren kontzepzio hori uste dut oso emankorra dela zentsurak hartzen dituen forma desberdinak ulertzeko. Virus mutante bezala ere deskribatu izan dut inoiz eta hala dela iruditzen zait, zentsurak ez
|
duela
alde positiborik nahiz eta frankismoa bukatu zenean askok esan zuten horri eskerrak estiloak findu egin zirela eta beste.
|
2019
|
|
Gero, obra muntatzen ari dela, zer gertatzen da? Bada, zaintzen direla estetikarekin eta interpretazioarekinzerikusia
|
duten
alde guztiak, emozioak direla, gero argiak, eszena mugimendu guztiak, jantziak... Hori dena doa hazten hazten hazten, eta hitza gelditzen da kortse bat bezala, lehendabiziko egunean bezala aldaketarik egin ezinda.
|
|
30 Gogoratu beharrekoa da, hipotesien eskualde irristakorretik atera gabe, 1754ko edizioak utzitako orrialde eskasetatik formalki ezberdintzeko zaila den edizio horrek
|
bazukeela
alde nabarmenik Longasenarekin erkatzean, honen Acto Fedecoak haren bederatziurrenaren ordezko berrikuntza baitirudi.
|