Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2015
‎Zeure kreaturei diezun maitasun osoa behar izan zen hainbeste zentzugabekeria eraman ahal izateko eta senda gaitezen itxaroteko, eta mila erako bitarteko eta erremedioz hori lortzeko! Benetan harri eta zur geratzen naiz, gauza arin batean ez dela indarrik egiten pentsatzen dudanean, eta, nahi izan arren, egiaz ezin dutela erorbidea saihestu eta arima galtzeko arriskutik ezin dutela alde egin beren buruari sinetsarazten diotenean; eta hala ere, Zu zaren bezalako Maiestate handiari eraso egiteko bai badugula indarra eta adorea. Zer da hau, ene Jauna, zer da hau?
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎Engainu honek, benetan hala denean? duen alde ona, hau da, apaltasuna badago, gorputzean izango da kaltea eta ez ariman; apaltasuna falta denean, ordea, susmo hau izatea ez da txarra.
‎4 Nik banekien, Jainkoa benetan zerbitzatzea erabaki zuen pertsona batek, egun batzuetan otoitza eduki zuenak eta hartan Haren Maiestateak mesede ugari egiten zizkionak, izan zituen okasio batzuk zirela medio, otoitza alde batera utzi zuela, eta okasio haietatik ez zuela alde egiten, eta oso arriskutsuak zirela. Niri pena handia eman zidan, oso maite nuen eta asko zor nion pertsona zelako.
‎Berak esan zidan ea nola nekien Kristo zela. Nik esan nion ez nekiela nola, baina ezin nuela nire ondoan zegoelako zalantzarik izan eta argi ikusten eta sentitzen nuela, eta arimaren bildutasuna askoz ere sakonagoa zela, gelditasunezko eta jarraituko otoitzean, eta gehienetan izan ohi nituenen aldean ondorioak bestelakoak zirela, eta gauza oso argia zela.
‎5 Nik ez dut inolako irabazirik aurkitzen gorputzeko ahultasun honetan, horixe besterik ez baita; duen alde ona, hasiera ona izan zuela. Dena dela, denbora hau ongi erabiltzeko izan dadila, hain denbora luzea beren baitan murgildurik egoteko erabili beharrean; askoz ere gehiago irabaz daiteke egintza bakar batekin eta Jainkoa gehiago maitatzeko borondatea sarri sarri iratzarriz, borondate honi geldi geldi egoten utzita baino.
‎12 Baina gure Jaunak beste gauza bat agindurik zuenez gero, gutxi balio izan zuen haien erabakiak; horregatik, hamabost egun igaro baino lehen, gaixotasun latz batek jo zuen eta oso egun gutxian eraman zuen gure Jaunak berarekin. Emazteari hain barruan sartu zitzaion, Jainkoak egitea nahi zuena alde batera uztea, hari ematearren, izan zela haren heriotzaren kausa, non beldur handiak hartu baitzuen. Jonas profetarena etortzen zitzaion gogora, Jainkoaren esana egin nahi ez zuelako gertatu zitzaiona; are gehiago, uste zuen zigortu egin zuela bera, bihotz bihotzez maite zuen iloba kenduz.
‎9 Honelako etxe batean bada bat, haietan dauden guztien artean Jainkoaren miraberik handienetakoa dena, nik uler dezakedan heinean, espiritu, penitentzia eta apaltasun handikoa eta Haren Maiestateak mesedeak egiten dizkiona, eta hala ere, ez ditu ulertzen Konstituzioetako zenbait gauza. Kapituluan besteen faltak jakinaraztea karitate gutxiko zera iruditzen zaio eta ahizpen faltarik ez dela esan behar dio eta horrelako gauzak; hainbat gauza esango nituzke Jainkoaren mirabe zintzoak diren ahizpa batzuei buruz eta beste gauza batzuetan adimen argia dutenei alde handia kentzen dietenei buruz. Prioreak ez du uste izan behar laster batean arimak ezagutzen dituenik.
‎kanpoko ez barruko hitzik gabe argi argi ulertzen du arimak nor den, eta zein aldetan dagoen, eta batzuetan baita zer esan nahi duen ere. Nondik eta nola ez daki; baina horrelaxe gertatzen da, eta hark irauten duena ezin du alde batera utzi; eta kentzen denean, lehen bezala irudikatu nahi izan arren, alferrik da, irudikapena delako hau eta ez presentzia, hau ez baitago haren esku; eta honela dira naturaz gaindiko gauzak. Eta hemendik dator Jainkoak mesede hau egiten dion hark bere burua ezereztzat izatea, gauza emana dela konturatzen delako eta berak ez duela han ez kentzerik ez ipintzerik; eta honek askoz ere apaltasun eta maitasun handiagoaz gerarazten du Jaun hain ahaltsu hau, hemen ulertu ere ezin duguna egin dezakeena, zerbitzatzeko; jakintzarik handiena izanda ere, ulertzen ez diren gauzak daude.
‎Hortik gora denean, erremedioa jarri behar da. Honek guztionek duen alde ona da ez dagoela bekatuaren errurik eta ez direla merezimendurik gabe ere geratzen; baina esan ditudan kalteak daude, eta hainbat gehiago ere bai. Jaunartzeei dagokienez, kalte handia izango da oso, arima batek maitasunik gartsuena badu ere, horretan aitor entzulearen eta priorearen mende ez egotea; bakardadea sentitzen badu ere, ezin gehiagokoa ez bada.
‎9 Pena ematen dit, Beasko moja horiek ere horrelako zerbait esan diotelako, Katalina Jesusenak agertzen duen gogoari begiratzen badiot. Honek guztiak duen alde ona hau da: bera benetan Jainkoaren zerbitzaria dela, eta huts egiten badu ere, Hark nahi duelakoan izango da, eta Haren Maiestateak zainduko du.
‎3 Beraz, altxa dezala bihotza berorren jauntasunak, eta ez dakiola burutik pasa Jainkoak hala eratu ez duenik, nik ziurtzat baitut Haren Maiestateak nahi izan duela, berorrek Jainkoaren zerbitzurako izan dituen desirak orain egitez bete ditzala; bada, luzaro egon da lan egin gabe eta gure Jaunak bertutearen alde lan egingo duenaren premia du, jende xume eta pobreek, haren zerbitzua baino besterik nahi ez badugu ere, gutxi egin dezakegulako, Jainkoak nork babesturik ematen ez badigu. Izan ere, gaiztakeriak hainbesteraino hartu ditu goiak eta handikeria eta ohorea, hankapean izan behar lituzketenen aldetik ere, hain goian ezarria da, non Jaunak berak ere kreaturen laguntza nahi duela baitirudi, haiek gabe bertutea garaile ezartzeko ahaltsua izan arren; bertutearen alde egiteko hartu zituenek huts eman diotelako, eta horrela, ustez, lagun diezaioketen pertsonak aukeratzen dituelako.
‎Nik idatzi diot oso ongi doakiela han esanez, hango ama priorearen gutuna jaso bainuen. Nik idatzi nion, esanez, berorren agurgarritasunak ezin zuela alde egin Salamancatik.
‎Ez uste izan honetan inork aurre hartzen dionik, guztiak ez direlako nire izaerarekin ongi datozenak. Horrek duen alde txarra da onura gutxi aterako dudala, ni hain kaskarra naizelako; horratik, arreta handia dut berori Jainkoari gomendatzeko.
‎Jainkoagan itxaro dut, Ávilako hotza probatzen niri ez uzteko bezain luze ez dela izango. Egin diezadakeen gaitzagatik, behintzat, ez nintzateke joan gabe geratuko ezta egun bat atzeratuko ere, Jainkoak nahi duenean alde guztietan ematen baitu osasuna. Oi, zenbat gehiago nahi nukeen berorrena, neure pozerako!
‎Oso atsegin izan zait Paulo oso maite dutela jakitea, eta honek haiek maitatzeak ere poztu nau, baina ez hainbeste. Dena dela, Sevillako horiek maite ditut nik, eta egunetik egunera gehiago, nik beti adiguriz tratatu eta zerbitzatu nahi nukeenaren alde hartzen duten arduragatik. Goretsia izan bedi Jainkoa hain osasun ona ematen diolako.
‎Madrilen fundazioa izateak dituen alde onak aipatzen ditu, gortean erreformako gauzak errezago aurrera eraman daitezkeelako.
‎Perfekzioari dagokionez, kontenplatiboen bizitzatik gogoetazko otoitzaz kontentatzen direnenera egon behar duen aldea, eta nola batzuetan izan daitekeen Jainkoak arima barreiatu bat kontenplazio gorenera igotzea eta horren zergatia. –oso kontuan hartzekoa da kapitulu hau eta honen ondoren datorrena.
‎Badaki bizitzan ahogoza daitekeenik gozoena dela, munduko atsegin eta gustu guztiak bat eginda baino ere gozoagoa. Bere burua hazia eta indartua ikusten du, noiz merezi izan zuen jakin gabe; egia handietan eskolatua, eskolatzen duen Maisua ikusi gabe; bertuteetan sendotua, hain ongi dakien eta egin ahal duenaren aldetik atseginez betea. Ez daki zerekin konpara, semea maite maite duen eta hazten eta atseginez betetzen duen amarekin ez bada.
‎13 Ahalegindu ardura handiz gelak egin daitezen, trazatu ditugun bezala, Beatriz andreari atsegin zaionez gero eta berak mesede hau egiten digunez gero. Ez bedi izan zabarkeriarik; izan ere, erlijioari asko doakiona da, haiek eginak izan arte, ezin baita egon ordena handirik, zuk ongi dakizunez; eta ez haietan lo egin ezta egon ere guztiz lehorturik egon arte, inola ere ez; ezta koruetan ere, zoruan adreilua ezartzen denean; egia esan, goiko korua lehor dago, eta horrela egoteak badu alde txarrik ere, bereziki suaren arriskua.
‎Perfekzioari dagokionez, kontenplatiboen bizitzatik gogoetazko otoitzaz kontentatzen direnenera egon behar duen aldea, eta nola batzuetan
‎Horregatik nahi dut, ene ahizpak, begira dezagula nola errezatzen dugun Pater Nosterraren otoitz hau eta nola errezatzen ditugun gainerako ahozko otoitz guztiak. Izan ere, Jainkoak mesede hau egiten digunean, utzi egin behar ditugu alde batera munduko gauzen ardurak; hango Jauna iristerakoan, kanpora botatzen baitu guztia. Ez dut esaten otoitz hau duten guztiak, nahitaez, munduko gauzetatik askatuak daudenik; kontura daitezela nahi nuke, behintzat, falta zaienaz eta apaldu daitezela eta guztiz askatzen saia daitezela, bestela hemen geldituko baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia