Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎Sexuen arabera, emakumeen %80, 4k posta elektronikoa erabiltzen dute; gizonezkoekin duten aldea ehuneko 2,1 puntukoa da, gizonezkoen alde. Gizonezkoen %62, 2k komunikabideak bisitatzen dituzte, eta horretan emakumezkoekin duten aldea ehuneko 9,4 puntukoa da, gizonezkoen alde.
‎Sexuen arabera, emakumeen %80, 4k posta elektronikoa erabiltzen dute; gizonezkoekin duten aldea ehuneko 2,1 puntukoa da, gizonezkoen alde. Gizonezkoen %62, 2k komunikabideak bisitatzen dituzte, eta horretan emakumezkoekin duten aldea ehuneko 9,4 puntukoa da, gizonezkoen alde.
2009
‎Hori guztia, berez, ez da arazo handia, teoria iraultzaile klasikoen porrotaren ostean, ez baitugu behar bide guztiak ibili aurretik argitzen dizkigun eskema orokor, oso eta amaiturik. Aitzitik, teoriaren hutsuneak badu alde onik: eskuak libre ditugu geure bideak bilatu eta jorratzeko.
2010
‎• Gure ikasleek hizkuntza konpetentziak lantzeari buruz dituzten aurreiritziak eta sinesmenak aldatu beharra ikusten dugu; izan ere, gehienentzat, hizkuntza lanketa ez doa lanketa gramatikaletik baino askoz haratago eta nekez ulertzen dute eguneroko lanerako testugintzaren eta hizkuntza pragmatikaren bidez hizkuntza konpetentziak lantzen ari direnik. Beraz, gure hizkuntza didaktikaren imaginarioa bateratzea lehentasuntzat dugu, eta ez bakarrik ikasleekiko ditugun aldeak adosteko, baita irakasleon artean ditugun aldeak adosteko ere.
‎• Gure ikasleek hizkuntza konpetentziak lantzeari buruz dituzten aurreiritziak eta sinesmenak aldatu beharra ikusten dugu; izan ere, gehienentzat, hizkuntza lanketa ez doa lanketa gramatikaletik baino askoz haratago eta nekez ulertzen dute eguneroko lanerako testugintzaren eta hizkuntza pragmatikaren bidez hizkuntza konpetentziak lantzen ari direnik. Beraz, gure hizkuntza didaktikaren imaginarioa bateratzea lehentasuntzat dugu, eta ez bakarrik ikasleekiko ditugun aldeak adosteko, baita irakasleon artean ditugun aldeak adosteko ere.
‎Hasteko, 20 urteotan nafarrak 527.318 izatetik 636.038 izatera pasatu dira(% 21eko hazkundea). ...molinguistikoki eta soziofuntzionalki ahul ez dezala eta euskara nafar berriei integraziobide gerta dakiela. bertze alde batetik, ikusiko dugun bezala, azken hamarkadetan hizkuntzaren berreskurapen demografikoa belaunaldi gazteetan gertatu da nabarmenen baina jaiotza tasa apalagatik euskaldunen hazkunde demografikoa ez da espero zitekeen bezain handia izan. euskaldunen banaketa geografikoak ere ez du alde jokatu Mendialdeak, bertako euskarari eutsi dion eta euskaldun gehien biltzen duen eremuak, pisu demografiko erlatiboa galdu baitu eta gainera, eremu erdaldunarekin ―hiriburuarekin bereziki― duen zerbitzu eta jarduera ekonomikoen morrontza ez da txikitu.
2011
‎• Azkenik esan gazteen erabilera mailak haurrenarekiko duen aldea nabarmen handitu dela, baina beherantz. Hau da, ume izateari uzten diotenean askok euskara erabiltzen jarraituko dute baina beste askok ez, bi adin taldeen artean nolabaiteko etena sortuz.
‎Batzuk helduen euskalduntzearen gaian, eskolan, eskola teknikoan, eta abar. Baina lehenik esan dezadan soziolinguistika terminoan sozio hitza nabarmendu behar dela. hizkuntza berez sozioa da, tresna sozial bat, beti dugu alde sozial hori. Beraz, neurri batean edo bestean sozio hori hor dugu.
2012
‎Amaitzeko, esan beharra dago ez dugula alderik sumatu pertsuasio alor batean edo bestean dabiltzaten adituen artean, ezta marka publiko eta pribatuetan arituak direnen artean ere. Eta ez dugu inongo alderik sumatu, ezta ere, elkarrizketatu euskaldunek eta erdaldunek eman dituzten erantzun artean.
2013
‎Denbora mugak medio, gogoeta hutsean geratu zaigu zailtasun tekniko horiek ez ote diren, berez, arestian aipaturiko hipotesiarekin batera, Arrasaten euskaraz hitz egiteko ohitura duten gazteen eta ez dutenen arteko aldearen adierazle garbiak.
2014
‎Edozein dela ere, hizkuntza bat ikasteko nahiz erabiltzeko motibazioaz hitz egiterakoan, Olatz Olasok dio jarrerak ezin ditugula alde batera utzi. Gizarte psikologian jarreren ikasketa oinarrizko gaietako bat izaten dela aipatzen du, eta jarrerek erantzun ikasia izaten dutela ere azpimarratzekoa da (Zimbardo eta Leippe, 1991).
2015
‎Gainera euskal kulturako jende asko, Txillida eta beste mila daude euskararekin mundu asko korritu dutenak eta pertsona handiak izan direnak. Eta gure aiton amonek horrela egiten zuten eta guk ezin dugu alde batera laga".
‎Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak azaldu nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke.
‎Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak azaldu nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke, hartara irakurleak gai honen inguruko ezagutza zehatzagoa izan dezan. Bukatzeko, eskalei egin zaizkien gomendio batzuk mahai gaineratuko dira, baita egileak berak komenigarriak ikusten dituen aldaketa batzuk ere.
2018
‎9 edizioaren prestaketak, ordea, izan zuen intuizio hori eta erronka kutsua berreskuratu beharra mahai gaineratu zen. Esango nuke, berriz ere, erronka biziberritzearen intuizio horrek bazuela alde afektibo emozional bat (ahalik eta jende gehien erakartzeko pizgarri izan nahiarena) eta beste alde efektibo arrazionalago bat.
‎Dena ez zuten alde, ordea, eta zailtasunak ere izan zituzten: orduko agintariek eta Administrazioak erraztasunik ez zieten ematen (eta sarritan oztopoak jarri), irakasleak titulurik gabe aritzen ziren, lokal edo baliabide egokirik ez zeukaten, dirua falta zuten, ume gutxi zeuden hasieran, egitasmo hura nola bukatuko zen ziurtasunik ez zeukaten..., baina guztiei aurre egin zieten, kemenez eta ilusioz, baita oztopoak gainditu ere; egoerarik gogorrenetan ere aurrera egiteko bideak eta zirrikituak aurkitu zituzten, erresilientziaren adibide ona izan zen.
‎Zergatik aztertu, ordea, berariaz hiztun berri goiztiarren eta ezagutza maila handikoen ibilbideak? Pentsa liteke ezin duela alde handirik egon euskara etxean ikasi dutenen eta euskara txiki txikitan eskolan ikasi dutenen artean. Are gehiago batzuen eta besteen hizkuntza gaitasuna altua baldin bada.
2020
‎Litekeena da 2020ko udaberrian agerian gelditu ziren joera batzuk apaltzea eta etorkizunean beste batzuk uste baino indar handiagoz agertzea. suna eta esklusibotasuna dituzte alde. Norberetik eraikitako mundu ikuskera.
‎Makinekin euskaraz egin ahal izateko euskarak erdeinatu ezin izango den presentzia behar du izan. Helburu hori lortzeko aurrerapen teknologikoak ditugu alde.
2021
‎Eta Euskal Herrian, Soziolinguistika klusterra bezalako tresna ederra edukitzea izugarriko xantza da. Badugu alde horretatik ere, zer garatu.
‎Hortaz, jarduna gehiago lotzen zaio ELEN sareak duen alde politikoari. Lan horrek bi bide nagusi hartu izan du.
2022
‎Azken urteotan, enpresa batzuk enpresa aktibismoa deritzona egiten hasi dira, eta interes orokorreko gaiei buruzko jarrera publikoa hartu dute, beren negozio jardueratik kanpo; izan ere, uste dute marka handiek ezin dituztela alde batera utzi gizartea kezkatzen duten gaiak. Politikaren aurreko dimentsioan sartzea dakarren arren, gizartearekiko erantzukizun konpromisoaren parte da, alderdi horiek osagai etikoa baitute, eta, aldi berean, enpresak uste du balio berriok egoitzetan barneratzen lagundu behar duela, nahiz eta balio horiek nahiko orokorrak ez izan, hala nola gizarte eragina sortzeko modu bat, hazkundea izango duten balioetara aurreratzea eta gizarte segmentu sentikorrekiko konplizitatea ziurtatzea.
‎Horrek azalduko luke zergatik heldu gazteek, adin talde bereko kideekin izatetik edozein adin taldetakoekin izatera, duten alderik handiena EKEren balioetan. Hau da, solaskidea edozein adin taldetakoa denean, litekeena da seme alabek ere solasaldi horietan parte hartzea eta, horrela, EKE maila handiagoa izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia