Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Maila honetan dauden ikasleek ingurukoekin gutxieneko komunikazioaziurtatzeko nahikoa izan daitekeen gaitasuna lortua dute aldez aurretik. Horrekesan nahi du, ez direla xede hizkuntzan galdurik sentituko, era normaleankomunikatzeko oraindik zailtasunak izan arren, eta hainbat egoeratan euskarazkomunikatzeko aukerarik izan ez arren.
2002
‎Gaur egungo ikasketa planak Madrilen eta Parisen eratzeneta finkatzen dira. Horren ondorioz, hemengo unibertsitateek ez duteaskatasunik ikasketa planak definitzeko; parterik handiena, gehiena, jadanik finkaturik dute aldez aurretik. Gainera, curriculumak estatuespainolaren eta frantsesaren interesen arabera prestatuta daude.
‎Hasiera hasieratik ikusi genuen landu behar genuena aldez aurretik ikasleakjakitea ezinbestekoa zela; hitzordu horiek, beste ezer egiten ez bazen, oso gutxizirela.
2004
‎emozioaren adie: razpena (adierazpena= artea hizkuntza). Eta arteak adierazten duena emozioaren bidezadierazten duenez, artistak ezin du aldez aurretik ezagutu zer sortuko duen; teknikariak, aldiz, bai.Artea kontzeptu ireki gisa: Morris VreitzWittgenstein ek objektu estetikoaren kontzeptuan eta kontzeptu irekiari buruzkolanean izan zuen eragina garrantzi handikoa izan zen artearen teorian.
2007
‎– Arrazoibide moralaren garapenak garapen kognitibo orokorreko urratsjakin batzuk behar ditu aldez aurretik.
‎Esandakoaz gain, askotariko presuntzio motak daude: kalitate presuntzioa (pertsonaren sinesgarritasunak handitzen du argudioaren sinesgarritasuna), sinesgarritasun presuntzioa (baldin eta entzuleriak susmo txarrik ez badu aldez aurretik, naturalena da sinestea lehen mementoan esaten zaiguna), interesgarritasun presuntzioa (entzuleak entzutera joan dira, interesen bat duten seinale), presuntzio erlatiboa (gure ezagutzara heltzen den guztia interesgarria izan dakiguke, baina ez modu biribilean eta absolutuan).
2012
‎Horixebaita gizarte mobilizazio eraldatzailearen muina, ziurtasun eza sortu behar duelaeraginkorra izango bada. Zorionez eta zoritxarrez ezin dugu aldez aurretik ezagutu«gertakizuna», politikaren agerraldi ustekabekoa, independentziaren ibilbidean (g) une erabakitzailea izango dena. Hala ere, independentismoak, gizarte mugimendulegez, hemendik aurrera har ditzakeen ereduen inguruan hausnartzea litekeena da.Esan bezala, lehen aipatutako jarduera hirukoitza, boterea, eragina, identitatea?, mugimendu guztietan bezala, modu batean edo bestean agertuko baitzaigu euskalindependentismoaren ibilbidean.
2014
‎Idatziak eskaintzen du esan beharreko hori aldez aurretik planifikatzekoaukera eta beta. Ahozkoak, ordea, bat batekotasuna6 du ezaugarririk behinena: esan beharrekoa bat batean ateratzen dena da, ez du aldez aurretik planifikatzekoaukerarik, ez bada hitz egiten ari den unean bertan bat batean egiten dela. Aldezaurretiko hausnarketaren hutsunea ia erabatekoa da.
2015
‎Orokorrean, algoritmo gehienek aurrez ekintza horiek ezagutzen dituztela suposatzen dute, bainasuposizio hori ez da zuzena pertsona ezberdinekin lan egitean. Aditu batek ezin du aldez aurretik jakinedozein pertsonak exekuta ditzakeen ekintzak zeintzuk diren jarduera bakoitzarentzat, beraz, ekintzahoriek ikasi egin behar dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia