2001
|
|
Kolorea, beroa eta Natur Zientzietan aztertzen diren ezaugarri gehienak aipa daitezke adibide gisa. Ezin ditugu aitzinatu nolakotasun ezberdinak, ezin
|
ditugu
aldez aurretik asmatu, sentsazioa beti a posteriori baita, baina bai edozein nolakotasunek maila bat izango duela. Aitzinapenek handitasun intentsiboaren eraikuntza oinarritzen dute.
|
2004
|
|
Gure gorputzean aipaturiko aldaketa horiek ematen direnean ez gara baliatzen ez arrazoimenaz, ezta, jakina, askatasunaz ere. Hala eta guztiz ere, berarentzat nabarmena da higidurok emateko eurak bilduko dituen subjektu bat behar
|
dutela
aldez aurretik, substantzia bat, pentsamenduak Nia behar zuen moduan; baina ez adimenezko ezaugarriek definiturikoa, baizik eta espazioaren ezaugarri matematikoak batuko dituena. Gure gorputza eta bere higidura ez dute ezaugarrituko atomo material batzuek, ez zelula batzuek, ez inongo osagai espiritualek eta ezta energia edo indar fisiko batek ere.
|
2006
|
|
Triangeluei eta zirkuluei buruz arrazoitzen duenak kontuan hartzen ditu figura horien zatien arteko erlazio ezagun batzuk eta, horretatik abiatuz, erlazio horien mendekoa den erlazio ezezagunen bat ondorioztatzen du. Haatik, hausnarketa moraletan, objektu guztiak eta horien arteko erlazio guztiak ezagutu behar
|
ditugu
aldez aurretik; eta, osotasunaren konparaketan oinarrituz, gure aukera edo onespena finkatzen dugu. Gertakari berririk aurkitzerik ez dago.
|
2007
|
|
Horregatik esan dezakegu hizkuntzak berezkoa duela dimentsio humanizatzailea edo, bestela, hizkuntzak soilik ahalbidetzen diola gizakiari bere ingurunetik kritikoki urruntzen, gertatutakoari buruzko hausnarketa egiten, egin nahi
|
duena
aldez aurretik arrazoitzen... " Hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile horiek", finean," autonomiaren eramaile bezala" edo" autoerrealizazioaren eta bizitza pertsonalaren estiloaren baliabide bezala" dihardute, horrela gizakiak aukera duelarik" bere burua berak izan nahi duenaren arabera moldatzeko" 124 Hala ere, aurrekoaz gain, Lochek beharrezkoa ikusten du hizkuntzaren zeregin askatzaile hori hizketa ekintza konkretuetan aztertzea —bai orokorrean bai hezkuntzan—, ze hitz egite hutsak ez du besterik gabe gizabanakoa humanizatzen.
|
|
Horrexegatik du hezkuntzak" etikaren" beharra, ze, finean, diziplina filosofiko horren" oinarrizko zeregina" —honela Camps—" justiziaren nozioari buruzko ideiak eskaintzea eta eztabaida sustatzea" da71 Hezkuntzaren dimentsio etikoak, azken batean, jada aipatutako hezkuntzaren izaera teleologikoaren ideia ekartzen digu gogora: alegia, ekintza pedagogikoak beti
|
duela
aldez aurretik jarritako helburu bat, zeinak aldi berean motor eta erreferente modura diharduen.
|
2009
|
|
Beharrezkoa forman, ez edukian. Zerbait beharrezkoa
|
dugu
aldez aurretik, a priori. Eta ez betirako, baizik eta aldagarria dena behar luke izan, gehituko luke Nietzschek.
|
2014
|
|
Lehenik eta behin, berriro esan nahiko nuke Wagnerrekin eztabaidatzea ia genero bat dela, une jakin batetik aurrera genero sistematikoki negatiboa izan da. Nietzsche, Heidegger, Adorno eta Lacoue Labarthek, denek, oro har, negatiboki hartu dute parte Wagnerri buruzko eztabaidan, eta denek hartua
|
zuten
aldez aurretik, arrazoi ezberdinengatik, arerio gisa. Adornok Dialektika negatiboa n musikarentzako leku bat eraikitzen duenean," Wagner auzia" jorratu nahi du funtsean, hori da atzeko oihala.
|