2007
|
|
Pierre Andiazabalek
|
duen
Aintzinaren bilduma La, tterena izan zen; izengoitiok La, tterenak zirela jakin dugu Piarres Xarrittonek La, te berak idatzitako artikuluak markatzen ikusi zuelako, Piarres Xarrittonekin izandako elkarrizketa, 1996ko uztailaren 6a.
|
|
Pierre Andiazabalek
|
duen
Aintzinaren bilduma La, tterena izan zen; bertan markaturik daude La, ttek idatzitako artikuluak. Izan ere, Piarres Xarrittonek ikusi zuen La, tte bere artikuluak markatzen; Piarres Xarrittonekin izandako elkarrizketa, 1996ko uztailaren 6a.
|
2008
|
|
Argumento horiek formalak izanik ere nahiko ahulak dira, J. Lakarrak in> xten > > erakutsi duen bezala (1996): euskaraz/ a/ bokalaren ugaritasuna ez da Vennemann ek aldarrikatzen duen adinakoa, batez ere/ e/ bokalari ateratzen dion aldea ikusten denean, eta ez
|
ditu
aitzin euskararen fonema sistema eta formen distribuzioa batere kontuan hartzen, aitzin euskarak/ p/,/ m/,/ w/, labiobelareak e.a. edo sC, sCR itxu rako hasierak inoiz euki izan balitu bezala. Azkenik, euskal artikuluari ematen dion horrenbesteko antzinatasuna ez du azaltzen, euskalari guztien iritzitan euskal artiku luak (ez a (k) soilik, baita au> > eta ok> ere) euskal deklinabide mugatua sortzearekin batera lehenagoko erakusleetatik datozela ederki jakin arren.
|
|
Bere hipotesia indartu nahian, Europako zenbait leku izen eta Europan hitz egin diren indoeuropar hizkuntzetako (hau da, germaniera, zelta, latina eta greziera) zen bait hitz euskaren bitartez azaltzen saiatu da onderengo urteetan argitutako lanetan. Horretarako ezinbestekoak
|
zituen
aitzin euskararen eredu bat izatea eta eredu horre tatik gaur eguneko euskarara eman diren aldaketen berri ematea. Ikusirik alde batetik indoeuroperaren morfema egitura fonotaktikoa euskararena baino askoz konplexua goa dela (kontsonante multzoa hitz hasieran, kontsonantez amaitzen den silaba koda, euskarak ezagutu ez dituen kontsonanteak hala nola labiobelareak, era askotako larin galak,/ p/,/ m/, e.a.) eta bestetik sistema sinpleago batetik konplexuago batera pasa tzea azalbide askoz ere zehatzagoak eskatzen dituela, ez du beste erremediorik indo europerazturiko aitzin euskara proposatzea baino, hau da, indoeuroperak normaltzat dituen fonemak eta distribuzioak aitzineuskararentzat (bere Vasconic) ere proposatu.
|
2009
|
|
Zerduteelkarikusteko zortzi hitz aurrehoriek. J.M.Lekuonakhurbile ko lagun eta adixkideentzateginak dituela erran daiteke. Batentzat salbu (Elorri, B.Gandiaga), lehenargitalpenarentzatidatziak
|
ditu
aintzin solasak. Bainan, horietan barnagojoanbainolehen, idazlanmotahortaz emandaitez keenoharorokorbatzuaipatubeharditugu.
|
2012
|
|
– Piarre Lafitte Kalonge eta EUSKALTZAINAREN ESKUTIK, berori
|
baitugu
aitzin solasaren egilea, agertzen zaigu oraingoan Zaitegi jauna:
|
2016
|
|
Dibortzioari buruz erretorearen aldetik ez dago ohar ezezkorik, hau da nahi tarako komunikazioa, askotan familietan ezin ulertutako aldaketak baitziren, baina bai ezkontza horietatik sortutako haurren egoera
|
du
aitzina ematen:
|
|
Testuak egoera hauek ditu erakusten, harreman hauek
|
ditu
aitzinean ematen publikoarentzat, ekintzak eta pertsonaia bakoitzaren izaera agertzen duen bezala. Trukaketa guziak ihardespenak dira, elkarrizketak eta ekintzak ez dira bereizten.
|
|
Azken ohar horiek 1955ean idatzi zituen, helburuak denboraren poderioz indartuko ziren. Mintzairen arteko lehiarik ez
|
du
aitzina ematen orduan, beste hamar urte pasatu baitziren mintzairen parekatzen eta ezagutzaren aldarrikatzera iristen ikusteko Larzabalen idatzietan. Egoera soziolinguistikoa euskararen alde zitekeen oraindik eta euskarazko antzerki lanek frantsesez egindakoak edo plazaratutakoak ez zuketen euskarazko antzerkia arriskutan jartzen oraindik.
|
|
Aitzindari, herriko bozen kritika bat idatzi du hemen, gai oso garaikidea agertzen zaigu gaur ere, elkarrizketak gaia oso seriosa balin bada ere ongi eramanak dira. Hain zuzen, gaia seriosa baita Larzabalek adierazi nahi
|
du
aitzin solasean hori dela bidea, baina bide horretan arrisku franko daudela. Gogoeta batera eraman nahi du publikoa.
|
|
Gogoratzen du zer nolako arazoak ziren garai haietan, baina diskurtso oso garaikidea du, uneko arazoak
|
ditu
aitzina ekartzen. Eta publikoa oso ongi ezagutzen du, publikoarekin komunikazio goxoa nahi du, ez ditu ikusleak bortxatu nahi, ez ditu mindu nahi, hain zuzen historia hurbila ezagutzen baitu.
|