2000
|
|
Bestalde, azpimarragarria da honako datu hau: Baskongadetako egunkari erregionalistek Euskal Herriko albisteak ematen dituztenean, proportzio handi batean EuskalAutonomia Erkidegoko errealitatea
|
dute
aipagai (%71tik hasita %80rako bitartean). Hartara, gainerako euskal lurraldeek, agerpen txikia dute. EL MUNDO DEL PAISVASCO eta EL PAIS DEL PAIS VASCO egunkarientzat, ordea, Euskal AutonomiaErkidegoaz gain badira beste euskal errealitate batzuk, komunitate autonomo honekberen albisteen heren bi soilik betetzen baitu.
|
|
Kiroletan, berriro ere Nafarroari emandako arreta txikia
|
dugu
aipagai. Dena den, datu hau interpretatzeko, gogoratu beharra dago ezen datu bilketa burutu zenean (1999ko udaberrian) Osasuna taldea Espainiako Ligaren 2 mailan zegoela, horrek dakarren medioetako agerpen txikiarekin.
|
|
Atal honetako irakurgaia Mariano Cebrián irakaslearen testu batetik hartua da (1994, 423424 orr.). Cebrián irakasleak programazio zikloak
|
ditu
aipagai. Testua irakurritakoan, ideia nagusiak hartu eta zuregandik hurbil dagoen tokian tokiko irrati batera edo dena delako estaziora joan eta arduradunei zer nolako programazio zikloak egiten dituzten galdetu.
|
|
Armand Balsebre irakasle katalanak honako testu adieragarri hau utzi digu El lenguaje radiofónico izeneko liburuan (1994, 15), atal honen bukaeran gogoeta eragiteko balio ahal diguna. A. Balsebre k irrati lengoaiaren adierazkortasuna eta horretan informazioak egiten duen traba
|
ditu
aipagai, baita ahozkotasunean oinarrituriko gizarteen oztopoa (Euskal Herriko gizartearentzat oso aproposa dena, berton ahozkotasunaren tradizioa aspaldikoa baita):
|
2001
|
|
1999 urtean Udako Euskal Unibertsitateko Literatura Sailak antolaturiko ikastaroetako hitzaldien gaurkotasuna ukaezina bada ere, bilduma honi bukaera emateko, azken eleberrigintza izan nahiko
|
genuke
aipagai, batik bat udara hartatik gaur arteargitaratu diren zenbait lanez mintzatzeko. Hortaz, saio honetan 2000 urtean argitaraturiko eleberriak izango ditugu hizpide:
|
2002
|
|
Kategoria horiek modernitate industrial kapitalista
|
zuten
aipagai. Gaur egun modernitate hori iragana izanagatik ere, gizarteari erreferentzia egiteko erabili diren kategoriak mantentzen dira.
|
2005
|
|
Mugica k XX. mende hasieran ematen duen bertsioak, berriz, borrokaren bezperan egindako azken errebista. Garibay k dokumentatua (Compendio Historialde Españaren XXX liburua, IX atala, 532 or.)?
|
du
aipagai, gaur egun San Martzial bezperan, alegia, San Pedro egunean egiten diren tropen errebistak azaltzerakoan: «Prestaketa hauek 1522ko egun berean eta ordu berean borrokarako gertuzeuden irundar adoretsuek egingo zituzten haiexek ekartzen dituzte gogora» (108 or.). Bertsio hori da hiritarren artean zabalduta egon dena, eta dagoena.
|
|
«Eta biharamunean,. Voz de Guipuzcoa, ezkerreko egunkariak Buenos Amigos ez jardun zuen. Eta hauxe
|
zuten
aipagai: hileta itxura, sakristia usaina, apaizgaien jakak...»(. Buenos Amigos, konpainiaren 1 boletina, 1999ko abenduaren lehena).
|
|
«Hondarribia berrirokaleratu zen bere tradizioak betearazteko asmoz». Bost orrialdetan zehar, egunkariak poza eta ohiko erritualak
|
ditu
aipagai, ezertxo gertatu ez balitz bezala: «Kantinerak tentsioetatik aldendu eta beren loriazko egunaz gozatzen ziren bitartean(...) garaipen baten antzera ospatu zuten herriko gizon eta emakume gehienek haienetorrera.
|
2007
|
|
Beraz, Euskal Herria gaitzat hartuta egin litekeen edozein lan euskal kulturaizango litzateke. Euskal Herrian egindako zernahi ere euskal kultura izango genuke.Hala nola, demagun, espainieraz, frantsesez edo ingelesez egindako ikerketa edohausnarketa batek gure herria badin
|
badu
aipagai, hori ere euskal kultura izangolitzateke. Eta adibidea kultura espainolera hedatuz, beste horrenbeste gertatzendela pentsatu genuke:
|
2009
|
|
Hainbat matrize sedimentagarri erabili ohi dira, baina atal honetanaipatuko ditugunak eta, oro har, gehien erabiltzen direnak, A eta G proteinadira, zeinak agarosari edo sepharosari loturik egon daitezkeen. Kasu honetanA proteina agarosa; A proteina sepharosa; proteina agarosa; G proteinasepharosa matrizeak
|
ditugu
aipagai. Konplexu honek bi funtzio izango ditu: batetik, A edo proteinaren bitartez antigorputz primarioa lotu diogulotura ez kobalente bidez konplexu honi, eta bestetik, agarosa edo sepharosariesker konplexua prezipitatu egingo da gure antigenoa isolatuz.
|
2011
|
|
Baina agertu bezala, irratiaren bitartez lortu zuen hizkuntzakgorpuzkera publikoa diktadurapeko azkeneko hamarkadetan (60). Ildo horretan, Loiolako baita Donostiako Herri Irratiak
|
ditugu
aipagai, euskararen erabileraeguneroko saioetan barneratzen hasi zirenak 1962 urteaz geroztik. Hedabidehorien eginbeharra izan zen, hain zuzen, euskara hiritartu eta gizartearen edozeineremutan izan zezakeen erabilgarritasuna azaltzea.
|
|
Lantaldea osatu zuten profesionalenartean, batetik aurreko Radio Vitorian lan egiten zutenak zeuden, eta bestetik, azkeneko urteetan zehar Eusko Irratian hezitako langile berriak. Eskarmentudunenartean Maria Angeles Cobas, Judit Cobo edo Jose Maria Sedano
|
ditugu
aipagai; hasiberrien artean, berriz, Iñaki Bizkarra, Juan Antonio Korta edota Araceli Viqueira (Arrieta, 2009: 227).
|
2012
|
|
Nazioarteko joko politikoak aspaldidanik baldintzatu ditu herri indigenen eguneroko errealitatea eta jokaera. Europarrek suposatzen zuten mehatxuari aurre egiteko herri indigenen arteko batasuna ezinbestekotzat zela aurreikusten zutenen artean Miantomonoren kasua
|
dugu
aipagai. Berak argi asko ikusi zuen herri eta kultur iraupena lurraldearen gaineko kontrolari lotuta zegoela eta horretan zetzala europarrekin izandako gatazka (Cronon, 1983:
|
|
Hala ere, azpimarratu behar da ez dagoela kontsumitzaile mota bat, baizik eta kontsumitzaile mota asko, bakoitza bere nondik norakoekin eta itxaropenekin, faktore askok baldintzatuta (adina, zona, generoa, balioak, kultura, hezkuntza maila, estatusa jendartean, erlijioa...). Jarraian ikusiko denez, kalitatearen definizioek kontsumitzailearen itxaropenak asetzea
|
dute
aipagai. Zentzu horretan, produktu bat kalitate handikoa izan daiteke kontsumitzaile askorentzat (adibidez ezkur urdaiazpikoa), baina beste batzuen itxaropenak ez ditu batere asetzen (barazkijaleenak edo musulmanenak, aipaturiko produkturako).
|