2007
|
|
Amaitzeko, Gobernukoak edo Herri Administraziokoak ez diren konstituzio organo batzuek emandako erregelamenduak ere badaude, esaterako Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak emandakoak, BJLOren 110 artikuluan ezarritakoaren arabera (Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren osoko bilkuraren akordioak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren Antolaketa eta Funtzionamendurako 1986ko apirilaren 22ko Erregelamendua onesten dutenak, ekainaren 7ko 1/ 1995 Erregelamendua, Karrera Judizialari buruzkoa, eta horren aldarazpenak, uztailaren 26ko 1/ 2000 Erregelamendua, Auzitegietako Aginte Organoei buruzkoa, etab.), eta Konstituzio Auzitegiak emandakoak, KALOren 2.2 artikuluan ezarritakoaren arabera (eta izaera hori dute hain zuzen ere Konstituzio Auzitegiko osoko bilkuraren akordioek, indarreko Antolaketaren eta Langileen 1990eko uztailaren 5eko Erregelamendua eta horren geroko aldarazpenak onetsi zituztenek 1994an, 1999an, 2001ean, 2002an eta 2003an). Erregelamendu horiek Legearen mende baino ez daude (BJLO edo KALO), eta gainerako legeekin duten lotura eskumen printzipioak zehazten du, eta ez hierarkia printzipioak; izan ere, organo horien erregelamendu ahala ez da Gobernuak
|
duen
ahal bera, EKren 97 artikulua dela bide (108/ 1986 KAE, uztailaren 29koa).
|
|
printzipioz, bermerik garrantzitsuenak aldi baterako soilik eten zitezkeen, legearen bidez eta aparteko inguruabarrek Estatuaren segurtasunari eusteko hala eskatzen zutenean. Aitzitik, Konstituzio testuak berak baimentzen zuen, Gorteak bilduta ez bazeuden, eta kasua larria eta presakoa bazen, Gobernuak Gorteak eten zitzakeela, eta erabaki hori Gorteek onetsi behar
|
zutela
ahalik lasterrena. Arauketa horri esker, adibidez, 1876 eta 1917 urteen bitartean, eskubide garrantzitsuenak hamazazpi aldiz eten ziren, eta 1917tik aurrera, salbuespen egoera ohikoa izan zen herrialdean.
|
|
b) Ley Constitutiva de las Cortes (Gortegintzarako Legea), 1942ko uztailaren 17koa, Onurabide Lege izenekoa zen; hau da, Francok zuzenean onetsi zuen, izaera orokorreko arau juridikoak emateko
|
zuen
ahala zela bide, lehen aipatu 1938ko eta 1939ko Legeek ezarritakoaren arabera. Lege horren arabera sortutako Gorteek ez zuten inolako zerikusirik Espainiako parlamentu tradizioarekin:
|
2011
|
|
Jaraunsleak legatupeko gauza bera eman behar
|
du
ahal izanez gero; eta ez da nahiko gauza horren zenbatespena ematearekin.
|
2012
|
|
Printzipioen eremua alde batera utziz, eta egiteko teknikak kontuan hartuz, proiektu hau aurrekoetatik ezberdintzen da, beraren uzien artean unibertsaltasunarena ez baitago. Estatuak zigortzeko duen boterea Zigor Kodeak guztiz arautu behar zuelako ideia zegoen, baina ideia hori gauzatzeko oztopoa zen, hain zuzen ere, Espainian Administrazioak zehatzeko
|
duen
ahalaren garrantzia. Horrezaz gain, ideia hori ez zen beharrezkoa, eta nahasgarri gertatzen zen.
|