2013
|
|
—Eskola utzi eta zerrategian hasi behar
|
duzula
aditu dut. Ez da egia izango, espero dut esan zion Eguberrietako oporretan, etxera bisitan joan zitzaionean.
|
|
" Ondoezik eta horrenbeste gaixorekin erabat lanpeturik nago, baina tartetxo hau baliatu nahi
|
nuke
aditzera emateko ezer ez dudala gehiago desio indioen gobernu mundutarretik libratzea baino, guztiz gogaikarria bihurtu baita guretzat". 333
|
|
—Zerura igo behar dut, zerura igo behar
|
dut
aditu zaio, berriz, Hostape elbarriari, emakume biluzia igurzteaz utzita mahaitik aulkira kulunkaka jaisten delarik, Izarneren erasotik iheska dabilelarik.
|
2015
|
|
Baina bestelako hitzak erabilita esan nuke artikulazio praktiko diskurtsiboak ematen diola praktikari izan bat edo beste, balio bat edo beste, zentzu bat edo beste. Hortaz, izena diodanean kodetze eta artikulatze praktika eman nahi
|
dut
aditzera, izan ere signifikatze praktikak izana eraikitzeko bide performatzaileak dira. Esateak izatea eragiten du, izateak esatea behar du hala edo honela izan dadin.
|
|
eraikuntza sozialak dira identitateak, gaur horrako horrela dena bihar harako hala izan daiteke. Euskal Zera terminoaren bitartez euskal hori, eta zer esanik basko hitza eta beste mintzoetan diren itzulpen guztiak, adierazle hutsa baino ez dela eman nahi
|
dut
aditzera. Euskal Id ere erabil nezake, identitate hitza kimatu banu bezala edo Freuden Id nahasi eta grinatsu haren pare, pultsio zehaztugabeen adierazle zabal gisa.
|
|
—Eskola utzi eta zerrategian hasi behar
|
duzula
aditu dut. Ez da egia izango, espero dut —esan zion Eguberrietako oporretan, etxera bisitan joan zitzaionean.
|
|
Azken estatutu aldaketek erakutsi dute ustezko itunek itunetik oso gutxi zutela. Bere edukiak ez dituzte zuzenean gobernuen artean negoziatu, baizik eta gobernu horiekin zerikusirik ez
|
duten
adituek gauzatu dute. Zirriborro hori berrestera eta sinadurak jartzera baino ez dira mugatu gobernuetako agintariak.
|
|
Gescarteraren aurrekaria ez zuten mehatxagarritzat jo Nafarroako Kutxako politikariek. Zerga paradisuetara dirua desbideratu izanaren orbana bere gain
|
zuen
aditu hark ez zien inongo kezkarik eragiten, eta nafarren aurrezkiak ez zituzten arriskuan ikusi. Alonso Urebaren aurka ez zen diligentzia judizialik ireki baina zuhurtziaren printzipiorik ez zen ezarri.
|
|
Inondik inora! Liburu horiekin nahikoa
|
duenak
adituen protokoloei jarraitu baino ez die egin; lortzen ez duenarekin, ordea, ezberdina da. Autonomoa denaren ilusiopean, bere burua senda dezakeela sinestarazten zaio hasiera batean, jakinik azkenean ezinezkoa egingo zaiola eta benetako adituren baten laguntza bilatzen amaituko duela:
|
2016
|
|
Hegoaldeko euskaldunen artean, nahiz berri historikoen zertzelada zirtzil desenkusatuak baino ez ukan gogoan, edozeinek
|
badu
aditu karlistadei buruzko zer edo zer, eta nork ez du dantzatu txapel gorri txapel txurien porrusalda. Hegoaldekook ordea, horren ezaguna ez dugun gauza zera da, Iparraldeko abiada historikoa, Frantziako historia modernoaren barruan koka beharrekoa bederen:
|
|
Hirugarren bat oraino ere 1693.ean ageri zen Baionako Piarres Dussarrate baitan izenburua pittin bat itxuraldaturik, hau zen, Bouqueta lore divinoena bereciac eta Duronea apeçac aita Materren liburuari emendatuac, iduquicen dituelaric aste guztico egunetaco eficioac ungui corfiesatceco eta errecebitceco molde eder batequin bethiereco kalendarioarequin. Materre ez zen euskalduna eta horrela
|
bazuen
aditzera ematen" euscaldunei" sarreran inolako konplexurik gabe:
|
2017
|
|
Irakasleren batek autonomia aldarrikatuko balu, irizpide ezberdinen bat agertuko balu edota zuzendaritzaren lana zalantzan jarriko balu, segidan bideratua eta zuzendua izango litzateke arau horiek ikasleentzat egokienak direla esanez, horixe baino ez dela bide zuzena, adituek horrela esan baitute. Heziketa sistema, noski, pedagogo eta psikologo aditu mordoaren laguntzaz baliatzen da beraiena indartzeko, bestelako ikuspegiak
|
dituzten
adituei muzin eginez. Ildo psikologiko eta pedagogiko mordoa dago, berriz.
|
2018
|
|
" Jauna arracio bat bear
|
du
aitu hori bezala enredadore ezta erri gontan sartu horei beçambat pleitu garraldaco errian ezta frogatu hizan dira apezac eta badira hori beçala ez enredazeco eta erri gontan familien ongui bici diran gerra irriteco nescaco eta arruquin beçala neidu irri eta burla ein baia eztu gori pasatuco
|
2019
|
|
—Ez. Ez
|
dut
aditzera. Ez dago Zorregietarik inguru honetan, nik dakidala behintzat.
|
|
jan, eman, har... Horrek erakusten du, partizipioaren beharra sentitu baino lehen, indarrean
|
zituzten
aditzetan, amaiera desberdinak zituztela: bota, bete, bizi, jo, hil, egin. eta holako aditzetan ezin dela aspektu markarik bereizi.
|
|
Ez dut sakon aztertu Gipuzkoa aldekorik, baina ikasi dudan apurragatik esan nezake, mugaz alde banatako borden eta bordarien inguruko alde guziak xalo demonio biribiltzen dituen esaldirik errotuena eta grafikoena" napar koxkor" dugula. Nork ez ote
|
du
aditu esaldi hori giputz nafarron muga beroan. Batez ere bordarien merkatuan.
|
2021
|
|
(Ez
|
dut
aditzerik faltsoa denik.)
|
|
Lehendabizi ikasi behar
|
dutena
aditzeko gaitasuna da, non aditzea ekintza aktibo bat den, entzutea pasiboa izan daitekeen bezala. Entzuleek harrera ona egin behar diote hizlariari, pazientziaz hizlariaren hitzak arretaz aditzeko, ekintza horrek ere lagunduko baitio hizlariari berari ere.
|
|
Entzuleek harrera ona egin behar diote hizlariari, pazientziaz hizlariaren hitzak arretaz aditzeko, ekintza horrek ere lagunduko baitio hizlariari berari ere. Entzuleak ez badira aktibatzen, ez
|
badute
aditzen eta ez badute arretarik jartzen, hizlaria hotz geratzen da, informazio transmisioa zein trukaketa oztopatuz. Komunikazioa egon dadin, informazio trukaketa egon dadin, beharrezkoa da entzulea aktiboa izatea eta aditzea, hizlaria irakaslea, ikaskidea edo beste edonor izan.
|