Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2007
‎Aipatu artikulua argitaratzearen kontra bazegoen ere, Marc Legasse damu zen Lartzabalen dimisioaz, uste baitzuen Larzabal galtzearekin irakurle mordoa galduko zuela Aintzinak745.
2009
‎Baina ez genuen arrakastarik izan. Uste dut Larzabal ere hunkitua izan zela, bere pieza histu genuela iruditu zitzaion, ez geniola bere edertasun guztia eman. Arazoa izan zen publikoarekin ez genuela konplizitaterik lortu, halako gauza" gauchista" bat egin genuen.
2010
‎Haren barne funtzionamenduaren arazoa hortik heldu da. Iduri du Larzabalen Ingeles ginelarik obran garela. Ondorioz, euskaltasunak ez du zilegitasunik Baionan, eta Baionan balitz basque kutsu lukeen zerbait, joan behar luke Uztaritzera sos eske.
2014
‎• Entzuten duzue Larzabal?
‎• Hauek ere biziki maite ditu Larzabalek. Kaskarot aho handi hauek.
‎Taldea Zapeta xilotik salaketa antzerkiaren inguruan bildu zen, beraz tobera ekintza dute fundatzailea, hau osoki utzi dutelarik ondotik. Izena, argumentua hazpandarra zuen Larzabalen antzerkiari hartu zioten. Lan hau eman zuten ere, irudi guti daude garai hartako, baina zatiño bat heldu zaigu Txomin Hegi eta Janine Urruti, Bordaxuri eta Klotildaren arteko agerraldi kultua ematen.
‎Idazten dea jokolariak bere talentua erakuts dezan, eklata dadin? Nork erraten ahal du Larzabalek Klotildaren rola gaizki idatzi zuela. Nehork hasteko ez zuen horretaz deus erran edo idatzi.
‎gainera obrak sinesgarritasunik ez dauka. Maite Dunatek zion bere mundua zuela Larzabalek, herriñoa, herriko plaza, mutxurdinak, neska zintzoak. Izan ere, nolaz 50 bozkatzaile dituen herriak, ahotza, eiherazaina eta sustut botikaria duke?
‎Ezin da erran gezurra dela, praktika horiek ezagunak ziren, baina billetearena egiteko ez zen marexala izan behar baina bankero edo kirurgiano eta hori proposatzen zen familia biziki berezi batzuetan non omen diru idorrak balio handia bazuen, berehala alda baitzitekeen botila arno baten kontra. Horretan du Larzabalena atzematen antzerkiak. Ulertzen da iruzurra egiteko xantzak uzten dituela bi mandatu denboraldi irauteak, herriko lurrak merke erosi eta aberastasun pertsonala lortzea permititzen.
‎Emazte horiek modernizatu dira, frantsestu? Ez dute Larzabalen heroinen xanfreta eta buhame orroa karrikan. Ama izanen da Maider eta senarra notario izanen delarik salda eginen dio eta haurrei hurbil izanen zeren senarra ere ez baita, ene ustez, gozoa izanen zahartzearekin.
2015
‎Lagunek berehala moztu zioten: «Ago ixilik gizona! Gure komandantea duk Larzabal apeza!».
‎[?] Hiru aldiz kokoteraino betea zela eta ez dutela sekulan holako errekestarik izan[?] gaude ez dutela Larzabal Jaunaren lanek Gipuzkoako eskuaran deus galtzen, edo ez ote duten bederen zerbait irabazten, ez Zokoko erretoraren eskuaren gatik, hau garbienetarik eta azkarrenetarik baita, bainan Gipuzkoako eskuara ederrak baduelakotz halako gordin eta jaun aire bat teatroari ezin hobeki dohakiona?
‎–Aizu, ez xuti otoi! Usteko dute Larzabal zarela!?
2016
‎Azalpena gero eta argiagoa izanen da, ez ditu Larzabalek xehetasunak baztertzen, zalapartak nolakoak izan ziren ozenak dira.
‎Aitak Mayi gomitatu du ez baitu ulertzen nolaz semea Mayiren gibeletik ibilki den eta aita semeek argitzen dute gaia. Aitak ulertzen ez duenez Larzabalek esamolde herrikoia erabiltzen du, umorea jokoan sartzeko, giroa lasaitzeko eta publikoari oroimen keinua egiteko:
‎Langile munduan harreman berriak bultzatu nahi lituzke Larzabalek, horiek dira hemen landuak, harreman horiek ez dira ez nagusien gustukoak, ez langile buruen gustukoak ere, bai ondoko urteetan jorratuko diren esperientzia horietakoak. Gaztea da aldaketa ekarriko duena, baina beti fedearen laguntzarekin eta hemen erretorearen oniritziarekin.
‎Komedia bera ez dukezu Larzabalen hoberenetarik. Jostatzeko egina duke eta ber denboran jostatzen gaitu buruan buru.
‎Bi ikuspuntu maila ekartzen ditu Larzabalek komunikazioaren aipatzeko. Noski, Ubersfeld ek eta Barthes ek ez zuten Larzabal ezagutu, baina antzerkigintzaren inguruko kezkak jorratzen bazituzten, problematika maila desberdina aipatzen dute. Zentzua du gehien aipatzen Barthesek, komunikazioaren zentzua, hizkuntza gutxituen egoera begiratu gabe.
‎Hau da kezka nagusia. Baina pragmatikoz betea dugu Larzabal, eta frantses teatroak arrakastarik ez duela adierazi nahi duelarik, euskal teatroak dirua ere eman lezakeela dio:
‎Gehienetan metafora izaten da gehien gustatzen zaiona, honek ulermenaren zorroztasunari dei egiten dio, eta horretaz asko dago Larzabalen antzerkietan, metaforaz josiak dira antzerkiak. Irudien baliatzea gustukoa zuen Larzabalek, publikoarekiko zuen errespetua eta iritzi altua ere erakusten digu. Ikuslea lan artistikoaren baitan bide baten egitera deitua zen.Ikuslearen formatzeko garrantziaz aritzen zen Larzabal.
‎Aukerak zeuden, mintzairaren aurpegi desberdinak deskubritzen ahal ziren. Oroimena piztu nahi zuen Larzabalek, horri buruz joan zen. Antzerkiaz publikoak zuen usaiaz, jakitateaz baliatzen saiatzen zen.
‎Komunikaziorako sortutako testuak, hedatzeko gaitasun handikoa herriarekiko harremana bat batekoa izan da. Hemen dugu Larzabalekin duen antza handia, nahiz eta hedatze eremua askoz handiagoa izan Alfonso Sastreren kasuan.
‎Kultura hedatokitzat antzerkia hautatu zuen, ala herriari so eginez ikusi ote zuen herria hunkitzeko antzerkigintza zela bitartekari aproposa, baliteke. Dena den, ezin uka, bai literaturan, bai herriarengan toki berezia duela Larzabalen obrak. Hogei urtez izan zuen presentzia arrakasta handi baten froga bezala uler dezakegu.
‎Claude Burgelinek ikuspuntu interesgarria ematen digu memoria lantzen duten idazleei buruz. Argitaratu duen artikulu batean, memoriaz idazle batzuek egiten duten irakurketa nahasia dela dio, ikuspuntu honek zentzua badu Larzabalen lanak irakurtzerakoan, egia eta zorroztasuna ez baitira helburuak bere lanetan, bizitasuna eta errealitate bat proposatzea baizik.
‎Nazioari buruzko debaterik ez zegoen, literaturaren unibertsaltasunari buruz ere ez, mundua mugatuagoa zen, herria eta eskualdea ziren ezagutzen. Inguru horretan zuen Larzabalek idazten. Ur Apalategik aipatzen duen «la dénationalisation» ez zen garaiko kezka, nazioa zentzu politikoan ez baitzen, eta haren maneran sorkuntza literarioaren bitartez, «espace nationale» hori sortzen zuen nolabait, herriko pertsonaien bizia kontatuz, herriko historia birmoldatuz eta garai ahantziak piztuz.
‎Pasarte hau, gure kasuan, Larzabalen obraren lantzeko momentuan interesgarria gertatzen da Larzabalen pertsonaiak eta Larzabal bera ere ez baita batere ikuspuntu honetatik ari. Atxagaren pertsonaiek ihesbidea bilatzen dutelarik, taldearen barnean murgiltzea onartzen ez duelarik, bakartasuna landu eta hautatu nahi duelarik Larzabalen kasuan aurkako bidea dugu. Identitatearen defentsa aldarrikatzen du, borrokalaria goraipatzen du, askotan dei egiten du.
‎Azken hau Larzabalen beraren hitzak izan litezke, ez baitu inoiz bere burua faltsukerian kokatzen. Bera elizgizona da eta euskal artaldean kokatzen du haren burua.
‎Apezpikuarekin izan elkarrizketaren ondotik, bere kontra izan zen salaketa aztertu ondotik, Zokora igorri zuen. Antzerkiak leku handia zuen Larzabalen bizian, baina arlo sozialak izugarrizko tokia zuen ere, inplikazio sozial handia zuen, gogoan atxiki behar da sindikatuen sortzean parte hartu zuela. Inplikazio horrengatik, Etxahunen arrakastaren ondotik, Hazparneko izen ezaguna landu zuen.
‎Obra horren gibelean kontzientzia bada, autore baten kontzientzia mintzairaren bidez islatzen dena. Mintzaira hautatua zuen Larzabalek, txikiaren mintzaira, jende xumearen mintzaira, itzuli nahi ziona. Autore guziak hitzaren inguruko gogoetak eramaten aritu dira.
‎Autore guziak hitzaren inguruko gogoetak eramaten aritu dira. Ez du Larzabalek horri buruzko testu teorikorik utzi, baina erakusten duen sorkuntzaren ugaritasuna, gaien aniztasuna, genero desberdinetan aritzeko gaitasuna, berrikuntza bilatzeetan eta inguruarekiko komunikazioetan, tresna guziak baliatuz, hitzari ematen zion garrantzia, konbentzitzeko, partekatzeko, eraikitzeko, hizkuntza norabide guzietan sakontzeko nahikeria nabarmentzen zaio. Bestalde, idazleak hizkuntzarekiko kritikoa izan behar du.
‎Izenaren zehaztea garrantzitsua dela agertzen da, gaur egun dauden ikerketen argitasunik ez baitzuen Larzabalek. Izan ere, Oyharçabalek beste pastoral mota bat ematen zela Euskal Herrian, Zuberoatik kanpo erakustera ematen digu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia