2003
|
|
Helburu hori, maila globalean elikagaien segurtasuna eta kalitatea bermatzeko beharrezkotzat jotzen dena, lortezina da. Gutxienez, hala uste
|
du
Europako Erkidegoak Codexeko Batzordearentzat printzipio orokorrei buruz, arrazoi kultural, erlijioso eta ekonomikoengatik. Europatik erakutsitako eszeptizismoa ez da oztopo nazioarteko merkataritza, aurrez ezarritako printzipio etikoen arabera, arautzen lagunduko duten neurriak gauzatzeko.
|
2004
|
|
Europako Batasunak, kide diren herrialdeen ohiturak bateratzeko ahaleginean, ordutegiaren aldaketa legeztatu du. Aipatutako zuzentaraua onartu zenetik, ordutegi aldaketa mugagabea da, baina bost urtean behin Europako Batzordeak hurrengo bost urteetan ordu aldaketa izango den data zehatzen egutegia argitaratu behar
|
du
Europako Erkidegoen Aldizkari Ofizialean (http://europa.eu.int/eur lex/ es/ oj/). Aurreko egutegia 2001ean ordutegi bateratua ezartzean argitaratu zen, eta, beraz, 2006an hurrengo bost urteetan indarrean egongo dena jakinaraziko da.
|
|
C/ 02 gaiari dagokionez, Batzordeak Justizia Auzitegiari eskatu dio deklaratzeko Frantziako araudia bateraezina dela zerbitzuen zirkulazio askearekin, «Lege Évin»ak Frantzian atzerriko kirol ekitaldiak transmititzeko sortutako oztopoengatik. Bigarren kasuan (C/ 02), Frantziako Kasazio Gorteak jakin nahi
|
du
Europako Erkidegoko Zuzenbideko xedapenen aurkakoa den erregimen frantsesa, bereziki zerbitzuen zirkulazio askeari buruzkoa eta «Mugarik gabeko telebista» Europar Batasuneko zuzentarauarena. Azken gai horretan, Frantziako TF1 telebista kateak Groupe Jean Claude Darmon eta Girosport sozietateei (TF1 delakoaren kontura futbol partiden telebista transmisiorako eskubideak negoziatzeaz arduratzen ziren) eskatzen zien beharrezko bitartekoak erabil zitzatela edari alkoholdunen markak pantailan ager ez zitezen.
|
2007
|
|
Amaitzeko, Europako Herri Defendatzaileak lotura zuzena du estatu kideetako Herri Defendatzaileekin, eskualdeko Herri Defendatzaileekin eta estatu kideetako Eskarien Batzordeekin; izan ere, askotan, nazioko, eskualdeko eta tokiko administrazioek
|
dute
Europako Erkidegoko zuzenbidea aplikatzeko ardura, eta Europako Herri Defendatzaileak ezin ditu aztertu esparru horiei lotutako kexak edo erreklamazioak, estatuko edo eskualdeko Herri Defendatzaileen edo estatuko Eskarien Batzordeen eskumena baitira. Erakunde horien guztien arteko koordinazio ona lortzeko, lotura sare bat dago eta ekimen ugari ditu, esaterako informazio aldizkaria, web orrialde bat, goi bilera bat internet bidez, aldizkari birtual bat eta aldian aldian mintegiak egitea.
|
|
Mundu neurri horiei «baiezko ekintzako» neurri esaten zaie, eta gure artean, normalean, «bereizkuntza positiboko» neurri gisa ezagutzen dira. Hala ere, terminologia ez da oso egokia eta horren ordez «ekintza positiboko» neurri esan behar zaie, izen hori
|
baitute
Europako Erkidegoko zuzenbidean. Gogoan izan ditzagun, adibidez, emakumezkoak, desgaitasuna duten pertsonak, etab. lan munduan sartzea sustatzen duten neurriak.
|
|
Zalantzarik gabe, Agiria testu juridiko garrantzitsua da, baina arazo larria du: aldarrikatu egin zuten, baina ez zuten tratatuetan sartu eta ez
|
zuen
Europako Erkidegoko zuzenbide eratorriaren iturrietako baten forma hartu; izan ere, Nizan onetsi zuten moduan, erakunde barruko adierazpena zen. Horrenbestez, ez du indar juridiko loteslerik, baina zeharkako ondore juridiko batzuk ditu (Batzordeak erabili du legegintza ekimenetan eta erregelamenduak egiterakoan, eta Europako Erkidegoko Auzitegien barruan, abokatu nagusiek erabili dute interpretazio ondoreetarako).
|
2010
|
|
Lehenago ere gizonezkoaren erasoak jasan zituen emakumeak, kontsultatutako iturrien arabera. Gainera, ustezko hiltzailearen aurka kautelazko neurriak ezarrita
|
zituzten
Europako Erkidegoan.
|