2003
|
|
Argitu beharra
|
dugu
EBren posizioak MME eta Dohari dagokionez4, Batzordearen Presidentea den Romano Prodik (El Pais, 02 VII) nahiz EuropaBatzordeko Ingurumeneko Margot Wallstrom komisarioak aipatu zutenez (www.europa.eu.int/rapid/start/cgi), Bushen gobernuak mantendu dituenen osoantzekoak izan direla. Argiro eta guztiok ongi ulertzeko esanda, EB mugakomertzial guztiak zabaltzearen aldekoa da, armen salerosketetan izan ezik, etaAEBak merkatuen zabaltzearen aldekoak dira, baina armen bidez, P. Nicholsonek (EHNE Via Campesina) salatu berri duenez.
|
|
Nahiz eta energiaren prezioak jaitsiera nabarmen bat izan, beste arrazoi batzuek artean EBn 40.000 MW energia sortzeko ahalmen soberakina instalaturikdagoelako, 1985tik 1995rako epean EBko energiaren hornikuntzak %11a egin zuengora, eta BPGk %24a. Horrek esan nahi
|
du
EBko Komisioak markatutako %20arenenergiaren intentsitatearen gutxipena erdibidean geratu zela. Halaber, epe bereangarraiogintzak energiaren kontsumoan %40a igo zen eta petrolioa dugu bere oinarria.
|
2012
|
|
Orobat, gogora ekarri nahi
|
dugu
EBko erakundeek, batez ere Europako Parlamentuak, herrien autodeterminazio librearen aldeko aldarrikapena egin dutela hainbatadierazpen eta erabakitan, bai deskolonizazio kasuetan22, bai deskolonizaziotikkanpoko kasuetan23 Hain zuzen ere, deskolonizaziotik kanpoko Hego Sudanekokasuan berriki adierazi du «Europar Batasunaren printzipioetariko bat herrienautodeterminazio eskubidea dela».... Amaitzeko, ildo beretik, oso esanguratsua izanzen iaz (2010) Europako Parlamentuak Kosovoren independentzia estatu kideguztiek aitortzeko onartu zuen adierazpena.
|
2015
|
|
Europako hegoaldeko herrialdeetan, aldiz, emigrazioaren ihes hodiak ez du behar bezain ondo funtzionatzen, herritarrek ez dituztelako hizkuntza germaniarrak hitz egiten eta klase xeheek borroka tradizio luzea dutelako. Azken horren tradizio falta
|
dute
EBko ekialdeko herrialdeek eta, aldi berean, atzerriko hizkuntzak ikasten onak dira, horregatik emigrazioaren ihes hodiak hobeto funtzionatu du. Kontua da populazioa galtzea jasangarria izan daitekeela Poloniarentzat, baina ez nazio txikientzat.
|
2017
|
|
Aipatu hitzarmenaren bigarren ardatzean, EB osatzen duten estatu kideenpolitika ekonomiko diferenteak konbergitzeko neurriak aurreikusten dira; zor publikoaren jaulkipenak koordinatu nahi dira eta ezarri den egutegiabetetzea ziurtatu, behar diren erreformak burutuz politika ekonomikoaren arloan.Halaber, euroguneko gobernantza indartu nahi da. Laburbilduta, hitzarmen horreklanabes egokia izan behar
|
du
EBk garapen ekonomiko jasangarria ahalbidetzeeta sinesgarritasuna eskuratze aldera diru merkatuetan, inbertitzaileen konfiantzaziurtatzeko.
|
|
Espainiako Estatuarekiko eten adostua sustatzeko, Nafarroarekin bat egiteko etaEuropar Batasunean arazorik ez izateko zenbait urrats ematen hasi litzateke, estatu independentera edo konfederatura heltzea xede bada. Estatu independenteizateak esan nahi
|
du
EBren baitan dauden edozein estatu kidek dituen eskumenberberak izatea, salbuespen egoeran edo opt out egoeran ez daudenen antzera, halanola Bretainia Handia (oraindik), Suedia edo Danimarka bezala, alde batera utzitaEkialdeko kide berriak.
|
|
Beste kasu aipagarria Luxenburgo da. Luxenburgoko zerga sistemaEBren barruan dagoen paradisu fiskala izateaz gain, bertako gobernuak 300 batmultinazionalekin negoziatu zuen haien mozkinen% 1 inguru ordaintze aldera.Horrela, multinazional horien negozioengatik ez zuten ezer eskuratuko balioasortutako herrialdeek; horrelako joerarekin, berriz ere, gardenki geratu da nolafuntzionatzen
|
duen
EBko kideen arteko elkartasunak.
|