2010
|
|
Alabaina,
|
DU
B partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka. sia euskararen balio instrumentala da, eta, horietan askorena, baita bakarra ere (ikus amorrortu eta ortega 2009).
|
|
alde batetik, azken hiru hamarkadetan euskarak tresna balioa irabazi duen pertzepzio orokorra positiboki baloratu behar da. tresna balioa oso lotuta dago arestian aipaturiko ageriko ospearekin, eta ez dago zalantzarik euskarak azken hamarkadetan nabarmen igo dela. euskara normaltzeko neurriak hartzen hasi zenean euskara zein egoeratan zegoen kontuan hartuta, aurrerapen handi bezala hartu behar da aipaturiko pertzepzioa. edonola ere, zaila da esaten hizkuntzaren balio instrumentala handitu izana zein eraginari esker gertatu den: ...biek bultzatuta. bestetik, interesgarria da euskararen egoeran dagoen hizkuntza bati, berreskuratzeari begira, balio instrumentala emateko izan behar luken kanpoko sustapena baloratzerakoan, partaideek muga ezberdinak ipintzea. batzuen ustez (ikus du b, (5) aipua), kanpoko sustapena beharbeharrezkoa da, ez da zalantzan ipintzen euskararentzat tresna balioa izatea oso garrantzitsua dela. alabaina,
|
du
b partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka.
|
2012
|
|
Jokalari elebidunek nahiago
|
dute
B hitz egin A baino. Formalki, demagun agente elebidunek nahiago duten hizkuntza >bi dela.
|
|
Baieztapen horrek edozein hizkuntzari buruz hitz egiteko balio du, baina are gehiago B hizkuntzaz hitz egiteko, gutxiengoaren hizkuntza delako hain zuzen ere. Jokalari elebidunak jakitun dira B gutxiengoaren hizkuntza dela eta, horrenbestez, arriskuan dagoela, eta uste
|
dute
B desagertzen ez uzteko bide bakarra erabiltzea dela; hori dela eta, ahal dutenean, nahiago
|
|
Gutxiengoaren hizkuntza eta elebitasunaren orekaren egonkortasuna – Nagore Iriberri eta José Ramón Uriarte
|
dute
B erabiltzea A erabiltzea baino. Elebakarrek, berriz, ez dute aukeratzerik eta, hortaz, ez dute nahiago hizkuntza bat edo bestea.
|
|
LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute zer hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. A hizkuntzak (gizarteko kide guztiek hitz egiten duten hizkuntzak) eta B hizkuntzak (gutxiengo batek hitz egiten duen hizkuntzak) elkar ukitzeak kanpo eragin negatiboa
|
du
B hizkuntzaren erabileran. Horren adierazgarri, bi elebidunek gutxiengoaren hizkuntza (B) erabiltzeko koordinazioan huts egiten duten egoerak ditugu, aurrez aurre dutena elebiduna dela ez jakiteagatik.
|