2008
|
|
Kultura autonomiak hiru osagai ditu, eta hizkuntza komunitate batek zer kultura autonomia duen neurtzeko, bere hizkuntza— eta kultura bizindarrarekin lotutako erakunde kultural eta sozialen barruan zenbaterainoko kontrola duen aztertu behar da. Kultura autonomia neurtzeko, bestalde, komunitate batek testuinguru soziopolitiko batean zer nolako autogobernua duen ere ikusi behar da,
|
taldearen barruan
zer hurbiltasun sozial dagoen eta taldeak zer legitimitate ideologiko duen kontuan hartuta. 2 irudian ikus daitekeen moduan, kontrol instituzionalak, hurbiltasun sozialak eta legitimitate ideologikoak elkarri eragiten diote, bai eta identitate kolektiboari ere, eta horrek kultura autonomia orokorra indartu edo ahuldu dezake.
|
|
Kultura autonomiak hiru osagai ditu, eta hizkuntza komunitate batek zer kultura autonomia duen neurtzeko, bere hizkuntza— eta kultura bizindarrarekin lotutako erakunde kultural eta sozialen barruan zenbaterainoko kontrola duen aztertu behar da. Kultura autonomia neurtzeko, bestalde, komunitate batek testuinguru soziopolitiko batean zer nolako autogobernua duen ere ikusi behar da, taldearen barruan zer hurbiltasun sozial dagoen eta
|
taldeak
zer legitimitate ideologiko duen kontuan hartuta. 2 irudian ikus daitekeen moduan, kontrol instituzionalak, hurbiltasun sozialak eta legitimitate ideologikoak elkarri eragiten diote, bai eta identitate kolektiboari ere, eta horrek kultura autonomia orokorra indartu edo ahuldu dezake.
|
2012
|
|
Gure ustez, ordea, ideia hori ez da gehiegi zabaldu izan, orain arte, euskal herrian (eta deba ez da sabuespena). Lehenengo, beraz, behar horren inguruko kontzientziazio lana egin litzateke taldeetan, ezagutza horrek
|
taldeari
zer nolako ekarpen eta onurak egin diezazkiokeen ikus dezaten. kultur transmisioan izan dugun etenari erremedioa jartzen hasteko, jakintza horren transmisioaz arduratuko den kide bat izendatzea izan daiteke hurrengo urratsa eta arduradun horiei beharrezko prestakuntza eskaintzea ondorengoa: formaziorako eta hausnarketarako lekuak eratuz, bitartekoak aztertuz, internetak ematen dituen aukerak baliatuz, foroak edo bilguneak antolatuz... horrek guztiak dedikazio bat eskatzen du, jakina; eta, eguneroko jardunean kideek ematen dituzten orduak ikusita, zail samarra ere izan daiteke inor horrelakoetan sartzea. energia hortik sortzen da, ordea. zaletasuna sustatzeko, harra sorrarazteko, taldea elikatzeko eta berotzeko... zertan ari gara, ri erantzuten hastea eta erantzun horiek zaletasun beraren inguruan dabiltzan beste taldekideekin konpartitzea eraginkorra eta indarberritzailea izan daiteke oso. ekintzen zurrunbilotik irten eta pentsatzeko, hausnartzeko, konpartitzeko... momentuak eta espazioak bilatu genituzkeelakoan gaude.
|
2021
|
|
Errealitate konplexu hori nolakoa den ezagutzeko oraindik asko dago lantzeko; zehatz mehatz zein eta zenbat hizkuntza diren, hizkuntza horiek guztietako hiztunek norekin eta zein egoeratan hitz egiten dituzten, edota hemen horientzat leku egiten zaien sentitzen duten. Interesgarria litzateke ezagutzea, halaber, jatorri bereko
|
taldeen baitan
zer ezaugarri partekatu eta bereizleak dauden, hiztun kopuru handiko talde zehatzetan, eta, besteak beste, sexuaren eta adinaren araberako erabileretan ezagutza zorroztea.
|