2005
|
|
Yolanda Arrieta Malaxetxebarriak sortutako Groau! antzezlana irakurri ez ezik ikusi ere egin daiteke, Hika
|
taldearen
obraren bidez. Protagonista gisa Mitsi katakume txikia du. Ile beltz beltza dauka, indar gutxi, gorputz txikia eta ahots bitxi bitxia:
|
2006
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez,
|
talde
obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere, talde obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako ikus entzunezko obretan baino.
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez, talde obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere,
|
talde
obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako ikus entzunezko obretan baino. Sortzearen iniziatiba eta ekarpen guztien koordinazioa publizitate agentziari dagokio, egileen ekarria emaitza original bakar batean biltzen da eta, beraz, egile bakoitzaren eskubideak bereiztea ezinezko suertatzen da.
|
|
Nolanahi ere, posible da
|
talde
obran parte hartzen duen sortzaile bakoitzaren ekarpenak per se obrak izatea. Horrenbestez, indibidualiza daitezkeen ekarpenen sortzaileak, publizitate sorkuntzaren barnean substantibitatea baitute (esaterako, marrazki bizidunetako pertsonaia jakin bat)?
|
|
|
Talde
obraren irudia oso erabilgarria da publizitate agentzientzat, erregimen horren bidez obraren jabe izatea lortzen baitute, egile eskubideari dagozkion eskumen guztiekin. Hala, beste norbaitek eskubide moralak aldarrikatzea ekiditen da eta, beraz, sorkuntza libreki ustiatzea ahalbidetzen da.
|
2008
|
|
" Ikuskizun itzela da, pertsonak eta panpinak uztartzen dituena". Bestalde, Richard Bradshaw itzalen erregearen lana ere nabarmendu du Azkaratek, eta baita De Blauwe Hond eta Azulkillas
|
taldeen
obrak ere.
|
2009
|
|
Eusko Jaurlaritzatik Durangoko Udalari jakinarazi dionez, baliteke Zaha Hadidek Euskotrenen egoitza berria izan dadin diseinatutako proiektua bertan behera geratzea. Ildo horretatik, EAJk osatutako Gobernu
|
Taldeak
obrak egiten jarraitzeko eskatuko dio Jaurlaritzari. Durangoko garapen ekonomiko eta turistikorako egitasmo hori “oso garrantzitsua” dela deritze.
|
|
Aralarrek Jaurlaritzari idatziz bidalitako galdera sortan, horietako batean galdetu zuten hain proiektu handia Durango erdian kokatzea egokia ote den, 396 aparkaleku bakarrik aurreikusi dituztela kontuan hartuta; Jaurlaritzako Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio Sailak emandako erantzuna honako hau izan da: “EuskoTrenen eta Euskal Trenbide Sarearen egoitzak hor kokatzeko aukerari buruz, gaur egun bizi dugun egoera ekonomiko zaila kontuan izanda, erabaki bat hartu baino lehenago horri buruzko gogoeta egiten gabiltza”.EAJk osatutako Gobernu
|
Taldeak
obrak egiten jarraitzeko eskatuko dio Jaurlaritzari. Durangoko garapen ekonomiko eta turistikorako egitasmo hori “oso garrantzitsua” dela deritze.
|
|
Kaleko arte eszenikoen esparruko nazioarteko 48
|
talderen
obrak eskainiko ditu Leioako Umore Azokak, hamargarren urtemugan
|
|
Bilboko eta Iru, eko antzerki eskoletako sei
|
taldek
obra motzak aurkeztuko dituzte Laburract sailean
|
2012
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez,
|
talde
obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere, talde obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako ikus entzunezko obretan baino.
|
|
Publizitate agentziek publizitate sorkuntzaren egileengandik ustiapen eskubideak jasotzea espero dutenez, talde obren erregimena erabiltzea oso erakargarri suertatzen zaie. Izan ere,
|
talde
obraren eskema modu argiagoan gauzatzen da publizitate obretan gainerako ikus entzunezko obretan baino. Sortzearen iniziatiba eta ekarpen guztien koordinazioa publizitate agentziari dagokio, egileen ekarria emaitza original bakar batean biltzen da eta, beraz, egile bakoitzaren eskubideak bereiztea ezinezko suertatzen da.
|
|
Nolanahi ere, posible da
|
talde
obran parte hartzen duen sortzaile bakoitzaren ekarpenak per se obrak izatea. Horrenbestez, indibidualiza daitezkeen ekarpenen sortzaileak, publizitate sorkuntzaren barnean substantibitatea baitute (esaterako, marrazki bizidunetako pertsonaia jakin bat)?
|
|
|
Talde
obraren irudia oso erabilgarria da publizitate agentzientzat, erregimen horren bidez obraren jabe izatea lortzen baitute, egile eskubideari dagozkion eskumen guztiekin. Hala, beste norbaitek eskubide moralak aldarrikatzea ekiditen da eta, beraz, sorkuntza libreki ustiatzea ahalbidetzen da.
|
2014
|
|
Baina ez nolanahiko gudua, Zarautzen eta San Pelaioren arteko independentzia gerra baizik. «Guztia egia, baina gure ikuspuntutik» esan zuten alproja
|
taldekoek
obra aurkezteko. Eta hortxe aritu ziren:
|
|
Laudioko Oihala Zabaltzen antzerki
|
taldeak
obra berria aurkeztuko du hurrengo urtarrilean. Pasa den urtean berriz, aurkeztu behar zuten obra eten behar izan zuten eta horregatik aurten haien ilusioa betetzea espero dute.
|
|
Laudioko Oihala Zabaltzen antzerki
|
taldeak
obra berria aurkeztuko du hurrengo urtarrilean. Pasa den urtean berriz, aurkeztu behar zuten obra eten behar izan zuten eta horregatik aurten haien ilusioa betetzea espero dute.
|
2015
|
|
Obra 1848an eginiko pastoral komiko bat zen, Arestik okasiorako txukundu eta berritua. Saizarbitoriak dioenez, Arestiz beste inork ez zuen interes handirik
|
taldean
obra hori argitaratzeko. Inprentatik liburua jaso eta Arantxa Urretabizkaia ohartu zen azal hegalean jartzen zuen zerbaitek arazoak ekar ziezazkiokeela taldeari.
|
2016
|
|
Denboran, zenbait urtez, errepikatu zen antzerkia, herrietan antzerki
|
taldeek
obra hau hautatu zuten landu eta eskaini zuten. Antzerki honen gaia esanahi handikoa baitzen bereziki hunkituak ziren eskualdeetan, gazte anitz joan baitziren Ameriketara eta suerte desberdinak ezagutzen zituzten.
|
2017
|
|
18:45 herriko gelan: Telesforo ez da Bogart (7 urtetik goiti), Iduzkilore
|
taldearen
obra berria dugu hau," Casablanca" filma oinarritzat harturik, 1939ko gerlatik itsasontziz ihes egin zuten euskaldun batzuen istorioa daukute kondatzen, Telesforo Monzon eta Maria Josefa bere andrea direlarik jokari lehen edo protagonista.
|
2021
|
|
Sevillako (Espainia) Atalaya
|
taldearen
obra bat ikustearren, ez dut dudarik egin Elorrioko Arriola antzokira joateko, han eman baitute Celestina, la tragicomedia. Aurrera jarraitu baino lehen esan, nazioarteko konpainiak Ikuskizunik Onenaren saria jaso zuela lan honengatik 2016an, Moskuko Podmoskovnyye Vechera jaialdian, eta Atalayaren bertsioak istorioaren ikuspegi hedonista eta zeharo laikoa berreskuratu duela, jatorrizkoari fidel.
|
|
Kalitatea. Aurretik aipatu ditugun artista
|
taldeen
obren kasuan, kalitatea zen beraien berezitasuna. Artista haien iruditeria berria izan zen, eta erakargarria.
|
2022
|
|
Axut antzerki
|
taldeak
obra berria prestatu berri du, lehen estreinaldia Luhusoko Harri Xurin iraganen da, urriaren 14an (20:30). Ondotik konpainiak bidea hartuko du, jadanik hogei bat emanaldi finkatuak dira, horietan Ipar Euskal Herrian azaroaren 11n Larresoron eta 18an Hendaian.
|
|
Nabarmendu beharreko beste kasu bat da Mairu taldearena. Ez kasualitatez, 2001ean Juan Garziak Godoten esperoan lanaren itzulpena kaleratu zuenean Alberdaniarekin, Mairu antzerki
|
taldekoek
obrako zati bat antzeztu zuten, Oiartzunen 2001eko apirilaren 25ean. Beckett eta Godoten eragina aipatu behar litzateke Gaizka Sarasolaren osteko teatroan, Urak ttiki dire eta Txoriak eta zauriak obretan, adibidez.
|
2023
|
|
Guggenheim museoan erakusketen argien arduraduna izateaz gain, argi diseinatzaile bikaina da Oier, gustu handikoa eta perfekzionista. Beste hainbat antzerki
|
talderen
obren diseinuak egin izan ditu, hala nola: Traspasos, Khea Ziater… Zenbait argazki erakusketa ere egin ditu, ambrotypes teknika erabiliz egindako argazkiak eta esperimentuak dira aipagarrienak.
|
|
Donibane Garazin Nafarroa lizeoan irakasle izateaz aparte, erabat antzerkira emana zen eta hiru fronte zituen irekiak: lizeoko ikasleekin antzezlanak, libertimenduak eta Hiru Punttu antzerki
|
taldeko
obrak idatzi eta zuzentzen zituen.
|
|
|
Taldearen
obra esanguratsu batzuk aipatuko ditut: 1,2, 3, Soleil ou L’éclipse (1995), Tranchées de vie (1996), Cabaret (1999), Le pic du Bossu (2004), Embedded (2006), Traces (2009), Le siphon (2012), 9 (2014), eta Boxon (s) (2018).
|