Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Eta geuk ere, geure aldetik ulertu behar dugu, horiharen lekua dela, haren intimitate eta norberatasunarena, haren erabaki zuzen edookerrena. Harako pop taldearen modura ulertu genuke: –ez zapaldu, oinetakoarinak daramatzat-eta?.
2001
‎beste talde linguistikoanikasten duenaren integrazio soziala eta psikologikoa (29 or.). Bi akulturazio motabereizten ditu: 1) lehen akulturazio motak ondoko honi egiten dio erreferentzia: gizabanakoa sozialki beste komunitatean integratua egon eta beste hizkuntzarekikopsikologikoki irekia izateari; eta 2) bigarren akulturazio mota gertatzen da gizabanakoak beste komunitatea «erreferentzia talde modura ikusten duenean, eta harenbizimodu eta baloreak kontzienteki edo inkontzienteki hartzeko desioa duenean».
2002
‎Edozelan ere, oro har, arlo zientifiko eta teknikoak gutxi garaturik agertzen dira oraingoz gurean, eta goi mailakosozializazio esparruak ez daude bermaturik osotasunean euskaraz. Hori gutxi balitz, irakasleria euskalduna? talde modura hartuta, era negatiboan agertzen dadefiniturik prestigio zeinu instituzionalizatuen jabetzari dagokionez, baita unibertsitateko botere maila desberdinen kontrolari buruzko aspektuetan ere.
2003
‎Al de batera utziko dugu garaiko egoera politikoaren deskripzioa, nahiz eta, ezinbestean, UEUren bilakaeran eragina izan zuen. UEUko kideen aniztasunak, bere zereginetarako euskal sektore gehienekin kontatu beharrak eta lerrokatze politiko esplizituen faltak, talde moduan, garaiko borroka guneetatik urrundu zuen UEU, nahiz eta askok Euskal Nazio Askapen Mugimenduarekin identifikatu aztertzen ari garen erakundea. Beharrezkoa da, bide honetan, zera gogoraraztea:
2008
‎Administratzaileak aukera badezake ere, Unix sistemetan/ home katalogoaren barnean erabiltzailearen identifikazioaren izena duen katalogoa erabili ohi da horretarako; beraz, gehienetan erabiltzaile bakoitzeko azpikatalogo bat egongo da/ home katalogotik zintzilik. Salbuespen gisa, bi konturen erro katalogoa berbera izan daiteke, bi erabiltzailek beti talde moduan lan egin nahi badute.
2009
‎Indar hartze handi bat izan zen. Hasieratik erantzun genion egoerari talde modura, eta manifaren tamainak eta manifan oso kolore desberdineko jendea ikusteak indarra eman zigun aurrera jarraitzeko, bai Egunkaria ren itxieraren kontra jarraitzeko eta baita egunkari berri bat egiteko ere.
2011
‎Sorburuan, nahiz eta EKM ez zen Euskal Unibertsitatearen aldeko elkartea, euskal hizkuntza eta kulturaren aldeko elkartea baizik, Euskal Unibertsitatearen aldeko mugimendura lerratu zen, beste kultur taldeen modura. Hala, 1977an Euskal Unibertsitatearen eta unibertsitate barruti bakarraren aldeko kanpainarekin bat egin zuen.
2012
‎Garapena ez da indigenentzat bizi kalitatearekin lotzen, eta SMK delakoak ez du zerikusirik ondare materiadunaren pilatzearekin. SMK oinarrizko beharrak lortzearekin eta bizitza harmoniatsua izatearekin dago kezkatuta, bai gizabanako mailan bai talde moduan. Harmonia naturarekin, herriko bizilagunekin eta beste lagun hurkoekin.
2014
‎Adibidez, haur bati behatzen zaio jolas sinbolikoan ari denean, panpinekin jolasean?, beste pertsona batzuen adimen egoerei buruz zenbaterainoko ezagutza duen aztertzeko. Behaketaren giroa «naturala» izan dadin saiatu beharra dago, metodoaren izenak dioen moduan; alegia ikertzaileak nahiz behaketaren xede den parte hartzaileak edo taldeak modu espontaneoan jardutea. Era horretako behaketetan, esperimentatzaileak ez du aldagai berririk sartzen, ezta lehendik zeudenak manipulatzen ere.
2017
‎Baina hau aurrera eramateko antolaketa eta lan dinamiketan ere arreta jarri nahi dugu. Izan ere, hemen aurkeztu dugun ikerketa lan eta emaitzetara iristeko laguntzen gaineko azterketa tutore taldean modu partekatuan egin dugu; tutoreon lan dinamika ere hausnarketa partekatuan oinarritu da taldean hobekuntza eta berrikuntzarako estrategiak (Hord, 1997; Krichesky eta Murillo, 2011; Stoll eta Louis, 2007) martxan jarriz, eta Ikaskuntza Komunitate Profesionala eratzen hasiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia