2002
|
|
10.2.2.1
|
Talde
kooperatiboaren bilakaera
|
|
Taldea osatu ondoren, Fagelectro eta Ederlan gehitu zitzaizkien, biak eregarai hartan Deba Garaian sorturiko industria kooperatibak. Aurreneko
|
talde
kooperatibo horren sorrera aurrekari garrantzitsua izan zen bailaran. Horrela, urte batzuk igarota, lehendik zeuden kooperatiba gehienek antzeko taldeak sortu zituzten.
|
2004
|
|
Arrasateko
|
talde
kooperatiboak gauza berbera egin nahi du. Garaia, egitasmoarekin.
|
|
Arrasateko
|
talde
kooperatiboak azken urteetan hartu duen erabaki garrantzitsuenaeta estrategikoena nazioartekotzea izan da. Horren bitartez, nazio askotan dagoenenpresa bihurtu da talde kooperatiboa.
|
|
Arrasateko talde kooperatiboak azken urteetan hartu duen erabaki garrantzitsuenaeta estrategikoena nazioartekotzea izan da. Horren bitartez, nazio askotan dagoenenpresa bihurtu da
|
talde
kooperatiboa. Eta horrek dakarkigun galdera nagusia hauda:
|
|
Arrasateko
|
talde
kooperatiboetan, ezagutzaren kudeaketarekin hain loturik dagoen, berrikuntzarako erabilitako bideak, aipatzera goaz.
|
2012
|
|
Mondragon Unibertsitatearen garapena. Ingeniaritza fakultate bat, giza etahezkuntza zientzien fakultate bat eta enpresa zientzien fakultate bat biltzen dituenhezkuntza egitura bat itxuratzen du, irakaskuntza eta ikerkuntza egokiak eskaintzekoxedez,
|
Talde
Kooperatiboaren esperientzia sozio enpresarialaren erreprodukziorakobeharrezkoak diren koadroak prestatzeari begira.
|
|
Alde horretatik,
|
Talde
Kooperatibo autogestionarioaren langileen proiektuabere alorrak menderatzeko borrokatik haratago doa, zeren gizartearen eta zibilizazioaren diseinura ere iristen baita, eta hori gainerako ekoizpen unitateekin bateraeraikitzen da, elkarri lotuta. Horretarako, beharrezkoa da talde kooperatiboaren enpresak egituratzea herri mugimenduaren proiektu soziopolitikoan integra daitekeensare batean.
|
|
Alde horretatik, Talde Kooperatibo autogestionarioaren langileen proiektuabere alorrak menderatzeko borrokatik haratago doa, zeren gizartearen eta zibilizazioaren diseinura ere iristen baita, eta hori gainerako ekoizpen unitateekin bateraeraikitzen da, elkarri lotuta. Horretarako, beharrezkoa da
|
talde
kooperatiboaren enpresak egituratzea herri mugimenduaren proiektu soziopolitikoan integra daitekeensare batean.
|
|
bazkide langilea, horixe baita enpresa horien ezaugarria. Hala,
|
Talde
Kooperatiboko langile enpresariek berez eskuratzen dute jabetza sentimenduhori, eta, hortaz, badute abantaila nabaria alderdi horretan.
|
|
Izatez,
|
talde
kooperatiboak bazuen esperientzia konkretu bat, 1964az geroztik funtzionatzenzuena, zerbitzu komunak eta kooperatiben arteko xedapenak konpartituz: Ularco Talde IndustrialKooperatiboa, eskualde bateko kooperatiba industrialak biltzen zituena eta erreferentziatzat hartu zenaTalde Kooperatiboen konfiguraziorako.
|
|
1956an Mondragonen (edo Arrasaten) sortua, etxe-tresna elektrikoen lantegitxiki batean hasi zen jardunean; 2010 urtearen amaieran, ia 84.000 langilerekin, Euskal Herriko talde liderra da, espainiar enpresen rankingaren zazpigarrena, etaEuropako 150 enpresa handienetako bat, munduko
|
talde
kooperatibo handienaizateaz gain. Enpleguaren ia erdia(% 44) Hego Euskal Herriko lau probintzietan dago,% 19 nazioarteko eremuan eta% 37 Espainiako estatuko gainerako lurraldeetan.
|
|
2010 urtearen amaieran, internazionalizazio prozesuaren bidez kokatutakoekoizpen plantek 15.930 langile biltzen zituzten, eta
|
talde
kooperatibo industrialarenlanpostuen herena kontzentratzen zuten. Enpresa berriak Sozietate Anonimoak dira.Beraz, sozietate eredua apurtuz, zentro kooperatiboarekin batera periferia kapitalistadinamiko bat garatzen da, gero eta gehiago, besteren konturako langileekin.
|
2017
|
|
(Adb. Taldean lan egiteaz hitz egin duzue, aniztasunari erantzuteko
|
talde
kooperatiboen erabileraz. Talde kooperatiboetan ari garenean elkarrekin eta elkarrengandik ikasteko espazio eta testuinguruen erabileraz ari gara)
|
|
Taldean lan egiteaz hitz egin duzue, aniztasunari erantzuteko talde kooperatiboen erabileraz.
|
Talde
kooperatiboetan ari garenean elkarrekin eta elkarrengandik ikasteko espazio eta testuinguruen erabileraz ari gara)
|