2010
|
|
Freirek landutako kultura zirkuluetatik (1973), kontzientziazio talde feministetatik (Allen, 1972) eta National Training Laboratory tik (NTL). Hiru iturri horien ekarpen nagusiak integratuz zehaztu dira eztabaida taldeak bideratzeko elementu nagusiaka:) taldekokideenerrealitateaezagutzeaetaabiapuntutzathaienbeharrak eta sinismenak hartzea, eta ez teoria eta kontzeptu orokorrak; b)
|
taldeko
kideen parte hartzean berdintasunezko harremana ezartzea, eta koordinatzaileak nahiz parte hartzaileek elkarrengandik ikastea sustatzea; c) taldeko azterketaren bidez, taldekideen esperientzia jakinak gizarte prozesuekin lotzea; eta d) taldeko prozesuetan, lankidetza eta laguntza bultzatzea.
|
2011
|
|
Ikergai den katea ez ikusteko ematen dituzten arrazoiak generoari lotutakoak dira batik bat. Ermuko ikastetxean burututako mutilen eztabaida
|
taldeko
kideek «pinpirin» moduan sailkatzen dituzte Hannah Montana, Los Magos de Warverly Place, Zack y Cody eta Sunny entre estrellasHannah Montana teleserieak eta neskentzat mutilentzat baino aproposagoak direla diote. Telesailetan agertzen diren protagonistek dituzten elkarrizketetan oinarritzen dira baieztapen horiek egiteko.
|
2012
|
|
Lider demokratikoak erakutsi behar du zinez interesaturik dagoela lankideen pentsamendu eta kezketan. Lider demokratikoa elkarlanerako bikaina izaten da eta, buruzagi hierarkikoa baino gehiago,
|
taldeko
kide nabarmena dirudi, gatazkak kudeatzen eta «laztasunak leuntzen» dakiena, taldearen harmonia bultzatzeko20.
|
|
1 Lan hau UPV/EHUk finantzatu duen EHU 10/ 19 Aditz unitateen bilketa eta deskripzioa, eta ere lokailudun unitate fraseologikoen deskripzioa izeneko ikerketa proiektuaren emaitzetariko bat da. Eskerrak eman nahi dizkiegu bereziki gure ikerketa
|
taldeko
kideak diren Xabier Altzibar eta Juan Carlos Odriozola irakasleei, artikuluaren gainean eginiko ohar eta ekarpenengatik.
|
|
Bigarren prozedura erabiliz (ANCOVA), bigarren datu bilketan hartutako neurrietan joerazko ezberdintasunak aurkitu ziren taldeen artean [F (2, 87)= 2,59; p= 0,08;? 2= 0,05]. Bosgarren taulan ikusten den bezala, hausnarketa
|
taldeko
kideek puntuazio altuenak lortu zituzten. Halere, komeni da azpimarratzea tratamendu motak jarreraren aldakortasunaren oso portzentaje txikia azaltzen duela (Cohen, 1992); taldeak binaka konparatzeko DMS (gutxieneko alde esanguratsua, gaztelaniaz Diferencia Menor Significativa) froga erabiliz, alde esanguratsuak agertu ziren jarraipeneta hausnarketa taldeen artean soilik (p= 0,035).
|
|
Hirugarren datu bilketan hartutako neurrietan ezberdintasun esanguratsurik ez zen aurkitu [F (2, 87)= 0,92; p= 0,40). 5 taulan ikusten den bezala hausnarketa
|
taldeko
kideek puntuazio altuenak lortu bazituzten ere, oso alde txikiak agertzen dira taldeen artean.
|
|
Kobariantza (ANCOVA) erabiliz, bigarren datu bilketan hartutako neurrietan ezberdintasun esanguratsuak aurkitu ziren [F (2, 87)= 18,96; p< 0,001;? 2= 0,30). Zazpigarren taulan ikusten den bezala, hausnarketa
|
taldeko
kideek puntuazio altuenak lortu zituzten. Taldeak binaka konparatuz, DMS frogaren bidez, alde esanguratsuak agertu ziren hausnarketa taldearen eta gainerako taldeen artean (p < 0,001); aipatzekoa da kontrol eta jarraipen taldeen artean alde esanguratsurik ez zela atzeman (p= 0,52).
|
|
Eztabaida
|
taldeko
kideen aburuz, komunikazioaren aldetik taldeak dituen erronka nagusietarikoak dira, batetik, paperezkoarekin lortutako erabateko arrakasta beste euskarrietan ere lortzea; bestetik, Interneti lehentasuna ematea, eta, azkenik, gazteak erakartzea. Asmo horiek guztiak betetzeko, mahakideen iritziz, bi alderdi hartu dira gogoan:
|
|
UPV/EHUren Parte Hartuz ikerketa
|
taldeko
kideak. UEUko kideak
|
2013
|
|
Remember that we speak which language. Wespeak which language??). «We» horren bidez, aldakuntza pronominalaren estrategia erabiltzen du irakasleak, esan nahi duen hori hurbiltzeko asmoz eta bera ere
|
taldeko
kide bezala inplikatuz. Atal berean arreta bereganatzekodiskurtsoa besoak zabaltzearen keinuaz laguntzen du.
|
|
1 Saioak grabatzea. BAHI IALE ikerketa
|
taldeko
kideek 2011ko urtarrilean 1.6 materiako SD1 (7 ordu), SD2 (13 ordu), SD3 (12 ordu), SD4 (18 ordu) saioak grabatu zituzten. Ikerketa honen oinarrian bideo grabazio horiek kokatzen dira eta horregatik BAHI IALE ikertaldeko kideek grabazio horiek ikertzaileari eman dizkiote transkripzioak egiteko.
|
|
Berez, Spinal Tap fikziozko heavy metal musika taldeari buruzko dokumental faltsu bat da pelikula. Michael McKean ek, Christopher Guest ek eta Harry Shearer ek, pelikulako gidoigileak, jokatu zituzten aipatu musika
|
taldeko
kideen rolak.
|
2014
|
|
Baina baigorriar batzuentzat bekatu mortala egin dut». Ondorioz udal
|
taldeko
kide guztiek dimisioa eman zuten jarraian, eta Haritschelharrek utzi egin behar izan zuen alkatetza. Gertakizun hori, hala ere, kultur politikan abiatzeko puntu egokia izan zitzaion.
|
|
hautagaiak ezinbestekoa du Eusko Legebiltzarrean gehiengo osoa lortzea, bestela ezin du postua hartu. Aukeratua izan eta gero, zuzendariak zuzendaritza
|
taldeko
kideak hautatzen ditu. Logikoa denez, pertsona horiek konfiantzazkoak izaten dira.
|
2015
|
|
Gaur
|
taldeko
kideetako bat R. Saizarbitoria izan zen, 1966an izendatutako euskaltzain urgazlea.
|
|
Talde izaeraren garapena gertatzen da elkarrekiko lotura indartuz joan ahala, pilotariek elkarrekikotasunean gora egiten baitute, ni tik, eta banaka jardutetik, gura,
|
taldeko
kide izatera, igaroz. Besteak beste, euren ordua izendatzen dute paletako saioari dagokiona.
|
|
Talde kiroletan talde sentimendua asko indartzen da komunitateak eraikitzearen poderioz (Bidonde, Goodwin eta Drinkwater, 2009; Lim, Warner, Dixon, Berg, Kim eta Newhouse Bailey, 2011; Walseth, 2008). Adibidez, Thebergek (1995), izotz hockeyaren gaineko lan batean, dio taldea kezka eta interesak partekatzearen ondorioz osatzen dela, kideekin konprometitu eta gainerako emakumeekin elkartuz identitate, pasio eta bizipen komunen bidez. Talde bateko kide sentitzea eta komunitatean sartzea areagotu egiten dira (Kinsel, 2005), zeinak babesa eta erosotasuna eragiten dituen
|
taldeko
kide sentitzean. Laguntza eman eta bizitza gainerakoekin partekatzeak pertsonengan sentimendu baikorrak eragiteaz gain, taldekideengan konfiantza sortu eta talde zein familia sentimenduak garatzen laguntzen du, harreman sareak sortzen amaitzeko (Migliaccio eta Berg, 2007; Roster, 2007).
|
|
Mondragon Unibertsitateko irakasleak eta Hezikom ikerketa
|
taldeko
kideak
|
|
Galdetegiak eta elkarrizketa sakonak egin aurretik, prestatutako diseinua erakutsi zaie Hezikom ikerketa
|
taldeko
kideei, Tokikom elkarteko lehendakariari eta lehendakari ohiari eta Topaguneko bi teknikariri. Haien oharrak kontuan hartuta egokitu da galdetegia, eta ondoren egin dira elkarrizketak.
|
|
– bertzalde, adituen
|
taldeko
kideek item aunitzetan erakutsi zuten atzerakarga txikiko hurrenkera onartzeko joera berehala, aldaketarik egin gabe: zehazki, 65 itemetatik 34tan(% 52), adituek onartu egin zuten atzerakarga txikiko ordenamendua; ikasleen artean, ordea, item bakar bat ere ez zen izan denek zuzendu gabe utzi zutenik, eta gutien zuzendu zirenak ikasleen% 18k eta% 24k zuzendu zituzten.
|
|
Beraz, kontuan hartzekoa da zein irizpide izan ote dituzten hitz ordenari buruz beren hezkuntza ibilbidean. Adituen
|
taldeko
kideen aldean, bertze belaunaldi bat osatzen dute. Hizkuntzaren erabilera formalarekin duten esperientzia ez da adituen taldeko kideek duten adinakoa (laburragoa da eta testu formalekin duten harremana txikiagoa dela erran liteke, batez bertze, adinarengatik eta orotariko hizkuntza esperientziarengatik), baina aipatzekoa da euren ikasketa guziak euskaraz egin dituztela, eta adituek ez bezala, hezkuntza arautu arruntean jaso dutela euskarari buruzko prestakuntza.
|
|
Adituen taldeko kideen aldean, bertze belaunaldi bat osatzen dute. Hizkuntzaren erabilera formalarekin duten esperientzia ez da adituen
|
taldeko
kideek duten adinakoa (laburragoa da eta testu formalekin duten harremana txikiagoa dela erran liteke, batez bertze, adinarengatik eta orotariko hizkuntza esperientziarengatik), baina aipatzekoa da euren ikasketa guziak euskaraz egin dituztela, eta adituek ez bezala, hezkuntza arautu arruntean jaso dutela euskarari buruzko prestakuntza. Lagineko ikasle horien ordezkaritasunari dagokionez, berriz, hau erranen dugu:
|
|
adituen zutabeko datua ken gazteen zutabeko datua). Koadro horretan biltzen da item bakoitzarentzat zenbat adituk eta zenbat gaztek hautatzen duten atzerakarga txikieneko hurrenkera16 Aipatzekoa da adituen
|
taldeko
kideek joera handiagoa erakusten dutela atzerakarga txikiko ordenak hautatzeko, ezen ez ikasleek: batez bertze, adituek% 71n hartzen dute atzerakarga txikieneko aukera, eta ikasleek, berriz, bakarrik% 23an.
|
|
2 koadroa. Atzerakarga txikieneko hurrenkerak, adituen
|
taldeko
kide guziek hobetsiak(% 100ek).
|
|
2 koadroa. Atzerakarga txikieneko hurrenkerak, adituen
|
taldeko
kide guztiek hobetsiak(% 100ek).
|
|
3 koadroa. Atzerakarga txikieneko hurrenkerak, adituen
|
taldeko
kide guzien% 87,5ek hobetsiak.
|
|
3 koadroa. Atzerakarga txikieneko hurrenkerak, adituen
|
taldeko
kide guzien% 87,5ek hobetsiak.
|
|
Ikerketa saio honen bidez erdietsi diren datuek nabariki adierazten dute badirela irizpide desberdinak azterturiko inkestatu
|
taldeetako
kideen artean euskarazko prosaren atzerakargari buruz. Kideen artean ez ezik, globalki hartuta, bi taldeen artean ere desberdintasunak badirela ikus daiteke ederki.
|
|
Kideen artean ez ezik, globalki hartuta, bi taldeen artean ere desberdintasunak badirela ikus daiteke ederki. Ikasleen
|
taldean
kideek nahiago dituzte atzerakarga handiagoko ordenamenduak, eta gure ustez zurrunago jokatzeko joera ageri da; ikasleen artean, oro har, aisa hurbilagotik segitzen dira joan den mendean batez ere Hegoaldean hedatu ziren joerak, erranaldiko elementuak modu zurrunean antolatzekoak: oro har, Erderismos en markaturiko bideari jarraitzen diotenak, edo eredu idealista idiosinkratikoaren ildokoak (Maia, 2014).
|
|
Lehen ere erran dugu adituen
|
taldeko
kideak hautatzeko orduan ez dela ezein irizpide estatistiko erabili, eta horrek nabariki mugatzen duela talde horren «ordezkaritasuna», jendarteko ezein kolektibo edo talde osori begira. Horregatik, talde horri ez diogu egotzi nahi hizkuntz erabiltzaile helduagoen eta adituagoen ordezkaritza zehatza; ez dugu ondorioztatzen ahal ikerketa honek erakusten duenik harako «zenbat eta adituago/ helduago, orduan eta atzerakarga txikia (go) aren zaleago» bezalako baieztapen osokorik.
|
|
Lan honetan kolaboratu duten ikasleak Lehen Hezkuntzako irakasle izateko hasierako prestakuntzan ari ziren ikersaio honetan eskuzabal lagundu zigutenean, eta maila horretako irakaslegaien lagin adierazgarritzat jo daitezke. Euskarazko erranaldiko elementuen ordenaz lan honetan islatu duten joera nahiko kontraste bizian dago adituen
|
taldeko
kideen iritziekin, eta horrek eramaten gaitu berriz ere pentsatzera zenbateko garrantzia duen irakasleen prestakuntzak, oro har, eta bereziki gai honetan ere eguneratua egoteak, haien lana erabakigarria baita euskararen garapenari begira.
|
2016
|
|
Horrelako batean egoteko, presoak «kontratua» sinatu behar du, arauak beteko dituela hitzemanez. Kasu baterako, presondegiko tratamendu
|
taldeko
kideek egokitu dioten programa bete du, du drogarik hartu, ezta indarkeria adierazpenik egin ere, higienea zein janzkera zaindu ditu, zelda beti txukun eta garbi mantendu, etab. Egunero eta astero presoaren jokaera ebaluatuko dute; balorazioaren arabera, haren baldintzak hobetuta edo okertuta.
|
|
Mondragon Unibertsitateko Hezikom ikerketa
|
taldeko
kideak
|
2017
|
|
Mondragon Unibertsitateko irakasleak eta Elea ikerketa
|
taldeko
kideak
|
|
– Ikerketa
|
taldeko
kide modura.
|
|
1 Eusko Jaurlaritzak finantzatzen duen GRUPO DE INVESTIGACIÓN DEL SISTEMA UNIVERSITARIO VASCO DE HISTORIA SOCIAL Y POLÍTICA DEL PAÍS VASCO CONTEMPORÁNEO (IT)
|
taldeko
kidea. Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioak finantzatzen duen eta Antonio Riverak zuzentzen duen «Violencia política, memoria e identidad territorial.
|
|
Elizbarruti arteko Liturgi Euskaratzaile
|
Taldeko
kidea
|
|
Laginarekin kontaktuan jartzeko bi modu erabili ziren: alde batetik, Gipuzkoako Gurutze Gorrira joan ginen, laguntza eskatzen duten etorkinekin egoteko eta ikerketa
|
taldeko
kide batek galderak egin zizkien. Beste alde batetik, autonomoa den jendea aurkitzeko eta bertako jendearekin hitz egiteko elurrezko bolaren teknika erabili zen (Taylor eta Bogdan, 1986).
|
2019
|
|
Gizarte irudikapenak bi funtzio betetzen dituzten balioak, ideiak eta praktikak dira. Alde batetik, bizi garen inguruan norberaren burua orientatzeko aukera finkatzen dute, eta, bestetik, gizarteko eta
|
taldeetako
kideen arteko komunikazioa ahalbidetzen dute (Moscovici, 1984). Gizarte irudikapenen teoriaren ikuspegitik argudiatzen da eguneroko diskurtsoak aldez aurretik izaniko esperientzietan oinarritzen direla (norberarenak zein besteenak) eta komunikabideek eta elkarrekintza sozialek hedatzen dituztela (Duveen eta Lloyd, 1990).
|
|
CSCa gizarte irudikapenen (Moscovici, 1988, Wagner eta Hayes, 2005) eta agenda setting (MacCombs, 2004) teoriaren interfazeetatik sortu zen, maila kolektiboko coping a edo aurre egitea nabarmenduaz. Beste era batera esanda, komunikazio sare baten parte izanik, bai gizabanako gisa bai eta
|
taldeko
kide gisa ere, gai edo erronka berri bati nola aurre egiten zaion deskribatzen du (Orr, Sagi eta Bar On, 2000; Wagner, 1998).
|
2020
|
|
Perspektiba holistiko bat lortzeko grinez, alor desberdinetan lanketa hau burutzen duten parte hartzaileak hautatu dira, hurrenez hurren: Bigarren Hezkuntzako irakasle eta Berritzeguneko arduraduna (E1), Haur Hezkuntzako lehenengo etapako (0) hezitzailea eta partzuergoko formakuntza
|
taldeko
kidea (E2), Haur Hezkuntzako bigarren etapako (3) hezitzailea (E3) eta, azkenik, Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileak, generoaren lanketan adituak, batetik, MUn, Mondragon Unibertsitatean (E4), eta, bestetik, UPV/EHUn, Euskal Herriko Unibertsitatean (E5). Elkarrizketatutako partaide guztiak Euskal Herriko mugimendu feminista anitzen kide (izan) dira, guztiak dira emakumezkoak.
|
2022
|
|
Azterlan honen xedea aztertzea zen ea ETEak gai diren jokabide berritzaileak sustatzeko kultura berritzaile eta parte hartzailearen, lidergo eraldatzailearen eta berrikuntza taldeen sorreraren bidez. Horretarako, neurri kuantitatiboak zein kualitatiboak eta informazio iturri desberdinak (berrikuntza taldearen hurbileko ingurunea, berrikuntza
|
taldeko
kideak eta horien koordinatzaileak) erabili dira. Horrek ekarpen argia egiten dio arlo horretako literaturari; izan ere, azterketa hainbat ikuspegitatik egitean, aberastu egiten du ETE etan gertatzen denaren ezagutza eta ulermena, haien barruko jokabide sortzaileak indartzeko.
|
|
Ekintzen plangintza informazioa bilatuz eta ondoren transmitituz osatzen da; informazio hori partekatzea beharrezkoa da helburu komunak eta hauek inplementatzeko estrategia egokia sortu ahal izateko. Helburu argi eta partekatuen pertzepzioa berrikuntzarekin estuki lotzen da (Da Costa et al., 2014), baita
|
taldeko
kideen artean —ulermeneta ikaskuntza giro harmoniatsu batean— informazioa partekatzea ere (Wang et al., 2017). Garrantzi handikoa da berrikuntza taldeetako koordinatzaileek, talde hauen hasierako fasean, kideek jokabide berritzaileak garatu ahal izateko ekintza planak sustatzeko arreta berezia jartzea; izan ere, taldeek plangintza alde batera uzteko joera dute, denbora eta ahalegin gehiegi eskatzen duela uste baitute (Reiter Palmon et al., 2008).
|
|
...talde identitatea, talde espiritua eta helburu komun bat ezartzea sustatzen du, eragin idealizatuaren (adib. misio bat garatzen du, harrotasuna, errespetua eta konfiantza sustatzen ditu) eta inspiraziomotibazioaren bidez (adib. espektatiba handiak sortuz motibazioa aktibatzen du, jokabide egokiak modelatzen ditu eta sinboloak erabiltzen ditu jarraitzaileen ahaleginak gidatzeko), eta, aldi berean,
|
taldeko
kideak ahalduntzen ditu, beren ahalmen guztia estimulazio intelektualaren (adib. jarraitzaileei etengabe egiten die erronka ideia eta ikuspegi berriekin) eta banakako kontsiderazioaren (adib. arreta pertsonala ematen du, bere laguntzaileak errespetatzen ditu eta erantzukizunak ematen dizkie) bidez gara dezaten (Kark eta Shamir, 2002). Hala, lidergo mota honek talde batek sortzen dituen ideien kopurua eta aniztasuna (Koh, Lee eta Joshi 2019; Sosik, Kahai eta Avolio, 1998) eta ideien ezarpen eraginkorra bultza dezake (EisenbeiB, van Knippenberg eta Boerner, 2008).
|
|
Berrikuntza taldeen hurbileko ingurunea (berrikuntza
|
taldeko
kideak izan gabe, harreman zuzena duten erakundeko langileak dira) ebaluatzeko, 83 pertsonaren datuak bildu ziren: % 57,5 emakumeak (k= 48), batez besteko adina 43,55 urte zutenak (dt= 10.03); horietatik% 79k goi mailako ikasketak zituzten (n= 64),% 4,9k batxilergoa edo idazkaritza (n= 4),% 7,4k erdi mailako ikasketa teknikoak (n= 6) eta% 8,6k lehen mailako ikasketak (n= 7).
|
|
Bilketa iturriak bi izan ziren: taldearen gertuko ingurunea osatzen duten pertsonak, eta
|
taldeko
kideak (koordinatzaileak barne). Azterlanean parte hartu zuten pertsonek autotxostenak bete zituzten.
|
|
Eta, aurrerago, ikasle
|
taldeko
kideek beren ibilbidea gogoratzean, egileak honako hau gehitzen du:
|
2023
|
|
Plastikoak itsasoan egotearen arazoaren zergatiak ikertzen dituzte
|
taldeko
kideek eta, konpetentzia normatiboa garatuz, arazoaren atzean dauden arauak eta balioak aztertzen dituzte. Horrekin batera, arazo horiei erantzuna bilatu nahian GRAL, MAL edo bestelako ikasgaietako lanak egiten dituzte estrategiak diseinatuz eta konpetentzia estrategikoa landuz.
|