2000
|
|
Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta
|
taldeko
kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
|
|
Gainera hiru esanahi horiek haurrak kokatzen direneko asimilazio, integrazioeta separaziorako estrategietan oinarritzen dira. Beraz, gizarte zabalagoak beste taldeekiko erabiltzen dituen estrategiak, psikosozialki ere ainguratzen dira gutxiengo egoeran dagoen
|
taldearen
kideen kokapenetan.
|
|
Lau identifikazio eredu horiek, hala ere, ez dira elkarren artean loturarik gabeagertzen. Adibidez, taldearteko mailan, talde bateko kide gehienek asimilazioa nahibadute, gizabanakoa bere taldekidetza gabe geldi daiteke, beste aukerak esanahigabe gelditzen baitira; edota norbere
|
taldeko
kide batzuek bereizketa edo independentzia hautatzen badute, gizarte zabalagoaren ideologia meneratzailea (hau da, ideologia asimilazionista) zalantzan jarria izango da. Azken testuinguru honetanizango da nazioen (adibidez Ipar Irlanda (Crains 1979) edo Euskal Herria (Valencia& Villarreal 1992; 1993; Valencia 1996; 1999)) eta estatuen arteko gatazka emangodeneko kasua.
|
|
Tajfel en (1978) araberako identitate ziurra edo identitate ez ziurra. Gainera, taldeartekoegoeretan, gutxiengo egoeran dagoen
|
taldeko
kide batek, lau estrategia erabil ditzake. Lehenengoa mobilitate indibiduala izan daiteke, estrategia indibiduala alegia, zeinaren arabera gizabanakoak talde nagusiaren taldekidetza jasotzen duen, beretaldekidetzako identitatea utzirik.
|
|
Barneko eta kanpoko taldea elkarren baldintzapean daude, haurrak barne taldea diskriminatua duelako; hau da, bere
|
taldeko
kideek lotura desberdinak ezartzendituzte (ama aita, ama/ seme alaba, aita/ seme alaba), hain zuzen ere, kanpo munduko objektuekin desberdindutako lotura baldintzatuak.
|
2001
|
|
Hau da, gizabanakoek beste hizkuntzaren eta kulturaren ezagutza eta apreziazioa jasotzendute beren identitate kulturalari eutsiz (ikus Lambert-en (1974) elebitasungehigarriaren kontzeptua). Hizkuntza minoritarioa duten
|
taldeko
kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua). Beraz, testuingurusoziala garrantzizko faktore bezala ikusia izan da hizkuntzen jabekuntzan.
|
|
Laguntza formalak ondokoari egiten dio erreferentzia: zein gradutan dituztenhizkuntz
|
taldeko
kideek kontrol posizioak gobernuko aparatuetan erabakiakhartzeko: negozioetan, industrian, mass medietan, erlijioan, kultur munduan etahezkuntzan.
|
|
Bizitasun etnolinguistikoaren dimentsio hori, talde batek beste taldearekiko edo taldeekiko duen botere sozialarengradu bezala har daiteke. Bere zabaltasunean, talde dominatzaile horretako kideekberen boterea beste
|
taldeetako
kideengan beren abantaila ezartzeko erabil dezakete. Garbi dago, kontrol instituzionala?
|
|
Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez, ez bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten dute talde estatus altuak
|
taldeko
kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979).
|
|
Beste hizkuntza
|
taldeko
kideen antza izan nahi dutenen, hau da, talde honetako kide izan nahi dutenen, eta beste hizkuntza taldearekin helburu utilitarioekin komunikatu besterik nahi ez dutenen artean egiten dute bereizketa.
|
|
Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat beste
|
taldeko
kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
|
|
Komunitate handi baten barruan talde etnikoko kideek bestetaldeetako kideekiko jarrerak eta jokabideak ere baldintza ditzakete (Giles, Bourhis eta Taylor, 1977; Tajfel, 1974). Gutxiengoaren
|
taldeko
kideentzat, gehiengoaren taldeko hizkuntza ikasteak beste taldean asimilatua bihurtzeko esanahia izan dezake. Gehiengoaren taldeko kideentzat, aldiz, talde gutxituaren hizkuntza ikasteak kontrol eta dominantzia gehiago suposa dezake.
|
|
Gutxiengoaren taldeko kideentzat, gehiengoaren taldeko hizkuntza ikasteak beste taldean asimilatua bihurtzeko esanahia izan dezake. Gehiengoaren
|
taldeko
kideentzat, aldiz, talde gutxituaren hizkuntza ikasteak kontrol eta dominantzia gehiago suposa dezake. Dominantziaren arabera, menperatzaile/ menpeko aspektu interetnikoektalde etnikoetako kideen orientazioetan eragin dezakete; Kanadan, esatebaterako, espero daitekeena da ingeles hiztunek eta frantses hiztunekorientazio desberdinak agertzea beste taldearen hizkuntza ikasteko.
|
|
Faktore demografikoa aldagai demografikoek osatzen dute. Talde linguistikoa edo hizkuntz taldea osatzen duten kideen zenbaki osoa da, eta herri, eskualdeedo lurralde nazional jakin batean duten banaketari dagozkion aldagaiak dira.Banaketari buruzko faktoreak, lurraldeko zenbait lekutan
|
taldeko
kideek dutenkontzentrazioari, beste taldeko kideekiko proportzio erlatiboari eta taldeak lurralde, tradizionala, edo, nazionala?
|
|
Faktore demografikoa aldagai demografikoek osatzen dute. Talde linguistikoa edo hizkuntz taldea osatzen duten kideen zenbaki osoa da, eta herri, eskualdeedo lurralde nazional jakin batean duten banaketari dagozkion aldagaiak dira.Banaketari buruzko faktoreak, lurraldeko zenbait lekutan taldeko kideek dutenkontzentrazioari, beste
|
taldeko
kideekiko proportzio erlatiboari eta taldeak lurralde, tradizionala, edo, nazionala?
|
|
endo etaexotaldearen bizitasunarekiko balorazio subjektiboa garrantzitsua izan daitekeelaportaera soziolinguistiko eta interetnikoak baldintzatzerakoan. Bi bizitasunen konbinazioa eta bertatik jasotako informazioa,
|
taldeko
kideen portaera linguistikoaaurresateko metodorik sentsibleena bezala proposatu zen (Giles eta Johnson, 1981). Zenbait kasutan aipatu izan zen, agian hizkuntz portaeraren aurresale hobeazela bizitasun subjektiboa taldearen bizitasunaren balorazio objektiboa bakarrikhartuta baino (Giles, Leets eta Coupland, 1990).
|
|
Orokorrean emaitzek hipotesi hau sostengatzen dute: beren bizitasuna altuadela hautematen duten
|
taldeko
kideak gusturago daude beren hizkuntza ahalik etaegoera gehienetan erabilita, beren bizitasuna baxua dela hautematen dutenhizkuntz taldeko kideak baino.
|
|
Orokorrean emaitzek hipotesi hau sostengatzen dute: beren bizitasuna altuadela hautematen duten taldeko kideak gusturago daude beren hizkuntza ahalik etaegoera gehienetan erabilita, beren bizitasuna baxua dela hautematen dutenhizkuntz
|
taldeko
kideak baino.
|
2002
|
|
Baina orduko Hizkuntz Normalizaziorako Batzordearen lanak eta Euskararako Atxekitzaren ahalegin guztiak errotik erauziak izan ziren 1995aren maiatzaren25ean, Juan Garci' a Blasco k hauteskundeak galdu zituenean. Klaustroko hauteskundeetan errektorearen
|
taldeko
kide bat bera ere ez zen hautatua izan egun hartan, oposizioko taldeak, aurretik adosturiko isilpeko zerrenda ezkutukoak erabiliz, kargueta postu guztiak harrapatu baitzituen, bozen arteko aldea benetan txikia izan arren.
|
|
Baldin eta taldekide bakoitzari bere
|
taldeko
kideak birdefinizioagaz bat datozela sinetsarazten bazaio, birdefinizioa bere egiten ez duen kideak jokoz kanpo geratuko dela intuituko du, eta, hori horrela izan ez dadin, jarrera nagusia egingo du bere, taldean normaltasun osoz segitu ahal izateko. Birdefinizioa bere ez egiteak taldearen aurreko portaera desbideraketa onartezina ekarriko luke.
|
2003
|
|
Hemen eta Munduan
|
taldeko
kideen iritziak ez du zalantza izpirik uzten:. Europaren eraikuntzaren historian orain arte ez da sekula ere hainbeste jende batugobernuek guretzat eraikitzen diharduten Europaren kontra egiteko... Ezin duguahaztu ongizatearen gizarte hau planetaren gainerako herriak esplotatu eta espoliatzen dituen sistema ekonomiko baten menpe egiten ari dela.
|
|
Horrela, Hemen eta Munduan
|
taldeko
kideentzat Euskadiko lurraldea kaltetzen duen edozein esku hartze edo interbentzio mota, balio ekologikoenganakomehatxua izateaz gain, Euskal Herriaren autodeterminazio printzipioenganakomehatxua ere bada. Hortaz, ziklo bateratuko indar plantak eraikitzeko proiektuak (egun euskal lurraldean sei eraikitzeko asmoa dago) edo abiadura handiko trenaren. Y?
|
|
Hemen eta Munduan
|
taldeko
kideen ezaugarriak ez dira, antza, beste talde etamugimendu sozialek dituzten oso desberdinak. (Ajangiz eta Barcena, 2001).
|
|
eta zientziaren arteko harremanei buruz hitz eginzuen
|
taldeko
kidea. Psikologia Sailekoak.
|
|
Jakin taldearen kasua desberdina da, tradizio luzeagoa zuelako eta UEUren antolaketan garrantzi gutxiago izan zuelako UEU Hegoaldera etorri zenetik aurrera, nahiz eta Joseba Intxaustik (Jakin
|
taldeko
kidea) Historia Saileko gidaritza eraman. 1977 urtean Jakin ek izen bereko aldizkariaren garai berriari hasiera emateaz gain, ekinbide garrantzitsu bat bultzatu zuen, Unibertsitate Zerbitzuetarako Euskal Ikastetxea (UZEI) sortzea.
|
|
Egindako lehen lanen artean, batek esanahi sinboliko garrantzitsua izan zuen, EUSKAL UNIBERTSITATEA eta UDAKO EUSKAL UNIBERTSITATEA izenak erregistratu baitzituen jabego intelektualaren bulegoan. Ordurako bi bilera eginda zituzten UEUren koordinazio
|
taldeko
kideek, bata Donostian eta bestea Bilbon. Horren osaketak gero izango zuen iraunkortasunik ez bazuen ere, badaude zenbait izen aipatu beharrekoak.
|
2004
|
|
«Eredu bikoitzean» oinarritutakoantolaketa paradigma berri bat sortu da, non kooperatibak eta horien menpekodiren estatuko eta atzerriko enpresa kapitalistak aurkitzen diren. Larrañagak, kooperatiben fundatzaile
|
taldeko
kideak, eredu berriari «neokooperatibismoa» deitzeaproposatzen du, «ikuspegi estrategiko berria posibilismoa eta identitatea batzensaiatzen delako» (Larrañaga 1996).
|
2005
|
|
Bidasoaldeko Emakumeak
|
taldeko
kidea.
|
|
ez Maribel Castello (EA) eztaRoman Rico (PSE) ere ez dira euren alderdietako udal hauteskundeetarako zerrendetan joango. PNVk eta EAk, aldiz, Irungo Betiko Alardearen Aldekoak
|
taldeko
kideak diren Elena Etxegoien eta Amaia Navarro izendatuko dituzte zerrendaburutzat.
|
|
Bidasoaldeko Emakumeak
|
taldeko
kidea.
|
|
Arribas, T., Bidasoaldeko Emakumeak
|
taldeko
kidea.
|
|
|
Taldeko
kideak: helburuak lortzeko eta jarduerak betetzeko zeintzuk dirapertsona egokienak?
|
|
Zuzendaritza lanaren konplexutasunak lan banaketa egokia eskatzen du.Zuzendaritza
|
Taldeko
kideen artean lanak era orekatuan banatzea funtsezkoa daikastetxearen lan esparruak ongi koordinatzeko eta bideratzeko.
|
|
ikastetxe bakoitzak bere proiektua egitekotaldekideak aukeratu behar ditu irakasle, ikasle eta gurasoen artean, eta ikastetxekotalde guztiak ordezkaturik egongo dira (Guraso Elkarteko ordezkariak, OrdezkaritzaOrgano Gorena, Klaustroa, zikloak...). Proiektua sortuko duen
|
taldeak
kide bakoitzakordezkatzen dituen iritziak eta proposamenak jasoko ditu. Proiektuaren zirriborroaegin ondoren, ikastetxeko talde bakoitzak eztabaidatu eta emendakinak egingodizkio, Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua demokratikoki erabakitako agiria baita.
|
|
Hasiera batean, Memoriaren gidaritzaren erantzukizuna Zuzendaritza Taldearena da. Zuzendaritza
|
Taldeko
kideek Urteko Memoria egiteko prozesua bultzatueta jarduerak planifikatu eta koordinatu egingo dituzte. Behar izanez gero, zuzendaritzak ikastetxeko sektoreak ordezkatzen dituen lan-taldea sortuko du.
|
|
Kargu bakoitzaren iraupena: zehaztu behar da
|
taldeko
kideek zenbatdenbora iraungo duten elkarrekin lanean.
|
|
|
Taldeko
kide guziek ezar ditzakete (erakunde autogestionatuetangertatzen da).
|
|
a. Erakunde mota honetan parte hartzen dutenak
|
taldeko
kide izatera etahorrek eskatzen duen elkarlanera mugatzen dira. Klubak, aisialdikoelkarteak eta dibertimenduaz arduratzen diren era guztietako elkarteaksartzen dira mota honetako erakundeetan.
|
|
Rolen eredua: erabakia hartu behar duen
|
taldeko
kideek rol bat jokatzen duteerabakia hartzeko. Pertsona batek pertsona baikorraren rola jokatuko du, besteak ezkorraren papera(, deabruaren abokatua?) eta beste kide batekmoderatzaile papera jokatuko du.
|
|
Baina, filogeniak proposatzeko orduan, taxon monofiletikoak eraikitzen ahalegindu behar da. Taxon monofiletikoak
|
taldeko
kide guztien arbaso komun oraintsukoena besarkatzen du, eta bai ondorengo guztiak ere. Esate baterako, gaur egun, autore guztien ustez, molusku talde guztietarako arbaso bakarra dago; beraz, moluskuen taldea monofiletikoa da.
|
|
Azkenik, taxon parafiletikoa daukagu:
|
taldearen
kide guztien arbaso komun berriena besarkatzen du baina ez ondorengo guztiak. Taxon parafiletikoak zein polifiletikoak, oro har, espezieen ezagutza eskasa dela kausa eraiki dira.
|
2006
|
|
Komunitatearen partaide bakoitza, gertaera, historiko? batekin, bere burua
|
taldeko
kide hartzeko bidea dugu, gaur egun ere bai; eta istorioen bizia eta helburua, historia bera bezala, denbora da, denboran bizirik mantentzea, komunitate horren identitate seinale bilakatu arte.
|
|
68). Burdinola
|
taldeko
kideen ustez, berriz, masuquera terminoak bilakaera jazo zuen Erdi Aroan, ondorioz, Segurakoak haizeola edo agorrolak izango ziren, baina XV. XVI. mendetik aurrera aipatutakoak, berriz, altzairuaren lehen fasea egiteko ur indarrez zebiltzan zeharrolak (Azpiazu, 1999: 216).
|
|
partikula txiki horietako bakoitza gainerakoei arrotz zaie, baina, denak bat eginik mantentzen dira interes egoistei esker eta batak bestea baliatzeko premiari esker. Gizakia, ordea, izaki soziala da, taldean parte hartzeko, taldearekin elkarlanean jarduteko,
|
taldeko
kide sentitzeko premia sakona duena. (?) Nola onar lezake gizakiak, orduan, giza existentziak berezkoa duen segurantziarik eza?
|
|
Indibiduazio prozesua gizakia lokarri primario horietatik askatzen deneko fasera iritsi bitartean, oraindik, gu? da eta, taldeak funtzionatzen duen artean, bere buruaren identitateaz seguru dago
|
taldeko
kide baita. Gizarte modernoaren garapenak lokarri primario horien suntsipena ekarri du.
|
2007
|
|
Taldearen bizitza kulturalaren garapenaeratuko da gizabanakoarena eratzen den modu berean, sentsazioak, kontzeptuak, ohiturak, gizarte protokoloak barneratu ahala.
|
Taldeak
kideei emanen dizkie, multzoa eratuko duen loturaren ezaugarri konnotatiboak. Taldearen nortasun ezaugarrihoriek kidearen nortasuna aberastuko dute eta, aldi berean, bi norabideko funtzionortasun emailea beteko dute:
|
|
pertsona izango da, hau da, haren ezaugarri pertsonalen arabera hartu eta jokatuko dugu; talde arteko poloan, berriz, talde ezberdinetako kideen arteko harremanak gertatzen dira,, bestea? beste
|
taldeko
kidea daeta taldearen ezaugarriak gailentzen dira: estereotipoak.
|
|
Hewston eta Jaspars (1984 in Durkin, 1995) eta antzeko psikologoek kausaegoztearen ikuspegi sozialagoa aldeztu dute. Horren arabera, kausa egozteaksozialak dira, jatorri soziala dutelako (eragin truke sozialetan sortzen dira), objektu sozialei buruzkoak direlako (pertsonak), eta
|
taldeetako
kideek partekatzendituztelako.
|
|
|
Taldeetako
kideek partekatzen ote dituzten egiaztatzeko, hainbat kulturatakokideek egindako egozpenak alderatzen zituzten zenbait ikerketa egin ziren.Ikerketa horietan, hipotesi hori egiaztatu zen; hau da, badirudi egozpenen edukiaketa azalpen faktoreen garrantzia kulturaren arabera aldatzen direla. Horrekinbatera, frogatu zen neska mutilek beren kulturaren azalpenak barneratzen dituztela, aurreiritziak eta estereotipoak barne.
|
|
Afektuzko dimentsioari dagokionez, honako hauek dira NI osatzen dutensentimenduak, emozioak eta balioespenak (Barrett, 2000): NIren garrantziasubjektiboa, NIrekiko atxikimendua, lurraldearekiko atxikimendua, gertutasunsentimendua, barne talde nazionalarekiko sentimenduak, barne
|
taldeko
kide sentitzea, talde kohesioa eta elkartasun sentimenduak, gizarte emozioak, autoestimunazionala, eta barne zein kanpo talde nazionalen balioespena. Orain, alderdihoriek guztiak aztertuko dira.
|
|
Izan ere, ikuspegi horren arabera, haurrek 5 urtedituztenean adierazten dituzte barne talde nazionalarekiko lehentasun mailarik etakanpo talde nazionalekiko aurreiritzi mailarik altuenak. Teoria horren jarraitzaileek egindako lanen arabera, 6 urteko haurrek batez ere ezaugarri positiboak egozten dizkiete beren
|
taldeko
kideei, eta negatiboak kanpo taldeetako kideei. Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak:
|
|
Izan ere, ikuspegi horren arabera, haurrek 5 urtedituztenean adierazten dituzte barne talde nazionalarekiko lehentasun mailarik etakanpo talde nazionalekiko aurreiritzi mailarik altuenak. Teoria horren jarraitzaileek egindako lanen arabera, 6 urteko haurrek batez ere ezaugarri positiboak egozten dizkiete beren taldeko kideei, eta negatiboak kanpo
|
taldeetako
kideei. Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak:
|
|
Gizarte kategorizazioaren teoriaren arabera, berriz, gizarte testuinguruareneraginez, haurrarentzat nazio identitatearen garrantzia nabarmentzen denean, haurrak gehiago estereotipatuko ditu bere
|
taldeko
kideak beste egoera bateanbaino. Alabaina, ez dago hipotesi hori egiaztatzen duen ikerketarik.
|
2009
|
|
Era horretan, generoaren inguruko kognizio zabala sortuz doaz, genero identitatea eta generoestereotipoak barne?. Neska mutilak genero talde bateko kide direla ohartzendirenean, euren
|
taldeko
kideekiko preferentzia, atentzio selek tiboa eta taldekoinformazioaren inguruan memoria gehiago erakusten dute. Horre taz gain, eurengeneroarekin bat datozen ekintzekiko interes handiagoa aurkezten dute (Ruble etaMartin, 1998).
|
|
Alegia, estereotipoarekinbat egiten zuten egoerak estereotipoaren aurka egiten zutenak baino abstraktuagodeskribatuko zirela espero zen. Bestetik, norberaren taldekidearen portaerapositiboa negatiboa baino hizkuntza abstraktuagoan deskribatuko zela aurresatenzen; beste
|
taldeko
kidearen portaeraren kasuan aurkakoa espero zen, ordea.
|
|
THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren
|
taldeko
kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea.
|
|
THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste
|
taldeko
kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea.
|
|
THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste
|
taldeko
kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea. Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da:
|
|
Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da: norberaren
|
taldeko
kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela.
|
|
Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da: norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste
|
taldeko
kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela.
|
|
norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren
|
taldeko
kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela. Alegia, estereotipoarekin bat egiten duten portaerak abstraktuago deskribatzen dira estereotipoaren aurka egiten duten portaerak baino.
|
|
norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste
|
taldeko
kidea oldarkorra (adjektiboa) dela. Alegia, estereotipoarekin bat egiten duten portaerak abstraktuago deskribatzen dira estereotipoaren aurka egiten duten portaerak baino.
|
|
Gainera, estereotipikoki femeninotzat hartzen den estiloa litzateke hau (Cuadrado, Morales eta Recio, 2008; Eagly eta Johnson, 1990). Aspektu formalei baino, gure elkarrizketatuekgarrantzi handiagoa ematen diete harremanei; zuzendaritza
|
taldeko
kideekin zeinfederatutako kirolariekin dituzten interakzioak gogoko dituzte.
|
|
Fitxategi baten konpartizioan parte hartzeko (deskargatzen edo bidaltzen), fitxategiari dagokion. torrent formatuko fitxategia aurkitu behar du erabiltzaileak. Fitxategi horretan aurkituko duen zerbitzariak (tracker) emango du behar den informazioa(
|
taldeko
kideen identifikazioa, bereziki) fitxategia konpartitzeko.
|
|
Zerbitzari batek gordetzen du
|
taldeko
kideen zerrenda. Kide berri batek taldean sartu nahi duenean, zerbitzari horri jakinaraziko dio, eta aurkibidean sartuko du zerbitzariak kide berria.
|
2010
|
|
Batzuetan, zaintzaileak egoera berrira egokitzeko duen denbora ez da nahikoa izaten, gaixoaren narriadura azkarragoa delako. Horregatik,
|
taldeko
kideen eta profesionalenbabes osoa beharrezkoa izaten da. Gainera, profesional batek gaixoaren zein zaintzailearen jarraipena egiteko aukera izan dezake eta, horrela, biei laguntza eskaindiezaieke beharrezko kasuetan.
|
|
Gainera, profesional batek gaixoaren zein zaintzailearen jarraipena egiteko aukera izan dezake eta, horrela, biei laguntza eskaindiezaieke beharrezko kasuetan. Horrez gain,
|
taldeko
kideen artean harreman berezia sortzen da, eta normalean, taldetik kanpo ere harremana izaten jarraitzen dute.
|
|
Euskadiko Batzar Nagusiak De Gaulle k Inperioko Kontseiluarekin hitzartutako akordioaren harira, frantziar armadaren barruan euskal batailoi bat osatzearen ideia azaldu eta materializatu zen 1944ko uda eta negua bitarte. Izan ere, 1944ko udazkenean Ordokiren inguruan bildutako boluntario
|
taldeko
kideei nazienkontra (eta ez Francoren kontra) abiatuko zirela aditzera eman zien Ordokik, baieta batailoia uzteko posibilitatea eman ere. Ondorioz, 200 soldaduetatik 7k utzizuten borroka.
|
|
Horrela, beraz, nahiko orokorki onartuta dago eredu honen aurrebaldintzek zerikusigutxi dutela errealitatearekin, ez bakarrik eredua sortzeko erreferentzia gisahartutako ekonomia industrializatuen errealitatearekin, baizik eta bereziki garapenbidekoen ezaugarriekin. Izan ere, integrazio ekonomikoaren analisi neoklasikoakemanda hartzen ditu zenbait ezaugarri garapen bideko ekonomietan oso ohikoak ezdirenak, besteak beste, maila altuko garapena administrazio, azpiegitura, industriaeta ekonomiaren arloetan, edota erregio
|
taldeko
kideen arteko merkataritza bolumen handia. Alde horretatik, herrialde industrializatu aberatsen arteko integrazioekimenetan ardura nagusia merkataritzan egoten bada ere, merkataritzaren liberalizazioaren aldeko ikuspegi zurrun eta hertsi baten aplikazioak ez du seguru askoemaitza onuragarri handiegirik lortuko euren ekoizpen egituretan aldaketa sakonakbehar dituzten ekonomietan.
|
|
Honek agerian uzten du erregio mailakointegrazio ekonomikoaren eta mundu mailako merkataritzaren liberalizazioarenarteko bereizketa. ...a bat eremu geografikoaren gainekoa, alegia, bata mundu mailakoa eta bestea erregionala edo eskualde mailakoadelako (erregioaren mugak zabalak edo murritzak izan badaitezke ere), azken honenliberalizazioa erregiotik mundura zabaltzeko inongo derrigortasunik eta sarritanezta beharrik ere ikusten ez delarik2 Baina horrez gain, historikoki ezagutuditugun talde erregional gehienen kasuan, integrazioak
|
taldeko
kide ez direnekikomodu batean edo bestean diskriminazioa dakar.
|
|
Parametrohauen arabera, merkataritzaren sorrera, integrazioaren onuratzat hartuta, ondokobaldintzetan gertatuko litzateke: herrialdeen gastuaren proportzio txiki bat kanpomerkataritzara bideratzen denean, eta kanpoko merkataritza horren portzentajenabarmen bat erregio
|
taldeko
kideekin gauzatzen denean.
|
2011
|
|
1999ko uztailean, Andoni Ortuzar EITBko zuzendari nagusi izendatu zutenean, sei kidek, zuzendari nagusiak barne, osatutako Zuzendaritza Batzordea eratu zen, Taldea 10 urtez kudeatukozuena. Hamar urte horietan hauek izan dira zuzendaritza
|
taldeko
kideak: Juan Diego, Bingen Zupiria, Manu Castilla, Mikel Agirre, Julian Beloki, eta Andoni Ortuzar zuzendari nagusia (azken honek kargua2008ko urtarrilean utzi zuen, eta bere zereginak zuzendaritzako gainerako lau kideek hartu zituzten). EITB barruan zuzendaritza taldeari G5 esaten zioten.
|
|
Bibilerek 20 eta 30 minutu bitarteko iraupena dute. Telebistako bileraren egiturakonplexuagoa da, koordinatzaileak, erredakzio laguntzailea, errealizadoreak etaekoizpen
|
taldeko
kide batek parte hartzen baitute.
|
|
Mikel Zalbide. Zalbide, ikusia dugunez, ingeniaria zen, Elhuyar
|
Taldeko
kidea eta Elhuyar aldizkariko kolaboratzailea. Santamariak Beharrizanen Lantaldearen arduraduna izateko deitu zuenean, Zalbide UZEIn lanean ari zen zenbait hiztegi proiektu kudeatzen eta lantzen.
|
|
Lehenengo euskara errektoreordearen, Jacinto Iturberen, garaiko Euskara Batzordean Bultza!
|
taldeko
kide bat zegoen: Joserra Aihartza, Jose Ramon Etxebarriak proposatuta.
|
|
Izan ere, oraindik Jakinen historia Jakinetik kanpo egiteke dago. Aldizkariari buruz argitaratu diren lanak Jakineko kideek (zuzendaritza edo erredakzio
|
taldeko
kide izandakoek) prestatu dituzte: Joseba Intxaustik, Joxe Azurmendik, Joan Mari Torrealdaik, Paulo Agirrebaltzategik...
|
|
Euskal teatroaz 3 hizlari aritu ziren, gerraurrean Euskaltzaleak
|
taldeko
kide izandako Antonio Maria Labaien batetik eta, Augustin Zubikarai eta Gabriel Aresti poeta bilbotarra bestetik. Sasoi hartan euskal teatroa euskara zabaltzeko bidetzat hartzen zen.
|
|
1953 urtean Antonio Arrue, Angel Irigarai eta Koldo Mitxelena aldizkariaren zuzendariak zirela, Eganen euskara hutsezko lehen zenbakia kaleratu zuten. Euskaraz zegoenez, aldizkariaren gaineko susmorik ez sortzeko, Antonio Arrue, erregimen frankistarekin bat egiten zuena, zuzendaritza
|
taldeko
kide izendatu zuten. Hurrengo urteko bigarren zenbakian «Asmo berri» izenburuko editorialean aldaketa hauek guztiak azaldu zituzten hiru zuzendariek.
|
|
Erakunde oso dinamikoa izan zen, bolumen handiko proiektuetan sartu zena, eta unibertsitario euskaldun euskaltzaleak erakartzen jakin zuena. Hala, sortu eta bizpahiru urtera, jatorrizko
|
taldeari
kide berriak erantsi zitzaizkion: Iñaki Azkune, Iñaki Irazabalbeitia, Kepa Zalbide, Imanol Tapia eta beste.
|
|
Esate baterako Kimika hiztegiak 18 lankide izan zituen. Horietako asko Elhuyar
|
taldeko
kide ziren (A. Sagarna, L. M. Bandres...) eta Leioako Zientzia Fakultatekoak (J.
|
|
Liburuan bertan aurreko atalean eman ditugu genozidioaren barruan hizkuntzekin zerikusia izan dezaketen definizioak: talde bateko haurrak bortxaz beste talde batera lekualdatzea eta gorputzeko edo buruko kalte larriak eragitea
|
taldeko
kideei.
|
2012
|
|
Ama estatuaren jarduerek
|
taldeko
kideen biziraupena arriskuan jartzendutenean (kurduak Iraken) edota oinarrizko giza eskubideak (Eskubide Zibileta Politikoei buruzko 27 artikuluak agertzen dituenak, kasu) larriki eta moduiraunkorrez errotik zanpatzen dituztenean. Erregimenak errotik zapaltzaileabehar du izan.
|
|
Zuzeneko publizitatea erabiltzen ez denean, publizitateak mezuaren xede den talde horretan ez dauden pertsonak ukitzea ekar lezake. Horrexegatik, xede
|
taldeko
kideak ez diren subjektuak ere baditugu publizitatea jasotzen duten pertsonen artean.
|
2014
|
|
Eta, kasuhonetan, ikusezinak musikari gisa. Zuloak
|
taldeko
kideen arteko elkarrizketetan edota«fikziozko» ikusleen diskurtsoetan apenas dagoen musikaren inguruko gogoetarik (ezdute agertzen estilo musikalaren inguruko kezkarik, ez dago musika bizitzeko modueninguruko diskurtsorik...). Eta haien musikazaletasunaz aritzeko aukera duten unebakarrenetariko batean, EITBren fikziozko elkarrizketa batean, taldekide batek diotxortan aritzeko egiten duela musika.
|
|
43), eta hala ere, gutxi dira musika talde bateaneta publiko aurrean aritzeko erabaki hori hartzen dutenak. Saioa Cabañas Gauilunakargazkilariak, Emarock
|
taldeko
kideak, kezka hori agertu du: «Zergatik musikaeskolak neskez beteta daude eta gero eszenatokietan ez da kopuru hori mantentzen» (Cabañas, 2013:
|
2015
|
|
JCE I modalitatean (helburu komunarengatik sortutako erantzukizuna),
|
taldeko
kide guztiekxede kriminal berbera dute, eta plan kriminalaren exekuzioan izandako ekarpen zehatzak ez duaxolik (Ohlin, 2007). Guztiak egilekide gisa zigortzen dituzte.
|
|
gaizkile talde batek inor hil gabe banku bat lapurtzea adostu zuen, etahorretarako, gezurrezko armak erabiliko zituztela hitzartu zuten.
|
Taldeko
kideetako batekbenetako arma badarama, eta beste kideetako bat hortaz ohartzen bada, lapurretan hildakoriksuertatzen bada, benetako arma daramanaz gain, horren berri zuena ere lapurretaren etahilketaren egilekide izango da.
|
|
Ikasleak zortzi astez aritzen dira lanean, gizarte eragilearekin duten lehenengo kontaktutikproiektuaren aplikazioa eta aurkezpena egiten duten momenturaino.
|
Taldeko
kide guztiak asteanbehin elkartzen dira hiru orduz, baina hortaz gain beste hiru ordu ez presentzial burutu behar izatendituzte, guztira 50 orduko dedikazio bat eskainiz proiektuari. Denbora kopuru horrek 2 ECTSrenbalioa hartzen du, hau zentroekin eta irakasleriarekin aurrez adostutako ikasleen irakasgai bateantxertatzen delarik, horrela garapen kurrikular bat bermatuz.
|
|
Arratsalde on eta eskerrik asko lehenengo eta behin parte hartzera gonbidatzeagatik. Unaik aipatuduen bezala, Desazkunde
|
taldeko
kidea naiz ni. Guk militatzen dugun Desazkunde taldea Bilbondago, eta talde horren helburu nagusia gaur egun daukagun garapen ereduari buelta emateko trantsizio bideak aurkitzea da.
|
|
eskualdea bailarak osatzen du, errekak eta urakere eskualdeetan antolatzen dira normalean, eta gure harremanak sarri baita ere. Baina hauek areafuntzionalka funtzionatzen dute, eta Desazkunde
|
taldeko
kide batek esaten duen kontu bat zera da, area funtzional hauen antolaketak eta bertan eman nahi diren jarduerak zelako eragina izan dezaketen, besteren artean hizkuntzan. Zergatik?
|
|
Arratsalde on eta eskerrik asko lehenengo eta behin parte hartzera gonbidatzeagatik. Unaik aipatuduen bezala, Desazkunde
|
taldeko
kidea naiz ni. Guk militatzen dugun Desazkunde taldea Bilbondago, eta talde horren helburu nagusia gaur egun daukagun garapen ereduari buelta emateko trantsizio bideak aurkitzea da.
|
|
jardunaldien bigarren egun honetan.Hasteko, gaur mahaia jendez bete dugu, zeintzuk gauden aurkeztuko dizuet. Nire eskuinetik hasita, Bai Arkitektura
|
taldeko
kide bi ditut, Iurdana Txintxurreta eta Goio Allika, beraiek azalduko diguteTolosaldeko Lurralde Zatikako Planeko lana. Ondoan dugu Goizane Arana UEMAko teknikaria, etaberak azalduko digu atzo hainbestetan aipatu genuen Eragin Linguistikoaren Ebaluazio tresna.Horretan Joxean Amundarainek lagunduko dio, GFAko Normalizazio ataleko burua da, gure kidea.Nire ondoan Peio Gascon daukagu, GFAko Lurralde Antolaketako zuzendaria da, eta ni neu ZigorEtxeburua GFAko Euskara zuzendaria.
|
2017
|
|
Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailaren doktorego aurreko bekadunaEUDIA ikerketa
|
taldeko
kidea
|
|
EUDIA ikerketa
|
taldeko
kidea. Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika Saila
|
|
Bere neurririkgabeko laguntasunagatik. Bidenabar, eskerrak ere EUDIA ikerketa
|
taldeko
kide guztiei.
|
|
SET lehen azpitaldearen (1) irudi multzoaren selekzioa egiteko, gure
|
taldeko
kide denemakume bati argazkiak hartu dizkiogu. Honakoan begien, ezpainen eta mihi puntaren kokalekuairudien ardatz nagusi izanik, hauekin ezker/ eskuin aldeetara orientaturiko keinuak egiten saiatzea eskatudiogu.
|
|
Irudien hautaketari dagokionez, aurreko atalean aipaturiko aurpegi keinu multzo bakoitzetik irudibat aukeratu dugu, aurpegi keinu bakoitzerako 4 irudi lortuz, eta guztira horrela, 24 irudien bildumaeskuratuz. Bigarren azpitaldeari dagokionez (2), hots, aurpegiz kanpoko edo esku mugimenduentaldeari, gure
|
taldeko
kide baten eskuaren argazkiak hartu ditugu eta bereganatu beharreko hatz posiziokonkretuak zeintzuk diren azaldu zaizkio. Hartutako irudi guztietatik, aurrez zehazturiko esku posiziopatroi bakoitzarentzat 8 irudi hautatu ditugu, guztira 24 irudi batuz.
|
|
Ye et al.
|
taldeko
kideek 2011 urtean, neutroien sakabanatze inelastikoaren bidez frogatu zuten MnWO4konposatuan gertatzen den frustrazio magnetikoa. Konposatuko ioi magnetikoek, Mn2+ ek, kristalaren cardatzean kateak eratzen dituzte, 3 Irudia.
|
2019
|
|
Bakoitzareniraupena bi ordu ingurukoa izan da. Gidaritzaren arduraduna ikerketa
|
taldeko
kide bat izan daeta, horretarako, aldez aurretik ad hoc diseinatutako erdi egituratutako gidoia izan du oinarri.
|
|
Parte hartzaileen askotariko testigantzak eta adierazpenak audio grabagailu digital batenbitartez erregistratu dira. Gainera, kasuan kasu, ikerketa
|
taldeko
kide batek eztabaidarengarapenari buruzko landa oharrak ere jaso ditu. Prozedura bera bi eztabaida taldeetan errepikatuda.
|