2000
|
|
Erzillaren lana zehazteko datu bat jakitea komeni da: Federiko Krutwigek sortu eta gidatzen zuen Jakintza Baitha
|
taldeko
kidea dela (edo zela; ez dakit sortzailea hilez geroztik taldeak jarraitzen duen); horrek gutxienez hizkuntza modu jakin bat hautatzera eraman du: hizkuntza kultua, periodo luzeetakoa, mailegu anitz darabiltzana, zehaztasun lexikal eta sintaktikoaren onetan, euskara batuaren arauak betez nolanahi ere.
|
2002
|
|
Edu dugu istorioaren narratzailea eta irakurleari etengabe egiten dizkion iruzkinengatik(" lehenago erran ez badu, orain dut parada" [155]," oroit gizonezkoen lagun
|
taldetako
kideek lehenago egin sailkapena" [167],...) aitortza luze gisara kontsidera genezake Rock" n" Roll. Eleberriaren kontatzen direnak, 1999ko abuztuaren 4tik 23 bitartekoak dira, Iruñea izan daitekeen hiri batean, uda sargorian gertatutakoak.
|
2015
|
|
Lehena Lauaxeta eta Alea elkarteari buruzkoa zen. Aleari buruzko historia apur bat egiten zuen lehenik, eta horren ondoren Lauaxeta
|
taldeko
kidea bera eta Federico García Lorcaren arteko harremanaz mintzo zen. Izan ere, Alea elkarteak Lorcaren hitzaldi bat antolatu zuen Bilbon, eta halaxe ezagutu zuten elkar bi poetok, nahiz eta harremana ez zen gerora sakonduko.
|
|
101 Aldeak alde, erran gabe doa, zeren
|
taldeetako
kide bakoitzak gerora posizio aski ezberdinak izango dituzte euskal literatura sistemaren baitan, baina esan daiteke, halaber, aldizkariok, oro har, erdigunea taxutu zutela. deko bohemia eta XX. mende hasierako abangoardiak, kapitalismo postindustrialean klase dominatzailea adituek osatzen zuten eta haren iraultzailea gazteria (youth) zen. Jakina, Roszakek, aurretik Marcusek bezala, marxista ortodoxoak haserretu zituen bere eskemak burgesia/ proletargoa klase dikotomiarekin hausten zuelako, dikotomia berri bat, adituak/ gazteria, ezarriz.
|
|
Itzulpen bat zen, Time Out aldizkaritik hartua eta Arantxa Arzuak itzulia espainierara. Proll Baader Meinhof
|
taldeko
kidea zen eta haren gorabeherak (bizitzakoak zein judizialak) kontatzen ziren erreportajean. Ez luke garrantzi berezirik kontuak baldin eta sei urte geroago Henry Bengoa Inventarium ikuskizunean Baader Meinhof ere zeharka bada ere agertuko ez balitz.
|
|
Ezagun denez, Atxagaren gidoia zuen ikuskizun hartan54, lagun batzuk ageri ziren Henry Bengoa adiskide desagertuaren bila. Hanburgora joan eta Henry bizitako apartamentuko gauzen inbentarioa egiten ari direla deskubrituko dute Baader Meinhof
|
taldeko
kide den Mathilda Smith ezagutu eta" hortik aurrera ustekabe asko hartu" zituela.
|
|
Izan ere, esan bezala, Tropikala zenbaki galgarria izan zen, ale mordoa saltzeke eta salaketa batekin amaitu zelako. Horretaz aparte,
|
taldeko
kideen patuak ere izan zuen zerikusirik aldizkariaren amaierarekin. Iturralde Donostiara joan zen eta Atxaga Bartzelonara, arabiera eta Filosofia eta Letrak ikastera.
|
|
Istilu, polemika eta katramila haietatik, beraz, lehenago aipatutako Arestiren poemako lerroak. Poema hartan Arestik Arregi jartzen zuen halaber zeina
|
taldeko
kideen arteko soslai politikoena zuena zen ziur aski laido eta destainen jopuntuan etorkizunean, baldin eta ezbehar haren ondorioz hil izan ez balitz.
|
|
Gertaera hartaz gero, Aresti Lur
|
taldeko
kideetatik urrunduko da. Haatik, oraindik liburu garrantzitsu bat editatuko du bilbotar suminduak argitaletxean 1972an.
|
|
Lurri amaiera eman eta denbora gutxira ipini zen gaixorik Aresti. Ordurako proiektutik aldenduta zebilen arren,
|
taldeko
kide batzuk bisitan joan zitzaizkion. Oso egoera tamalgarrian aurkitu zuten, gaixo ez ezik baldintza ekonomiko aski penagarrian.
|
|
Garai hartan, gainera, Jarrai antzerki
|
taldeko
kidea zen halaber Saizarbitoria. Antzerki atal bat ere bazuen aldizkariak, talde hartako zuzendaria zen Iñaki Beobidek idazten zuena.
|
2017
|
|
Pasarteak iradoki legez, beraz, Iñakiren gatazka pertsonala ni onargarri bat eratzeko ezintasunean datza, zeinak, bere aldetik, kidetasun sentimendu garbirik erdiesteko ezintasunean baitauka sorburua. Hau da, Iñaki ez da nor sentitzen ezein
|
taldetako
kide ere ez delako osorik sentitzen. Baina nortasun urratu horren gainetik, pasarteak edozein identitate indibidualen eraketan aurki daitekeen prozesu dialektikoa nabarmentzen du:
|
|
Obradoiro plazan gagozala, andrazko batek bedeinkapena eskatu eutsan. Zuzendantza
|
taldeko
kide zan Jose Luis Undagoitiari. Antza, bere janzkereagaitik edo, abadea zala pentsau eban.
|
|
Apuntes de etnografía/ Basque ethnography at a glance izeneko bloga 2015ean zabaldu zen, etnografiako edukiak astean astean sareen bidez argitaratzeko gaztelaniaz eta ingelesez. Labayru Fundazioak jarri zuen abian egitasmoa, Etniker Euskalerria
|
Taldeetako
kideekin batera. Argitaratutako sarrera guztiak atlaslabayru.wordpress.com helbidean daude ikusgai.
|
2018
|
|
Zergatik lortu zuen Barandiaranek hainbeste jende erakartzea eta batuta jarraitzea, beste ezertan elkartu ezin izan den lurraldea kontuan hartuta? Etniker
|
Taldeetako
kideen artean denetarik dago: emakumeak eta gizonak; gazteak eta helduak; ikasketa era askotakoak eta ez hainbestekoak; fededunak eta fedegabeak; pentsaera politiko desberdinetakoak; hainbat euskalki erabiltzen dituztenak, gaztelania modu ezberdinak, edo frantsesa; mendiek banandutako paisaietan edo lautada zabaletan mugitzen direnak; eta aldeak alde, elkarrekin orain ere.
|
2019
|
|
Aurretik, hala antzerkiaren arloan (Jarrai taldeko partaide gisa), nola prentsan (Zeruko Argia, Jakin) parte hartzaile gisa, edota Kriselu (1967) argitaletxeko nahiz Lur
|
taldeko
kide ezaguna zen jadanik bere lehen eleberria 1969an argitaratu zuenerako. Aktibismo kultural horrek berak eraman zuen euskal narratibaren modernizazioaren abentura ekiteari.
|
2021
|
|
Autoreak dioen moduan, hezitzaileak ikasleen esperientziak inolako inposaketarik gabe bideratu baditzake ere, esperientzien nahiz ezagutzen elkarrekintza kudeaketa subjektiboa42 da erabat, dela subjektuari berari dagokionez, dela komunitatearen edo gizartearen parte gisa: "
|
Taldeko
kide helduena den heinean, hark
|
|
Metodologia edo lan egiteko moldea baino gehiago da, hortaz, ikasten den edukia ere bada (Pujolàs, 2004) eta frogatuta dago gizarteko esparru batzuetan elkarrekintza indartzen eta sakontzen bada, batetik, eta kooperazioa lantzea helburu dituzten hezkuntza testuinguruak sortzen badira, bestetik, ikasleen kooperazioan lan egiteko joera handitzen dela (Choi eta besteak, 2021). Kooperazioan lan egiten den ikasprozesuetan, ez du esan nahi osatutako
|
taldeko
kide bakoitzak ez duenik hel85 Johnson-ek eta Johnson-ek (2014: 842) proposatzen dituzten lau IK motetatik Formal cooperative learning, informal cooperative learning, Cooperative based groups, Constructive controversy IK formalaren planteamenduetara, nagusiki, eta, zenbaitetan, IK informalera joko da.
|
|
Beraz, norberaren helburuekiko interesa dago, baita gainerako ikaskideek lortzearekikoa ere, eta horrek elkarmenpekotasun positibora daramatza
|
taldeko
kideak (Johnson, Johnson eta Holubec, 1999; Dotson, 2001; Bará eta Domingo, 2005; Liu eta Yang, 2022). Horrek beharrezkoa den elkarrekintza sortzen du (Fohlin, Sedem eta Allodi, 2021):
|