2001
|
|
1) jarrerak, motibazio aurretikoak eta motibazioan eragina izango duten aldagai moduan kontsideratzea; 2) motibazio orokorrean parte hartzen duten aldagai motak dira: a) bai 2Hren eta baita2Hren hiztun
|
taldeari buruzko
jarrerak ere; b) orientazio integratzaile eta instrumentala; c) motibazioaren intentsitatea, erabiltzen den esfortzuaren arabera; d) 2Hikasteko nahia; 3) kulturazio estrategia ezberdinak: integrazio estrategiak 2Hrenjabekuntza prozesua erraztuko du, baina asimilazio estrategiak, aldiz, batzuetanerraztu egingo du eta beste batzuetan oztopatu egingo du 2Hren jabekuntza prozesua; 4) orientazio integratzailea garrantzitsuagoa da ukipenezko 2Hren jabekuntza ulertzeko, baina orientazio instrumentala funtsezkoagoa 2H atzerritarrarenjabekuntza ulertzeko; 5) orientazio integratzaileak eragin handiagoa du jabekuntza maila altuenetaraino iristeko.
|
|
Gainera, ikusi izan da, beste
|
taldearekiko
jarrera lagunkoi eta integratiboaktalde horren mintzamen errendimendu ona aurresaten duela, bai ulermen mailaneta baita produkzio mailan ere; hau da, orokorrean konpetentzia komunikatibo onalortzen dela (Gardner eta Lambert, 1972).
|
|
Hizkuntzaren jabekuntzari dagokionez, Labrie eta Clement ek (1986) bizitasun etnolinguistikoaren pertzepzioaren efektua aztertu zuten H2rekiko jarreraeta motibazioetan. Emaitzek erakutsi dutenez, ez zegoen inongo erlazio estatistikorik bizitasun subjektiboaren pertzepzioen artean (SVQaz neurtzen ziren modura) eta frankofonoen H2 zuen
|
taldearekiko
jarreren eta H2 ikasteko motibazioen etaH2ren erabilpenaren artean.
|
|
1) Irizpide kuantitatiboa, tradizio psikosozialean gehien erabili diren teoriak, eta 2) Irizpide kualitatiboa, ukipen egoeran dauden hizkuntzen erabilera azaltzeko zeintzuk izan diren teoriagarrantzitsuenak, bai tradizio psikosozialean, eta baita euskal testuinguruan ere. Biirizpide horien konbinazioak ondorengo esparru teorikoak hautatzera eraman gaitu: a) bizitasun etnolinguistikoarena; b) sare soziala; c) ukipen egoeran dauden hizkuntz eta hiztun
|
taldeekiko
jarrerak eta motibazioak; d) identitate etnolinguistikoa, eta e) sare sozialak. Aurreneko ataletan, teoria horietaz mintzatu da; horregatik, ondorengo azpiataletan, azkeneko bi teorien alderdi batzuetan sakonduko da, batezere hizkuntzen erabileraren azalpenarekin zerikusia duten alderdietan.
|
2002
|
|
Horri ekin aurretik sarrera txiki bat egingo da. Bi atal nagusiei lekua egin aurretik, bai zer nolako beharra duen gizarte garaikideak urrats berri bat emateko, baita zer nolako zailtasunak eta oztopoak dauden urrats hori emateko zenbait erakunde eta
|
talderen
jarrerengatik ere, azalduko da jarraian. Edo aurrez esandako hitzekin adieraztearren:
|
2007
|
|
– Hala ere, zenbaitetan, ez da adinaren araberako aldaketarik gertatzenkanpo
|
taldeekiko
jarreretan.
|
|
kasu abstraktuak eta konkretuak daudela. Eta gizakiaren nahiz
|
taldearen
jarrerak desberdinak izan daitezke baten zein bestearen aurrean. Hierarkia konkretutzat jo izan da gizakiaren nagusitasuna, animaliekiko erkaketan; abstraktutzat justiziaren nagusitasuna, erabilgarritasunarekiko erkaketan.
|
2009
|
|
1982an, eta instituzioen begirune minimorik gabe? berriz ere abiatzen da ARGIA, bost urteren buruan harpidedunen kopurua bikoiztuz, eta horrek(
|
taldearen
jarrera militantearen laguntzaz) segurtatzen dio astekariari iraupena.
|