Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2012
‎Gizarte (berri) aren ordainsari sisteman hiztun talde horretako kideak gero eta beste hizkuntzaren beharrago gertatzea. A hizkuntzako hiztunak, gizartean aurrera egingo badu, B hizkuntza ondo jakin beharra eta, hainbat jardun esparru eta hainbat harreman saretan, ezinbestean B hizkuntzan jardun beharra.
2014
‎Bigarren hizkuntzez nola jabetzen garen azaltzeko gizarteeta testuinguru ereduan (Clément eta Noels, 2001; Noels eta Clément, 1996), gizarte sarea aldagai aurrekaritzat proposatzen da bigarren hizkuntzarekiko jarrera linguistiko positiboak eta talde horretako kide izatearen sentimendua azaltzeko orduan. Eredu horretan, konfiantza linguistikoaren konstruktoa ageri da, taldeen arteko harremanak ulertzeko funtsezko elementu gisa.
2015
‎Badirudi jarduera euskaraz denez haurrek eta gazteek euskaraz egin luketela, eta horrela ez den kasuetan askotan errua parte hartzaileei botatzen zaie. Baina ez da kontuan hartzen agin talde horretako kideek izan duten bilakaeran (hizkuntza sozializazioan), normalena gaztelaniaz/ frantsesez egitea dela. Aurreiritzi hau oso ohiko izaten da hezitzaileen eta irakasleen artean.
2017
‎Belen Uranga – Hitzaurre gisa bihurtzeko gakoak" artikulua ikus daiteke. talde horretako kideak urteak daramatzate gaia alderdi desberdinetatik aztertzen, lehenik, Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (eusko Jaurlaritza, 2009) liburuan aurkezturiko lanarekin, eta, ondoren, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak (deustuko unibertsitatea, 2016) liburukoarekin. oraingo artikuluarekin, pausu bat aurrera eman dute euren ikerketan, izan ere, euskal hiztun berrien aktibazioa dute ikergai, aktibo bihurtzeko baldintza esanguratsuenak zein diren ikusiz. artikuluan, muda kontzeptua erabiliz, aktibaziorako prozesuak deskribatzen dira, kasu arrakastatsuak eta arrakastatsuak izan ez direnak erakutsiz, eta prozesuan gertatzen diren gako mesedegarriak eta oztopatzaileak seinalatuz. horrez gain, hizkuntza politikarako hainbat proposamen ere egin dute, bereziki, hiztun berrien profil desberdinak kontuan hartuz. amorrortuk, ortegak eta goirigolazarrik Jaqueline urlarekin osatzen duten taldea europako CoSt Sarearen kide da, besteak beste, hizkuntza komunitate desberdinetako hiztun berrien azterketarako sortu dena. zenbaki honetan, talde horretako katalanaren eta irlandako gaelikoaren ikertzaileen berri emateko aukera izan dugu.
2018
‎14 Hemen" kanpoko" ak esperientzian parte hartzen ez duten lantegiko gainerako kide guztiak dira. Esperientzia hauek talde jakinetan garatu dira, haien arteko harremanetan, eta eusleen hizkuntza araua talde horretako kideen arteko harremanei aplikatu zaie soilik.
2022
‎Paradigma honen oinarria sozializazioan datza: hain zuzen, defendatzen da sozializazioa ez dela bizitzako momentu batzuetara (oro har, haurtzarora) mugatzen, baizik eta bizitza osoan zehar ematen den prozesu gisa kontsideratu behar dela (Kasares, 2015); bide honetan, atentzio berezia ematen zaio hiztuna nola bilakatzen den talde horretako kide eta hizkuntzak prozesu horretan hartzen duen pisuari ere garrantzia ematen diote (Kasares, 2015). Bestela, gure iritzian, Kasaresek (2015) paradigma euskal testuingurura ekartzean hizkuntzaren transmisioari dagokiola berrikuspen interesgarriak egiten ditu:
‎proletariotza osatzen zuten langileek, sarritan, euren bigarren hizkuntzan egin behar izaten zituzten beren lan jarduerak, edo egoera ekonomiko apalagoan bizi behar izan zuten hizkuntza mugak zirela eta (Heller 1978). Gainera, etorkinek biztanleria anglofonoarekin parekatzeko joera zuten, talde horretako kide izateak aukera ekonomiko gehiago eskaintzen baitzituen.
‎Euskararen biziberritzeko ahaleginak ez ziren garaiz iritsi adinekoen lehenbiziko hizkuntza sozializazioan eragiteko; ikusmolde eta baldintza berriek ez zituzten adin talde horretako kideak bete betean harrapatu. Horregatik da adin talde hori EHko eremu guztietan EKE apalena duena.
2023
‎Sozializazio prozesuak hizkuntzaren erabileraren bidez gauzatzen dira, bi zentzutan: batetik, haurra edo heldu hasi berria komunitate batean txertatu ahal izateko jarduerak hizkuntza erabiliz egiten dira; bestetik, sozializatzeko prozesuan haurrak zein hasi berriak barneratuko du hizkuntza nola erabili behar den dena delako komunitate edo talde horretako kide bihurtzeko. Hizkuntzaren barneratzea edo jabekuntza ez dagokie bakarrik hizkuntzaren dimentsio fonologiko, lexiko, morfosintaktiko eta testual diskurtsiboei, baita, hizkuntza erabilera bakoitzaren balio sozialari ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia