2012
|
|
Gizarte (berri) aren ordainsari sisteman hiztun
|
talde
horretako kideak gero eta beste hizkuntzaren beharrago gertatzea. A hizkuntzako hiztunak, gizartean aurrera egingo badu, B hizkuntza ondo jakin beharra eta, hainbat jardun esparru eta hainbat harreman saretan, ezinbestean B hizkuntzan jardun beharra.
|
2014
|
|
Bigarren hizkuntzez nola jabetzen garen azaltzeko gizarteeta testuinguru ereduan (Clément eta Noels, 2001; Noels eta Clément, 1996), gizarte sarea aldagai aurrekaritzat proposatzen da bigarren hizkuntzarekiko jarrera linguistiko positiboak eta
|
talde
horretako kide izatearen sentimendua azaltzeko orduan. Eredu horretan, konfiantza linguistikoaren konstruktoa ageri da, taldeen arteko harremanak ulertzeko funtsezko elementu gisa.
|
2015
|
|
Badirudi jarduera euskaraz denez haurrek eta gazteek euskaraz egin luketela, eta horrela ez den kasuetan askotan errua parte hartzaileei botatzen zaie. Baina ez da kontuan hartzen agin
|
talde
horretako kideek izan duten bilakaeran (hizkuntza sozializazioan), normalena gaztelaniaz/ frantsesez egitea dela. Aurreiritzi hau oso ohiko izaten da hezitzaileen eta irakasleen artean.
|
2017
|
|
Belen Uranga – Hitzaurre gisa bihurtzeko gakoak" artikulua ikus daiteke.
|
talde
horretako kideak urteak daramatzate gaia alderdi desberdinetatik aztertzen, lehenik, Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (eusko Jaurlaritza, 2009) liburuan aurkezturiko lanarekin, eta, ondoren, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak (deustuko unibertsitatea, 2016) liburukoarekin. oraingo artikuluarekin, pausu bat aurrera eman dute euren ikerketan, izan ere, euskal hiztun berrien aktibazioa dute ikergai, aktibo bihurtzeko baldintza esanguratsuenak zein diren ikusiz. artikuluan, muda kontzeptua erabiliz, aktibaziorako prozesuak deskribatzen dira, kasu arrakastatsuak eta arrakastatsuak izan ez direnak erakutsiz, eta prozesuan gertatzen diren gako mesedegarriak eta oztopatzaileak seinalatuz. horrez gain, hizkuntza politikarako hainbat proposamen ere egin dute, bereziki, hiztun berrien profil desberdinak kontuan hartuz. amorrortuk, ortegak eta goirigolazarrik Jaqueline urlarekin osatzen duten taldea europako CoSt Sarearen kide da, besteak beste, hizkuntza komunitate desberdinetako hiztun berrien azterketarako sortu dena. zenbaki honetan, talde horretako katalanaren eta irlandako gaelikoaren ikertzaileen berri emateko aukera izan dugu.
|
2018
|
|
14 Hemen" kanpoko" ak esperientzian parte hartzen ez duten lantegiko gainerako kide guztiak dira. Esperientzia hauek talde jakinetan garatu dira, haien arteko harremanetan, eta eusleen hizkuntza araua
|
talde
horretako kideen arteko harremanei aplikatu zaie soilik.
|
2022
|
|
Paradigma honen oinarria sozializazioan datza: hain zuzen, defendatzen da sozializazioa ez dela bizitzako momentu batzuetara (oro har, haurtzarora) mugatzen, baizik eta bizitza osoan zehar ematen den prozesu gisa kontsideratu behar dela (Kasares, 2015); bide honetan, atentzio berezia ematen zaio hiztuna nola bilakatzen den
|
talde
horretako kide eta hizkuntzak prozesu horretan hartzen duen pisuari ere garrantzia ematen diote (Kasares, 2015). Bestela, gure iritzian, Kasaresek (2015) paradigma euskal testuingurura ekartzean hizkuntzaren transmisioari dagokiola berrikuspen interesgarriak egiten ditu:
|
|
proletariotza osatzen zuten langileek, sarritan, euren bigarren hizkuntzan egin behar izaten zituzten beren lan jarduerak, edo egoera ekonomiko apalagoan bizi behar izan zuten hizkuntza mugak zirela eta (Heller 1978). Gainera, etorkinek biztanleria anglofonoarekin parekatzeko joera zuten,
|
talde
horretako kide izateak aukera ekonomiko gehiago eskaintzen baitzituen.
|
|
Euskararen biziberritzeko ahaleginak ez ziren garaiz iritsi adinekoen lehenbiziko hizkuntza sozializazioan eragiteko; ikusmolde eta baldintza berriek ez zituzten adin
|
talde
horretako kideak bete betean harrapatu. Horregatik da adin talde hori EHko eremu guztietan EKE apalena duena.
|
2023
|
|
Sozializazio prozesuak hizkuntzaren erabileraren bidez gauzatzen dira, bi zentzutan: batetik, haurra edo heldu hasi berria komunitate batean txertatu ahal izateko jarduerak hizkuntza erabiliz egiten dira; bestetik, sozializatzeko prozesuan haurrak zein hasi berriak barneratuko du hizkuntza nola erabili behar den dena delako komunitate edo
|
talde
horretako kide bihurtzeko. Hizkuntzaren barneratzea edo jabekuntza ez dagokie bakarrik hizkuntzaren dimentsio fonologiko, lexiko, morfosintaktiko eta testual diskurtsiboei, baita, hizkuntza erabilera bakoitzaren balio sozialari ere.
|