Emaitzak: 6
2012 | ||
Bestetik, euskararen aldeko agertzeko zer esan behar dugun badakigu, gure gazteek badakite. hortik aurrerako praktika linguistikoa euskarazkoa zein erdarazkoa den, horrek ez du zalantzan jartzen gutasuna, | talde etnokulturaleko kide izatea, dirudienez. Neutroa bailitzan jokatzen dugu. honezkero galdetuko zenioten zuen buruari, eta zer ikusi du kulturak honetan? | |
2017 | ||
" Hemen jaio naizelako [sentitzen naiz euskaldun], hizkuntza erabiltzen dotelako euskera, gaztelera bebai baina ohiturengatik eta" (H5) beraz, identitatearen mugaketan hizkuntzak leku zentrala hartzen badu ere (Joly eta uranga, 2010), euskal herriko errealitate soziolinguistiko konplexuak arazoak sortzen ditu hizkuntza nortasunean. ikasleek euskararen ezagutza eta erabilera hautu izatera subordinatu dituzte eta identitatea hizkuntzarekin lotu baino, sentimenduarekin lotu dute. ildo honetan, zapatak (2007) honakoa dio: " egoera gutxiagotuan dagoen | talde etnokulturalaren kasuan hizkuntzak duen funtzio sinbolikoa ezagutzatik hara | |
2.5 Hizkuntza identitatea Euskal Herrian euskal gizartean identitate kontua korapilotsua da, berezko | talde etnokulturala eta estatuen artean dagoen identitate gatazkagatik, batik bat (zapata, 2007). identitate etnokulturalak pertsona edo giza talde batek komunean dituzten ezaugarri kulturaletan jartzen du fokua. identitate etnolinguistikoaz ari garenean, ordea, hizkuntza lehenetsi nahi dugu, izan ere, talde edo pertsona horrek hizkuntza batekin (edo gehiagorekin) lortzen duelako bere identitate etniko... | |
2022 | ||
Horretarako, beharrezkoa da nazio maioritarioak ontzat hartzea boterea partekatu behar duela" estatuaren boterea" ez den beste printzipio batzuei atxikiz (Beaud, 1994). Gauzak horrela, orobat garrantzitsua da nazioen (federazio plurinazionalen kasuan) eta | talde etnokulturalen (federazio eleaniztun edo plurietnikoen kasuan) âedo aldi berean bienâ elkarrekiko onarpena bultzatuko duten akordio instituzionalak imajinatzea, baita komunitate horiek, erabaki kolektiboak hartzeko prozesuan ez ezik âsubiranotasun partekatuaren printzipioaâ, kolektibitatearen beraren erabakiak hartzeko prozesu espezifikoan erabat parte har dezaketela bermatzek... 5, 12, 16, 58). | |
129). Quebeceko identitate nazionala, Pierre Elliott Trudeauren arabera, Federazioaren barneko beste | talde etnokulturalen identitateen espazio formal berera baztertu beharra zegoen, oso ikuspegi desberdina Taylorrenaren aldean (Gagnon, 2000: 12)?, quebectar identitatea identitate etniko batera murriztuz horrela. | |
Oro har, federazio mota hori mononazionala ere izaten da. Eskumenen banaketa kontsiderazio administratiboen arabera erabakitzen da, | talde etnokulturalak edo nazio minoritarioak kontuan hartu gabe eta ustez nazio bakar bat besterik ez dagoela. Estatu kide guztiak pertsona juridiko berdin berdintzat jotzen dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
talde | 6 (0,04) |
Lehen forma
talde | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Alberdania | 3 (0,02) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
talde etnokultural | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
talde etnokultural identitate | 1 (0,01) |
talde etnokultural kasu | 1 (0,01) |
talde etnokultural kide | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |