2000
|
|
Psikodramaren aplikazioak oso zabalak ziren, baina gehienetan taldean egitenzen, eta
|
taldearen
eragin terapeutikoa azpimarratzen du Moreno-k.
|
2001
|
|
Oro har, teorikoki onartuta dagoenez, usaina hartu ahal izateko, molekularen eta hartzaileen arteko ukipen zuzena gauzatu behar da, nahiz elkarrekintza horri buruz gutxi jakin. Hala ere, osmoforoen
|
taldeen
eragina ezaguna bada ere, molekularen estereokimika ere hartu behar da kontuan. Azken honek, usainaren gaineko eragina izango du, erreaktibitate kimikoaren gainean daukan bezalaxe.
|
2002
|
|
Helburu eta jomuga dituen pertsona eta
|
taldeengan
eragina bilatzen du propagandak. Eragin horrek solaskidearen jokaera aldatu gura du, iritziak tartean direlarik.
|
2009
|
|
Baina hori baino gehiago ere bada. Bizia ematen dion erabiltzaile
|
taldeak
eragin handia dauka lengoaiarengan. Perl ek erabiltzaile komunitate oso aktiboa dauka, eta bada lengoaiaren inguruan halako ideologia edo filosofia bat, programak idazteko modua eta programatzaileen pentsatzeko modua deskribatzen dituena.
|
|
Europako herrialdeetan, iritzi
|
taldeen
eraginean mugarri nabariak dira, zalantzarik gabe, alderdi politikoak.
|
2012
|
|
Erredakzioko lantaldeek kazetaritza jarduera babesten dute. Alde batetik, erredakzio antolaketari lantaldeen eredua aplikatuz gero, interes
|
taldeen
eragina (komunikazio kabineteena, adibidez) nabarmen txikiagoa da. Erredaktoreak kazetaritza ekimenaren jabe dira; informazioa bilatzeko eta osatzeko, ez dute prentsaurrekoen deialdien premiarik.
|
|
Orduan, kazetaritzak gizarte atxikimendua lausotuko du, hedabideek dutelako albiste iturriak emandako informazioa interpretatzeko gakorik eskaini. Horregatik, hedabidearen informazio askatasuna baliatzeko, presio
|
taldeen
eraginetik babesteko neurriak hartu behar ditu erredakzioak. Kazetaritza ekimenari eustea oinarrizko neurria da:
|
2015
|
|
Gipuzkoako nerabeak ikus entzunezko unibertso berean bizi dira, eta horren erakusle daikerketan 183 saio desberdin aipatu dituztela, eta horietatik 12 saiok biltzen dutelakontsumoaren erdia baino gehiago (%50, 6). Sakoneko elkarrizketetan baieztatu da antzeragertatzen dela interneteko bideoekin, lagun
|
taldearen
eragina nabarmena baita aukeraketaegiterako orduan.
|
|
Haatik, nerabeekin
|
taldearen
eraginaz hitz egin denean bestelakoa izan da haien erantzuna: askok (%47, 8) aipatzen du taldeko ikus entzunezko hautuak ez duela eraginik norberaren hautuindibidualean, eta ia denek (%85, 3) uste dute inor ez dela baztertzen taldeko ereduari jarraitzenez diolako. Autoafirmazio hori oso nabaria izan da, bai galdetegian, baita sakonekoelkarrizketetan ere.
|
|
Gure ustea da, Callejok (2010eta 2012) ondo azaltzen duen bezala, gaztetxoak ez direla askatasunez mintzatu ikertzailearekin, nerabezaroak berak duen izaeragatik (pertsona heldua da ikerlaria, ezezaguna nerabearentzat, eta horrek distantzia berezkoa ezartzen du nerabearen eta ikerlariaren artean), are gehiago, lagun taldeko harremanez edota gatazkez hitz egin nahi bada gaztetxoekin. Horrez gain, nerabeabere ingurune sozialaren parte bada ere, ez du zertan kontziente izan behar talde eraginenexistentziaz, eta gainera zailtasunak izan ditzake maila honetako elkarrizketei aurre egiteko.Horregatik guztiagatik, uste da nerabeek ukatu egin dutela
|
talde
eragina dagoenik haienkontsumoan edo, beste barik, ezjakintasuna dutela gaiaren aurrean.
|
2019
|
|
Kasurik onenean, ikus entzunezkokomunikazioko laugarren mailako ikasleek euren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaareagotuko dute ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile baten garapenean lan egitenduten bitartean. Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean
|
taldearen
eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017). Izan ere, design thinkingaren printzipioetako bat taldean lan egiteabada ere, ikasleen sormen eraginkortasun auto pertzepzioa maila indibidualean neurtzen ari daikerlan honetan.
|