Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Psikodramaren aplikazioak oso zabalak ziren, baina gehienetan taldean egitenzen, eta taldearen eragin terapeutikoa azpimarratzen du Moreno-k.
2001
‎Oro har, teorikoki onartuta dagoenez, usaina hartu ahal izateko, molekularen eta hartzaileen arteko ukipen zuzena gauzatu behar da, nahiz elkarrekintza horri buruz gutxi jakin. Hala ere, osmoforoen taldeen eragina ezaguna bada ere, molekularen estereokimika ere hartu behar da kontuan. Azken honek, usainaren gaineko eragina izango du, erreaktibitate kimikoaren gainean daukan bezalaxe.
2002
‎Helburu eta jomuga dituen pertsona eta taldeengan eragina bilatzen du propagandak. Eragin horrek solaskidearen jokaera aldatu gura du, iritziak tartean direlarik.
2009
‎Baina hori baino gehiago ere bada. Bizia ematen dion erabiltzaile taldeak eragin handia dauka lengoaiarengan. Perl ek erabiltzaile komunitate oso aktiboa dauka, eta bada lengoaiaren inguruan halako ideologia edo filosofia bat, programak idazteko modua eta programatzaileen pentsatzeko modua deskribatzen dituena.
‎Europako herrialdeetan, iritzi taldeen eraginean mugarri nabariak dira, zalantzarik gabe, alderdi politikoak.
2012
‎Erredakzioko lantaldeek kazetaritza jarduera babesten dute. Alde batetik, erredakzio antolaketari lantaldeen eredua aplikatuz gero, interes taldeen eragina (komunikazio kabineteena, adibidez) nabarmen txikiagoa da. Erredaktoreak kazetaritza ekimenaren jabe dira; informazioa bilatzeko eta osatzeko, ez dute prentsaurrekoen deialdien premiarik.
‎Orduan, kazetaritzak gizarte atxikimendua lausotuko du, hedabideek dutelako albiste iturriak emandako informazioa interpretatzeko gakorik eskaini. Horregatik, hedabidearen informazio askatasuna baliatzeko, presio taldeen eraginetik babesteko neurriak hartu behar ditu erredakzioak. Kazetaritza ekimenari eustea oinarrizko neurria da:
2015
‎Gipuzkoako nerabeak ikus entzunezko unibertso berean bizi dira, eta horren erakusle daikerketan 183 saio desberdin aipatu dituztela, eta horietatik 12 saiok biltzen dutelakontsumoaren erdia baino gehiago (%50, 6). Sakoneko elkarrizketetan baieztatu da antzeragertatzen dela interneteko bideoekin, lagun taldearen eragina nabarmena baita aukeraketaegiterako orduan.
‎Haatik, nerabeekin taldearen eraginaz hitz egin denean bestelakoa izan da haien erantzuna: askok (%47, 8) aipatzen du taldeko ikus entzunezko hautuak ez duela eraginik norberaren hautuindibidualean, eta ia denek (%85, 3) uste dute inor ez dela baztertzen taldeko ereduari jarraitzenez diolako. Autoafirmazio hori oso nabaria izan da, bai galdetegian, baita sakonekoelkarrizketetan ere.
‎Gure ustea da, Callejok (2010eta 2012) ondo azaltzen duen bezala, gaztetxoak ez direla askatasunez mintzatu ikertzailearekin, nerabezaroak berak duen izaeragatik (pertsona heldua da ikerlaria, ezezaguna nerabearentzat, eta horrek distantzia berezkoa ezartzen du nerabearen eta ikerlariaren artean), are gehiago, lagun taldeko harremanez edota gatazkez hitz egin nahi bada gaztetxoekin. Horrez gain, nerabeabere ingurune sozialaren parte bada ere, ez du zertan kontziente izan behar talde eraginenexistentziaz, eta gainera zailtasunak izan ditzake maila honetako elkarrizketei aurre egiteko.Horregatik guztiagatik, uste da nerabeek ukatu egin dutela talde eragina dagoenik haienkontsumoan edo, beste barik, ezjakintasuna dutela gaiaren aurrean.
2019
‎Kasurik onenean, ikus entzunezkokomunikazioko laugarren mailako ikasleek euren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaareagotuko dute ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile baten garapenean lan egitenduten bitartean. Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean taldearen eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017). Izan ere, design thinkingaren printzipioetako bat taldean lan egiteabada ere, ikasleen sormen eraginkortasun auto pertzepzioa maila indibidualean neurtzen ari daikerlan honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia