2007
|
|
Ibilbideak aurretik finkatuak izaten dira herriz herri eta, fitxan, entzundakoen hainbat ezaugarri jasotzen dira: adin taldea, generoa, entzundako taldearen ezaugarriak etab. Kale neurketetan, noski, ez da norbanakoaren hizkuntza erabilera jasotzen, baizik eta
|
taldeen
erabilera; izan ere kalean zehar taldeak baino ezin izango ditugu entzun, gutxitan entzungo dugu norbait bere buruarekin hitz egiten.
|
|
Izan ere, aldian bikoiztu egin da gazteen kale erabilera. Beste adin
|
taldeen
erabilerak ez du horrelako hazkunderik izan, inondik inora.
|
|
Adin taldeen araberako emaitzak ez ditugu aztertuko, erregularrak ez baitira. Halere, 10.000 biztanlekiko udalerrietan aparte beste hiru udalerri multzoetan haurren
|
taldearen
erabilera goratzen dela azpimarra dezagun. Halere, 2 taulan, era orokorragoan, haurren euskararen kale erabilera ez dela igotzen ikusi dugu.
|
|
Erabileraren etengabeko jaitsiera hori helduen eta adinekoen taldeetan agertzen da. Alderantziz, haurren eta gazteen taldeetan beherakada gutxi gorabehera gelditua da orain, nahiz eta azken neurketaren arabera haurren
|
taldean
erabilera berriz jaisten den (2 taula).
|
|
Hiperesteka erreferentzia ez da baliozkoa.. Garatzen den euskararen irakaskuntzak kale erabileraren beherakada ez du osoki oztopatzen haurren taldean, nahiz azken neurketa horren arabera gazteen
|
taldean
erabilera goratzen den ere. Bi talde horien arteko norabide desberdinak nola esplikatu ez dakit.
|
|
Belaunaldi horren zati bat ausartago litzateke eta eskolan ikasi duen euskara eskolatik kanpo erabili lukeela, euskara nortasun eta ezberdintasun ikurtzat hartuz, gazteagoek nahikari hori ez luketelarik oraino? Haurren eta gazteen kale erabilerak ber norabidea hartuko balu, heldu eta adineko
|
taldeen
erabileraren etengabeko jaitsiera ohartuz, irakaskuntzaren eragin zuzena litzaketeela erratea errazago litzateke. Baina ez da argiki kasua.
|
|
Erabileraren etengabeko jaitsiera hori helduen eta adinekoen taldeetan agertzen da. Alderantziz, haurren eta gazteen taldeetan beherakada gutxi gorabehera gelditua da orain, nahiz eta azken neurketaren arabera haurren
|
taldean
erabilera berriz jaisten den
|
|
Eta emaitza hori esplikatzeko hedatzen den euskararen irakaskuntzaren lehen ekarpena litzatekeela aurreratu nuen. Lau urte beranduago, neurketa berri bat kontuan hartuz, haur
|
taldearen
erabileraren beherakada bat berriz hasten dela ohartzen da, beherakada txiki izanik ere eta holako ehunekoa hain adierazgarri ez bada ere. Orotara, hamahiru urteko garai bat neurtuz, haur taldearen kale erabilera ez dela aldatzen erran genezake,% 0,3 galduz.
|
|
Alderantziz, zenbaki gordinak diren bezala hartzen baldin baditugu, gazte taldearen kale erabileraren ehunekoa igo dela iduri luke. Nola esplikatu haurren
|
taldearen
erabileraren beherakada txikia eta, aldi berean, gazteen taldearenaren gorakada hori. Euskararen irakaskuntza bereziki lehen hezkuntzan garatzen dela Ipar Euskal Herrian eta gutxi bigarrenean jakin behar da.
|
|
1 EAEn 50 urtetik eta Nafarroan zein Iparraldean 34 urtetik gorako adin
|
taldeetan
erabilerak behera egin du bitartean; Iparraldean, bereziki handia izan da atzerakada hori. Adin horietatik behera —lehenago edo beranduago, lurraldearen arabera—, erabilera areagotu da.
|
|
Hipotesi gisa, balizko azalpen hau bururatu zaigu: gaur egun eta haurrengan ez, baina aurreko urteetan eta beste adin
|
taldeetan
erabilerak oztopo mardul batekin topo izana: alegia, lurralde horretako euskararen aldaerek, euskara batuarekin duten distantzia handia.
|
2010
|
|
b)
|
Taldeko
erabilerak duen pisua aski ezaguna izanik, adierazle hori erregresio anizkoitzetik kanpora utziz zera ikusten da: hurbileko harreman sareetan euskara erabiltzen duten ikasleak direla, maila indibidualean, euskaraz gehien egiten dutenak.
|
|
Hauek dira ikastaroak: alfabetatze digitalerako eta informatikako oinarrizko hastapenetarako, autoikaskuntzako ariketa eta programak, enplegua bilatzeko baliabideak erabiltzeko arreta pertsonalizatua eta
|
taldeen
erabilera pertsonalerako sarbide librea.
|
2011
|
|
Beheko taulan ageri denaren arabera, Arrasateko gazteen euskararen kale erabilerak behera egin du dezente (6 puntu) azken urteotan, haurrenak, aurreko urteetan baino motelago bada ere, gora egin duen bitartean. Beraz, datuon arabera, azken urteotan bi adin
|
taldeen
erabilera mailaren arteko tartea handitu (hirukoiztu) egin da Arrasaten7eta aurreko urteetako joera ez da bete.
|
|
Zalantzarik gabe, euskararen normalizazio prozesua bide onetik doala pentsatzeko datu itxaropentsua. • Baina haurren erabilera mailaren bilakaerak gora egin duen arren, gazteen adin
|
taldearen
erabilerak azken urteotan jaitsiera nabarmena izan du eta 2005era arte, 17 urtez, izan zuen gorako joera eten egin da Arrasaten. Euskaldunen dentsitatea %50 baino gehiagokoa bada ere8, adin talde horren erabileraren bilakaera ez da izan euskaldun kopuru hori duen zonalde soziolinguistikoari dagokiona.
|
|
Euskaldunen dentsitatea %50 baino gehiagokoa bada ere8, adin talde horren erabileraren bilakaera ez da izan euskaldun kopuru hori duen zonalde soziolinguistikoari dagokiona. 2001etik 2006ra bitartean beste adin taldeek, apal bada ere, gora egin duten bitartean gazteen adin
|
taldearen
erabilerak beherantz egin du 6 puntu.
|
2012
|
|
Nafarroako eta Iparraldeko hiru lurraldeetako adin
|
taldeen
erabileraren bilakaerak, ez datoz guztiz bat Euskal Autonomi
|
|
Nafarroako eta Iparraldeko hiru lurraldeetako adin
|
taldeen
erabileraren bilakaerak, ez datoz guztiz bat Euskal Autonomi Erkidegoko lurraldeetan topatu dugun joerarekin. 21 eta 22 irudietan jaso dugu bi eremu horien bilakaera.
|
|
Presoen banakako edo
|
taldeko
erabilerarako lokalak hezetasunaren aurka guztiz babestuak egon dira eta berokuntza nahikoa eta argiztatze nahikoa izan dituzte, bereziki iluntzetik argiak itzali arte.Sute arriskuaren aurka posible diren neurri guztiak hartuko dira.
|
2014
|
|
Gazte lokaleko eta dantza
|
taldekoen
erabilerarakoa den eraikinari buruz, ordenantza zirriboroak dio, lehenik eta behin, “udalak egoki ikusten dituen batzar, ekimen eta ekitaldi kulturalak garatzeko” erabili dela. Ondoren proposatzen du goiko solairua gazte lokalekoen ekintzetarako bideratzea eta beheko solairua dantza taldekoen eta gazte lokaleko kideen artean partekatzea.
|
|
erantzunkidetasuna eta talde lanean oinarritutako ikasketa prozesua ahalbidetzeko beharra batetik, eta norbanakoen identitatea zein identitate kolektiboa (enpresa kultura) agerian utzi eta biei modu orekatuan lekua eskaintzeko nahia bestetik. Horrela, ikasketa gela berriak, lanerako espazio partekatu zabala eta zentrala,
|
taldeen
erabilerarako txoko perimetralak eta erabilera anitzeko zenbait espazio uztartzen ditu. Horretaz gain, Mondragon Team Academy eta ikasle taldeen identitatea uztartu eta errespetatzeari begira, espazio berriak, irudi korporatibo ezberdinen oreka zaintzeaz gain ikasleen gustura dekoratzeko zenbait espazio gorde ditu, aurrerago osatuak eta apainduak izan daitezen.
|
2018
|
|
— Hortaz, lau adin
|
taldeen
erabileretan ez dago alde handirik. Emaitzei zorrotz begiratuz gero, haur eta gazteen erabilera batezbestekoaren gainetik dago, eta adinekoen erabilera helduenen gainetik.
|
2019
|
|
Helburu, ekintza eta adierazleak helburuak, oro har eta salbuespenak salbuespen,(" euskaldunak aktibatu", kasu)," lurtarragoak" dira eSepen baino. ekintzak zehatzagoak(" kultura ekintzen agenda egiten jarraitu") edo etereoagoak izan daitezke (kultura
|
taldeekin
erabilera sustatu"); egingarriagoak batzuk(" Matrikulazio kanpaina egin") eta utopikoagoak besteak(" Merkatarien inplikazioa landu erabilera handitzeko"). Adierazleak, berriz, tankera honetakoak:
|
2021
|
|
Horretarako, ez gara hutsetik abiatu, baizik 2019ko ikerketak utzitako ondorioetatik. Lan hartan ikusi zen herri oso euskaldunetan eta oso erdaldunetan adin
|
taldeen
erabilera maila nahiko homogeneoa dela, alegia, hizkuntza baten nagusitasuna nabarmena dela adin guztietan. Erabileraren gorabeherak aztertu nahi izanez gero, interesgarriagoak dira euskarak eta gaztelaniak presentzia nahasia duten herriak.
|