Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Subjektu batek bertan joka ditzakeen antzeko rolen errepikapenen bidez, terapia taldeek egoera hauek argi ikustea ahalbidetzen dute. Adibidez, ikus daiteke (eta hau neurri handiagoan edo txikiagoan unibertsala dela esan genezake), esperientzia eta eraso latzen biktima moduan kexatu eta ager daitekeela pertsonabat, agerian eta bere ustez, horretarako arrazoi justifikagarririk egon ez arren.
‎Zer esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta honek esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
‎Baina talde egoerara eduki hauek guztiak ixuritzeak, partaideen zaintzapsikologikoa bermatuko duen baldintza batzuk betetzea exigitzen du. Bestela, angustia krisiak edo hunkipenezko gainezkak gerta daitezke, subjektuen arazo etasufrimendua gutxiagotu ordez, horiek areagotuz eta nortasunaren desorekakeraginez.
‎Honetan ere, talde egoerak aldaketa batzuk moldatu behar izan ditu. Hala, subjektu baten ez da derrigorrezkoa saioa betetzeko; eta subjektu batisilik egon daiteke saio batean eta hala ere bertan hitz egiten denaz onuratu.
Talde egoeran, pazientearen eta terapeutaren arteko harreman duala ere gertatzen da, baina aldatu egiten da, besteen, presentziarekin.
‎Taldean transferentziak dituen erak eta barianteak baino areago, transferentziaren berezitasuna talde egoeran dago, Pichon Riviere k (1977) eta O' Donell ek (1977) zehaztu duten moduan. Egile hauek agerian jarri dute, taldea egoera aberatsadela transferentziazko elementu berezietan.
‎Taldean transferentziak dituen erak eta barianteak baino areago, transferentziaren berezitasuna talde egoeran dago, Pichon Riviere k (1977) eta O' Donell ek (1977) zehaztu duten moduan. Egile hauek agerian jarri dute, taldea egoera aberatsadela transferentziazko elementu berezietan. Horren arrazoiak honako hauek dira:
‎Hala, beraien zentroetan eta jardueran, taldeetan gertatzen ziren fenomenoakbehatuz eta aurreko autore batzuen talde esperientziaz baliatuz, psikoanalistentzako debekaturik zeuden bideetatik abiatzen ausartu ziren, psikoanalisiaren hastapeneta teknika talde egoerara moldatuz.
‎Sarreran esan dugun bezala, talde egoerara zabaltzerakoan, psikoanalisiakmoldaketa batzuk egin behar izan zituen, eta moldaketa hauen oinarri teorikoak etaelaborazioak derrigorrezkoak izan ziren gutxieneko koherentzia eta bermea gordeahal izateko.
‎Oinarrizko fantasia inkontzienteak unibertsalak dira, pertsona guztiok igarotzen baikara garapeneko antzeko egoeretatik, bakoitzarentzat desberdinak izanarren. Talde egoera batean, berriro ateratzen dira; horrek ez du esan nahi, taldeosoak fantasia bera duenik, zenbait fantasia taldekide desberdinek berrezagutzendituztela baizik.
2001
‎– Taldearen egoera programazioraegokitzen genuen.
2005
‎Zuzendaritza Taldeen egoera larria (lan konplexuak, denbora falta, ardura asko...) aztertu ondoren, talde hauen formazio beharra ez da gauza zaila. Zuzendaritza Taldeen formazioa beharrezkoa da gaur egungo egoera ikusirik.
2010
‎Gaixotasun honetan bizi diren egoerak oso aldakorrak dira eta ondoriozhainbat erabaki hartzera behartua dago familia. Juliak laguntza du hainbat egoerari aurre egiteko, eta laguntza taldea egoera horietan laguntza handikoaizan daiteke. Juliaren esperientzia besteentzat ere baliagarria izango da gaineraeta, horrela, berak besteei ere lagundu ahal izango die.
2011
‎Bertan, lau urterako finantzaketa sistema ezarri, irrati etatelebistako zerbitzu publikoa zehaztu eta EITBk euskal gizartearekin hartutakokonpromisoak finkatu ziren. Ekimen horrek taldearen egoera ekonomikoa sendotuzuen, eta digitalizazioak zekartzan erronka berriei malgutasunez aurre egiteko aukeraeman zien. Lehen programa kontratuaren emaitzak positiboak izan ziren, aintzathartuta 2005ean EITB estatuko defizitik eta zorrik gabeko irrati telebista publikobakarra izatera iritsi zela (lortutako helburuei buruzko balantze eta zifrak jakitekoikusi EITBren Balantze Txostena, 2005).
‎Ikerketa taldeak gai haufuntsezkotzat jotzen du euskal talde publikoaren konbergentzia prozesua aztertzekoeta ulertzeko, baina ez du behar bezala dokumentatzeko aukerarik izan. Internetfuntsezko piezatzat jotzen dute makineria editorial eta profesionalean, baina gaihonetan zuzendaritzak ez digu eskatutako informazio guztia eman, eta, ondorioz, ezin izan dugu langile taldeen egoera profesionalaren marrazki garbia osatu.
‎Gizarte abileziak trebatzeko beharra ere izaten dute eskizofrenia nozitzen duten pertsonek, besteekin daudenean, begi kontakturik eza, aurpegi adierazpen desegokiak, gorputz keinu desegokiak, erantzuna eman bitarteko gehiegizko denbora tarteak, besteen edo beren emozioak identifikatzeko zailtasunak, etab. ohikoak izaten baitira. Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke, baina taldean egitea gomendagarriagoa izaten da, besteekin harreman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko eraginkorragoak izaten baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako normalean ondorengo lan eskemari jarraitzen zaio:
2012
‎Baina hemen kontuz ibili behar dugu inuzenteak izan gabe, munduan ezbaitago bakarrik enpresa txiki eta ertain autonomoek osatutako industria barrutiakdituen herririk, ezta Euskal Herrian bertan ere. Sindikatuek, nekazari erakundeeketa gainerako gizarte eragileek ikerketa lana egin dute aldez aurretik, benetako enpresa ertain eta txikiak eta talde handiagoek urrutitik gidatutako enpresaterminalak bereizteko, eta haien jatorria zein den jakiteko (euskalduna, espainiarraala globala), enpresa taldeentzat egoera okertuz gero edo beste nonbait kokatzekoaukera sortzen zaienean egin litzaketen deslokalizazio amarruak galarazi ahalizateko.
2014
‎Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke, baina taldean egitea gomendatzen da, zeren besteekin hartu eman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko egokiagoak baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako eskuarki lan eskema hau baliatzen da:
2017
‎Nerabezaroan alkoholarekin tratatutako animaliek (BN OH) epe luzeko galera esanguratsuaadierazi zuten oroimen probetan, mugimendu koordinazioan eta orekan, urarekin tratatutakoanimaliekin alderatuz (BN H20). Era berean, BN OH taldeak egoera depresibo adierazkorragobat aurkeztu zuen BN H20 taldearekin erkatuz. Halere, saguak ingurune aberastuko kaioletanbarneratzean (IA OH) parametro guzti hauen berreskurapen adierazgarria ikus zitekeen (4.irudia).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia