Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Kontrol instituzionala, berriz, hauxe da: hizkuntza taldeek behar beharrezko duten bizindar maila erakunde pribatu eta publikoen barruan presentzia bermatu ahal izateko, esaterako, hezkuntzan, komunikabideetan, tokian tokiko gobernuan, osasunzerbitzuetan, sistema judizialean, merkataritzan eta negozioetan. Adierazi ohi da hizkuntza taldeek beharrezko dutela aldeko egoera lortzea eta egoera horri eustea kontrol instituzionalaren esparruan, estatu eleaniztunen barruan entitate kolektibo berezitu gisa iraun nahi badute (Bourhis, 1979, 2001a).
2011
‎Familia monoparentalak ugaritu dira eta, guraso biek (ez batek, normalean aitak, bakarrik) etxetik kanpora lan egiten dugu. euskaraz bizi diren familien eta auzoen, kale bizitzan euskara nagusi duten herri herrixken eta eskualdeen eta, hortik gora, gizarte bizitzan euskarazko harreman sareen babesle eta indargarri izango den diglosia behar dugu. Bizirik dauden euskal familiak eta familiaz gainetiko euskal harreman sareak bizirik mantentzen lagunduko duen diglosia. euskal familiek euskal bizia mantendu, eratu eta ondorengoetaratu behar dute. etxean eta auzoan, aste egunez eta asteburuz, euskal giroa sortu, garatu eta aberastuko duten hiztun taldeak behar ditugu. hori da lehentasuna. guk ez daukagu konpartimentazio territorial hertsirik, euskaraerdarak zeharo marra lerroaren alde banatara bilduko lituzkeenik.
‎Euskal familiek euskal bizia mantendu, eratu eta ondorengoetaratu behar dute. Etxean eta auzoan, asteegunez eta asteburuz, euskal giroa sortu, garatu eta aberastuko duten hiztun taldeak behar ditugu.
2012
‎a) Musika patronatuan dauden taldeetako eragile gehienak kritiko samar agertzen dira musika eskolaren funtzionamenduarekin. Musika eskolaren helburua musika taldeak eta dantza taldea hornitzea izan behar duela diote eta, askotan, taldeen beharrak kontuan hartu gabe jarduten duela aurpegiratzen. hona hemen jaso ditugun zailtasun horietako batzuk:
2016
‎Herri agintarien funtsezko eginkizunari itzal egin gabe hautapen alternatiboen eta neurtzen eta lehentasun bideak formulatzen jakitea. Luzera begirako jarraitasunez eta taldegiroan jardungo duen buru langile taldea behar da, besteak beste, argitzeeta diseinu lan horretarako. Erabat horretan zentratuko den aztergunea, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko gogoeta etxea, ezinbesteko baliabidea du euskalgintza zuhur orok. • Hitz gakoak:
2021
‎M: eta ikasi dogu ortografia gure taldean behar direla.
2022
‎Integraziorako gida, hizkuntzen kudeaketa erakundearen kudeaketa sistema orokorraren barruan integraturik lehiakortasuna handitzeko baliogarria izateko jarraibideak eskainiz. " Euskara eta beste hizkuntzen erabilera egokiak interes taldeen beharrekin lerrokatuko du erakundea, eta honek zerbitzu hobea eskainiko die bezeroei eta bat egingo du gizarte testuinguruarekin eta administrazio eta legeen eskakizunekin".
‎Adituek diotenez, etorkizuneko enpresa eredua jasangarritasunarekin eta inguruko gizartearekin erantzunkidea izango da, ezaugarri horiek izan baititu lehiakorra izan nahi duen enpresak. Ildo horretan, Enpresen Gizarte Erantzukizunaren (EGE) estrategiaren ardatzetako bat da interes taldeen beharrak eta itxaropenak identifikatzea eta horiek enpresaren estrategian integratzea. Hari horri tiraka, interes taldeen lanketa aukera gisa proposatzen da enpresetan eragin ahal izateko, honako hipotesi honi helduta:
‎Halaber, interes taldeen kudeaketa funtsezko elementua da edozein enpresaren gizarte erantzukizuneko estrategia garatzeko. Interes taldeen beharrak eta itxaropenak behar bezala identifikatzea eta horiek enpresaren estrategian integratzea da, hain zuzen ere, enpresak gizartearekiko arduraz jokatzen duen erakunde gisa posizionatzeko tresnarik esanguratsuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia