2004
|
|
Arrasateko mugimendu sozio-ekonomikoaren antolaketa paradigma berriakhainbat erronka ditu, hala nola, ekonomia berriari egokitu, nazioartekotzeansakondu eta garapen teknologikoa areagotu. Gure iritziz, dena den, azken urteetan,
|
taldearen barruan
lanaren eta kapitalaren artean sortutako harreman berrienondorioz, enpresa eta lankidetza eredu berri bat sortzea da erronka nagusienetakoa. Hain zuzen ere, MCC ren paradigma berriaren kontraesan eta erronka nagusiakooperatiba eta partizipatutako enpresen arteko desberdintasunean datza.
|
2005
|
|
9.3
|
TALDE
LANA ETA LAN-TALDEA: HEZKUNTZA KOMUNITATEARENPARTIZIPAZIOA ETA KOMUNIKAZIOA BULTZATZEKO TRESNAK
|
|
|
Talde
lana eta taldeen dinamizazioa ez dira gauza samurrak, aldagai askokontuan hartu behar baitira. Funtzionamenduan eragiten duten faktoreak ezagutzeaeta kontuan hartzea guztiz beharrezkoa da.
|
|
9.3
|
Talde
lana eta lan-taldea: hezkuntza komunitatearen partizipazioa eta komunikazioa bultzatzeko tresnak.
|
|
hezkuntza proiektua, curriculum proiektua, memoria, barne araudia... Ikastetxearen egitura: ...zi kalitatea... Komunikazioa, informazioa eta marketina... Lidergoa. Erabakiak hartzea. Negoziazioa. Denboraren kudeaketa. Lan prozesuen diseinua eta ebaluazioa. Gatazken kudeaketa. Bileren koordinazioa. Ikastetxeen berrikuntza. Ikastetxeen arteko konpetitibitatea. Zuzendaritza eta etika. Zuzendari elkarteak. Kanpoko harremanak. Ikastetxearen irekitasuna inguru hurbilera. Zuzendaritzaren aldaketa.
|
Talde
lana eta elkarlana. Ikastetxeen ebaluazioa. Zuzendaritza proiektua.
|
|
8 Zuzendaritza arloan
|
talde
lanak eta lankidetzak duen garrantziaz ohartzea.
|
|
kontzeptua bultzatzen dugu, kontzeptu honek taldearen beharraazpimarratzen duelako. Zuzendaritzaren zereginek
|
talde
lanean eta lankidetzanoinarritu behar dute.
|
|
f. Etapan erabiliko diren metodologiak, jarduera motak eta prozedura garrantzitsuenak: esperientzien bizipena lantzea (irteerak, esperientzia zuzenak...), informazioa bilatzea, ikerketa metodologia (hipotesiak azaldu eta frogatu...), irakaslearen ahozko argibideak eta azalpenak, arazoak askatzeko prozesuak, lan indibiduala edo ikaslearen banakako lana,
|
talde
lana eta abar.
|
|
Azken finean, koordinazioa lan prozesuak integratzea da, betiere, ikastetxearen helburuak lortzeko. Horregatik, koordinazioak
|
talde
lana eta lankidetzaindartzea eskatzen du. Lorenzo-ren (1997) iritziz, talde batek bere osatze prozesuanzenbait fase pasatzen ditu:
|
2007
|
|
Gainera, erraztasuna izan du
|
talde
lanerako eta ingurune aldakorretanlan egiteko, ingurune hau izugarri aldakorra delako.
|
2011
|
|
Eta, pixkanaka, EITBren hogeita bost urteko historia erabiltzaileen eskura jartzea aurreikusten da14, azken egunetakoemankizunez, telebistako, irratiko eta saio berezietako zuzeneko streamingaz etaerabiltzaileentzat nabarmenak diren ekitaldi sozialez gain (WKAE2). Aurrez, horrelako zenbait esperientziak arrakasta izan dute, esaterako, 2010ean, AzokaTelebistarekin batera, Durangoko Azoka emateko ekimena edo Zinema Euskaraz, euskarazko 30 film online ikusi ahal izateko ekimena15 Berrikuntza horietarako, telebistako jarraitutasun eta emisio
|
taldearen
lana eta konpromisoa funtsezkoakizan dira, talde hori arduratzen baita streaming edukien emankizun zerrenda etakartara erabiltzeko telebista kudeatzeaz. Eitb.com eko entretenimenduzko edukien arduradunaren eta Telebista atariko ikuskatzailearen arabera, «hedabidehonen parametroen berri duten langileak behar izan ditugu, eta giza baliabideakTalde guztiaren mesedetan baliatu ditugu, Internet sailean beste kostu bat eragiteasaihesteko» (WKAE2).
|
|
Bestetik, pentsa liteke une honetan gaur eguneko komunikazio zientifikoaren ezaugarri nagusiak agertzen hasi zirela, hau da, aldizkarietan oinarritutako komunikazioa,
|
talde
lan eta ikerketa proiektuen baitan burututako artikulu zehatz, labur eta espezializatuekin. Hots, ezagutza jasoaren euskarazko transmisiorako lehen zantzuak agertzen hasi zirela bai formatuetan (liburutik artikulura jauziz), bai azterketa moldeetan (ikerketa indibidualetik gero eta gehiago talde lanera joz, adb. Jakinen ingurunea), bai irakurketa moduetan (intereseko gaien gaineko irakurketetan idazlan zehatzak eta espezializatuak lehenetsiz).
|
2014
|
|
Hamaika urtetan eta hamaika (heda) bideren bidez eraikitako eta ezarritako umore hori deseraikitzea ez da batereerraza, are gutxiago berria eraikitzea. Kode berriak erakitzeko, autoreen bakarkakointentzioez eta lanketaz gain, beharrezkoa da
|
talde
lana eta bertsokideek norabideberean ekitea (bertsoaldi berean bi intentzio edo kode kontrajarrik talka egitenbadute entzulean insten zaiona inkomunikazioa da. Talka ez da berez txarra, bainabidea asko leuntzen dute konplizeek).
|