Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2014
‎Sektore horien nolakotasunak eta egungo ekonomia motaren izaerak bultzatuta batetik, eta informazio, gizarte eta espazioarekin zerikusia duten joera berrien arteko konbergentziak bestetik, langileen arteko elkarlan eredu berrien beharra bultzatzen ari dira. Antzina, pertsonek egiten zuten lan gehiena banakakoa bazen ere, gaur egungo enpresetan kontrakoa nagusitu da, langileek lan ataza bukatutzat sentitzeko besteekin partekatzeko beharra dute, eta talde lanean burutzen diren proiektuak areagotu dira.
‎Oñati Lab, Mondragon Unibertsitateko Lidergo Ekintzailea eta Berrikuntza (LEINN) graduko ikasleek enpresa proiektuak martxan jartzeko erabiltzen duten bulego partekatua da. LEINN graduak gainontzeko graduekiko berezitasun nabariak ditu, praktikaren atala, elkarlana eta talde lana mugaraino eramaten duen metodologian oinarrituta baitago, Team Academy eskolaren metodologia aplikatuz5 Ikasleek kooperatiba izaerako enpresak martxan jarri eta ekinean ikasten dute. Oñati Labeko espazioak, ordea, ez zituen neurrian eta konfigurazioan ikasleen eta graduaren beharrak asetzen, batez ere ez zituelako banakako lana eta talde lana modu orekatuan bermatzen eta, ondorioz, elkarbizitza arazoak suertatzen zirelako (erabilera arauak, zarata, ordena, etab.). Ikasturte berriari begira, espazio berriak eskuragarri izategatik eraldaketarako aukera sortu zen, eta testuinguru horretan, iraganeko eta etorkizuneko erabilera, diseinu eta esku hartzeari buruzko berariazko hausnarketa egiteko bidea ireki zuen Unibertsitateak, Ttipi Studioren laguntzaz.
‎LEINN graduak gainontzeko graduekiko berezitasun nabariak ditu, praktikaren atala, elkarlana eta talde lana mugaraino eramaten duen metodologian oinarrituta baitago, Team Academy eskolaren metodologia aplikatuz5 Ikasleek kooperatiba izaerako enpresak martxan jarri eta ekinean ikasten dute. Oñati Labeko espazioak, ordea, ez zituen neurrian eta konfigurazioan ikasleen eta graduaren beharrak asetzen, batez ere ez zituelako banakako lana eta talde lana modu orekatuan bermatzen eta, ondorioz, elkarbizitza arazoak suertatzen zirelako (erabilera arauak, zarata, ordena, etab.). Ikasturte berriari begira, espazio berriak eskuragarri izategatik eraldaketarako aukera sortu zen, eta testuinguru horretan, iraganeko eta etorkizuneko erabilera, diseinu eta esku hartzeari buruzko berariazko hausnarketa egiteko bidea ireki zuen Unibertsitateak, Ttipi S... Erabiltzaileen behar eta premiei erantzuteko gai izango zen ikaskuntza espazio bat lortzeaz gain, prozesuak, espazioaren eta haren erabileraren inguruko esperientzia pedagogikoa izan nahi zuen:
‎Proiektutik, erabiltzaileek identifikatu zituzten bi behar nagusiak asetzeko diseinua eratorri zen: erantzunkidetasuna eta talde lanean oinarritutako ikasketa prozesua ahalbidetzeko beharra batetik, eta norbanakoen identitatea zein identitate kolektiboa (enpresa kultura) agerian utzi eta biei modu orekatuan lekua eskaintzeko nahia bestetik. Horrela, ikasketa gela berriak, lanerako espazio partekatu zabala eta zentrala, taldeen erabilerarako txoko perimetralak eta erabilera anitzeko zenbait espazio uztartzen ditu.
2015
‎Bertan, hamaika artikulutan honako gai hauek garatu nituen: ...dierazkortasun eta komunikazio dimentsioa salbuespen» (665 zenbakia, 2013/05/08 22), «Arkitektura jostun lana gisa ulertuta» (667 zenbakia, 2013/06/05), «Eskala txikiko arkitekturaren aldarrikapena» (669 zenbakia, 2013/07/03), «Eraikuntza zaharrentzat erabilera berriak» (674 zenbakia, 2013/10/02), «Eraikuntzen txertaketa testuinguru zabalean» (676 zenbakia, 2013/ 10/ 11 13), «Arkitektura talde lanen errealitatetik abiatuz» (679 zenbakia, 2013/12/11 25) eta «Arkitektura lanbidean ere erronka berriak» (683 zenbakia, 2014/ 03 05/ 04).
2016
‎Bestetik, denon patioa sortze aldera, artefaktu eta interbentzioen elkarrekiko sorkuntza eta negoziazio bat egiten da prozesu osoan zehar, bai tailerretako talde lanetan, baita ikasle batzordean ere. Elkartoki programa, hasierako proposamenetatik bukaerako auzolanera, ikasleek modu kolektiboan egiten duten ibilbide bat da.
‎Kurtso hauetan elkar ezagutzen ez duten ikasleen arteko talde lanak bakoitzak bere unibertsitateko komunitate arkitektonikoan harturiko ezaguerak zalantzan jartzen ditu. Ezezagunekin eta beste hizkuntza batean lan egitean, ikasleek eman beharreko azalpenek ohi baino haratago joan behar dute.Alde batetik, euren inguruan ezagunak diren kontzeptu itxiak azaltzearen zailtasunari aurre egiten diote.
‎«Ezezagunekin lanean» talde lan esperientzia bat da, jatorri kultural ezberdinetako ikasleen artean garatzen dena, eta ikasturte batean zehar ezezaguna zaien lankide batekin lan egitera bultzatzen dituena. Ariketa honek, guztiz ezberdina den beste kultura batekin konparatzean, gure arkitektura kultura propioa ezagutzen laguntzen digu.
‎Proiektu honen helburu nagusia ikasleek biharko egunean lan munduan bizi izango duten egoerari aurre egitea da. Unibertsitatean ohikoa da talde lanean aritzea, baina normalean talde horiek lagun ala ezagunen artean osatzen dira. Mundu profesionalean, ordea, egunero aurrez aurre ikusten ez ditugun pertsonekin lan egitera behartuta ikusten dugu geure burua, horretarako plataforma digitalak erabiliz, batak eta besteak txandaka maneiatzen ditugun dokumentuei forma emanez.
‎Ezezagunekin eta jada aurrez produzitutako informazioarekin lan egitea, alegia. Unibertsitate kanpoko lan egiteko erak talde lanarekin loturiko erronka moduan azaltzen zaizkio arkitektura diziplinari, elkar ezagutzen ez duten kideen artean gertatzen direlako. Unibertsitateko irakaskuntzak gabezia horri aurre egin behar dio, eta heziketa erronkatzat harturik atzerriko hainbat unibertsitaterekin harremanetan jarri gara, beraiekin ohikoa ez den lan modelo hau kudeatzeko borondatearekin.
‎Egutegi komuna beti hiru partetan garatzen da: lehenik aurkezpen gisa eta kurtsoaren mekanika azaltzeko workshop bat egiten da parte hartzen duten unibertsitateetako batean; gero jatorri ezberdinetako kideez osatutako talde lana garatzen da; eta azkenik taldeak disolbatu egiten dira kide bakoitzak arreta guztia bere jatorrizko unibertsitatean entregatu behar duen dokumentuan jar dezan.
2018
‎2 Architecture 00 bulegoko David Saxby arkitektoak bultzatzen duen ikuspegia, bulegoko project00 eta Dark Matters ikerketa taldeen lanetan azaltzen dena besteak beste, eta Central Saint Martins (University of the Arts London) fakultateko Fundamentals: Industry jardunaldietan eztabaidatua.
2021
‎Zenbaki horretan Aldiriren hasierako taldearen muina osatuko zuten Kepa Iturralde, Maider Uriarte eta Ander Gortazar arkitektoek ere idatzi zuten. Esan daiteke Aldiri talde lanaren emaitza izan dela hasiera hasieratik.
‎Dozena bat urte eta (bider lau) kasik lau dozena liburuxka ukigarri: hamaika irakurgaiz, dokumentuz, ikerlanez edota eraikuntza ohitura gaurkotuez jantziak, zenbait gizabanakoren talde lanaz gauzatuak. Aldiriko pertsona bakoitzak marrazkitxo bat merezi baitu; idazlan bakoitzaren atarian ingerada finaz, autoreen omenezko keinuz jartzen zirenak bezalakoak, alegia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia