Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Eroapen eta apaltasun handia behar da askotariko eretxiak aintzat hartzeko, amore emoten jakiteko, batasunak eta norberaren herrialdeak eskatzen dabena alkartzeko. Hamaikatxu ordu luze emonikoa dogu gure Lino holako talde lanetan, urte askotan.
‎Latza ta gogorra da berez talde lanean ekitea. Ganera, norberaren izen onarentzat ospe gitxikoa.
2015
‎Iñaki Uriak euskal literaturako aldizkarien ugaritzearen fenomenotik abiatuta, Azurmendiren zazpigarren zenbakiko testuari oihartzun eginez, talde lanaren garrantzia aintzatzen zuen. Ugaritze honen adibidetzat jotzen zituen Ustela, Pott, Susa, Xaguxarra87 eta Oh!
‎Azkenik, aldizkariak egitearen langintza beraren nekeak ere ez dira alde batera uztekoak garapen hori ulertzeko. Talde lan ia orotan bezalaxe, kide batzuk beste batzuk baino gehiago inplikatu ziren egitasmoetan, hots, beste batzuek baino lan karga handiagoa hartu zuten bere gain, artikulu gehiago idatzi zituzten, eta logikoa dirudi ezberdintasun hori nabarmendu nahi izatea sinaduren bidez. Izan ere, taldeizen lausoaren pean konpromiso mailen arteko ezberdintasuna ezkutaturik geratzen da nolabait.
‎literatur teoria, literatura unibertsalaren historiak, euskal literatura garaikideko korronteak eta euskal klasikoen azterketak. Deigarria da ikustea nola hain gazterik Uriak jada gordetzen zuen bere baitan talde lanerako grina hori, ondorengo urteetan aski erakutsiko zuena euskal kulturako hainbat egituratan (Argia, Euskaldunon Egunkaria, Hamaika telebista). Mikel Antzak, urte haietako bere Susako kideen erretratua egin zuen Atzerri nobela hasieran.
‎Saizarbitoriak ere talde lanaren garrantzia azpimarratu izan du, zeinen garrantzitsua izan zen beretzat taldearen babesa edukitzea bere literatur hastapenetan. Bi talde zehazki, lehenik Lur Taldea, eta ondoren Koldo Izagirreren bidez Ustelan eta, batez ere, Oh!
‎lehenengo, iraunkorra dala; bigarren, nonor dagoala bere arduradun; hirugarren, ahalmena daukala bai mezuak bialtzeko, bai deiak hartzeako, bai zeozer antolatzeko; laugarren, toki bat dagoala alkartzeko. Askotan ez gara konturatuten, baina holako bitartekorik ez badago, gatxagoa da taldeko lana egitea.
2017
‎Lasterketako taktika eta talde lanaren aldetik, ordukoak ez eukan gaur egungo txirrindularitzarekin ezelango zerikusirik. Nire lehenengo urteetan ia talderik be ez egoan.
‎Bertako Sniace enpreseak 1.000 pezetako saria emoten eban. Orduan ez egoan talde lanik eta horrelakorik, baina lagunen artean moldatzen ginan zelan edo halan eta sari hori poltsikoratu neban. Handik kilometro batzuetara, bizikletea apurtu egin jatan eta erretirau egin behar izan neban.
2018
Talde lan horren gainean egin daitezkeen gogoetak eta kritikak gorabehera, alderdi bat nabarmendu behar da. Gaur egun, Etniker Taldeok iraun egiten dute eta jardunean jarraitzen dute, joandako hamarkadek eta gizartearen aldaketek ekarritako mugak eraginda bada ere.
2019
‎1 Taldean lan egiten ikastea, kideak eta euren iritziak errespetatzea.
2021
‎IE3 ren arabera, horrek ez du errazten marko konpetentzialak proposatzen duenari jarraiki lan egitea eta nolabaiteko zatiketa edo partzelatzea antzematen du irakaskuntzan: " Bakoitzak bere ikasgaiari heltzen dio oso modu estankoan eta talde lanean aritzeko ohitura falta zaigu". Hezkuntza markoak ezartzen duen konpetentzietan oinarritutako ereduaren araberako ikas prozesuak diseinatu behar badira, markoa modu sakonagoan ezagutu behar dela ohartarazten dute parte hartzaile horiek, eta era berean, horretara eramango dituen estrategia didaktiko transbertsalak indartu.
‎Zubiak eskaintzeaz gainera, eragile motibazionala izan daitekeela uste du LIR3 k: ikasleen interesei hurbiltzeko ahalegina dagoelako; ikasleari zuzendutako eta, era berean, hark gidatutako prozesuak proposatzen direlako; aktiba dezakeelako; kooperazioa eta talde lana bultzatzen lagun dezakeelako; edota ikasle konpetentearen eredura hurbiltzeko erraztasunak eskaini ditzakeelako. Hala ere, zaindu beharreko bi giltzarri daudela nabarmentzen du IE7 k.
‎[...] Taldean aritzea ez dakigu, eta zarataka edo isilik egon ohi gara. Horregatik, irakasleak talde lanean gehiago aritu ginateke, gure artean hitz egin eta eraiki. Ezagutza ere partekatu behar dugu, esperientziak.
‎19 Talde lana eta kolaborazioa
‎Hots, metodologia aktiboek edota beste batzuek dituzten printzipioetako batzuk ohikoagoak izan diren irakaskuntza praktiketara eramaten dituzte gaur egun irakasle askok. Esate baterako, ikerketa txikiak proposatzen dituzte gai jakinen inguruan; talde lana edo talde kooperazioan egindako jarduerak eramaten dituzte gelara; antzerkia edota musikagintza moduko arloak erabiltzen dituzte literaturaren irakaskuntzarako, etab (DGIR1, MIR1, GIR1, LIR2, LIR3, AIR1, IIR2).
‎" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin". Talde lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia