2003
|
|
Eroapen eta apaltasun handia behar da askotariko eretxiak aintzat hartzeko, amore emoten jakiteko, batasunak eta norberaren herrialdeak eskatzen dabena alkartzeko. Hamaikatxu ordu luze emonikoa dogu gure Lino holako
|
talde
lanetan, urte askotan.
|
|
Latza ta gogorra da berez
|
talde
lanean ekitea. Ganera, norberaren izen onarentzat ospe gitxikoa.
|
2015
|
|
Iñaki Uriak euskal literaturako aldizkarien ugaritzearen fenomenotik abiatuta, Azurmendiren zazpigarren zenbakiko testuari oihartzun eginez,
|
talde
lanaren garrantzia aintzatzen zuen. Ugaritze honen adibidetzat jotzen zituen Ustela, Pott, Susa, Xaguxarra87 eta Oh!
|
|
Azkenik, aldizkariak egitearen langintza beraren nekeak ere ez dira alde batera uztekoak garapen hori ulertzeko.
|
Talde
lan ia orotan bezalaxe, kide batzuk beste batzuk baino gehiago inplikatu ziren egitasmoetan, hots, beste batzuek baino lan karga handiagoa hartu zuten bere gain, artikulu gehiago idatzi zituzten, eta logikoa dirudi ezberdintasun hori nabarmendu nahi izatea sinaduren bidez. Izan ere, taldeizen lausoaren pean konpromiso mailen arteko ezberdintasuna ezkutaturik geratzen da nolabait.
|
|
literatur teoria, literatura unibertsalaren historiak, euskal literatura garaikideko korronteak eta euskal klasikoen azterketak. Deigarria da ikustea nola hain gazterik Uriak jada gordetzen zuen bere baitan
|
talde
lanerako grina hori, ondorengo urteetan aski erakutsiko zuena euskal kulturako hainbat egituratan (Argia, Euskaldunon Egunkaria, Hamaika telebista). Mikel Antzak, urte haietako bere Susako kideen erretratua egin zuen Atzerri nobela hasieran.
|
|
Saizarbitoriak ere
|
talde
lanaren garrantzia azpimarratu izan du, zeinen garrantzitsua izan zen beretzat taldearen babesa edukitzea bere literatur hastapenetan. Bi talde zehazki, lehenik Lur Taldea, eta ondoren Koldo Izagirreren bidez Ustelan eta, batez ere, Oh!
|
|
lehenengo, iraunkorra dala; bigarren, nonor dagoala bere arduradun; hirugarren, ahalmena daukala bai mezuak bialtzeko, bai deiak hartzeako, bai zeozer antolatzeko; laugarren, toki bat dagoala alkartzeko. Askotan ez gara konturatuten, baina holako bitartekorik ez badago, gatxagoa da
|
taldeko
lana egitea.
|
2017
|
|
Lasterketako taktika eta
|
talde
lanaren aldetik, ordukoak ez eukan gaur egungo txirrindularitzarekin ezelango zerikusirik. Nire lehenengo urteetan ia talderik be ez egoan.
|
|
Bertako Sniace enpreseak 1.000 pezetako saria emoten eban. Orduan ez egoan
|
talde
lanik eta horrelakorik, baina lagunen artean moldatzen ginan zelan edo halan eta sari hori poltsikoratu neban. Handik kilometro batzuetara, bizikletea apurtu egin jatan eta erretirau egin behar izan neban.
|
2018
|
|
|
Talde
lan horren gainean egin daitezkeen gogoetak eta kritikak gorabehera, alderdi bat nabarmendu behar da. Gaur egun, Etniker Taldeok iraun egiten dute eta jardunean jarraitzen dute, joandako hamarkadek eta gizartearen aldaketek ekarritako mugak eraginda bada ere.
|
2019
|
|
1
|
Taldean
lan egiten ikastea, kideak eta euren iritziak errespetatzea.
|
2021
|
|
IE3 ren arabera, horrek ez du errazten marko konpetentzialak proposatzen duenari jarraiki lan egitea eta nolabaiteko zatiketa edo partzelatzea antzematen du irakaskuntzan: " Bakoitzak bere ikasgaiari heltzen dio oso modu estankoan eta
|
talde
lanean aritzeko ohitura falta zaigu". Hezkuntza markoak ezartzen duen konpetentzietan oinarritutako ereduaren araberako ikas prozesuak diseinatu behar badira, markoa modu sakonagoan ezagutu behar dela ohartarazten dute parte hartzaile horiek, eta era berean, horretara eramango dituen estrategia didaktiko transbertsalak indartu.
|
|
Zubiak eskaintzeaz gainera, eragile motibazionala izan daitekeela uste du LIR3 k: ikasleen interesei hurbiltzeko ahalegina dagoelako; ikasleari zuzendutako eta, era berean, hark gidatutako prozesuak proposatzen direlako; aktiba dezakeelako; kooperazioa eta
|
talde
lana bultzatzen lagun dezakeelako; edota ikasle konpetentearen eredura hurbiltzeko erraztasunak eskaini ditzakeelako. Hala ere, zaindu beharreko bi giltzarri daudela nabarmentzen du IE7 k.
|
|
[...] Taldean aritzea ez dakigu, eta zarataka edo isilik egon ohi gara. Horregatik, irakasleak
|
talde
lanean gehiago aritu ginateke, gure artean hitz egin eta eraiki. Ezagutza ere partekatu behar dugu, esperientziak.
|
|
19
|
Talde
lana eta kolaborazioa
|
|
Hots, metodologia aktiboek edota beste batzuek dituzten printzipioetako batzuk ohikoagoak izan diren irakaskuntza praktiketara eramaten dituzte gaur egun irakasle askok. Esate baterako, ikerketa txikiak proposatzen dituzte gai jakinen inguruan;
|
talde
lana edo talde kooperazioan egindako jarduerak eramaten dituzte gelara; antzerkia edota musikagintza moduko arloak erabiltzen dituzte literaturaren irakaskuntzarako, etab (DGIR1, MIR1, GIR1, LIR2, LIR3, AIR1, IIR2).
|
|
" Gainera, ez dugu gunerik horretaz hitz egiteko ikastetxeetan, oso pertsona gutxirekin".
|
Talde
lanaz asko hitz egiten den arren, irakasleek nolabait isolatuta lan egiten dutela uste du, eta elkarrekin lan egiteko eta elkarrengandik ikasteko egitura egonkorrak saretu behar direla dio. Hau irakaskuntzari nahiz edozein ikaskuntzaprozesuari modu intrintsekoan lotuta doakion zerbait dela aitortzen du, lanbidearen berezko ezaugarria baita, baina hori erraztuko luketen egiturak falta direla eransten du.
|