2013
|
|
solasaldietan eta
|
taldeko
lanetan egoki jarduten?
|
|
Ezagunak izan ala ez, berdin jokatuko al dugu informazioa partekatzerakoan? Irakurri"
|
Talde
lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
Irakurri" Talde lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu"
|
Talde
lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
|
TALDE
LANERAKO DEKALOGOA
|
|
Denok dauzkagu sentimenduak; denok eragiten dizkiogu sentimenduak elkarri, hitzez, gorputzez nahiz ekintzez.
|
Talde
lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
|
|
Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela
|
taldeko
lanetan.
|
|
Ikasketetan moldatzen da, baina bere izaerak ikusezin bihurtzen du. Ez du inoiz gelako dinamiketan parte hartzen, eta horregatik ez da gustura egoten
|
taldeko
lanetan. Berak nahiago du isil isilik pasatu, inori azalpenik eman gabe.
|
|
Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den horietakoa, azkarra. Ez ditu oso gustukoak
|
taldeko
lanak, taldearen nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako. Ez du jasaten bera bezain azkarrak ez direnekin aritu behar izatea.
|
|
Ikerketa ekiteko unean, hainbat zailtasun izan dituzte taldean. Hala jasotzen da
|
taldeko
lanaren jarraipena egiteko bakoitzaren egunerokoan.
|
|
Horretarako, testuaren egilearen azalean jarri da, eta testuak adierazten duen sentimenduarekin bat datorren ahotsa eta keinuak erabiliko ditu. Taldekideen lekuan jartzeko gai izatea oso garrantzitsua da
|
taldean
lan egin ahal izateko!". Zer ondorio izan ote ditu irakaslearen proposamenak?
|
|
|
Talde
lanean gabiltza ni naiz taldeko piperra eta gatza, asko gustatzen zait saltsa.
|
|
|
Talde
lanean bagabiltza non da taldea, non da laguntza?
|
|
Horrela
|
taldean
lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde lana!
|
|
Horrela taldean lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat
|
talde
lana!
|
|
" Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak. Orain, hitz horiek eta beharrezkoak iruditzen zaizkizuenak aldatuz, poemek adierazten dituzten sentimenduetan eragin behar duzue; molda itzazue, buelta eman,
|
talde
lanaren eta taldekideen onurarako izan daitezen: baztertua, onartua eta balioetsia senti dadin; ez ulertua, ulertua; adoregabea, adoretsu; zigortua, lagundua; ingurukoak harrokeriaz tratatzen dituenak, errespetuz trata ditzan, eta abar".
|
|
|
TALDE
LANA ANTOLATZEKO
|
|
|
TALDE
LANAREN PLANGINTZA
|
|
Lana egiteko, telebistakoek bideratutako mapa digitala osatuko duzuenez, launaka, unitatean aritu zareten antzera, zereginak ongi aztertu, eta
|
talde
lana antolatuko duzue.
|
|
|
Talde
lana antolatzeko, gogoratu 14 jardueran antzeko lanetan aritu zinetela.
|
|
b) Gero,
|
talde
lana antolatu (nork zer egin&).
|
|
|
TALDE
LANAREN ANTOLAKETA
|
|
1 Baliagarria izan al da aurreko
|
talde
lanari buruz egin genuen hausnarketa eta balioespena?
|
|
4 Amaitzeko, egin ezazue orain arte egindako
|
talde
lanaren balorazioa.
|
|
Taulak lagunduko dizu
|
talde
laneko dinamika baloratzen eta jarduera batetik bestera talde laneko funtzionamenduaren inguruan hartu beharreko erabakiak hartzen. Horretarako, bertan agertzen den adierazpen bakoitzarekin daukazun adostasun maila adierazi 1etik 5era; 1 izango da ez nago batere ados eta 5 guztiz ados nago.
|
|
Taulak lagunduko dizu talde laneko dinamika baloratzen eta jarduera batetik bestera
|
talde
laneko funtzionamenduaren inguruan hartu beharreko erabakiak hartzen. Horretarako, bertan agertzen den adierazpen bakoitzarekin daukazun adostasun maila adierazi 1etik 5era; 1 izango da ez nago batere ados eta 5 guztiz ados nago.
|
|
|
TALDE
LANAREN BALORAZIOA 20 jarduera 32 jarduera 48 jarduera 49 jarduera Ikasle bakoitzak bere rola bete du.
|
|
Hurrengo
|
talde
lanerako zer uste duzu hobetu behar duzuela ahalik eta eraginkorren lan egiteko?
|
|
Horregatik, komeni da lantaldeak lehenbailehen antolatzea. Horretarako, irakasleak proposatzen duen taldekatzea abiapuntu hartuta, irakur eta sina ezazue
|
Talde
lanaren kontratua.
|
|
2 Amaitzeko, egin ezazue orain arte egindako
|
talde
lanaren balorazioa.
|
|
2 Amaitzeko, orain arte egindako
|
talde
lanaren balorazioa egin ezazue.
|
|
4 Amaieran, orain arte egindako
|
talde
lanaren balorazioa egin ezazue.
|
|
Ideia berriak sortzeko pentsatzeko prozedura bat.
|
Talde
lana modu antolatuan garatzeko estrategia bat. Hobekuntzak sortzeko eta gauzatzeko prozedura bat.
|
|
3
|
Talde
lanean ari garenean, ezinbestekoa da jarrera aktiboa izatea, giroa hobetzeko eta lan eremu atsegin eta eraginkorra sortzeko. Ikuspegi afektiboak eta harreman inteligentziak jokatzen dute giro egoki batean, eta kideen arteko lan harremanak zaindu egin behar dira.
|
|
17
|
Talde
laneko rolak ulertzen
|
|
|
TALDE
LANEKO ROLAK
|
|
Arrakasta lortzeko, proiektua modu profesionalean kudeatu behar da, proiektua ez baita elkarren artean erlazionatutako hainbat ekintzaren bilduma soila.
|
Talde
lana eskatzen du, eta epeak, kostuak eta kalitatea bermatuko direla ziurtatzeko, arduradunak behar dira egiten diren ekintza guztietarako.
|
|
1
|
Talde
laneko rolak testua irakurri ondoren, zuen lana aurrera ateratzeko, identifikatu ezinbestekoak diren rolak eta zehaztu zuen taldean edukiko dituzten ardurak.
|
|
4 Identifika ezazu, hurrengo irudian, zein den zure jarrera
|
talde
lana egiteko orduan. Jarrera hori hobetzeko egin beharrekoa hausnartu eta idatzi.
|
|
Unitatea amaitzen ari da, aurkeztu zaizuen lehen egoerarentzat taldean soluzio bat aurkeztu duzue. Zer moduz moldatu zarete
|
taldean
lan egitean?
|
|
2 Osatu taula
|
taldearen
lanean oinarrituta:
|
|
|
Talde
laneko giroa.
|
|
|
Taldeak
lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
|
|
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila.
|
Taldeko
lan harremana.
|
|
Orain arteko lana bakarka egin duzue. Hemendik aurrera,
|
taldean
lan egingo duzue. Taldean dituzuen proposamenetatik bakarra aukeratu, beti bezala erabakia zein arrazoitan oinarritzen den azalduz.
|
|
Unitatea amaitzen ari da, aurkeztu zaizuen egoerarentzat taldean soluzio bat aurkeztu duzue. Zer moduz moldatu zarete
|
taldean
lan egitean?
|
|
2 Osatu taula
|
taldearen
lanean oinarrituta:
|
|
|
Talde
laneko giroa.
|
|
|
Taldeak
lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
|
|
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila.
|
Taldeko
lan harremana.
|
|
Aurkeztu zaizuen lehen egoerarentzat soluzio bat eman duzue taldean. Zer moduz moldatu zarete
|
taldean
lan egiten?
|
|
2 Osatu taula
|
taldearen
lanean oinarrituta.
|
|
|
Talde
laneko giroa.
|
|
|
Taldeak
lan egitean izan duen antolaketa. Taldeko lan harremana.
|
|
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa.
|
Taldeko
lan harremana.
|
2014
|
|
15 minutu izango duzue horretarako.
|
Taldean
lan egitean, solasaldietarako trebatuz joateko, errespetatu hitz txandak, eta norbaitek har dezala taldekideak gaira ekartzeko eta denbora kudeatzeko ardura.
|
|
4 Zer moduz aritu zarete
|
talde
lanean. Hausnartu egindako lanari buruz, eta bete nork bere fitxa.
|
|
4
|
Taldeko
lanean eraginkortasunez eta begirunez aritzen.
|
|
c) 2 jardueran proposatzen zen eginkizuna taldeka egin duzue. 3 eta 4 jardueretan jaso duzue
|
talde
lanean aritzeko moduari buruzko informazioa. Hura kontuan izanik, hiru konpromiso hartuko dituzu talde lanean hobeto aritzeko.
|
|
3 eta 4 jardueretan jaso duzue talde lanean aritzeko moduari buruzko informazioa. Hura kontuan izanik, hiru konpromiso hartuko dituzu
|
talde
lanean hobeto aritzeko. Argi idatzi, eta sinatu.
|
|
Nik,,
|
talde
lanean aritzeko eta
|
|
d) Dagoeneko planifikatu duzue zer egingo duzuen, hori egiteko zer ikasiko duzuen, eta nola antolatuko zareten. Planifikazio hori aurrean duzula, adieraz ezazu nola sentituko zaren osagai bakoitzean proposatzen zaizun ikaskuntzaren aurrean eta bukaerako
|
talde
lanean. Zer izango duzu gustuko?
|
|
3 Erreparatu honako egiteko hauei, eta planifikatu
|
taldeko
lana: zehaztu zer eginkizun duen kide bakoitzak, eta zer konpromiso hartzen duen bakoitzak horien aurrean.
|
|
|
TALDEAREN
LAN PLANGINTZA TALDEKIDEAK EGITEKOAK
|
|
1 Honako zutabe hauetan, aldeko eta kontrako baieztapen ugari dauzkazu, bi gairen inguruan: lehena,
|
taldeko
lanak, eta bigarrena, komun mistoak. Erlaziona ezazu ezkerreko zutabeko baieztapen bakoitza eskuineko zutabeko beste batekin.
|
|
|
TALDEKO
LANAREN KONTRA:
|
|
|
TALDEKO
LANAK EZ DIRA ONURAGARRIAK
|
|
|
TALDEKO
LANAREN ALDE:
|
|
|
TALDEKO
LANAK ONURAGARRIAK DIRA
|
|
Unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka gainditu duzue, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete
|
taldean
lan hori egiteko?
|
|
|
Taldeko
lanean taldekide sentitu naiz:
|
|
2
|
Talde
lana antolatzeko, ezinbestekoa da taldekide bakoitzaren rolak eta betebeharrak definitzea. Taldeko kiroletan ikus dezakezue zer garrantzi duten taldekideen rolek eta betebeharrek.
|
|
d) Gogoratuko duzuen bezala, DBHko 1 mailako Matematiketan estatistika landu zenutenean,
|
talde
lanaren kontratua izenpetu zenuten. Oraingo honetan ere, irakur eta sina ezazue taldekide guztiek talde lanaren kontratu hau.
|
|
d) Gogoratuko duzuen bezala, DBHko 1 mailako Matematiketan estatistika landu zenutenean, talde lanaren kontratua izenpetu zenuten. Oraingo honetan ere, irakur eta sina ezazue taldekide guztiek
|
talde
lanaren kontratu hau.
|
|
|
TALDE
LANAREN KONTRATUA
|
|
Unitate honetan,
|
talde
lana garrantzitsua izango da antzerkia prestatzeko. Ezagutzetan aurrera egiteko, elkarlana garrantzi handikoa da; era horretara, ezin hobeto baliatzen dira, halaber, taldeko kideen gaitasunak eta ezagutzak.
|
|
Taldean giro ona badago, ikasgelako jarduna eta ikasketa prozesua bera ere gustagarriagoa izango da. Horregatik, garrantzizkoa da, lanean hasi aurretik,
|
talde
lanean aritzeko baldintzak zehaztea.
|
|
a)
|
TALDE
LANEAN AURRERA EGITEKO, HONAKO HAUETAN AHALEGINDUKO GARA
|
|
Gelan eta
|
taldean
lan giro ona sustatzen
|
|
|
Talde
lanaren balioespena egiten, eta, horretatik hobekuntzak irtengo balira, horiek aplikatzen
|
|
Denek parte hartu al duzue
|
talde
lanean. Egon al da gehiegi parte hartu duen kiderik?
|
|
ONDORIOAK Hurrengo
|
talde
lanerako ondorioak eta iradokizunak.
|
|
Komunikazioa eta adostasuna
|
taldeko
lanean
|
|
|
Taldeko
lanean ezinbestekoa da norberaren eta taldearen arteko adostasuna eta komunikazioa; batetik, helburuak modu berean irudikatzeko, eta, bestetik, lanean sor daitezkeen gatazkak gainditzeko. Horretarako, garrantzitsua da norberaren ideiak azaltzea eta besteenak entzutea, eta baita besteekin harremanak era egokian bideratzea ere.
|
|
|
Taldean
lan egiten dugunean, oihu asko egiten dugu, eta zarata handia dago gelan.
|
|
|
Taldean
lan egiten dugunean, denbora asko galtzen dugu alferrik.
|
|
Orain, lehen saioari ekingo diogu.
|
Taldeko
lanen saio guztietan, taldekideek saioak planifikatu, gauzatu eta ebaluatu egingo dituzue. Gogoratu saioetan egindako lan guztiak Taldeko koadernoan gorde behar dituzuela.
|
|
|
Taldeko
lanaren planifikazioa
|
|
2 Atal honetan hainbat lan egin dituzue
|
talde
lanean, eta zuen artean antolatu behar izan dituzue eginbeharrak. Horietan oinarrituta, bete itzazu taula honetako atalak bakarka nahiz taldeka, bertako eskakizunaren arabera.
|
|
Nor hautatuko zenukete zuekin
|
taldeko
lan bat egiteko?
|
|
Zuekin
|
taldean
lana egingo duena:
|
|
|
Talde
lanean aritzeko onuragarria ala kaltegarria izaten da ikuspuntu, trebetasun, zaletasun& berekoak ez diren taldekideak egotea?
|
|
|
Talde
lanean taldekide sentitu naiz. BAI HOBETU BEHARREKOA
|
|
Gainditu duzue unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete
|
taldean
lan hori egiteko?
|
|
Urrats horietan sortutako tresnak, taulak eta dokumentuak Taldearen koadernoan jasoko ditugu. Koaderno horrek
|
taldeko
lana hobeto antolatzen eta elkarlana bultzatzen lagunduko digu. Irakur ditzagun, bada, taldeko lanaren urratsak, eta has gaitezen taldetan banatzen eta taldeko koadernoa osatzen.
|
|
Koaderno horrek taldeko lana hobeto antolatzen eta elkarlana bultzatzen lagunduko digu. Irakur ditzagun, bada,
|
taldeko
lanaren urratsak, eta has gaitezen taldetan banatzen eta taldeko koadernoa osatzen.
|
|
|
TALDEKO
LANA
|
|
|
Taldeko
lana eraginkorra izango bada, ezinbestekoa da elkarlanean eta kooperazioan lan egitea. Horretarako, taldea antolatu duzue:
|
|
lanak planifikatu, eta taldeko dinamika eta lanak ebaluatu. Hori egiteko,
|
talde
lan bat egin behar duzuenean, honako urrats hauek bete zenituzkete:
|
|
|
Taldean
lan egiten dugunean, oihu asko egiten dugu, eta zarata handia dago gelan.
|
|
|
Taldean
lan egiten dugunean, denbora asko galtzen dugu alferrik.
|