Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 146

2013
‎solasaldietan eta taldeko lanetan egoki jarduten?
‎Ezagunak izan ala ez, berdin jokatuko al dugu informazioa partekatzerakoan? Irakurri" Talde lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
‎Irakurri" Talde lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
TALDE LANERAKO DEKALOGOA
‎Denok dauzkagu sentimenduak; denok eragiten dizkiogu sentimenduak elkarri, hitzez, gorputzez nahiz ekintzez. Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
‎Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
‎Ikasketetan moldatzen da, baina bere izaerak ikusezin bihurtzen du. Ez du inoiz gelako dinamiketan parte hartzen, eta horregatik ez da gustura egoten taldeko lanetan. Berak nahiago du isil isilik pasatu, inori azalpenik eman gabe.
‎Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den horietakoa, azkarra. Ez ditu oso gustukoak taldeko lanak, taldearen nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako. Ez du jasaten bera bezain azkarrak ez direnekin aritu behar izatea.
‎Ikerketa ekiteko unean, hainbat zailtasun izan dituzte taldean. Hala jasotzen da taldeko lanaren jarraipena egiteko bakoitzaren egunerokoan.
‎Horretarako, testuaren egilearen azalean jarri da, eta testuak adierazten duen sentimenduarekin bat datorren ahotsa eta keinuak erabiliko ditu. Taldekideen lekuan jartzeko gai izatea oso garrantzitsua da taldean lan egin ahal izateko!". Zer ondorio izan ote ditu irakaslearen proposamenak?
Talde lanean gabiltza ni naiz taldeko piperra eta gatza, asko gustatzen zait saltsa.
Talde lanean bagabiltza non da taldea, non da laguntza?
‎Horrela taldean lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde lana!
‎Horrela taldean lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde lana!
‎" Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak. Orain, hitz horiek eta beharrezkoak iruditzen zaizkizuenak aldatuz, poemek adierazten dituzten sentimenduetan eragin behar duzue; molda itzazue, buelta eman, talde lanaren eta taldekideen onurarako izan daitezen: baztertua, onartua eta balioetsia senti dadin; ez ulertua, ulertua; adoregabea, adoretsu; zigortua, lagundua; ingurukoak harrokeriaz tratatzen dituenak, errespetuz trata ditzan, eta abar".
TALDE LANA ANTOLATZEKO
TALDE LANAREN PLANGINTZA
‎Lana egiteko, telebistakoek bideratutako mapa digitala osatuko duzuenez, launaka, unitatean aritu zareten antzera, zereginak ongi aztertu, eta talde lana antolatuko duzue.
Talde lana antolatzeko, gogoratu 14 jardueran antzeko lanetan aritu zinetela.
‎b) Gero, talde lana antolatu (nork zer egin&).
TALDE LANAREN ANTOLAKETA
‎1 Baliagarria izan al da aurreko talde lanari buruz egin genuen hausnarketa eta balioespena?
‎4 Amaitzeko, egin ezazue orain arte egindako talde lanaren balorazioa.
‎Taulak lagunduko dizu talde laneko dinamika baloratzen eta jarduera batetik bestera talde laneko funtzionamenduaren inguruan hartu beharreko erabakiak hartzen. Horretarako, bertan agertzen den adierazpen bakoitzarekin daukazun adostasun maila adierazi 1etik 5era; 1 izango da ez nago batere ados eta 5 guztiz ados nago.
‎Taulak lagunduko dizu talde laneko dinamika baloratzen eta jarduera batetik bestera talde laneko funtzionamenduaren inguruan hartu beharreko erabakiak hartzen. Horretarako, bertan agertzen den adierazpen bakoitzarekin daukazun adostasun maila adierazi 1etik 5era; 1 izango da ez nago batere ados eta 5 guztiz ados nago.
TALDE LANAREN BALORAZIOA 20 jarduera 32 jarduera 48 jarduera 49 jarduera Ikasle bakoitzak bere rola bete du.
‎Hurrengo talde lanerako zer uste duzu hobetu behar duzuela ahalik eta eraginkorren lan egiteko?
‎Horregatik, komeni da lantaldeak lehenbailehen antolatzea. Horretarako, irakasleak proposatzen duen taldekatzea abiapuntu hartuta, irakur eta sina ezazue Talde lanaren kontratua.
‎2 Amaitzeko, egin ezazue orain arte egindako talde lanaren balorazioa.
‎2 Amaitzeko, orain arte egindako talde lanaren balorazioa egin ezazue.
‎4 Amaieran, orain arte egindako talde lanaren balorazioa egin ezazue.
‎Ideia berriak sortzeko pentsatzeko prozedura bat. Talde lana modu antolatuan garatzeko estrategia bat. Hobekuntzak sortzeko eta gauzatzeko prozedura bat.
‎3 Talde lanean ari garenean, ezinbestekoa da jarrera aktiboa izatea, giroa hobetzeko eta lan eremu atsegin eta eraginkorra sortzeko. Ikuspegi afektiboak eta harreman inteligentziak jokatzen dute giro egoki batean, eta kideen arteko lan harremanak zaindu egin behar dira.
‎17 Talde laneko rolak ulertzen
TALDE LANEKO ROLAK
‎Arrakasta lortzeko, proiektua modu profesionalean kudeatu behar da, proiektua ez baita elkarren artean erlazionatutako hainbat ekintzaren bilduma soila. Talde lana eskatzen du, eta epeak, kostuak eta kalitatea bermatuko direla ziurtatzeko, arduradunak behar dira egiten diren ekintza guztietarako.
‎1 Talde laneko rolak testua irakurri ondoren, zuen lana aurrera ateratzeko, identifikatu ezinbestekoak diren rolak eta zehaztu zuen taldean edukiko dituzten ardurak.
‎4 Identifika ezazu, hurrengo irudian, zein den zure jarrera talde lana egiteko orduan. Jarrera hori hobetzeko egin beharrekoa hausnartu eta idatzi.
‎Unitatea amaitzen ari da, aurkeztu zaizuen lehen egoerarentzat taldean soluzio bat aurkeztu duzue. Zer moduz moldatu zarete taldean lan egitean?
‎2 Osatu taula taldearen lanean oinarrituta:
Talde laneko giroa.
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
‎Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
‎Orain arteko lana bakarka egin duzue. Hemendik aurrera, taldean lan egingo duzue. Taldean dituzuen proposamenetatik bakarra aukeratu, beti bezala erabakia zein arrazoitan oinarritzen den azalduz.
‎Unitatea amaitzen ari da, aurkeztu zaizuen egoerarentzat taldean soluzio bat aurkeztu duzue. Zer moduz moldatu zarete taldean lan egitean?
‎2 Osatu taula taldearen lanean oinarrituta:
Talde laneko giroa.
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
‎Taldeak lan egitean izan duen antolaketa maila. Taldeko lan harremana.
‎Aurkeztu zaizuen lehen egoerarentzat soluzio bat eman duzue taldean. Zer moduz moldatu zarete taldean lan egiten?
‎2 Osatu taula taldearen lanean oinarrituta.
Talde laneko giroa.
Taldeak lan egitean izan duen antolaketa. Taldeko lan harremana.
‎Taldeak lan egitean izan duen antolaketa. Taldeko lan harremana.
2014
‎15 minutu izango duzue horretarako. Taldean lan egitean, solasaldietarako trebatuz joateko, errespetatu hitz txandak, eta norbaitek har dezala taldekideak gaira ekartzeko eta denbora kudeatzeko ardura.
‎4 Zer moduz aritu zarete talde lanean. Hausnartu egindako lanari buruz, eta bete nork bere fitxa.
‎4 Taldeko lanean eraginkortasunez eta begirunez aritzen.
‎c) 2 jardueran proposatzen zen eginkizuna taldeka egin duzue. 3 eta 4 jardueretan jaso duzue talde lanean aritzeko moduari buruzko informazioa. Hura kontuan izanik, hiru konpromiso hartuko dituzu talde lanean hobeto aritzeko.
‎3 eta 4 jardueretan jaso duzue talde lanean aritzeko moduari buruzko informazioa. Hura kontuan izanik, hiru konpromiso hartuko dituzu talde lanean hobeto aritzeko. Argi idatzi, eta sinatu.
‎Nik,, talde lanean aritzeko eta
‎d) Dagoeneko planifikatu duzue zer egingo duzuen, hori egiteko zer ikasiko duzuen, eta nola antolatuko zareten. Planifikazio hori aurrean duzula, adieraz ezazu nola sentituko zaren osagai bakoitzean proposatzen zaizun ikaskuntzaren aurrean eta bukaerako talde lanean. Zer izango duzu gustuko?
‎3 Erreparatu honako egiteko hauei, eta planifikatu taldeko lana: zehaztu zer eginkizun duen kide bakoitzak, eta zer konpromiso hartzen duen bakoitzak horien aurrean.
TALDEAREN LAN PLANGINTZA TALDEKIDEAK EGITEKOAK
‎1 Honako zutabe hauetan, aldeko eta kontrako baieztapen ugari dauzkazu, bi gairen inguruan: lehena, taldeko lanak, eta bigarrena, komun mistoak. Erlaziona ezazu ezkerreko zutabeko baieztapen bakoitza eskuineko zutabeko beste batekin.
TALDEKO LANAREN KONTRA:
TALDEKO LANAK EZ DIRA ONURAGARRIAK
TALDEKO LANAREN ALDE:
TALDEKO LANAK ONURAGARRIAK DIRA
‎Unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka gainditu duzue, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete taldean lan hori egiteko?
Taldeko lanean taldekide sentitu naiz:
‎2 Talde lana antolatzeko, ezinbestekoa da taldekide bakoitzaren rolak eta betebeharrak definitzea. Taldeko kiroletan ikus dezakezue zer garrantzi duten taldekideen rolek eta betebeharrek.
‎d) Gogoratuko duzuen bezala, DBHko 1 mailako Matematiketan estatistika landu zenutenean, talde lanaren kontratua izenpetu zenuten. Oraingo honetan ere, irakur eta sina ezazue taldekide guztiek talde lanaren kontratu hau.
‎d) Gogoratuko duzuen bezala, DBHko 1 mailako Matematiketan estatistika landu zenutenean, talde lanaren kontratua izenpetu zenuten. Oraingo honetan ere, irakur eta sina ezazue taldekide guztiek talde lanaren kontratu hau.
TALDE LANAREN KONTRATUA
‎Unitate honetan, talde lana garrantzitsua izango da antzerkia prestatzeko. Ezagutzetan aurrera egiteko, elkarlana garrantzi handikoa da; era horretara, ezin hobeto baliatzen dira, halaber, taldeko kideen gaitasunak eta ezagutzak.
‎Taldean giro ona badago, ikasgelako jarduna eta ikasketa prozesua bera ere gustagarriagoa izango da. Horregatik, garrantzizkoa da, lanean hasi aurretik, talde lanean aritzeko baldintzak zehaztea.
‎a) TALDE LANEAN AURRERA EGITEKO, HONAKO HAUETAN AHALEGINDUKO GARA
‎Gelan eta taldean lan giro ona sustatzen
Talde lanaren balioespena egiten, eta, horretatik hobekuntzak irtengo balira, horiek aplikatzen
‎Denek parte hartu al duzue talde lanean. Egon al da gehiegi parte hartu duen kiderik?
‎ONDORIOAK Hurrengo talde lanerako ondorioak eta iradokizunak.
‎Komunikazioa eta adostasuna taldeko lanean
Taldeko lanean ezinbestekoa da norberaren eta taldearen arteko adostasuna eta komunikazioa; batetik, helburuak modu berean irudikatzeko, eta, bestetik, lanean sor daitezkeen gatazkak gainditzeko. Horretarako, garrantzitsua da norberaren ideiak azaltzea eta besteenak entzutea, eta baita besteekin harremanak era egokian bideratzea ere.
Taldean lan egiten dugunean, oihu asko egiten dugu, eta zarata handia dago gelan.
Taldean lan egiten dugunean, denbora asko galtzen dugu alferrik.
‎Orain, lehen saioari ekingo diogu. Taldeko lanen saio guztietan, taldekideek saioak planifikatu, gauzatu eta ebaluatu egingo dituzue. Gogoratu saioetan egindako lan guztiak Taldeko koadernoan gorde behar dituzuela.
Taldeko lanaren planifikazioa
‎2 Atal honetan hainbat lan egin dituzue talde lanean, eta zuen artean antolatu behar izan dituzue eginbeharrak. Horietan oinarrituta, bete itzazu taula honetako atalak bakarka nahiz taldeka, bertako eskakizunaren arabera.
‎Nor hautatuko zenukete zuekin taldeko lan bat egiteko?
‎Zuekin taldean lana egingo duena:
Talde lanean aritzeko onuragarria ala kaltegarria izaten da ikuspuntu, trebetasun, zaletasun& berekoak ez diren taldekideak egotea?
Talde lanean taldekide sentitu naiz. BAI HOBETU BEHARREKOA
‎Gainditu duzue unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen erronka, eta eskatutako zereginak ere egin dituzue. Nola moldatu zarete taldean lan hori egiteko?
‎Urrats horietan sortutako tresnak, taulak eta dokumentuak Taldearen koadernoan jasoko ditugu. Koaderno horrek taldeko lana hobeto antolatzen eta elkarlana bultzatzen lagunduko digu. Irakur ditzagun, bada, taldeko lanaren urratsak, eta has gaitezen taldetan banatzen eta taldeko koadernoa osatzen.
‎Koaderno horrek taldeko lana hobeto antolatzen eta elkarlana bultzatzen lagunduko digu. Irakur ditzagun, bada, taldeko lanaren urratsak, eta has gaitezen taldetan banatzen eta taldeko koadernoa osatzen.
TALDEKO LANA
Taldeko lana eraginkorra izango bada, ezinbestekoa da elkarlanean eta kooperazioan lan egitea. Horretarako, taldea antolatu duzue:
‎lanak planifikatu, eta taldeko dinamika eta lanak ebaluatu. Hori egiteko, talde lan bat egin behar duzuenean, honako urrats hauek bete zenituzkete:
Taldean lan egiten dugunean, oihu asko egiten dugu, eta zarata handia dago gelan.
Taldean lan egiten dugunean, denbora asko galtzen dugu alferrik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
talde 38 (0,25)
Talde 23 (0,15)
taldean 18 (0,12)
taldeko 16 (0,11)
Taldeko 14 (0,09)
TALDE 10 (0,07)
Taldean 7 (0,05)
taldearen 7 (0,05)
Taldeak 6 (0,04)
TALDEKO 5 (0,03)
TALDEAREN 1 (0,01)
Taldea 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
talde lan egin 32 (0,21)
talde lan giro 7 (0,05)
talde lan harreman 6 (0,04)
talde lan oinarritu 6 (0,04)
talde lan aritu 5 (0,03)
talde lan antolatu 4 (0,03)
talde lan balorazio 4 (0,03)
talde lan kontratu 3 (0,02)
talde lan banatu 2 (0,01)
talde lan bat 2 (0,01)
talde lan dekalogo 2 (0,01)
talde lan hobeto 2 (0,01)
talde lan hori 2 (0,01)
talde lan ibili 2 (0,01)
talde LAN plangintza 2 (0,01)
talde lan planifikazio 2 (0,01)
talde lan rol 2 (0,01)
talde lan saio 2 (0,01)
talde lan taldekide 2 (0,01)
talde LAN antolaketa 1 (0,01)
talde LAN antolatu 1 (0,01)
talde lan ari 1 (0,01)
talde LAN aurre 1 (0,01)
talde lan autoebaluatu 1 (0,01)
talde lan balioespen 1 (0,01)
talde LAN balorazio 1 (0,01)
talde lan berri 1 (0,01)
talde LAN dekalogo 1 (0,01)
talde lan dinamika 1 (0,01)
talde lan egoki 1 (0,01)
talde lan egokitu 1 (0,01)
talde lan eraginkor 1 (0,01)
talde lan eraginkortasun 1 (0,01)
talde lan erreakzio 1 (0,01)
talde lan errespetu 1 (0,01)
talde lan eskatu 1 (0,01)
talde LAN ez 1 (0,01)
talde lan ezinbesteko 1 (0,01)
talde lan funtzionamendu 1 (0,01)
talde lan garrantzitsu 1 (0,01)
talde lan gelakide 1 (0,01)
talde lan hasi 1 (0,01)
talde lan ikasi 1 (0,01)
talde lan jardun 1 (0,01)
talde lan jarraipen 1 (0,01)
talde LAN konpromiso 1 (0,01)
talde LAN kontratu 1 (0,01)
talde lan modu 1 (0,01)
talde lan narrazio 1 (0,01)
talde lan ni 1 (0,01)
talde lan nola 1 (0,01)
talde lan on 1 (0,01)
talde lan ondorio 1 (0,01)
talde LAN onuragarri 1 (0,01)
talde LAN planifikatu 1 (0,01)
talde LAN rol 1 (0,01)
talde lan sortu 1 (0,01)
talde lan urrats 1 (0,01)
talde lan zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia