2005
|
|
Produktu transgenikoen aurkako boikotak, elikagai naturalen aldeko kontsumitzaileen kontzientziatze kanpainak eta iruzurra egiten duten edota kutsatzen duten enpresen aurkako ekintza baketsuak eraginkorrak izan daitezke, arriskurik gabeko produktuak lortzeko eta kontsumitzaileontzat mundu seguruago bat sortzeko. Ez da ahantzi behar, 1995ean, Greenpeacek,
|
talde
eta mugimendu ekologista askoren laguntzarekin, Shell konpainiak Atlantikoan petrolioa ateratzeko zuen plataforma hondoratzeko asmoa gelditu zuela, bere gasolindegietan erostearen aurkako kanpainari esker. Modu berean, Coca Colak bere salmenta tokietan CFC rik gabeko hozkailuak erabiltzera behartzeko Greenpeacek Interneten egin zuen kanpainari esker, Coca Colak kutsadura urritzeko helburuarekin bat egin zuen, eta bere hozkailu eta salmenta makina guztiak aldatzea erabaki.
|
2007
|
|
Legeak arautuko ditu estatuaren nahiz bestelako erakunde publikoen mendeko gizarte komunikabideen antolaketa eta parlamentu kontrola, eta adierazgarri diren gizarte
|
taldeei
eta talde politikoei bermatuko die haietan parte hartzea, Espainiako gizartearen eta bertako hizkuntzen aniztasuna errespetatuz.
|
|
Hipotesi hori, titulartasun publikoko komunikabideei dagokienez, EKren 20.3 artikuluan esanbidez jaso da. Artikulu horren arabera, legeak adierazgarri diren gizarte
|
talde
eta talde politikoei bermatuko die komunikabide horietan parte hartzea, Espainiako gizarte aniztasuna eta hizkuntzak errespetatuz.
|
|
Azken buruan, legegileak tarte zabala du bi errealitateei tratamendu juridiko desberdina emateko, bi errealitateak juridikoki desberdinak direlako eta hori, printzipioz, ez da EKren 14 artikuluko berdintasun printzipioaren aurkakoa. Baina lege eraketako askatasun hori ez da absolutua; arau arloko desberdintasunek xede nabari eta legitimoa erakutsi behar dute, xede horrekin bateragarria den moduan artikulatu behar dira, eta eskubide, betebehar edo bestelako egoera juridiko subjektiboak
|
talde
eta kategoria desberdinei esleitzerakoan ezin da ageriko desberdintasunik egin (abenduaren 11ko 222/ 1992 KAE eta uztailaren 13ko 155/ 1998 KAE).
|
|
Finantzaketa publikoari dagokionez, APFLOn ezarri da alderdi politikoen baliabide ekonomikoak hurrengo hauek osatuko dituztela: ...arabera banatuko dira; c) autonomia erkidegoek, lurralde historikoek edo toki erakundeek funtzionamendu gastuetarako urtero emandako diru-laguntzak; d) propaganda kanpainak egiteko aparteko diru-laguntzak, erreferendum modalitateak arautzeko legerian ezar daitezkeenak; e) alderdi politikoek Gorte Nagusietako, autonomia erkidegoetako biltzarretako, lurralde historikoen Batzar Nagusietako parlamentu
|
taldeetatik
eta toki administrazioko organoetako ordezkarien taldeetatik jasotzen dituzten ekarpenak. Amaitzeko, alderdi politiko bat legez kanpo uzteko prozedura abiatzen den kasuan, APLOren 11.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, agintaritza judizialak, Barne Ministerioak proposatuta, alderdi horri finantzaketa publikotik datozen baliabideak ematea kautelaz eten dezake.
|
|
Gorteetako agintaldia bukatzear zegoela, Martínez Campos jeneralari Ministroen Kontseiluko buruzagi kargua utzi zion, eta horrek 1879ko hauteskundeak irabazi zituen. Dena den, Kubako arazoaren inguruan ez zuen babes nahiko lortu bere
|
taldean
eta, beraz, dimisioa aurkeztu zuen, eta Cánovas Kontseiluko buruzagitzara itzuli zen 1879ko abenduan. Bestalde, Sagastaren aldekoak boterea eskuratzeko gogotsu zeuden, eta azkenean lortu egin zuten; izan ere, erregeak Herri Zorraren Lege proiektua sinatzeari uko egin zion eta, horren eraginez, Cánovasek dimisioa aurkeztu eta Sagasta Ministroen Kontseiluko buru izendatu zuten 1881eko otsailean.
|
|
Erregimena Unión Patriótica alderdia indartzen ahalegindu zen diktadurari gizarte babesa emateko, baina Maroko behin betiko baketzea lortu zuen arren, gizarte sektore garrantzitsuekin arazo larriak izan zituen (esaterako, armadarekin, batez ere, Artilleriarekin?, edo Unibertsitate munduarekin? 1928ko Unibertsitate Estatutua dela bide?). 1876ko Konstituzioa etenda zegoenez eta 1923ko apirilean hautatutako Gorteak erabat itxita zeudenez, diktadoreak Konstituzioko hutsunea betetzea eta erregimena legitimatzea nahi izan zuen eta, horretako, nazio biltzar bat sortu zuen, kide anitzeko kontsulta organoa, ez demokratikoa eta korporatiboa (horretan
|
talde
eta interes desberdinak ordezkatuta egongo lirateke, korporazioetan bilduta). Eredu hori Franco jeneralak hartu zuen gero diktadura erregimena erakundetzeko.
|