2008
|
|
Beraiek berritu eta goitik behera hedatzen zuten berrikuntza. Mendeko
|
taldeak
eta klaseak, berriz, kontserbadoreagoak eta aldagaitzagoak ziren. Ezarian boteretsuen, ondare sinbolikoak?
|
|
|
TALDEAK
ETA PROZESUAK
|
2009
|
|
Demagun, 22 urte dituzula eta kazetaritzako lizentziatura bukatuta Berrian hasten zarela lanean, trebatzen zara eta 29 urterekin bihurtu zara oso kazetari ona. Badator Noticias
|
taldea
eta eskaintzen dizu hemen kobratzen duzuna baino% 50 gehiago han lan egiteko. Aukera handia dago langile horrek alde egiteko eta horrek egituran izugarrizko eragina du.
|
|
Agian beste nonbait zertxobait gehiago kobratuko duzu, baina herritik kanpo irten behar duzu eta horrek gastu gehiago eragiten ditu. Susmoa dut, hedabide publikoak, Vocento
|
taldea
eta beste bakar batzuk kenduta, egoera erreala ez den oraindik ere okerragoa. Eta uste dut hiruzpalau laguneko, enpresa?
|
2010
|
|
Aipagarria da dimentsio honek hartzen duen nagusitasuna (emaitzen laurdena baino gehiago emozioei dagokie). Dakigun bezala, irudikapen sozialak ez dira neutroak, baizik eta inplikaturik dauden
|
taldeei
eta objektuei emozionalki lotuta daude. Horrek azaltzen du prozesu kognitiboei eta jarrerazkoei lotzeko garrantzia.
|
|
Hiru baldintza esperimental erabili ziren (ikus 2 taula): aldibereko aurre esposizioaren
|
taldea
eta bi kontrol talde, bat bloketako aurre esposizioko taldea eta bestea aurre esposiziorik gabeko taldea. Aldibereko taldeak (ALDI) A eta B estimuluen aurreko aurre esposizioa jaso zuen aldi berean azaltzen ziren bi hoditan.
|
|
Hiru baldintza esperimental erabili ziren (ikus 2 taula): aldibereko aurre esposizioaren taldea eta bi kontrol talde, bat bloketako aurre esposizioko
|
taldea
eta bestea aurre esposiziorik gabeko taldea. Aldibereko taldeak (ALDI) A eta B estimuluen aurreko aurre esposizioa jaso zuen aldi berean azaltzen ziren bi hoditan.
|
2011
|
|
Prentsatik antzerkigintzara etorriz: euskarazko antzerkiari dagokionez, Euskal Herri osoa gogoan, 50eko hamarkadaren lehen urteetan Lapurdiko eta Nafarroa Behereko herrixka eta herri tarroetan komediak jokatzen ziren eliz aretoetan, patronaia antzerkia, eta guztien gainetik Hazparneko teatrolariak eta Haritz Barne aretoa eta Donibane Lohizunen Begiraleak
|
taldea
eta Gure Etchea aretoa ziren erreferentzia nagusiak.
|
|
Bestalde, taldetik aurreratua joateak, bananduta hain zuzen, nolabait sakralizatutako izaera ematen dio bakarlariaren irudiari. Zentzu horretan, bakarlaria bitartekari bat bezala agertzen da, irudi sakratuaren transposizio bat bezala,
|
taldearen
eta irudi horren arteko bitartekari bat legez, hain zuzen. Erritu honetan koadrila eta familia desagertzen dira eta, banatuaren irudi horren bitartez, sakratuarekin kontaktuan dagoen kommunitas berria sortzen da9.
|
|
Hizkuntza praktiketan begi bistakoa den hori, bestelako bizi formak zabaldu nahi dituzten guztien eginbeharretan ere ikus daiteke. Praktika berriek
|
talde
eta jende arteko gatazkak ekarriko dituzte: gatazka kognitibotik gatazka moralera igaro dira (Moscovici et al., 1994; Mugny, 1981).
|
|
– Gizarteaz ari garela, nerabeen adin tartea bereziki kontuan hartzekoa da, gurasoek erreferente izateari uzten diotelako nerabearen hezkuntza prozesuan; horrez gain, lagun
|
taldeak
eta ikus entzunezko hedabideek garrantzia handia hartzen dute (Morduchowicz, 2008).
|
|
Bada, azken bizpahiru urteotan apustu bat egin dute Goenkaleko
|
taldeak
eta ETBk: garai batean pertsonaia baten paperean agertu zen aktorea berreskuratu dute beste pertsonaia baten papererako.
|
2012
|
|
Aurreko hamarkadako koadroetan jadanik ikusi dugun bezala, industrien itxierak produkziorako eginak zeuden eraikinetako asko hutsik gelditzea ekarri zuen berekin, Bilboko alde batzuk gutxinaka mamu itxura hartuz joan zirelarik. Eraikin horietako batzuk artista
|
talde
eta kolektiboek birgaitu zituzten, beste azpiegitura batzuetan gauzatu ezin zituzten jarduerak aurrera eramateko espazio bezala erabiliz.
|
|
Arte apolitikoa aldarrikatzen da, nahiz eta benetan ez den existitzen. Eta hamarkada honetan jarduera bizia egon zen arlo honetan, oso aberasgarria, arte proposamen,
|
talde
eta espazioekin, hala nola Artenativa, Safi Galleri, La Kultur, En Canal?
|
|
Izan ere, adimen emozionalak aparteko interesa eta garrantzia du, zeren eta gainerako adimen mota guztien euskarria baita. Adimen emozionala ezinbesteko baldintza da pertsonek, eta, hedaduraz,
|
taldeek
eta organizazioek, beren baitan duten potentzialtasun osoa gara dezaten.
|
|
19 parte hartzaileak bi aldiz elkarrizketatu dira, Goizuetako hiztun batek eta erdialdeko euskalkiaren hiztun batek. Adin
|
taldeak
eta elkarrizketatzaileak, biek eragin dute hizkuntza hautuan: parte hartzaileek herriko aldaera gehiago erabili dituzte Goizuetako elkarrizketatzailearekin eta adinekoek herriko aldaera gehiago erabili dituzte gazteek baino.
|
|
Alta, gure ikerketan aurkitu duguna oinarritzat hartuz, egokia iruditzen zaigu erresistentziaren teorialariek (Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) korrespondentziaren teoriaren aurka diotena: eremu,
|
talde
eta agente sozial bakoitzak autonomia partziala dauka, inoiz ez dago determinatua; eta, gainera, ekonomizismoaren aurka diote dominazioa gero eta gehiago oinarritzen dela aparatu kulturalean, zeina ez baita beste eremu baten mendekoa.
|
|
Ikerketa lan hau egiteko Gipuzkoako zazpi enpresa eta erakundetako zortzitik hamalaura arteko langilez osatutako bederatzi talde aztertu ziren, guztira laurogeita hamaika langile. Laginaren 28 langilek kontrol taldea osatu zuten, 32k jarraipen
|
taldea
eta 31k hausnarketa taldea. Enpresa horietan euskara planaren baitan dagoneko erabilera taldeetan ziharduten talde naturaletako kideek hartu zuten parte ikerketan.
|
|
Zazpigarren taulan ikusten den bezala, hausnarketa taldeko kideek puntuazio altuenak lortu zituzten. Taldeak binaka konparatuz, DMS frogaren bidez, alde esanguratsuak agertu ziren hausnarketa
|
taldearen
eta gainerako taldeen artean (p < 0,001); aipatzekoa da kontrol eta jarraipen taldeen artean alde esanguratsurik ez zela atzeman (p= 0,52).
|
|
Berriro ere hausnarketa taldekoek puntuazio altuenak lortu zituzten. DMS frogaren emaitzek adierazten duten bezala, hausnarketa
|
taldearen
eta gainerako taldeen arteko aldea esanguratsua izan zen (p < 0,001) eta bigarren bilketan gertatu zen bezala, kontrol eta jarraipen taldeen artean ez zen alde esanguratsurik antzeman (p= 0,17).
|
|
Euskara, komunikazioa eta berrikuntza dira egitasmo horren osagai nagusiak. Asmoa da, ikasleek egin eta Goiena Komunikazio
|
Taldeak
eta Mondragon Unibertsitateak tutorizatutako komunikazio proiektu berritzaileak gauzatzea urtero, horretarako propio diseinaturiko laborategian.
|
|
Beste alde batetik, ikerketarako ageriko beste bide bat da jorratzea Goiena Komunikazio
|
Taldearen
eta Mondragon Unibertsitatearen elkarlanaren nondik norakoa10.
|
|
Goiena Komunikazio Taldekoak ez ziren Interneteko jardunean hasiberriak; izan ere, aurretik oso ikastoki aproposa izan zuten: Sustatu.com blog aitzindaria (2001eko urrian jarri zuten abian elkarlanean Goiena Komunikazio
|
Taldeak
eta CodeSyntax Eibarko enpresak euskarazko blog komunitario hura).
|
|
Aniztasunaren trataerari dagokionez, eztabaidakideek alde handia sumatzen dute Goiena Komunikazio
|
Taldearen
eta bestelako hedabide askoren jarreren artean. Batzuek diote, hala ere, Debagoienekoan ere igartzen dela «zeinek ematen duen dirua» (Itxaro Zubillaga).
|
|
Aita eta Amen Elkartean behin baino gehiagotan AMPA [Asociación de Madres y Padres de Alumnos] deitu beharrean AMA deitzea pentsatu dugu, zeren bederatzi urte daramatzat eta ez dugu gizon bakar bat lortu. Beti izangara zortzi edo bederatzi emakumeren
|
taldea
eta ez dago horri buelta ematerik(?) Azken batean guk dugu denbora arazo gehien, eta guk hartzen dugu konpromisorik handiena (Eztabaidataldea 2, M).
|
2013
|
|
Bosman legediaz2 EB Europar Batasunak europar jokalarien joan etorri askea erabaki ostean, 6+ 5 izeneko araua kontrajarri zuen, futbol taldeak gutxienez beren federazioaren barruko sei futbolari zelairatzera behartu nahi zituena. Nazio
|
taldeak
eta nazioarteko lehiaketak indartzea, eta bereziki erakunde horrek antolatutako Munduko Kopa defendatzea, zen FIFAren arrazoibidea (Gardiner eta Welch, 2011: 160).
|
|
Modernitatearen funtsa zen orduan. Gaur egun, Paul Dietschy k azaltzen duen gisara, futbol nazio
|
taldea
eta haren lehiaketen arrakasta izan daiteke estatu nazioaren ereduaren arrakastaren adierazgarri ikusgarrienetakoa, baita munduaren mendebaldetzearena ere (Dietschy, 2011: 44).
|
|
Kolonizaziotik askatutako herrialdeek Europako estatu nazioaren politika eredua parekatu nahi izan zuten, eta estatuaren mugen barruan kontrajarritako etnien artean nazioa eraiki. Helburu horrekin nazioartean nazio
|
taldea
eta futbola erabiltzea izan zen lehenengoz hartutako erabakietakoa. Globalizazioak estatu nazioen ahalmena erasaten duen garaian, kirola areago erabiltzen ari dira nazioak talde nortasunak berresteko (Marivoet, 2006:
|
|
Aintzat hartu beharrekoa da Espainiako futbol txapelketen testuingurua ere. Jeremy MacClancy k dioen moduan (1996), Espainiako futbolean etsaigo historikoa dago Euskal Herria edo Katalunia ordezkatzen duten futbol
|
taldeen
eta espainiar estatu bateratuaren ordezkari gisara hautemanak diren Real Madril gisako taldeen artean.
|
|
Nolanahi ere, atxikimenduak elkartzeko ahala duen neurri berean ezberdintzeko gaitasuna du, alderaketan oinarritzen den taldekako jokoa delako. Rafael Benitez espainiar entrenatzailearen hitzetan, Munduko Kopan eta Europako Kopan final laurdenetatik igaro ezinik zegoen espainiar nazio
|
taldearen
eta garaitzea erdietsi zuten Argentina, Brasil, Uruguai eta Frantziaren artean zegoen ezberdintasuna horiek guztiek abertzaletasun sentipena gehiago barneratuta zutela zen (cfr. Gomez, 2007:
|
|
Nahiz eta Primo de Riveraren Diktaduran adierazpen politiko asko eta asko debekatu ziren, ez ikusiarena egin zuten mugimendu abertzalea mugitzen zen esparru askotan: lan handia egin zen kultur eta folklore munduan,
|
talde
eta elkarte ugariren eskutik. Gipuzkoa eta Bizkaiko apaizteriak zeregin funtsezkoa jokatu zuen euskal kulturaren suspertze horretan.
|
|
Células Rojas
|
taldeak
ETAren V. asanbladan adostutako oinarri ideologiko eta estrategikoei egindako kritika handienak hiru eremutan bana daitezke: nazio arazoaren interpretazio ideologikoa, borroka armatuaren erabilera eta mugimendu iraultzailearen antolamendu eredua (Egaña, 1993, 3 liburukia:
|
|
ETAren sorreraren arrazoiak ulertzeko, XX. mendeko 40 eta 50eko hamarkadetako euskal nazionalismoaren norabideari erreparatu behar zaio halabeharrez. Izan ere, erregimen frankista ezarri zenez gero, EAJk eta erbestean zegoen Eusko Jaurlaritzak irudikatzen zuten euskal nazionalismo historikoari leporatutako geldotasun politikoa izan zen 1952an Ekin
|
taldearen
eta 1958an ETAren sorrera eragin zuen arrazoi nagusia. Hala ere, bere historiako lehenengo urteetan, erakundearen oinarri ideologikoak ez ziren EAJrenetatik erabat aldentzen, nahiz eta bere I. asanbladan onartutako Zuzenbide txostenean alderditik ideologikoki urruntzen zuten zenbait ezaugarri bere gain hartu, hala nola akonfesionaltasuna, bere burua alderditzat barik euskal nazio askapeneko mugimendutzat hartzea, edota sozialdemokraziaren testuingurupean euskal jendartearen askapen soziala berezko helburu politikotzat hartzea (Aiartza eta Zabalo, 2010:
|
2014
|
|
«Kultura ondare ez material» gisa ulertzen dira komunitateek,
|
taldeek
eta, kasuan kasu, norbanakoek euren kultura ondarearen parte gisa aintzatetsitako praktikak, errepresentazioak, adierazpideak, jakintzak eta jardunbideak, haiei lotzen zaizkien tresnez, objektuez, gailuez eta kultura espazioez gain. Belaunaldiz belaunaldi transmititutako kultura ondare ez materiala etengabe birsortzen dute komunitateek eta taldeek, ingurunearen arabera, naturarekiko interakzioaren arabera eta historiaren arabera; bestalde, identitateeta jarraitutasun sentimendua eskurarazten die eta, era berean, kultura aniztasunaren eta gizakien sormenaren errespetua sustarazten da (ibid.:
|
2015
|
|
Datuetatik eratorritako txostenak ikertzaile
|
taldeak
eta ikergai izandako aisialdiko taldeetako paletarietako hiruk aztertu zituzten. Modu horretan, kide bakoitzaren iritzi kritikoa eta egiaztapena sustatzen dira, sinesgarritasun irizpideak bermatuz (Lincoln eta Guba, 1985; Sparkes eta Partington, 2003).
|
|
Fields eta Comstockek (2008) emakumezkoen errugbian kideen artean sortzen duten batasun lotura azpimarratu dute,
|
taldea
eta bertako komunitatea lagunez osaturiko «familia» gisa aurkeztuz jokalarien euren hitzetan ere, hainbat pilotarik adieraziriko gertutasunaren espirituarekin bat eginez.
|
|
Behaketa parte hartzailea, giza taldeen bizitza soziala aztertzeko teknikarik erabiliena dena (Taylor eta Bogdan, 2000), izan da etnografia honetako datu bilketaren bizkarrezurra. Behaketaren bitartez aisialdiko emakume
|
taldeen
eta haien jardueren deskribapen zabalak lortzeko bidea izan dugu, eta, modu horretan, jende talde baten joerak ulertu ditugu (Krane eta Baird, 2005).
|
|
arteko Bertsolari Txapelketa Nagusien analisi estatistikoa egin dute EHUko IXA
|
taldeko
eta RSAIT taldeko zenbait ikertzailek. Bertsoaren zenbait ezaugarriren txapelketaz txapelketako bilakaera aztertu dute.
|
|
Horrela, lehen taldean Alonso Ligero dugu, eta horrek gizarte zerbitzuak zentzu zabal batean ulertzen zituen. Haren ustez, gizarte zerbitzuen helburua
|
talde
eta indibiduoen garapena eta haien oreka mantentzea da. Korronte berean, Borrajo Dacruz ek esan zuen gizakiaren bizia betetzera zuzendutako neurriak direla gizarte zerbitzuak.
|
|
97). 2012tik ikus entzunezkoen arduradun berria ari da
|
taldean
eta bultzada berezia eman nahian ari da egunkariaren bideogintzari. PaisTV markaren azpian biltzen dituzte egunkariaren webgunean erakusten diren bideoak.
|
2016
|
|
Bi taldeok Europako txapelketako eta Frantziako Ligako partida ugari jokatu dituzte azken urteetan mugaz bestaldean, Donostiako Anoeta estadioan. Ia usadio bihurtu da horrenbestez,
|
taldeon
eta euren milaka jarraitzaile lapurtarren bertaratzea, mugaz bi aldeetako elkar ezagutza indartzen duena. Hainbat urtetako hurbileko hartu emanaren bidetik, 2014ko abenduan, ituna izenpetu zuten Hegoaldeko Euskal Errugbi Federazioak eta Aviron Bayonnais talde lapurtarrak.
|
|
Beste modu batera adierazita, herrialdean, gizartean zegoen batasun eza, eta aberri atxikimendu falta islatzen zen nazio taldean Benitezen hitzetan, eta, ondorioz, ezinezkoa ei zen beren aberria defendatzeko elkartuta jarkitzen ziren selekzioei gailentzea. Futbol hamaikako
|
taldea
eta gizartea estu lotzen zituen entrenatzailearen aburu horrek. Kataluniako jokalariez hein handian hornitutako selekzioak joera galtzailea irauli zuenean, hain justu aurkako arrazoibidea eman zioten hedabideetatik.
|
|
Esan nahi baita Espainiaren batasuna irudikatzen zuela erkidego ezberdinetatik joandako jokalariek bat eginik beste ordezkaritzen aurka lortu zuten arrakastak. Orduan ere, metonimiaz, herrialde osora barreiatu zuten hedabideetatik
|
taldearen
eta gizartearen osasuna eta patua.
|
|
261). Espainia mailan 1936ko gerra bitartean izan ziren
|
talde
eta futbolari garaitsuenetakoak euskal herritarrak izan ziren. Gerra zibilean, Euzkadi deitutako euskal futbol selekzioa nazioaren sinbolo bihurtu zen.
|
|
Izan ere, kirol babesletzak bezeroek kirol taldearekin sortzen duten harreman estua markarekin sortzea dauka helburu. Babesletza aurrera eramatean kirol
|
taldearen
eta enpresaren arteko lotura sortzen da, lotura komertzialetik haratago doana, kirol taldearen balioak enpresarenak izatera pasa ohi direlarik (Ries eta Trout, 1972; Ferrand et al., 2007). Hala, kirol taldearen jarraitzaileek marka «etxeko»tzat hartuko dute eta jarraitzaileek kirol talde batekiko daukaten fideltasuna aldatzen ez dela baliatuz, kirol talde horiek babesten dituzten marka zein produktu jakin batzuenganako fideltasuna indartuko da (Kaynak et al., 2008).
|
|
Bosgarrenik, kirol babesletzaren beste helburuetako bat erakunde publikoekiko harremanak garatzen laguntzea izango da. Kirol
|
taldeen
eta kirol ekitaldi esanguratsuen babesletzaren bidez, enpresek aukera izango dute erakunde publiko ezberdinetako arduradunengana iristeko (Mediavilla, 2000). Izan ere, entzute handiko kirol taldeen oihartzuna baliatu izan ohi dute erakunde publikoetako ordezkariek haien sona handitzeko.
|
|
Halaber, galdetegia 2014/ 2015 ikasturtean Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultateko (Ekonomia eta Enpresa Fakultatea gaur egun) Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza Graduko 3 kurtsoan zeuden ikasleei zuzendu zitzaien. Matrikulatuta zeuden ikasleak 460 izan ziren (346 gaztelaniazko
|
taldeetan
eta 114 euskarazkoetan).
|
|
Egindako inkesten emaitzak encuestafácil.com webgunearen bidez jaso ziren eta lortutako datuak SPSS aplikazioarekin aztertu eta baliatu genituen. Guztira, 460ko laginetik, 151 erantzun lortu ziren (123 gaztelaniazko
|
taldeetan
eta 28 euskarazkoetan),% 32,83.
|
|
Irakasleok, daukagun esperientzian oinarrituz, ikasleen beldurrak eta erreparoak ezagutzen ditugula pentsa genezake. Baina pentsaera hauek frogatu egin genituzke tresna ezberdinen bidez (estatistika, elkarrizketa egituratuak, eztabaida
|
taldeak
eta abar), askotan geratzen den bezala, kontrako emaitzak lortu ahal direlako.
|
2017
|
|
Herri txikiok elkarrekin lan egin behar dugu, txikiak gara eta asko dugu elkarrengandik ikasteko eta elkarrekin partekatzeko. Kontzientzia kolektiboa hartu, landu eta indartu behar dugu herri txikien etorkizuna hobetzeko eta gizarteko gainontzeko kide, eragile,
|
talde
eta erakundeekin erlazionatzeko.
|
|
Artikulu honetan, Elizen Arteko Bibliaren itzultzaile
|
taldearen
eta Elizbarruti arteko Liturgi Euskaratzaile Taldearen esperientzietatik abiatuta, itzulpenari buruzko gogoeta zabala egiten da, baina, funtsean, Bibliaren itzulpenak eta liturgiarako itzulpenak dituzten ezaugarriak, erlazioak eta berezitasunak argitzeko asmoarekin. Horretarako, gaztelaniazko eta euskarazko hainbat itzulpenetako adibideak erabiltzen dira.
|
|
Azken hori beste bi hedabideren fusiotik sortu zen, UKberri ziberhedabide eta UK hamabostekarietatik. Berria da ere Alea, Araba aldean 2015ean sortutako astekaria, GEU elkartea, Goiena Komunikazio
|
Taldea
eta Berria egunkariaren lankidetzan bultzatutako proiektu berria. Aiaraldea hamabostekariak osatzen du Arabako eskaintza prentsa idatzian.
|
|
Prozesu horretan zenbait aldaketa gertatzen dira (Organista, Organista eta Kurasaki, 2002), hala nola etena jatorrizko herrialdearekin (Achotegui, 2004), gizarte hartzailearen kultura eta kodigoekin kontaktua eta horien ikaskuntza (Ward eta Kennedy, 1999), oinarrizko beharrak asetzeko errekurtsoak bilatzeko premia eta talde arteko erlazioen ulermen berria (Prilleltensky, 2008). Aldaketa eta egoera berri horietan sor daitezkeen arazoek estres maila altua edota ongizate eta osasun mentaleko arazoak sor ditzakete, pertsonak ez badu
|
taldeko
eta banakako errekurtso nahikorik arazoari aurre egiteko (Ward, Bochner eta Furnham, 2001).
|
|
Likert motako sei item sortu dira, Basabek, Paezek eta Zlobinnak (2004) egindako lanean oinarrituz, 3 item harremanak neurtzeko (1= oso gutxi; 5= asko) eta beste 3 item babesa neurtzeko (1= baxua; 5= altua). Bi kasuetan hiru talde desberdin kontuan hartzen dira (endotaldea, beste etorkinen
|
taldeak
eta bertakoak). Adibidez, (Zer harreman maila duzu bertako pertsonekin?
|
2018
|
|
Gainera ENAM delako hori gaur egun osatzen duten
|
talde
eta antolakundeak kohesioa galtzen joan dira eta gero eta zailagoa da mugimendu unitario eta bateratutzat hartzea.Esaterako, «Amnistia Ta Askatasuna» eta «Herritarren Batasuna» bezalako zenbait talde Ezker Abertzalearen ildo ofizialetik urrundu dira. Horrek zailtasunak dakartza Sorturen dokumentuetako ildoak «ENAM osoari» egozteko.
|
|
Ostrov eta Godleski k (2010) azpimarratu zuten eskola adinean ematen den bereizketa sozialean oinarriturik dagoela galdeketa honetan egindako sexuen araberako bereizketa. Izan ere, eskola adin honetan, joko
|
taldeak
eta lagun taldeak, oro har, oso bereizirik daude mutilen eta nesken artean. Mutil gehienak beste mutil batzuekin jolastu eta harremanetan egoten dira; neskak, aldiz, beste neskekin harremanetan egoten dira.
|
2019
|
|
Oinarritze teoriko horietatik abiatuta, marko enpirikoan, egungo 200 emakume bertsolari itaundu ditugu euren profila ezagutze aldera. Horrez gain, 25 bertsolari eta bertsoetan adituak direnekin emakume bertsolarien historiaz aritu gara eztabaida
|
taldeen
eta errelatoen bidez.Ondorio nagusi bezala aurrera dezakegu antzinako emakume bertsolariek kantatu zutelako existitzen direla gaur egungo emakume bertsolariak. Eta ordutik honantz nahiz eta bertso eskolen sorrerak emakume bertsolarien historia ikusgarri bihurtu, emakume bertsolariek botere gatazkan erresistitzen eta negoziatzen jardun dutela gaur arte eta dihardutela gaur egun. Horren ondorioz, barne eta talde boterea landu dute, barne kontzientzia urteen joanean garatuz eta azken hamarkadetan kontzientzia kolektiboa sortuz.
|
|
Bestetik, behin emaitzak eskuan, 25 bertsolari eta aditurekin izan gara eta jakin nahi izan dugu nola ikusten eta ezagutzen duten aurreko bertsolarien historia. Horretarako 5 eztabaida
|
talde
eta 5 kontakizun edo errelato bildu ditugu.
|
2020
|
|
Marketina funtzio sozial batera bideraturik dagoela adierazten du, eta sormenera, komunikaziora eta bezeroei balioa ematera bideratutako prozesu multzoa dela uler daiteke. Aldi berean, helburua bezeroarekin harremanak kudeatzea izango litzateke, artistaren onurarako, baita interes
|
talde
eta gizartearen onurarako ere. Marketinaren filosofiak merkatuaren beharrak asetzea bilatzen du produktuaren sortze prozesuaren lehen etapatik.
|
|
Kontsumitzailea subjektu pasibo gisa kontsideratzeari utzi eta lanaren ekoizpenaren parte izan behar duela argudiatzen dute. Solomonek (2004) produkzio sistema kulturalaren kontzeptua ezartzen du, non produktu artistikoa sortu eta merkaturatzen duten indibiduo
|
taldeak
eta erakundeak sistemaren parte diren. Sistema horrek hiru azpisistema ditu:
|
|
Antolatutako
|
talde
eta partaideek parte hartzea sustatu, bakoitzaren zeregina zein den ondo jakinda.
|
2021
|
|
Izan ene, azken unteotako lan honiek zenbait alon intenesganni azpimannatu dituzte: fnankismoko diktadunapean jendeak izan zituen jannena ezbendinak (sostengutik eta onanpenetik hasita, beldunnenaino eta oposizio aktibonaino, apatiatik eta disimulutik pasata), langile mugimenduak sentimendu antifnankistanen hedapenean izan zuen lehen mailako papena, instituzioetatik hanatago gizantea modu autonomo batean antolatu izananen gannantzia, ezken inaultzaileko
|
talde
eta aldendiek izandako pante hantze aktiboa eta funtsezkoa, disidentzia antifnankistanen hetenogeneotasuna, Fnanco hil ostean apurketa politikorik gertatu ez izanak eduki zituen ondorioak... Alor horiek guztiak kontuan hantuta, Euskal Hennian 1970 eta 1977 antean bizi izan zen gino politiko berezia ez zela fenomeno isolatua ondorioztatu dugu eta, hain zuzen ere, horixe dela Herri Batasunak bere sorreratik izan zuen arrakasta erlatiboa ulertzeko gakoetako bat.
|
|
Scott-en hitzetan (1990), mendean dagoen talde bakoitzak, bere sufrimendutik abiatuta, boterearen kritika egiten duen ezkutuko diskurtsoa sortzen du. Mendeko
|
taldeen
eta boteredun taldeen arteko elkarrekintza irekia adierazten duen diskurtso publikoa ez bezala, ezkutuko diskurtsoa da; ez hegemonikoa, disidentea, subertsiboa eta oposiziozkoa den diskurtso baterako leku pribilegiatua da kultura. Etengabe eraldatzen ari diren sorkuntza prozesuak identitate erreferente bilakatzen dira, herri baten nortasunaren biziraupenerako eta sostengu emozionalerako tresna izanik (Bartolome, 1997).
|
|
Estrategiak teknologia berriak erabiltzeagatik informazioeta komunikazio arloan sortu diren arrisku berriak aipatzen ditu, hala nola bioteknologia, genetika ingeniaritza, robotika, nanoteknologia eta energia berriak. Nanoteknologien arloan, nabarmentzen du beharrezkoa dela ikerketa sustatzea, gure inguruko ikertzaile taldeek egindako aurrerapenak jarraitzea, arrisku horien eraginpean dauden
|
taldeak
eta jarduerak antzematea eta zaintza programak ezartzea. Estrategiak bi helburu orokor ezartzen ditu:
|
|
batetik, laneko osasun eta segurtasunari buruzko araudia hobeto aplikatzea sustatzea, eta, bestetik, autonomia erkidegoetan finkatzea, batez ere enpresa txiki eta ertainetan, langile guztiek babes maila bera izan dezaten. ...n ditu: Laneko arriskuen prebentzioa egiten duten erakundeen eraginkortasuna hobetzea. Lan arriskuen prebentzioaren azterketa, ikerketa, sustapena, laguntza, aholkularitza, zaintza eta kontrola sustatzea Herri Administrazioen ekintzetan. Agente sozialen eta autonomia erkidegoen partaidetzarekin, laneko segurtasuneta osasun baldintzen hobetzea sustatzea, batez ere arrisku handiko sektore, jarduera,
|
talde
eta enpresetan. Agente sozialen parte hartzea eta enpresen eta langileen konpromisoa indartzea laneko segurtasuna eta osasuna hobetzeko.
|
|
Artetxek (2014) bertso eskola
|
taldearen
eta norbanakoen identitatea garatzeko gune gisa definitu zuen, egindako elkarrizketetan ikusi baitzuen" gazteek beraiek bertso eskolako kidetza erabiltzen dutela neurri batean haien identitatea definitzeko" (Artetxe, 2014: 18).
|
|
Eztabaida taldeei dagokienez, bi motatakoak izan daitezke gertatzen den dinamikaren arabera: moderatzailearen input gutxi batzuk jasotzen dituzten eztabaida
|
taldeak
eta, eztabaida talde gidatu edo erdi gidatuak, non landuko diren gaiak aurretiaz erabakita dauden eta moderatzaileak galdera zehatzen bidez aurkezten dituen. Ikerketa honetan bigarren dinamika hautatu dugu.
|
2022
|
|
Merkatu globalizatu batean gertatutako krisi ekonomikoen aurrean, enpresa txiki eta ertainen (ETE) berrikuntza funtsezkoa da haien biziraupenerako. Ikerketa honen helburu nagusia da ETE etan jokabide berritzailea errazten eta zailtzen duten faktoreen eragina ikertzea, berrikuntza
|
taldeak
eta haien ingurunea aztertuz. Hurbilketa metodologiko misto baten bidez, maila anitzeko eta luzetarako ikuspegiarekin, kultura berritzaile eta parte hartzaileek, lidergo eraldatzaileek eta plangintzek jokabide berritzaileak sustatzen ote zituzten aztertu zen.
|
|
Berrikuntza ETEak garatzeko funtsezko faktorea denez (Krishnan eta Scullion, 2017), azterlan honen helburu nagusia ETE etan jokabide berritzailea errazten eta zailtzen duten faktoreen eragina ikertzea da, berrikuntza
|
taldeak
eta hauen ingurunea denboran zehar aztertuz. Zehazki, ETE etan kultura berritzaile eta eta berrikuntza taldeen hurbileko ingurunean lidergo eraldatzailea izateak langileen jokabide berritzailea sustatuko duen aztertzen da.
|
|
Horrela, berrikuntzan ETE ek prozesuak errazteko eta moteltzeko dituzten ezaugarri idiosinkratikoak aztertu nahi dira. Era berean, langileen berrikuntzaren kontzeptuaren ikuspegia eta ulermena aztertzea eta berrikuntza horrek erakunde horietan,
|
taldeetan
eta langileen jokabideetan dituen ondorioak aztertzea da helburua.
|
|
ETE etan zuzendaritza
|
taldeen
eta langileen arteko harremanak estuagoak izaten dira, tamaina eta egitura direla eta. Gainera, erabakiak hartzean parte hartzea bultzatzen duen lidergoak erabaki horietan berrikuntza errazten duela ikusi da (Urbano et al., 2011).
|
|
Gainera, erabakiak hartzean parte hartzea bultzatzen duen lidergoak erabaki horietan berrikuntza errazten duela ikusi da (Urbano et al., 2011). Baina, zuzendaritza
|
taldearen
eta langileen artean berrikuntzari buruzko informazio fluxurik ez dagoenean, berrikuntzaren esanahia ezberdina izan daiteke eta, horrek eraginda, langileak nekez inplika daitezke berrikuntza politiketan, ez baitute ulertzen ez bere garrantzia, ez nolatan egin
|
|
Asanbladaren ondorioak ez ziren berehala ezagutu. Denborarekin zuzendaritzako kideak LKI alderdira (troskistak) lerratu ziren eta Eskubiren
|
taldekoek
ETA VI. Asanblada osatu zuten. Artean Burgosko Prozesua hasi zen 1970eko abenduan.
|
|
Psikologia transkulturalean, migrazioa fase trantsitoriotzat hartzen da, non migrantea gizarte batetik beste batera mugitzen den eta testuinguru berri baten eta aldaketen ondorioak jasaten dituen. Kulturalki desberdinak diren pertsonek,
|
taldeek
eta gizarteek eragina dute migranteengan eta aldaketak eragiten dituzte; prozesu horri akulturazioa deitzen zaio (Gibson, 2001). Akulturazioa bi norabideko prozesua da, gizarte hartzailean ere gerta daitekeena, baina, oro har, eragin handiagoa du migranteengan (Berry, 1997).
|
|
jatorrizko herrialdeko familia eta lagunengandik banatzea, talka kulturala (Ward eta Kennedy, 1999), hizkuntza oztopoak (Jasinskaja Lahti, Liebkind eta Perhoniemi, 2006), talde arteko kontaktuak (Berry, 1997), babes sozialik eza (Singh et al., 2015) eta langabezia (Singhammer eta Bancila, 2011) nabarmentzen dira arrazoi horien artean. Estresagarriak izan daitezkeen faktore horiek kultura,
|
talde
eta testuinguru desberdinen arabera alda daitezke (Berry, 1997).
|
|
Zatikien galdetegian 5 eta 6 galderak erantzuteko informazioa ez zegoen Txikipediako sarreran eta bi galdera horietan ematen da beherakada handiena" Irakurri gabe"
|
taldearen
eta beste bi taldeen artean.
|
|
3) 1990etik aurrera postmodernismoaren korrontea iritsi zen Hezkuntzaren Historiara. " Errealitate" ustez objektiboak aztertu beharrean, diskurtso eta irudikapen sozialen analisiak lehentasuna hartu zuen, eta kontakizun handien tokian ordura arte gutxi landutako gai,
|
talde
eta subjektu berriak aztertzera jo zen. Gaur egun, Hezkuntzaren Historia loraldi betean dago, eta esan liteke beste edozein historia sektorial bezain garatuta dagoela.
|
|
1 Euskal Herriko Hezkuntzaren Historiari buruzko berrikuspen historiografikoa egiteko dago eta luke ikertzea. Bitartean, arlo honetan aritu diren
|
talde
eta pertsonen aipu labur bat egingo dugu, lehen hurbilpen gisa. Euskal Hezkuntzaren Historiaren ikertzaile talderik garrantzitsuena UPV/EHUko Hezkuntzaren Teoria eta Historia Sailean kokatuta dago.
|
2023
|
|
Talde guztientzat jarduerak—
|
Talde
eta erronkaren
|
|
Talde guztientzat jarduerak—
|
Talde
eta erronkaren
|
|
Talde guztientzat jarduerak—
|
Talde
eta erronkaren
|
|
Talde guztientzat jarduerak—
|
Talde
eta erronkaren
|