2010
|
|
Gaur egungo BOEko araudia n seme alaba dituen ohiko fa milia nuklearraren eredurako dago eginda. Gaur egungo erabil tzaile
|
taldeek
eta beraien bizimoduek ez dute lekurik bertan. Etxebizitza hierarkizatu eta egituratua proposatzen du arauak, eredutik aldentzen diren biziera asko baldintzatuz.
|
2014
|
|
Auzolana, antzinako garaietatik gure egunetara heldu den lan sistema da, eta Euskal Herrian indarrean dauden adibide ugari topa daitezke. Esaterako, azken urteotan sortutako Auzolan ekimena; Euskal Herriko udalerrietan auzolan
|
taldeak
eta proiektuak abiatzen eta dinamizatzen dituen Koordinazio eta Lankidetza Foroa. Bestetik, eraikinen birgaitzearen arloan, Gernikako Astra aipatu beharra dago, zeina kulturarako fabrika sozial gisa, jendartearen parte hartze zuzena sustatu duen, kudeaketatik espazioaren autoeraikuntzaraino.
|
|
Do It Yourself4 filosofiaren adibide hauek bestelako eragin positiboak dakartzate; izan ere, norbanakoaren eta taldearen eraketan eta funtzionamenduan eragin handia duten gertakari eta prozesuak izan daitezke. Komunitatean sortzen den autoeraikuntzak norbanakoaren,
|
taldearen
eta espazioaren eraldaketa hirukoitza dakar: haren irismenak espazioaren sorkuntza bera gainditzen du, prozesuaren gaitasun hezitzaile eta sortzailearen sakontasunaren arabera, pertsonak, gizabanako gisa eta talde gisa, euren burua eraikitzen doaz, euren patu amankomuna espazioaren eraikuntzarekin batera, modu paraleloan, sortzen dutelarik.
|
2015
|
|
Laburki, hauexek dira Sanduzelai auzoko alde zaharrenak biltzen dituen ezaugarri berezkoenak: ...gehienak lau altuerakoak dira (auzo periferikoa, 70eko hamarkadan eraikia eta bizilagun gutxikoa), populazioaren zahartze prozesu nabarmena (etorkinek gaztetu dutena), ibilgailu pribatuek kalearen% nabarmenena okupatzen dute, komertzioak gainbeheran azken urte hauetan, etxabe gehienak itxita, espazio publikoaren kalitate eskasa (zikina, espaloiak, bidegurutze arriskutsuak?) eta, batez ere, auzoko
|
talde
eta kolektiboen lan handiena inguru honetan zentratzen da, ikaragarri garrantzitsua.
|
2016
|
|
Ume eta gazteek, alde batetik, beren ingurua ezagutzeko eta, bestetik, horrnen gainean erabakitzeko ahalmena garatzeko behar dituzten tresnak, hots, hezkuntza espazialak ematen dituenak, nahitaez beraiekin batera jorratu beharrekoak dira. Badira gurean, horrek guztiak duen garrantziaz jabetu diren arkitektoak, eta badira urte batzuk zenbait
|
talde
eta pertsona, maila desberdinetan baina betiere arkitekturaren esparruan, haurrekin lanean hasi zirela.
|
|
Artikulu honen xedea da Euskal Herrian honen inguruan lanean ari diren pertsona,
|
talde
eta elkarteen gaineko ikuspegia ematea, alor honetan gurean zer lan egiten den ezagutzera emateko. Izan ere, ez da gutxi egiten dena, eta erreferente ere bada gure mugetatik haratago.
|
|
Argi zegoen jendeak honen gaineko interesa izan bazuela, eta gero eta gehiago zirela honen inguruan lanean zebiltzanak. Aurten berrehun lagunetik gora bildu ginen, hainbat
|
talde
eta elkarteren izenean eta estatuko txoko guztietatik gerturatuta. Euskaldunon presentzia ere, urterik urtera nabarmenagoa; bertan izan ginen aipatutako Maushaus, Gizaarte Elkartea, Ttipi Studio, Sinergia Sostenible, Arkitente eta Teo Arkitektura, besteak beste.
|