Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2018
‎1.grafikoa.Sakarosa kontsumoa gorputz pisuarekiko proportzioan. Ezkerrean, kontsumoa kontrol taldea eta estres taldea bereizita. Eskuinean, subjektu berberak seruma edo farmakoa jaso izanaren araberako azpitaldetan bereizita.
‎Serotoninaren 5HIAA metabolito mailak kortex prefrontalean. Ezkerrean, kontrol taldea eta estres taldea bereizita. Eskuinean, subjektu berberak seruma edo farmakoa jaso izanaren araberako azpitaldetan bereizita.
‎Parte hartzaile gehienek zituzten patologiak hipertentsioa(% 38,5) eta lokomozio aparatuko arazoak(% 37,2) izan ziren. Banaketa hori adin ertainekoen taldean eta nagusienean agertu zen; gazteen taldean, ostera, gehienek lokomozio aparatuko arazoak zituzten eta bigarren tokian obesitatea aurkitzen zen.
2019
‎Horiek horrela, maila sozioekonomikoaren eta diagnostikoaren atzerapenaren arteko erlazioa ikertzeko, lehenik eta behin Kaplan Meier biziraupen analisia egin da aldagai bakoitzarekin (sexua, adin taldea eta atzerrian jaiotakoa izatea edo ez), banan banan diagnostikoa egiteko denborarekin duten harremana aztertzeko. Ondoren, Cox en biziraupen analisia egin da, aldi berean gabezia indizea eta aipatutako aldagaiek diagnostikoaren atzerapenean duten eragina ikertzeko.
‎Gaixotasun honekin lotutako zenbait arrisku faktore maila sozioekonomikoari elkarturik daude; esaterako, aurretik aipatutako tabakismoa edo alkohol kontsumoa (30). Azken urteetan tabako eta alkohol kontsumoek behera egin dute orokorrean, nahiz eta neurri ezberdinean adin taldearen eta sexuaren arabera (23). Faktore horiek maila sozioekonomiko baxuagoko populazioan eragin handiagoa dutela kontuan izanda, aipaturiko jaitsierak aztertutako denboraldiaren amaieran ikusi den gabezia mailen arteko desberdintasuna gutxitzen lagunduko luke hein batean.
2020
‎Itzulbide ikerketa proiektu bat da, 2019ko udan martxan jarri zena, UPV/EHUko Ixa taldearen eta Osakidetzaren lankidetzari esker. Itzulpen automatikoa (euskararen eta gaztelaniaren artean) txosten klinikoetan aplikatzeko metodoak ikertzean datza proiektua.
2021
‎indarra, erresistentzia, oreka, malgutasuna, martxa, koordinazioa, propriozepzioa, erreakzio denbora, Tai Chi eta erortzeko teknika (ikusi 1 taula). Horrez gain, informazio tailerrak, elikadura gomendioak, osasun hezkuntza, segurtasun neurriak edota hitzaldi ezberdinak eman ziren kontrol talde eta talde esperimental batzuetan. Horietatik guztietatik gehien erabili zirenak, 14 ikerketatan, indarreko eta orekako ariketak izan ziren (3, 12,13, 16,18, 20).
‎Hala ere, Arai eta lankideen (23) ikerketan talde esperimentalak indarra, malgutasuna eta oreka lantzeko ariketak egiteaz aparte jarduera funtzionalak burutu zituen arren, belauneko gihar hedatzaileetako indarrean kenduta, gainerako arrisku faktoreetan ez zen ezberdintasun esanguratsurik egon talde esperimentalaren eta kontrol taldearen artean. Gill eta lankideek (10) ere ez zuten ezberdintasun esanguratsurik aurkitu SPPBn erresistentzia, indarra, oreka eta malgutasuna lantzeko ariketa programa burutu zuen taldearen eta osasun hezkuntza jaso eta malgutasun ariketen programa burutu zuen taldearen artean.
‎Gill eta lankideen (10) ikerketan ez zen ezberdintasun esanguratsurik aurkitu erorketetan eta SPPBan kontrol taldearen eta talde esperimentalaren artean. Aztertutako ikerketen artean, Gill eta lankideen ikerketak izan zuen esku hartze luzeena, eta gainera esku hartzeak etxean lan pertsonala eskatzen zuen.
‎Hamazazpi ikerketeta lanetik hamabost ausazko kontrol saiakuntzak ziren, hau da, parte hartzaileak esku hartzea jasoko duen taldean eta kontrol taldean zoriz esleitzen direneko ikerketa esperimentalak ziren. Parte hartzaileen kopuru handiena zuen ikerketa Gill eta lankideena (10) izan zen 1.635 parte hartzailerekin.
2022
‎COVID Zaintza Taldearen eta ikastetxeetako COVID arduradunen arteko koordinazioa zehaztu, adostu eta aplikatu da. Infekzioarekin diagnostikatutako ikasleak edota irakasleak identifikatzean, telefono edo e posta bidezko komunikazioa erabili da; elkarlana eta protokoloa oinarritzat hartuta, jarraibideak adostu eta neurriak gauzatu dira; feedback a eta egoeraren jarraipena eman da bi agenteen aldetik, arazoei irtenbidea bilatuz eta hobetzeko
‎COVID Zaintza Taldearen eta ikastetxeetako arduradunen arteko koordinazioa burutu da, ikasleei eta familiei erantzun eta informazio bera helaraziz. Bi agenteen artean konfiantzazko harremana sortu da, bi esparruak bateratuz eta beste gai batzuen inguruan elkarlanerako bide berria irekiz.
‎COVID Zaintza Taldearen eta ikastetxeetako COVID arduradunen arteko koordinazioa zehaztu, adostu eta aplikatu da. Infekzioarekin diagnostikatutako ikasleak edota irakasleak identifikatzean, telefono edo e posta bidezko komunikazioa erabili da; elkarlana eta protokoloa oinarritzat hartuta, jarraibideak adostu eta neurriak gauzatu dira; feedback a eta egoeraren jarraipena eman da bi agenteen aldetik, arazoei irtenbidea bilatuz eta hobetzeko
‎COVID Zaintza Taldearen eta ikastetxeetako arduradunen arteko koordinazioa burutu da, ikasleei eta familiei erantzun eta informazio bera helaraziz. Bi agenteen artean konfiantzazko harremana sortu da, bi esparruak bateratuz eta beste gai batzuen inguruan elkarlanerako bide berria irekiz.
‎Hemisferio ipsilateralak konparatzean, ikusi zen HI taldearen balioak kontrol taldearen balioak baino baxuagoak zirela (Kontrol 4.521.984,69 ± 678.653,99 pm2 vs HI+ 2 AG 4.391.038,53 ± 1.391.514,14 pm2 p<0, 001), hau da, HI izan eta gero, azalera murrizten zela. Horrez gain, HI taldeko eta HI+ 2 AG taldeko hemisferio ipsilateralak konparatzean, ikusi zen 2 AG tratamendua jaso eta gero, azaleraren balioak modu esangarrian emendatzen zirela (HI 2.087.820,15 ± 544.762,33 m2 vs HI+ 2 AG 4.391.038,53 ± 1.391.514,14 m2 p<0, 01). Kontrol eta 2 AG taldeen arteko balioen artean, aldiz, ez zen desberdintasun esangarririk behatu, tratamendu taldean kontrol taldeko balioak berreskuratu ziren seinale (Kontrol 4.521.984,69 ± 678.653,99 m2 vs HI+ 2 AG 4.391.038,53 ± 1.391.514,14 m2 p>0, 05).
‎Errefuxiatuak, asilo bila datozen taldeak eta migrazio tasa altuko herrialdeen ingurunea alderatuz gero, komunitate mailan ospitale mailan baino erresistentzia tasa altuagoak erregistratzen direla ikus daiteke, edozein erresistentzia antimikrobiano kontuan hartuta (2 taula) [20]. Arazoa honako hau da:
‎Ikerketan barneratutako artikuluetatik, 4 artikulutako partaideak osagai anitzeko ariketen taldeetan eta kontrol taldeetan banatu ziren (3, 15, 28, 29). Kim eta lankideek (3) partaideak indareta kontroltaldeetan sailkatu zituzten.
‎Gainerako beste 3 artikuluek 3 taldetan banandu zituzten partaideak: kontrol taldea, osagai anitzeko ariketen taldea eta konbinatutako taldea (osagai anitzeko ariketa eta terapia kognitibo konduktuala), edo soilik terapia kognitibo konduktualeko taldea, edo erresistentzia taldea.
‎Jarduera horiek egiteko, partaideek gustuko zuten musika aditu zuten (2, 30). Horrez gain, Ansai eta Rebelattoren kasuan (31), Osagai anitzeko ariketa taldea eta erresistentzia taldea egon ziren. Halaber, Huang eta lankideek (30) eta Ansai eta Rebelattok (31) antidepresiboen erabilera aipatu zuten.
‎Berebat, bi ikerlanetan, Osagai anitzeko ariketen taldea, kontrol taldea eta sendabide psikologikoko taldea egon ziren (2, 30).
‎Desentrenamendu tartearen ostean, bi artikuluk depresio mailaren jarraipena egin zuten (30, 31). Alegia, Ansai eta Rebelattok (31) entrenamendua bukatu eta 6 asteren ostean burututako neurketetan ikusi zuten erresistentzia taldekoek osagai anitzeko ariketen taldekoek eta kontroltaldekoek baino datu hobeak eskuratu zituztela. Huang eta lankideen kasuan (30), interbentzioa egin eta 24 aste pasatu ondoren, interbentzio taldekoek kontrol taldekoek baino emaitza hobeak izaten jarraitu zuten.
‎Konparazioa: interbentzio taldeen eta kontrol taldeen arteko konparazioa.
2023
‎• Komunitateari begira: sare profesionaletan lan eginez, oinarrizko osasun laguntzako taldeekin eta eskualde bakoitzeko entitate sozialekin.
‎Taldea (TE/ KT) eta kimioterapia (bai/ ez) aldagai askeen banakako eragina batetik eta bien arteko interakzioen eragina bestetik azpieskala bakoitzean aztertzeko, faktore anitzeko ANOVA analisia erabili zen. Azkenik, taldea eta kimioterapia aldagaien azpitaldeen batezbestekoen arteko alderaketak egiteko post hoc analisiak Tukey ren alderaketa anizkoitzen probaren bitartez egin ziren. Taldeen arteko desberdintasunen tamaina Hedges en g eta Cohen-en D estatistikoen bitartez neurtu ziren eta esangura irizpidea p<0, 05ean finkatu zen.
‎Aurre egiteko estrategiei dagokienez, ANOVA probaren emaitzek taldea eta kimioterapia aldagaien arteko interakzio esanguratsua utzi zuten agerian umorea azpieskalaren puntuazioetarako (2 taula). Zehazki, post hoc analisiek adierazi zuten ezberdintasun horiek" E kimioterapiarik ez KT kimioterapia"(= 0,09 vs=; p= 0,055; g= 1,21)," K kimioterapiarik ez K kimioterapia"(= 0,39 vs X=; p= 0,016; g= 1,58) eta" TE kimioterapia KT kimioterapia" (X= 0,40 vs X=; p= 0,016; g= 1,60) azpitaldeen artean ematen zirela.
‎Ezeztapena azpieskalaren kasuan, soilik taldea aldagaiaren banakako efektuak lortu zuen esanguratsutasuna eta ez, ordea, taldea eta kimioterapia aldagaien arteko interakzioak (2 taula). Zehazki, azpitaldeen batezbestekoen arteko aldeen tamainari erreparatuz, TEko kideek KTkoek baino puntuazio baxuagoak eskuratu zituzten (X= vs X= 0,36; D= 0,33) (2 irudia).
‎Azkenik, 2 taulan ikus daitekeenez, ez zen aurkitu taldea eta kimioterapia aldagaien araberako desberdintasun esanguratsurik gainerako aurre egiteko azpieskaletan.
‎Horrela, areagotuta daukate arnas infekzio biriko nahiz bakterianoen arriskua eta larritasuna, SARS Cov2aren infekzioa esaterako. SARSCov2ak eragindako infekzio hilkortasuna nabarmen handiagoa izan da DSan, batez ere 40 urtetik gorakoen taldean eta, gehienbat, aurretik AGaren sintomak bazituzten (21,22).
‎Horrela, areagotuta daukate arnas infekzio biriko nahiz bakterianoen arriskua eta larritasuna, SARS Cov2aren infekzioa esaterako. SARSCov2ak eragindako infekzio hilkortasuna nabarmen handiagoa izan da DSan, batez ere 40 urtetik gorakoen taldean eta, gehienbat, aurretik AGaren sintomak bazituzten (21,22).
‎Taldea (TE/ KT) eta kimioterapia (bai/ ez) aldagai askeen banakako eragina batetik eta bien arteko interakzioen eragina bestetik azpieskala bakoitzean aztertzeko, faktore anitzeko ANOVA analisia erabili zen. Azkenik, taldea eta kimioterapia aldagaien azpitaldeen batezbestekoen arteko alderaketak egiteko post hoc analisiak Tukey ren alderaketa anizkoitzen probaren bitartez egin ziren. Taldeen arteko desberdintasunen tamaina Hedges en g eta Cohen-en D estatistikoen bitartez neurtu ziren eta esangura irizpidea p<0, 05ean finkatu zen.
‎Aurre egiteko estrategiei dagokienez, ANOVA probaren emaitzek taldea eta kimioterapia aldagaien arteko interakzio esanguratsua utzi zuten agerian umorea azpieskalaren puntuazioetarako (2 taula). Zehazki, post hoc analisiek adierazi zuten ezberdintasun horiek" E kimioterapiarik ez KT kimioterapia"(= 0,09 vs=; p= 0,055; g= 1,21)," K kimioterapiarik ez K kimioterapia"(= 0,39 vs X=; p= 0,016; g= 1,58) eta" TE kimioterapia KT kimioterapia" (X= 0,40 vs X=; p= 0,016; g= 1,60) azpitaldeen artean ematen zirela.
‎Ezeztapena azpieskalaren kasuan, soilik taldea aldagaiaren banakako efektuak lortu zuen esanguratsutasuna eta ez, ordea, taldea eta kimioterapia aldagaien arteko interakzioak (2 taula). Zehazki, azpitaldeen batezbestekoen arteko aldeen tamainari erreparatuz, TEko kideek KTkoek baino puntuazio baxuagoak eskuratu zituzten (X= vs X= 0,36; D= 0,33) (2 irudia).
‎Azkenik, 2 taulan ikus daitekeenez, ez zen aurkitu taldea eta kimioterapia aldagaien araberako desberdintasun esanguratsurik gainerako aurre egiteko azpieskaletan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia