2006
|
|
1 0SABArenidaz lanak: Zuk diozun bezelahilaurretik, Kardaberaz
|
taldearen
eta GipuzkoakoDiputazioarenlaguntzaz, beraksailkatutaetagarbirapasataateraziranIdaz lan guztiakizenarekin12 liburu.Azterketabateginondoren, JuanMarikdiolanenbatzukfalta dirala.Dena delaiadenak etagarrantzitsuenak hor daude. Nolaeskuratu?
|
2007
|
|
La, ttek eratutako talde euskaltzalearen ekintzetan hartu zuten parte. La, ttek Menditarrak> mutil gazte
|
taldea
eta Begiraleak> nesken taldea ere sortu zituen; Xabier Diharce eta Jacques Mestelan Menditarren partaideak izan ziren eta Mayi Diharce eta Jeanne Salha Begiralekoak.
|
2008
|
|
Hitz horiek nekez igaroko dira erabilera arruntera. Hitz hauen erabilera eta estandarizazioa espezialista
|
talde
eta erakundeetan erabaki ohi da.
|
|
1 Beste ikastetxeekiko harremanak.2 Herriko beste
|
talde
eta erakundeekiko harremanak.3 Administrazioarekiko harremanak.4 Bestelako harremanak.
|
2009
|
|
Eusko Ikaskuntza, Begiraleak, Araba Bizkai eta Gipuzkoako Euskerazaleak, Liturji Itzultzaile Taldea, Kardaberaz Bazkuna, Erribide, Euskera lagunak, Bilboko Hizkuntz Eskola Ofiziala. Alegia, proposatzaileen aldeko taldeak, euskara batuaren kontra zeudenak, euskararen normalizazioarekin zerikusi gutxi zeukatenak berorietako batzuk; eta batez ere, askoz ugariago eta biziago ziren
|
talde
eta eragileetarik bat bakarra ere ez.
|
|
Barne kudeaketa ere orain artekoaren guztiz berria da. Proiektuaren arduraduna ez da delegatu edo ordezkari soil, baizik eta zinezko kudeatzaile erantzukizun guztiekin bere
|
taldearekiko
eta hartzen dituen konpromiso guztiekiko. Merkataritzakontratua egiten da arduradunarekin.
|
|
Euskaltzaindia beste hiru erakunderekin ari da lan hori egiten: Elhuyar Fundazioarekin, EHUren Informatika Fakultateko IXA ikerketa
|
taldearekin
eta UZEIrekin.
|
|
Ahantzi gabe Amerika eta Filipinetako lurraldeetan, zeintzuetan euskal homonimo asko aurkituko ditugun. Urteetako lana du batzorde akademiko honek eskuartean, aipatu euskalgintza erakunde, elkarte, enpresa,
|
talde
eta gizabanakoen zerbitzuan. Ez ahantz, euskarak, ofizialtasun mailan, atera den heinean, hogeita sei urte besterik ez daramatzala.
|
|
Herri aginteek, Aldundiek, sortu zuten euskara ikertu eta babesteko. Euskararen unibertsoan
|
talde
eta elkarte asko egon daitezke, asko egon dira eta daude orain, baina ezaugarri propioak ditu Euskaltzaindiak sortze egunetik. Estatus berezi hori aldarrikatu beharrean ikusi du bere burua behin baino gehiagotan kondairan zehar.
|
2010
|
|
– HURA: > 3 pertsonan
|
taldeak
eta erkidegoak izendatzen dira: bekataria eta bekatariak, bekatu egileen erkidegoa.
|
|
Sermoien anbiguotasuna ikusi dugu aurreko kapituluan, kristauarekiko distantzia eta hurbiltasuna, denok batera, bai, baina bakoitza bere ertzean. Sermoilariak hurbildu nahi du,
|
taldearen
eta artaldearen ale izan nahi du, baina gogorra ere izan behar. Diskurtsiboki dramatismoa sortu beharra dauka.
|
|
Euskarazko harreman sare berriak eratu zituen horretarako, hizkuntzari hainbat aplikazio gune bilatuz etxetik kanpora: musika eta kantua, dantza
|
taldea
eta mendi irteera, poesia eta eleberria, luze zabaleko alfabetatze saioa eta, bereziki, eskola: ikastola.
|
|
Gazteak herritik kanpora joaten dira bestela, eta zaharrak bertan hil ahala beherantz hasten da herria: kanpotikakoen demografia hazkunderik gabe ere galtzen dira han hemen, sarri asko, hiztun
|
taldeak
eta hiztun elkarte osoak.
|
|
Euskal kulturgintzak ere bide berriak urratu eta ugaldu zituen: Zeruko Argia aldizkariaren bigarren aroa hasi zen orduan, bertsolaritza, antzerkigintza, argitaletxeak, elizaren inguruko
|
taldeak
eta ekintzak?
|
|
Ikastolen sustatzaileek, gainera, herriko beste
|
taldeetan
eta arloetan zituzten harremanak baliatu zituzten hezkuntza proiektu berri hura zabaltzeko eta indartzeko. Horrela, hautu pertsonalaren ondorioa izanda ere, ikastolek sare sozial bat sortu zuten.
|
|
ikastola zegoen etxean herriko orduko kultur mugimendu guztia ere biltzen zen: dantza
|
taldea
eta bestelakoak. Lokala partekatzen genuen, eta lokala berritzeko denok egin genuen lan.
|
|
Ikuspuntu intelektualari dagokionez, berdin. Edukiak
|
taldean
eta bakarka lantzera jotzen genuen, ikaslearen gaitasun kritikoa handitzeko?, Natxo Arregiren arabera.
|
|
–Urte oparoak izan ziren haiek, ekoizpen handikoak?, gogoratu du Garagorrik. ? 8 urtetik gorako materiala guk sortu genuen,
|
talde
eta unibertsitate ezberdinekin lankidetzan. Guk euskaldunok ingelesez sorturiko materialak neerlandera, italiera eta Irlandako gaelikoa irakasteko erabili ziren.
|
2016
|
|
Publikoaren tokia oso garrantzitsua zen Larzabalek
|
taldeekiko
eta publikoarekiko sortu nahi zuen komunikazioaren baitan, dinamika azkarra piztu zen, urtetan iraun zuena.
|
|
Bigarrena, bi gerlen artean sortuko da eta erakunde berri batzuk agertuko dira gazteriaren aterpetxeekin (Auberges de la jeunesse), eta 1921 eta 1936ko arte horretan Action Catholique de la Jeunesse Française ren inguruan, adar bereziak sortuko dira JAC (Jeunesse agricole catholique 1921), JOC (Jeunesse ouvrière catholique 1926). Elkarte horien aipatzeak gure gaian badu toki berezi bat horiei loturik sortuko baitira euskal gazteriaren
|
taldeak
eta horiek dira hedatuak izanen eta praktika kulturala eramanen publikoraino. Azken hauek Elizari lotuak, sustrai onak egin zituzten herrietan.
|
|
Antzerki mugimendua zabaldu zen. Izendatze hori egokia dirudi garai hartako elkartzeko eta partekatzeko eremuak baitziren antzerki
|
taldeak
eta asko zeuden, abantzu Lapurdiko eta Nafarroa Behereko herri guzietan. Ordura arte, irri egiteko taularatzeetan aritu baldin baziren, gazteek ez zituzten gogoetarako antzerkiak landu.
|
|
Baziren ordea girixtinoak lo ez zeudenak, eta J.O.C.ko langile gazte kristauak bereziki, ildo berrietarik abiatuak ziren. Izan nituen harremanak Clichyko
|
taldearekin
eta heien apez kontseilariarekin.141
|
2017
|
|
Euskaltzaindiak eta Euskal Konfederazioak elkarrekin antolatu zuten, bada, erakunde horren sorrerak ekarri zuen itxaropen giroan, Euskal Elkargoak egin beharreko hizkuntza politikaren inguruan aritzeko jardunaldia. Erakunde horri, euskaraz, Euskal Elkargoa deitzeko erabakia ere jardunaldi horren prestaketa lanetan hartu zuten Euskal Konfederazioa osatzen duten euskalgintzako
|
taldeen
eta Euskaltzaindiaren artean.
|
2019
|
|
eskualde osoko umeak, gazteak eta entrenatzaileak daude bertan; estruktura sendoa dauka; pertsona asko hartzen ditu bere baitan, 300 inguru; eta esparru honetan lan egiteko prest daude. Hori izan zen, hain zuzen ere, hasieran lehenetsi genuen
|
taldea
eta horri ekin genion. Bide horretan, baina, eragintalde gehiago lortu izan ditugu:
|
|
Proiektuaren helburua, xede
|
taldea
eta oinarrizko aspektuak behin definituta, bigarren pausoa izan da bidelagunak lortzea; hau da, proiektuarekiko atxikipenak lortzea. Hartara, proiektuaren dinamizatzailea bananbanan elkartu izan da Arabako Errioxako ikastetxe guztietako (lau ikastola, lau eskola eta institutu bat) zuzendari eta Ikasleen Guraso Elkarteko ordezkariekin proiektuaren berri eman eta haien babesa lortzeko:
|
2021
|
|
Euskal Herriko Unibertsitateko IXA
|
taldea
eta Elhuyar Fundazioa:
|
|
Biek ‘bakoitzarena’ edo adierazi nahi dute: Poztasuna norbere barruan dago (Kirikiño); Zentzuak norbere jabetasuna galdu duenean (Etxaide); Norbera ardura bedi norbere buruaz (Villasante); Horretan bakoitzak norbere
|
taldeko
eta eskolako kontuak esango dizkizu (Mitxelena); Ez dago norbere kezka eta pentsamenduak koaderno batean idaztea bezalakorik (Cano); Norbere sinesmenei uko egitea, autokritika, jendeaurren barkamena eskatzea (O. Arana).
|
2023
|
|
Antolamendu mailako arazoek, bestalde, ahozkoaren lanketa sistematizatu, planifikatu eta programatzeko bidea zaildu egiten dute, erraztu beharrean. Irakasle
|
taldeek
eta zuzendaritza taldeek zailtasunak dituzte gai honi lehentasuna emateko. Lehentasuna edo presa duten gaiak urte batetik bestera aldatzen dira, eta orain arte, bederen, ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna ez da lehentasuna izan.
|
|
Arazo nagusienak, gure ustez, erabakiak hartzeko borondatean daude, antolamendu mailako arazoei eragiten baitio horrek zuzen zuzenean. Ahozkoa lantzeko beharraz zuzendaritza
|
taldeak
eta irakasleak jabetzea ezinbestekoa da.
|
|
— Familia euskaldunen sareak sortu nahi ditu. Auzo herri barruko topaketa ez ezik,
|
talde
eta ekimen bereko partaide izatea ere ahalbidetuko du programa honek, eta sare moduan antolatzeko era eskainiko du.
|
|
Jagon Saileko Sustapen batzordeak urtero jardunaldia prestatzen du, beste hainbat ekimenen artean, euskararen estatusari buruz gogoeta egiteko, euskalgintzan ari diren
|
taldeekin
eta herri erakundeekin batean.
|