Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2006
‎1 0SABArenidaz lanak: Zuk diozun bezelahilaurretik, Kardaberaz taldearen eta GipuzkoakoDiputazioarenlaguntzaz, beraksailkatutaetagarbirapasataateraziranIdaz lan guztiakizenarekin12 liburu.Azterketabateginondoren, JuanMarikdiolanenbatzukfalta dirala.Dena delaiadenak etagarrantzitsuenak hor daude. Nolaeskuratu?
2007
‎La, ttek eratutako talde euskaltzalearen ekintzetan hartu zuten parte. La, ttek Menditarrak> mutil gazte taldea eta Begiraleak> nesken taldea ere sortu zituen; Xabier Diharce eta Jacques Mestelan Menditarren partaideak izan ziren eta Mayi Diharce eta Jeanne Salha Begiralekoak.
2008
‎Hitz horiek nekez igaroko dira erabilera arruntera. Hitz hauen erabilera eta estandarizazioa espezialista talde eta erakundeetan erabaki ohi da.
‎1 Beste ikastetxeekiko harremanak.2 Herriko beste talde eta erakundeekiko harremanak.3 Administrazioarekiko harremanak.4 Bestelako harremanak.
2009
‎Eusko Ikaskuntza, Begiraleak, Araba Bizkai eta Gipuzkoako Euskerazaleak, Liturji Itzultzaile Taldea, Kardaberaz Bazkuna, Erribide, Euskera lagunak, Bilboko Hizkuntz Eskola Ofiziala. Alegia, proposatzaileen aldeko taldeak, euskara batuaren kontra zeudenak, euskararen normalizazioarekin zerikusi gutxi zeukatenak berorietako batzuk; eta batez ere, askoz ugariago eta biziago ziren talde eta eragileetarik bat bakarra ere ez.
‎Barne kudeaketa ere orain artekoaren guztiz berria da. Proiektuaren arduraduna ez da delegatu edo ordezkari soil, baizik eta zinezko kudeatzaile erantzukizun guztiekin bere taldearekiko eta hartzen dituen konpromiso guztiekiko. Merkataritzakontratua egiten da arduradunarekin.
‎Euskaltzaindia beste hiru erakunderekin ari da lan hori egiten: Elhuyar Fundazioarekin, EHUren Informatika Fakultateko IXA ikerketa taldearekin eta UZEIrekin.
‎Ahantzi gabe Amerika eta Filipinetako lurraldeetan, zeintzuetan euskal homonimo asko aurkituko ditugun. Urteetako lana du batzorde akademiko honek eskuartean, aipatu euskalgintza erakunde, elkarte, enpresa, talde eta gizabanakoen zerbitzuan. Ez ahantz, euskarak, ofizialtasun mailan, atera den heinean, hogeita sei urte besterik ez daramatzala.
‎Herri aginteek, Aldundiek, sortu zuten euskara ikertu eta babesteko. Euskararen unibertsoan talde eta elkarte asko egon daitezke, asko egon dira eta daude orain, baina ezaugarri propioak ditu Euskaltzaindiak sortze egunetik. Estatus berezi hori aldarrikatu beharrean ikusi du bere burua behin baino gehiagotan kondairan zehar.
2010
‎– HURA: > 3 pertsonan taldeak eta erkidegoak izendatzen dira: bekataria eta bekatariak, bekatu egileen erkidegoa.
‎Sermoien anbiguotasuna ikusi dugu aurreko kapituluan, kristauarekiko distantzia eta hurbiltasuna, denok batera, bai, baina bakoitza bere ertzean. Sermoilariak hurbildu nahi du, taldearen eta artaldearen ale izan nahi du, baina gogorra ere izan behar. Diskurtsiboki dramatismoa sortu beharra dauka.
‎Euskarazko harreman sare berriak eratu zituen horretarako, hizkuntzari hainbat aplikazio gune bilatuz etxetik kanpora: musika eta kantua, dantza taldea eta mendi irteera, poesia eta eleberria, luze zabaleko alfabetatze saioa eta, bereziki, eskola: ikastola.
‎Gazteak herritik kanpora joaten dira bestela, eta zaharrak bertan hil ahala beherantz hasten da herria: kanpotikakoen demografia hazkunderik gabe ere galtzen dira han hemen, sarri asko, hiztun taldeak eta hiztun elkarte osoak.
‎Euskal kulturgintzak ere bide berriak urratu eta ugaldu zituen: Zeruko Argia aldizkariaren bigarren aroa hasi zen orduan, bertsolaritza, antzerkigintza, argitaletxeak, elizaren inguruko taldeak eta ekintzak?
‎Ikastolen sustatzaileek, gainera, herriko beste taldeetan eta arloetan zituzten harremanak baliatu zituzten hezkuntza proiektu berri hura zabaltzeko eta indartzeko. Horrela, hautu pertsonalaren ondorioa izanda ere, ikastolek sare sozial bat sortu zuten.
‎ikastola zegoen etxean herriko orduko kultur mugimendu guztia ere biltzen zen: dantza taldea eta bestelakoak. Lokala partekatzen genuen, eta lokala berritzeko denok egin genuen lan.
‎Ikuspuntu intelektualari dagokionez, berdin. Edukiak taldean eta bakarka lantzera jotzen genuen, ikaslearen gaitasun kritikoa handitzeko?, Natxo Arregiren arabera.
‎–Urte oparoak izan ziren haiek, ekoizpen handikoak?, gogoratu du Garagorrik. ? 8 urtetik gorako materiala guk sortu genuen, talde eta unibertsitate ezberdinekin lankidetzan. Guk euskaldunok ingelesez sorturiko materialak neerlandera, italiera eta Irlandako gaelikoa irakasteko erabili ziren.
2016
‎Publikoaren tokia oso garrantzitsua zen Larzabalek taldeekiko eta publikoarekiko sortu nahi zuen komunikazioaren baitan, dinamika azkarra piztu zen, urtetan iraun zuena.
‎Bigarrena, bi gerlen artean sortuko da eta erakunde berri batzuk agertuko dira gazteriaren aterpetxeekin (Auberges de la jeunesse), eta 1921 eta 1936ko arte horretan Action Catholique de la Jeunesse Française ren inguruan, adar bereziak sortuko dira JAC (Jeunesse agricole catholique 1921), JOC (Jeunesse ouvrière catholique 1926). Elkarte horien aipatzeak gure gaian badu toki berezi bat horiei loturik sortuko baitira euskal gazteriaren taldeak eta horiek dira hedatuak izanen eta praktika kulturala eramanen publikoraino. Azken hauek Elizari lotuak, sustrai onak egin zituzten herrietan.
‎Antzerki mugimendua zabaldu zen. Izendatze hori egokia dirudi garai hartako elkartzeko eta partekatzeko eremuak baitziren antzerki taldeak eta asko zeuden, abantzu Lapurdiko eta Nafarroa Behereko herri guzietan. Ordura arte, irri egiteko taularatzeetan aritu baldin baziren, gazteek ez zituzten gogoetarako antzerkiak landu.
‎Baziren ordea girixtinoak lo ez zeudenak, eta J.O.C.ko langile gazte kristauak bereziki, ildo berrietarik abiatuak ziren. Izan nituen harremanak Clichyko taldearekin eta heien apez kontseilariarekin.141
2017
‎Euskaltzaindiak eta Euskal Konfederazioak elkarrekin antolatu zuten, bada, erakunde horren sorrerak ekarri zuen itxaropen giroan, Euskal Elkargoak egin beharreko hizkuntza politikaren inguruan aritzeko jardunaldia. Erakunde horri, euskaraz, Euskal Elkargoa deitzeko erabakia ere jardunaldi horren prestaketa lanetan hartu zuten Euskal Konfederazioa osatzen duten euskalgintzako taldeen eta Euskaltzaindiaren artean.
2019
‎eskualde osoko umeak, gazteak eta entrenatzaileak daude bertan; estruktura sendoa dauka; pertsona asko hartzen ditu bere baitan, 300 inguru; eta esparru honetan lan egiteko prest daude. Hori izan zen, hain zuzen ere, hasieran lehenetsi genuen taldea eta horri ekin genion. Bide horretan, baina, eragin­talde gehiago lortu izan ditugu:
‎Proiektuaren helburua, xede taldea eta oinarrizko aspektuak behin definituta, bigarren pausoa izan da bidelagunak lortzea; hau da, proiektuarekiko atxikipenak lortzea. Hartara, proiektuaren dinamizatzailea banan­banan elkartu izan da Arabako Errioxako ikastetxe guztietako (lau ikastola, lau eskola eta institutu bat) zuzendari eta Ikasleen Guraso Elkarteko ordezkariekin proiektuaren berri eman eta haien babesa lortzeko:
2021
‎Euskal Herriko Unibertsitateko IXA taldea eta Elhuyar Fundazioa:
‎Biek ‘bakoitzarena’ edo adierazi nahi dute: Poztasuna norbere barruan dago (Kirikiño); Zentzuak norbere jabetasuna galdu duenean (Etxaide); Norbera ardura bedi norbere buruaz (Villasante); Horretan bakoitzak norbere taldeko eta eskolako kontuak esango dizkizu (Mitxelena); Ez dago norbere kezka eta pentsamenduak koaderno batean idaztea bezalakorik (Cano); Norbere sinesmenei uko egitea, autokritika, jendeaurren barkamena eskatzea (O. Arana).
2023
‎Antolamendu mailako arazoek, bestalde, ahozkoaren lanketa sistematizatu, planifikatu eta programatzeko bidea zaildu egiten dute, erraztu beharrean. Irakasle taldeek eta zuzendaritza taldeek zailtasunak dituzte gai honi lehentasuna emateko. Lehentasuna edo presa duten gaiak urte batetik bestera aldatzen dira, eta orain arte, bederen, ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna ez da lehentasuna izan.
‎Arazo nagusienak, gure ustez, erabakiak hartzeko borondatean daude, antolamendu mailako arazoei eragiten baitio horrek zuzen zuzenean. Ahozkoa lantzeko beharraz zuzendaritza taldeak eta irakasleak jabetzea ezinbestekoa da.
‎— Familia euskaldunen sareak sortu nahi ditu. Auzo herri barruko topaketa ez ezik, talde eta ekimen bereko partaide izatea ere ahalbidetuko du programa honek, eta sare moduan antolatzeko era eskainiko du.
‎Jagon Saileko Sustapen batzordeak urtero jardunaldia prestatzen du, beste hainbat ekimenen artean, euskararen estatusari buruz gogoeta egiteko, euskalgintzan ari diren taldeekin eta herri erakundeekin batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia