Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2013
‎" Caprichoso Rejunte" izeneko murgak gonbidaturik, joan den martxoaren 5ean, Inauterien bezperan, Cordoba hiri argentinarreko Txotx! Dantza Taldeak eta Baietz Musika Taldeak bertako inauterietan hartu zuten parte.
‎Jakingo duzuen moduan, elkarlan horren lehenengo urratsa herriko ikastetxeekin egindako akordioari esker gauzatuko da: hilabetean bitan elkartuko gara herriko hainbat ikasle talde eta aitona amona. Lehenengo bisitan, ikasleek dituzuen IKT ezagutzak eta esperientziak partekatuko dituzue gurekin.
‎galderatik abiatuta, artikulua idatzi du. Testua arretaz irakurri ondoren, egin hiru lau ikaslez osaturiko taldeak eta bete honako zeregin hauek:
‎2 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu bere aurkezpena egiteko eta gainerako ikasleek aurkezpenaren balioespena egingo dute( taldearena eta taldekide bakoitzarena), taula osatuz, emandako adierazleak erabiliz.
‎b) Aurreko taulan egindako balioespenetan oinarrituta, bete honako taula hau. Bertan agertuko da taldeak eta taldekide bakoitzak lortu duen balorazio orokorra.
2014
‎Teknologia digitalei esker, hainbat talde eta lan ezagun egin dira, eta bide oparoa egin ahal izan dute. Lizentzia ireki desberdinak erabiliz (copyleft, creative commons) autore bakoitzak bere lanaren hedapena eta moldaketak egitea ahalbidetzen da, eta, horrela, kultura denon eskura jartzea.
‎Pirateoaren bidez, nagusiki, talde eta lan ezagunak zabaltzen dira eta lan eta talde berrien hedatzea oztopatzen da. Izan ere, kulturaren industrien irabaziak murriztean ezin dute lan eta artista berrietan inbertitu.
‎2 Orain konpara itzazue zuen taldeak eta beste talde batek idatzitakoak.
‎3 Taldeak eta zereginak zehaztu ondoren, iritsi da zuen artean antzezlanak banatzeko ordua. Horretarako, hona hemen sei gertaeraren nondik norakoak.
‎b) Kalkulu orriak norberaren nahiz taldeko eta NASAren sailkapenen arteko aldeak kalkulatuko ditu. Idatzi kalkulatutako zenbakiak taulan.
‎b) Nabarmendu biribil gorri batez pribilegiodun taldeetakoak eta urdinez pribilegiorik gabeko taldeetakoak.
‎Munduko biztanleriaren bilakaera ez da adin talde eta leku guztietan berdina izan. Bilakaeraren ezaugarri horietan sakonduko dugu orain.
‎elkarlanean, gure herriak dituen arazo edo erronken aurrean hobekuntza proposamenak jakinaraztea Nazio Batuen Elkarteari. Taldean egingo dugunez, ezinbestekoa izango da taldea eta lanak antolatzea. Urrats horietan sortutako tresnak, taulak eta dokumentuak Taldearen koadernoan jasoko ditugu.
‎2 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu ikerketaren aurkezpena egiteko; gainerako taldeen aurkezpenaren balioespena egin eta adostuko duzue( taldearena eta ikasle bakoitzarena). Horretarako, ahozko aurkezpenerako taula erabili, emandako adierazleak oinarri harturik.
‎3 Aurreko taulan adierazitako balioespenean oinarrituta, bete honako taula hau. Taula horrek erakutsiko du taldearen eta taldekide bakoitzaren inguruko ondorio orokorra.
2016
‎3 Osa itzazue taldeak eta has zaitezte ikerketarekin. Aukeratu bakoitzak hegazti bat eta bete galdera bakoitzari dagokion laburpen fitxa.
‎1 Hasierako egoeran planteatzen diren urrats dezente egin dituzue dagoeneko, eta iritsi da orain arte egindako ikerketaren lanak berrikusteko, beharraren arabera egokitzeko eta falta diren urratsak zehaztu eta narrazio digitalean txertatzeko unea. Horretarako, elkartu ikerketa hau egiteko osatu duzuen taldean eta egin zeregin hauek:
‎Osatu testua aukera egokiak eginez. Ondoren, bildu taldean eta partekatu erantzunak.
‎Zer moduz moldatzen zarete? Osatu taldeak eta egin proposatutakoa elkar hobeto ezagutzeko.
‎Baina, mintzagai horietatik zein ikertu zenituzkete zuen ikerketa soziolinguistikoan? Osatu ikerketa taldeak eta
‎Zuen ikerketa lana martxan jartzeko prest? Bildu taldea eta
‎a Bildu berriro lauko taldetan eta berreskuratu aurrez erabakitako eginkizunak.
‎2 Zerrendatu demokrazia parte hartzailearen eta ordezkatzailearen arteko desberdintasunak, hurrengo orrialdeko informazioan oinarrituta, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz.
‎1 Lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, irudikatu diagrametan ekimen bakoitzean gauzatutako berrikuntza demokratikoen onurak, adibidean bezala.
‎2 Arauei buruz ikusitakoan oinarrituta, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura erabiliz, azaldu bat ote zatozten adierazpen hauekin. Beheko eredua lagungarri gerta dakizueke.
‎a) Aukeratu lege batek zer ezaugarri izan behar duen/ dituen zuzena eta bidezkoa izateko, lauko taldetan eta' 1' egitura kooperatiboa erabiliz.
‎2 Orain, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, egin honakoa:
‎Adibide honetan, ordenak ez du garrantzirik; izan ere, ABCD irakasleek osatutako taldea eta BDCA irakasleek osatutakoa talde bera da.
2017
‎3 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu bere aurkezpena egiteko, eta gainerako ikasleek aurkezpenaren balorazioa egingo dute( taldearena eta taldekide bakoitzarena).
‎b) Aurreko taulan egindako balioespenetan oinarrituta, honako taula honetan, taldearen eta taldekide bakoitzaren balorazioa idatzi behar duzu orain.
‎6 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu aurkezpena egiteko, eta gainerako ikasleek aurkezpena balioetsiko dute( taldearena eta taldekide bakoitzarena), taula betez eta emandako adierazleak erabiliz.
‎Ametako bati Kattalin eraman diote, baina emakumeari iruditu zaio hura ez dela bere alaba. Haren odol taldea eta bikotekidearena O da. Garaziren gurasoen odol taldeak, aldiz, O eta AB dira.
‎ODOL TALDEAK ETA BAKOITZAK SORTZEN DITUEN ANTIGORPUTZAK
‎2 Ikerketa amaitutakoan, nahas itzazue taldeak eta binaka jarriz, ahoz komunikatu elkarri ateratako ondorioak.
‎Bada beste talde posible bat: irakaslearekin batera, gainerako taldeak eta haien zereginak zuzentzeaz eta koordinatzeaz arduratuko litzatekeena. Ba al da zuen artean talde horretako kide izan nahi duenik?
‎Horiek guztiak jakinik, hautatu azalpen gaiak eta osatu taldeak, edo, alderantziz, osatu taldeak eta hautatu azalpen gaiak.
Taldean eta talde artean egoki eta errespetuz jardun dugu lanean.
‎1 Jarri lauko taldetan eta ikertu okupazioaren eta erresistentziaren inguruan.
‎Jarri berriro lauko taldetan eta azaldu batak besteari aurkitu duzuena, beste taldekideek ere beren fitxak bete ditzaten.
‎a) Jarri lauko taldetan eta, ondoren, banatu taldeak bi bikotetan. Bikote batek ezkerreko fitxaren galderei erantzun die eta besteak eskuinekoei.
‎a Jarri ohiko lauko taldeetan eta irakurri 5 jardueran eginiko planifikazio digitala, orain arte zer egin duzuen eta mahai jokoa bukatzeko zer falta duzuen jakiteko.
‎a Jarri aurreko ohiko lauko taldeetan eta irakurri zereginak arretaz.
‎4 Irakurri testua eta, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, erabaki Lehen Mundu Gerra ekidin zitekeen ala ez. Arrazoitu erantzuna.
‎a) Osatu hiruko taldeak eta banatu kartelak zuen artean. Gehienetan noiz eta non argitaratu ziren azaltzen da.
‎b Elkartu beste taldearekin eta erabaki zer informazio jarriko duzuen partekatutako denbora lerro digitalean eta galdera nagusiaren erantzunean.
‎a Jarri berriro 5 jarduerarako osatu zenituzten taldeetan eta berrikusi egin zenuten planifikazio digitala.
‎Jarri lauko taldetan eta,' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, eztabaidatu zein den Lehen Mundu Gerrako epe luzeko kausa garrantzitsuena. Saiatu adostasuna lortzen.
‎3 Orain, osatu lauko taldeak eta,' Ardatzak erdira' egitura kooperatiboa erabilita eta daukazuen informazioan oinarrituta, erantzun galdera honi:
‎Helburua da ondorioztatzea ea gatazkan dauden herrialdeetan giza eskubideen egoerak hobera edo txarrera egin duen. Antolatu gela lauko taldetan eta talde bakoitzak aukeratu dezala honako gatazka hauetako bat:
‎a) Banatu gela bi taldetan eta ikusi biktimen lekukotzen bideoak. Lehenengo taldeko kideek Sara Buesaren, Fernando Buesaren alabaren, lekukotza aztertuko dute eta bigarren taldekoek, berriz, Axun Lasarena, Joxean Lasaren arrebarena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia