2013
|
|
" Caprichoso Rejunte" izeneko murgak gonbidaturik, joan den martxoaren 5ean, Inauterien bezperan, Cordoba hiri argentinarreko Txotx! Dantza
|
Taldeak
eta Baietz Musika Taldeak bertako inauterietan hartu zuten parte.
|
|
Jakingo duzuen moduan, elkarlan horren lehenengo urratsa herriko ikastetxeekin egindako akordioari esker gauzatuko da: hilabetean bitan elkartuko gara herriko hainbat ikasle
|
talde
eta aitona amona. Lehenengo bisitan, ikasleek dituzuen IKT ezagutzak eta esperientziak partekatuko dituzue gurekin.
|
|
galderatik abiatuta, artikulua idatzi du. Testua arretaz irakurri ondoren, egin hiru lau ikaslez osaturiko
|
taldeak
eta bete honako zeregin hauek:
|
|
2 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu bere aurkezpena egiteko eta gainerako ikasleek aurkezpenaren balioespena egingo dute(
|
taldearena
eta taldekide bakoitzarena), taula osatuz, emandako adierazleak erabiliz.
|
|
b) Aurreko taulan egindako balioespenetan oinarrituta, bete honako taula hau. Bertan agertuko da
|
taldeak
eta taldekide bakoitzak lortu duen balorazio orokorra.
|
2014
|
|
Teknologia digitalei esker, hainbat
|
talde
eta lan ezagun egin dira, eta bide oparoa egin ahal izan dute. Lizentzia ireki desberdinak erabiliz (copyleft, creative commons) autore bakoitzak bere lanaren hedapena eta moldaketak egitea ahalbidetzen da, eta, horrela, kultura denon eskura jartzea.
|
|
Pirateoaren bidez, nagusiki,
|
talde
eta lan ezagunak zabaltzen dira eta lan eta talde berrien hedatzea oztopatzen da. Izan ere, kulturaren industrien irabaziak murriztean ezin dute lan eta artista berrietan inbertitu.
|
|
2 Orain konpara itzazue zuen
|
taldeak
eta beste talde batek idatzitakoak.
|
|
3
|
Taldeak
eta zereginak zehaztu ondoren, iritsi da zuen artean antzezlanak banatzeko ordua. Horretarako, hona hemen sei gertaeraren nondik norakoak.
|
|
b) Kalkulu orriak norberaren nahiz
|
taldeko
eta NASAren sailkapenen arteko aldeak kalkulatuko ditu. Idatzi kalkulatutako zenbakiak taulan.
|
|
b) Nabarmendu biribil gorri batez pribilegiodun
|
taldeetakoak
eta urdinez pribilegiorik gabeko taldeetakoak.
|
|
Munduko biztanleriaren bilakaera ez da adin
|
talde
eta leku guztietan berdina izan. Bilakaeraren ezaugarri horietan sakonduko dugu orain.
|
|
elkarlanean, gure herriak dituen arazo edo erronken aurrean hobekuntza proposamenak jakinaraztea Nazio Batuen Elkarteari. Taldean egingo dugunez, ezinbestekoa izango da
|
taldea
eta lanak antolatzea. Urrats horietan sortutako tresnak, taulak eta dokumentuak Taldearen koadernoan jasoko ditugu.
|
|
2 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu ikerketaren aurkezpena egiteko; gainerako taldeen aurkezpenaren balioespena egin eta adostuko duzue(
|
taldearena
eta ikasle bakoitzarena). Horretarako, ahozko aurkezpenerako taula erabili, emandako adierazleak oinarri harturik.
|
|
3 Aurreko taulan adierazitako balioespenean oinarrituta, bete honako taula hau. Taula horrek erakutsiko du
|
taldearen
eta taldekide bakoitzaren inguruko ondorio orokorra.
|
2016
|
|
3 Osa itzazue
|
taldeak
eta has zaitezte ikerketarekin. Aukeratu bakoitzak hegazti bat eta bete galdera bakoitzari dagokion laburpen fitxa.
|
|
1 Hasierako egoeran planteatzen diren urrats dezente egin dituzue dagoeneko, eta iritsi da orain arte egindako ikerketaren lanak berrikusteko, beharraren arabera egokitzeko eta falta diren urratsak zehaztu eta narrazio digitalean txertatzeko unea. Horretarako, elkartu ikerketa hau egiteko osatu duzuen
|
taldean
eta egin zeregin hauek:
|
|
Osatu testua aukera egokiak eginez. Ondoren, bildu
|
taldean
eta partekatu erantzunak.
|
|
Zer moduz moldatzen zarete? Osatu
|
taldeak
eta egin proposatutakoa elkar hobeto ezagutzeko.
|
|
Baina, mintzagai horietatik zein ikertu zenituzkete zuen ikerketa soziolinguistikoan? Osatu ikerketa
|
taldeak
eta
|
|
Zuen ikerketa lana martxan jartzeko prest? Bildu
|
taldea
eta
|
|
a Bildu berriro lauko
|
taldetan
eta berreskuratu aurrez erabakitako eginkizunak.
|
|
2 Zerrendatu demokrazia parte hartzailearen eta ordezkatzailearen arteko desberdintasunak, hurrengo orrialdeko informazioan oinarrituta, lauko
|
taldetan
eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz.
|
|
1 Lauko
|
taldetan
eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, irudikatu diagrametan ekimen bakoitzean gauzatutako berrikuntza demokratikoen onurak, adibidean bezala.
|
|
2 Arauei buruz ikusitakoan oinarrituta, lauko
|
taldetan
eta' Arkatzak erdira' egitura erabiliz, azaldu bat ote zatozten adierazpen hauekin. Beheko eredua lagungarri gerta dakizueke.
|
|
a) Aukeratu lege batek zer ezaugarri izan behar duen/ dituen zuzena eta bidezkoa izateko, lauko
|
taldetan
eta' 1' egitura kooperatiboa erabiliz.
|
|
2 Orain, lauko
|
taldetan
eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, egin honakoa:
|
|
Adibide honetan, ordenak ez du garrantzirik; izan ere, ABCD irakasleek osatutako
|
taldea
eta BDCA irakasleek osatutakoa talde bera da.
|
2017
|
|
3 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu bere aurkezpena egiteko, eta gainerako ikasleek aurkezpenaren balorazioa egingo dute(
|
taldearena
eta taldekide bakoitzarena).
|
|
b) Aurreko taulan egindako balioespenetan oinarrituta, honako taula honetan,
|
taldearen
eta taldekide bakoitzaren balorazioa idatzi behar duzu orain.
|
|
6 Talde bakoitzak bost minutu izango ditu aurkezpena egiteko, eta gainerako ikasleek aurkezpena balioetsiko dute(
|
taldearena
eta taldekide bakoitzarena), taula betez eta emandako adierazleak erabiliz.
|
|
Ametako bati Kattalin eraman diote, baina emakumeari iruditu zaio hura ez dela bere alaba. Haren odol
|
taldea
eta bikotekidearena O da. Garaziren gurasoen odol taldeak, aldiz, O eta AB dira.
|
|
ODOL
|
TALDEAK
ETA BAKOITZAK SORTZEN DITUEN ANTIGORPUTZAK
|
|
2 Ikerketa amaitutakoan, nahas itzazue
|
taldeak
eta binaka jarriz, ahoz komunikatu elkarri ateratako ondorioak.
|
|
Bada beste talde posible bat: irakaslearekin batera, gainerako
|
taldeak
eta haien zereginak zuzentzeaz eta koordinatzeaz arduratuko litzatekeena. Ba al da zuen artean talde horretako kide izan nahi duenik?
|
|
Horiek guztiak jakinik, hautatu azalpen gaiak eta osatu taldeak, edo, alderantziz, osatu
|
taldeak
eta hautatu azalpen gaiak.
|
|
|
Taldean
eta talde artean egoki eta errespetuz jardun dugu lanean.
|
|
1 Jarri lauko
|
taldetan
eta ikertu okupazioaren eta erresistentziaren inguruan.
|
|
Jarri berriro lauko
|
taldetan
eta azaldu batak besteari aurkitu duzuena, beste taldekideek ere beren fitxak bete ditzaten.
|
|
a) Jarri lauko
|
taldetan
eta, ondoren, banatu taldeak bi bikotetan. Bikote batek ezkerreko fitxaren galderei erantzun die eta besteak eskuinekoei.
|
|
a Jarri ohiko lauko
|
taldeetan
eta irakurri 5 jardueran eginiko planifikazio digitala, orain arte zer egin duzuen eta mahai jokoa bukatzeko zer falta duzuen jakiteko.
|
|
a Jarri aurreko ohiko lauko
|
taldeetan
eta irakurri zereginak arretaz.
|
|
4 Irakurri testua eta, lauko
|
taldetan
eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, erabaki Lehen Mundu Gerra ekidin zitekeen ala ez. Arrazoitu erantzuna.
|
|
a) Osatu hiruko
|
taldeak
eta banatu kartelak zuen artean. Gehienetan noiz eta non argitaratu ziren azaltzen da.
|
|
b Elkartu beste
|
taldearekin
eta erabaki zer informazio jarriko duzuen partekatutako denbora lerro digitalean eta galdera nagusiaren erantzunean.
|
|
a Jarri berriro 5 jarduerarako osatu zenituzten
|
taldeetan
eta berrikusi egin zenuten planifikazio digitala.
|
|
Jarri lauko
|
taldetan
eta,' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz, eztabaidatu zein den Lehen Mundu Gerrako epe luzeko kausa garrantzitsuena. Saiatu adostasuna lortzen.
|
|
3 Orain, osatu lauko
|
taldeak
eta,' Ardatzak erdira' egitura kooperatiboa erabilita eta daukazuen informazioan oinarrituta, erantzun galdera honi:
|
|
Helburua da ondorioztatzea ea gatazkan dauden herrialdeetan giza eskubideen egoerak hobera edo txarrera egin duen. Antolatu gela lauko
|
taldetan
eta talde bakoitzak aukeratu dezala honako gatazka hauetako bat:
|
|
a) Banatu gela bi
|
taldetan
eta ikusi biktimen lekukotzen bideoak. Lehenengo taldeko kideek Sara Buesaren, Fernando Buesaren alabaren, lekukotza aztertuko dute eta bigarren taldekoek, berriz, Axun Lasarena, Joxean Lasaren arrebarena.
|