Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Hala ere, Euskal Herrian unibertsitateak zabaldu eta ugalduta, UEUk gero eta unibertsitario gehiago biltzen zuen bere ingurura. Izan ere, Euskal Herrian sortutako unibertsitateek ez baitute bideratu «Euskal Unibertsitatearen» aldarria. Kontuak kontu, UEU indartu egin da azken urteotan.
2002
‎Premiazkoa da ikerketak euskaraz egitea, horretarako euskaraz lan egitekoikertzaile taldeak sortuz unibertsitate bakoitzean eta euskal unibertsitate desberdinetako ikertzaileen artean; gero ikerketetan agertutako ezaguerak ikasleei zeingizarteari bideratzeko.
‎unibertsitatea gaztelaniaz. Beste batzuek uste dugu, eta hori izango litzateke nire eredua, unibertsitatearen egoera hoberena izango litzatekeela baldintzak sortzea unibertsitatean edozein hizkuntza erabiltzeko: gaztelania, euskara, frantsesa, ingelesa..., aterik itxi gabe.
‎Unibertsitate pribatuak sortzea legez samurragoa bada ere, ezartzen diren baldintzek eta kontrolerako irizpideek ez dute prozesua gehiegi errazten. Edozelan ere, kasurik onenean sortutako unibertsitateen jarduera esparrua dagokion Autonomi Erkidegokoa izango litzateke, ez
‎Beste askoren artean, arrazoi ekonomikoak ere badaude EHUren baitatik sortzeko unibertsitate euskalduna: egiturak nahiz giza baliabideak hortxe daude —ikasle eta irakasle euskaldunak EHUn daude beste inon baino gehiago— EHUn arrautza erruteak zerotik abiatu behar ez izatea bermatzen digu.
‎Ene ustez, lehenik eta behin euskal herritar guztiei irekita egon behar duen unibertsitateak zerbitzu publikoa ideologia diskriminaziorik gabekoa eskaini behar du, diru publikoz zein pribatuz finantzatua dela. Espreski onartu behar litzateke herri ekimenaz sorturiko unibertsitatearen posibilitatea, lehenago ikastolen mugimenduak irekitako bidetik, taldehe rritarren ekimenaz herritar guztientzako zerbitzu publikoa (eta ez talde baten interes pribaturakoa) eskaintzekobo rondateaz. Gobernua rekiko erakunde autonomoa izan behar luke, hain debaluaturik dagoen" autonomia unibertsitarioa" kontuan hartuz, zeren gobernuak finantzazioari dagokionez ardura handia izan behar duen arren, azkena bailitzateke" gobernua ren unibertsitatea" izatea, gaur egun sarritan" publiko" kontzeptua erabiltzean mozorrotzen den aukera, alegia.
‎ikasle kopuruagatik eta diru iturriek jarriko dituzten mugengatik. Baina zerbait txikia egiten bada, oso neketan konpetituko genuke, eta oso neketan erakarriko genuke kanpotik behar den jenderik hoberena. Zeren zerbait txikia egiten badugu, eta akademikoki hoberena ez den jendea ekartzeko gai ez bada unibertsitate hori, hortik sortutako unibertsitatea guztiz bigarren mailako zerbait izango baita. Eta ez nuke nahi nik bigarren mailako euskal unibertsitaterik.
2009
‎Beste muturrean daude Euskal Autonomia Erkidegoa (0,39) eta Madril (0,4). Bestalde, ikerketa eta ezagutza sortzea unibertsitatearen funtsezko nortasun ezaugarriak dira. Espainiaren kasuan, sistema publikoak du ikerketaren garrantzia, inbertsio handiak eta giza baliabide eta baliabide tekniko kualifikatu nahikoak behar baititu.
‎Udako Euskal Unibertsitatean lanean eta goi mailako arduratan eman ditudan urte luzeak dira horren lekuko besteak beste. Garai batean, gurean espazio unibertsitarioa oraindik definitu gabe zegoenean, beharrezkoa izan zitekeen berariazko erakunde bat sortzea unibertsitate mailan euskarak tokia izan zezan normaltasunez. Alta bada, beste enbor bateko ezpala da, 2009an Euskal Herriko unibertsitate mapa osatua eta, halaber, ase dagoenean —ez ahaztu gurean 3 unibertsitate publiko, eta beste 3 pribatu daudela, UNEDeko zentroez aparte—, berritik sortuko den egitura unibertsitario bat sortu nahi izatea euskal unibertsitatea eratzeko.
2010
‎Testuinguru horretan, Pompeu Fabra Unibertsitateak, 1990ean Bartzelonan gobernuaren funtsekin sortutako unibertsitateak, mantendu egin nahi ditu bere ezaugarri izan diren eta diren bikaintasuna eta zerbitzu ematea irakaskuntzaeta ikerketa jardueran. Helburu hori lortu nahi du munduarekiko eta nazioarteko komunitatearekiko irekitasunaren ikuspegitik, baina leial izan nahi du unibertsitatea bera sortu zuen eta sustatzen duen gizartearekiko.
2011
‎Bigarren egitekoa, euskal kulturaren zabalkundea izan zen, liburutegi bat bilduz EKMren kasuan, edota euskal giroa sortuz unibertsitatean (adb. jaialdiak antolatuz).
‎Kontu horren inguruan ez zen txostenik aurkeztu, baina bai eztabaida piztu, Andoni Sagarnaren txostenaren haritik. Bergaran Sagarnak euskalduntze alfabetatze mugimenduko irakasleak aztertu zituen, eta horren haritik Mitxelenak planteatu zuen irakasle eskoletan presioa egin behar zela, Euskal Filologia espezialitatea sortzeko unibertsitatean ondo formatutako irakasleak lortzeko. Mitxelenari, Patxi Uribarrenek honela erantzun zion:
2012
‎Pentsamendua lantzen ohituak geunden, lan tresnak erabiltzen saiatuak, eta naturaren logika eta negozio sena barneratuak geneuzkan. Gaur egun, enpresariak sortzeko unibertsitate bereziak daude, baina lehengo baserri askotan debalde ikasten zen hori, inolako konpromisorik gabe.
2013
‎Batetik, egungo ikastolen mugimenduari dagokionean: baliteke bere interes eta behar estrategikoetarako egokia izatea bere bultzadatik sortutako unibertsitate bat edukitzea. Bestetik ikastolen sorrerako espirituari dagokionean.
2017
‎Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU) ageri da berriro ere duela 50 urte baino gutxiago sortutako unibertsitate onenen rankingean;" Times Higher Education" aldizkariak argitaratzen du unibertsitate gazteen sailkapen hori.
‎Sailkapena duela mende erdi baino gutxiago sortutako unibertsitate onenak biltzen ditu, eta Euskal Herriko Unibertsitatea aurreneko 150en artean jarri du beste behin ere. " Times Higher Education" (THE) aldizkariaren edizio berri horrek hainbat berritasun ekarri ditu; esaterako, zerrenda 200 unibertsitatera handitu du.
2020
‎Nolakoak izango lirateke gure zientziaren ekoizpena eta nazioarteko presentzia duela 400 urte un ibertsitate publiko bat sortu izan bagenu? Zein izango litzateke duela 200 urte sortutako unibertsitate publiko bikain baten eragin ekonomikoa. Zer eragin izango luke gure kulturaren eta nortasunaren garapenean?
‎Eta duela 400 urte sortutako unibertsitate publiko bat eta zientzia sistema bikain bat izan bagenitu, hobeto erreakzionatu ahal izango genuen gaixotasun berri honi aurre egiteko. Etorkizunari begira zerbait ikasten ari gara?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia