Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
‎Denbora hori igaro ondoren, esnatzeko aukerak nabarmen gutxitzen dira, Valentziako Nisa Valencia Al Mar ospitaleko eta Nisa Sevilla Aljarafe ospitaleko Kalte Zerebralaren Zerbitzuko neurologo eta ikerketa zuzendari Enrique Noék Archives of Physical Medical Rehabilition en aldizkarian argitaratu berri den azterlan baten arabera. Lan zientifikoa 32 laguneko lagin baten gainean egin zen —kopuru handi bat horrelako azterketetarako—, kontzientzia maila aldatu bat zutenak, beren buruarekin nahiz inguruan sortutako sentsazioekin elkarreraginak hautemateko zailtasunak zituztenak eta ikusmen, entzumen edo motor estimuluei erantzuteko zailtasunak zituztenak, zainketekiko mendekotasun maila desberdinekin. Paziente horiek koman egon zitezkeen ospitaleko solairu batean edo etxean, eta hilabete igaro ondoren aztertu zen haien bilakaera.
2016
‎Jatetxe erotikoak zeuden, plater erogenoekin, afrodisiakoekin, sikaliptikoekin, eta jendeak askotan hitz egiten zuen plater landu batek sortutako sentsazio azalezinei buruz. Pozik nengoen ni, arrautza frijitu baten gorringoa ahoan lehertaraztean berdina sentitzeko gai nintzelako.
2017
‎Mina ematen zidan ausentziak, eta mina beraren ondoan egon eta laster bananduko ginela jakiteak; baina elkarrekiko une apur horiek bakarrik bete zezaketen itomena. Errudun sentimendua geroagoko sentsazioa izan nuen, arauek sortutako sentsazioa, baina ez nigandik aterea zena. Artean, nire nahi bakarra bera ikustea zen.
2018
‎Azkaratek hala deskribatu du irakurle taldeen nolakotasuna: " Etxean irakurritakoak sortutako sentsazioak taldekideekin partekatzeko balio du talde horrek". Babianok erantsi duenez, pertsonak" izaki sozialak" diren neurrian," izugarri" aberasten ditu partekatzeak.
2020
‎Horiek horrela, berriro ere, pertsonaien adierazpenek bat egiten dute baliabide diskurtsiboek irakurlearengan sorturiko sentsazioekin eta jarrerekin; alegia, kronologiaren hausturarekin, edota denboraren (irakurraldiaren) norabide bakarreko ikuskera iraultzearekin.
2022
‎Klasikoei buruz esaten denaz ere iritzi sakona du beste ikasle batek. Metamorfosia ren irakurketak sortutako sentsazioak eta erakarritako ondorioak darabiltza bere iritzia oinarritzeko. Irakur liburuaren aukeraketaren egokitasuna ere azpimarratzen du.
2023
‎Hori naizen neurrian badut, noski, hizpide dugun gaiaren inguruan, zer kontatua edo zer partekatua, baina ez nuke inondik ere adituaren ikuspegitik aritu nahi, ez dudalako neure burua gai honetan hala ikusten, hasteko, horretarako baditugu gainera gurean, espezialistak –soziolinguistak eta–, eta segitzeko, ez zaidalako iruditzen hortik etor daitekeenik nik egin dezakedan ekarpen xumea; gehiago ikusten dut neure burua arituaren tokian, eta horregatik, hortik egingo ditut analisiak, proposamenak, galderak. Behaketak eman didan esperientziatik sortutako sentsazioek, burutazioek, emozioek eta arrazoiek harilkatuko dute artikulu hau, horiexek izango ditu abiapuntu eta ardatz, eta maila pertsonal hori gainditzen ez saiatzea da oraingoan egin dudan hautua. Berdin estilo aldetik ere, alde batera utziko ditut halakoei darien akademikotasunaren tonu edo erregistro zantzuak, maila pertsonalean aritu nahi baitut, Ane gisa, ni neu gisa baino ez, gaiarekin kezkatuta, oso kezkatuta dagoen euskal irakasle apal baten moduan.
‎Hilabeteak pasatu dira Maialen Lujanbiok Iruñean, 13.000 lagunen aurrean txapela irabazi zuenetik. Bada aski denbora tarte, braille sistema izango balitz bezala, 2022ko abenduak 18 hartako oilo ipurdiak irakurtzen saiatzeko; baita hilabete iraun zuen bertso itzuliak sortutako sentsazioei hitzak jarri eta gure buruei galdera egiteko ere: atzera begiratzen dugunean, zergatik eta nola gogoratuko dugu 2022ko Bertsolari Txapelketa Nagusia?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia