Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2000
‎Egiturari dagokiolarik, merezi duaipatzea, Irrati Telebista Autonomikoek errepikatu egiten dutela ia goitik behera RTVE ren gobernuarekiko menpekotasuna, horregatik kritika ugari sorraraziz. Hain zuzen ere, Euskadiko Autonomia Erkidegoanbi aldiz eraldatu da EITB sortzeko Legea, menpekotasun zuzen hori leuntzeko, neurri batean behintzat.Ezin esan, ordea, emaitza erabat asebetegarria izan denik. Zuzendari orokorra Parlamentuak izendatzen duorain, eta ez Gobernuak zuzenean? 4/ 1996 Legea, urriaren 11koa?, nahiz eta hautagaia proposatzeaGobernuari dagokion, oraindik.
‎Justizia eta ekitate orokor horrek, bestalde ere, inguruabar zehatzik aintzat hartu gabe, gauza eta pertsonen arteko unibertsalitatea hartzen du bere barruan. Norbanakoen artean sorturiko legeak, alderdikeriaren susmagarri izateaz kanpo, beti atzera eragingarriak eta ez zilegiak izango lirateke batzuentzat, baldin eta horien arteko gatazkak lege horien parte hartzearen aurrekoak badira.
2002
‎Euskaldunontzat oso zaila beraz. Unibertsitate pribatuak sortzea legez samurragoa bada ere, ezartzen diren baldintzek eta kontrolerako irizpideek ez dute prozesua gehiegi errazten. Edozelan ere, kasurik onenean sortutako unibertsitateen jarduera esparrua dagokion Autonomi Erkidegokoa izango litzateke, ez
2004
‎Kontsumitzaileek ez ezik, elkarte eta erakunde askok eskaria eginik, Aseguru eta Pentsio Fondoen Zuzendaritza Nagusiak (APFZN) Hildako Pertsonen Heriotzagatiko Estalduradun Aseguruen Fitxategi Informatiboa sortzeko Lege Aurreproiektua idatzi du.
‎Europako Parlamentuak behin betiko onartu ditu gaur abenduaren 31tik aurrera Europako Zeru Bakarra sortzeko lege proposamenak. Europako Batasunean (EB) aireko espazioaren segurtasuna eta gaitasuna indartzeko ekimen berrien multzoa da, aireko trafikoaren pilaketari eta ondoriozko atzerapenei aurre egiteko.
‎Kataluniako Gobernuak Kataluniako Kontsumoaren Agentzia sortzeko Lege Proiektua onartu du. Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideetatik babestea izango du helburu.
‎(Galiziako Aldizkari Ofiziala, 235 zenbakia, 2004ko abenduaren 2koa; BOE, 305 zenbakia, 2004ko abenduaren 20koa). Kataluniako Kontsumoaren Agentzia sortzeko Legea. Kataluniako Parlamentuak 2004ko abenduaren 9an egin osoko bilkuran onetsia.
2005
‎“Guztiz ezinezkoa da erretzaile eremuak erabat zatitutako eremutzat definitzea”, esan zuen. “Gogoan izan behar da erretzaileentzako guneak sortzeko legeak eskatzen dituen 30 zentimetrotik gorako hormak ezin direla gauzatu, ez egiturazko arazoengatik, ez hirietako hirigintza murrizketengatik, horrek beharrezko lizentzia eta baimenak lortzea eragotziko baitu”, adierazi zuen ECOk jakinarazpen batean.
‎Lau urte horietan sortutako lege, dekretu eta planak" lagundu"," bultzatu"," sustatu" gisako aditz ebaluagaitzez beterik daude. Hizkuntza politika ez da sektore guztietara iristen, hutsune larriak ditu, eta behar besteko baliabidez eta koordinazioz hornitu gabe dago.
2006
‎Alemaniako Goethe, Erresuma Batuko British Council, Kataluniako Ramon Llul eta Espainiako Cervantes institutuen antzeko lan eta helburuak izango ditu. EAEko Gobernu Kontseiluak institutua sortzeko lege egitasmoa onartu du eta eta berau sortzeko lege proiektua datorren urteko uda aurretik onartzea espero du Kultura Sailak. Egoitza Donostian izango du eta oraino Jaurlaritzako hainbat departamentuk burutzen dituzten programak hartuko ditu bere gain:
‎Alemaniako Goethe, Erresuma Batuko British Council, Kataluniako Ramon Llul eta Espainiako Cervantes institutuen antzeko lan eta helburuak izango ditu. EAEko Gobernu Kontseiluak institutua sortzeko lege egitasmoa onartu du eta eta berau sortzeko lege proiektua datorren urteko uda aurretik onartzea espero du Kultura Sailak. Egoitza Donostian izango du eta oraino Jaurlaritzako hainbat departamentuk burutzen dituzten programak hartuko ditu bere gain:
2008
‎Espainiako Gobernu batek beste behin ere, kasuon PSOEkoak, Auzitegi Nazionala erabili du Eusko Legebiltzarrak sortutako legea galarazteko. Baina legea eta kontsulta hemen finkatzeko heldu dira, gure planteamendua ez da betiko gelditu debekatua izan delako, inola ere ez.
‎2005 urtean gay, lesbiana, transexual eta bisexualen inguruan sortutako legea atera zenetik, haienganako jarrera hobetu egin da, baina homofobiak errotuta jarraitzen du institutuetan. Homosexual eta transexualei erreferentziak falta zaizkie oraindik, askotan ez dute familiaren babesa lortzen, irakasleei gaiaren inguruko informazioa falta zaie...
2009
‎Gure alorreko pentsalari handiek, mundu anglosaxoitik zetozen pentsamendu korronteek eraginda, gizartearekin batera gai horietan aurrera egiteko diziplina sortzeko eta gaixoarekiko harremana aldatzeko beharra planteatu zuten. 1995ean bioetika komiteak sortzeko legea onartu zen, osasun munduan erakunde horien beharra onartuta zegoelako.
‎Ezker Batua Berdeak legebiltzarkide taldeak legez besteko proposamena egin zuen atzoko bilkuran, EITB Sortzeko Legea aldatzeari buruz. Mikel Aranak proposatu zuen esperientziadun aditu talde batek osatutako kontseiluak aukeratzea EITBko zuzendaria, Kataluniako ereduari jarraiki.
‎Urte hasieratik, PSOEko gobernua abortuaren lege berri bat osatzeko lanetan ari da. Eztabaida ugari ari dira sortzen legearen aldaketa batzuen inguruan. Gaur egun, sendagile batek hartutako jarrerak emakume baten erabakia baldintza dezake.
‎Hortik aurrera, lege garapen oparoa izan du euskarak bere mesedean, 1982ko Euskararen Legea delarik guztiaren zutoi eta bizkarrezurra. Ondotik etorri dira zurkaitz sendoak izan diren Euskal Funtzio Publikoaren legea, Euskal Eskola Publikoaren legea, HABE sortzeko legea eta Herri Administrazioetako hizkuntza normalizazioko dekretua ere. Horiek guztiak gobernu eta oposizioko alderdi politiko ugarien arteko adostasun politikoaren fruituak dira; zehazki, EAJ PNV, PSE, EA eta orduko EEren artean ondutako adostasunaren emaitzak.
2010
‎–Lehenik, ikastolen mugimenduan eta bere zuzendaritza organoetan nahiko sustraituta zegoen aurreiritzi politikoaren ondorioz, Autonomia Estatututik sortutako erakundeak zalantzan jartzenzituena eta marko juridiko politikoa bere helburu politikoak lortzeko oztopotzat hartzen zuena?. Zelaaren arabera,, pentsaera hori zutenei ezinezkoa egiten zitzaien onartzea marko horretatik eta erakunde horietatik sortutako lege batek ikastolen auzi historikoari konponbide egoki bat eman ziezaiokeenik. Nire iritziz, arrazoi honek asko baldintzatu zuen zenbait ikastolaren erabakia?.
‎7 Platonek ezarri zituen beste lege mota bi ere, eta hortik ateratzen da lege naturala eta lege positiboa bereiztea; bereizketa hori, bistan denez, sortutako legearen barruan dago egina. Teologo guztiek onartzen dute zatiketa hori, eta maiz sarri aurki daiteke Aita Santuengan ere, lege edo zuzenbide izenarekin, positiboa eta naturala.
‎Bukatzeko, lege mota horretakoak dira, Zizeronek, betiko legeetatik bereizteko, herri lege deitzen dituenak. Guk, gure aldetik, bereizi egiten ditugu, sortutako legearen edo aldi baterako legearen barruan, lege naturala eta lege positiboa. Hori berori egiten dute teologoek, lege positiboa giza legea baino zabalagoa baita.
‎Indar armatuak ostera kalean barrena, erregular, legionario eta erreserbistekin. Beren beregi sortutako legeen estandarteekin, ematen duten minari" justizia" deituko zaio, eta egingo duten bazterketari" bakea".
2011
‎Bide politikoetatik ari den inori ez litzaioke betorik ezarri behar, eta ez luke ETAk egiten duenak baldintzatu behar».«Maiatzeko udal eta foru hauteskundeetan aukera politiko guztiek egon behar dute. Berariaz sortutako legeak eskubideak murriztu eta sistema demokratikoari egiten dio kalte».
Sortu legez kanpo uzteko ez dauka arrazoi bakar bat ere Espainiako Auzitegi Goreneko 61eko sala bereziak, Iñigo Iruin abokatuaren arabera. Ezker abertzalearen alderdi berria legezko egiteko, berriz, badituzte arrazoiak, abokatuak magistratuei atzo argudiatu zienez.
‎Era berean arrazoitu zuen, legezko egiteak normalizazio politikoa bideratzen lagunduko duela. Aitzitik, fiskala eta Estatuko Abokatua Sortu legez kanpo utzitako alderdien jarraipena dela arrazoitu nahian aritu ziren.Bistan da, epaileek ez dute Iruinen azalpena hobetsi. Orain, Espainiako Auzitegi Konstituzionalera jo du Sortuk, legeztatzea lortu ahal izateko.
‎Parot doktrina gisa ezagutzen den neurria bertan behera uztea galdegin dio. Ez diezaietela presoei espetxe zigorra bat batean urte luzetan handitu, horretarako espresuki sortutako lege berria ezarrita.Euskal presoen sakabanaketa eta urruntzea amaitzeko ere eskatu dio. ETAren erabakiaren ondoren, Urkulluren ustez, «ez dago arrazoirik salbuespeneko neurriak mantentzeko», eta, beraz, gerturatu egin behar dira presoak.
‎Gerta liteke ezker abertzalearen aukerak demagun Bilduren aurkako ilegalizazio prozesu bat ematen dela deuseztuak geratzea Sorturen esparrua neutralizatzeko. Dena den, ezin da geroa eta sistema demokratikoa ulertu Sortu legez kanpo egonez gero.
‎Estatuak berak alderdi bat legeztatzeko beharrezko eta nahikotzat ezarri zituen baldintzak orain anekdota bihurtu dira. Horrek esan nahi du eurentzat, benetan, berdin dela Sortuk legea betetzea ala ez, gaineratu dute.
‎PSOE: Sorturena legeekin zerikusia duen auzia da, ez ausardiarekin
‎EITB RTVV Erakunde Publikoa Sortzeko Legea; maiatzaren 20ko 5/ 1982 Legea, 1982ko ekainaren 2ko EHAA, 71 zk. Eskumen hori Gernikako Estatutuak ematen du, bertan Euskal Autonomia Erkidegoari «bere telebista arautzeko, sortzeko eta mantentzeko» eskubidea aitortzen zaiolako (19.3 art.).
‎Historikoki aurretik SER katearen menpean zegoen Radio Vitoria irratia izanzen EITBren baitako lehen hedabidea, nahiz eta ez zen erakundearen legepeansortu. Izan ere, Radio Vitoria 1934tik dago uhinetan, eta 1981ean igaro zen EuskalGobernuaren jabetzara, EITBren sortze legea oraindik itzalpean zegoela. Ordutikaurrera, EITBk 5/ 1982 Legeaz gorpuztutako aurreneko masa hedabidea euskarahutsezko irratia izan zen, Euskadi Irratia alegia, sorrerako lege horretan zehaztenzen hizkuntzaren aldeko helburua betez.
‎gizarteak bizi izandako urte askotako telebista bakarraren monopolioaren ostean, Euskal Telebistak kontrasterako ikuspuntua ekarri zuen. Hala ere, Euskal IrratiTelebistaren sortze legearekin batera kate euskaldunak ez ezik, gaztelaniazkoak erebultzatu ziren, gaur egun batzuk besteak baino indartuagoak agertzen direlarik.
‎Irratietako eta telebistako azpikontratuez gain, EITBNETentzat lan egiten duten enpresakere badaude; EITBNETen egiturak 19 langile ditu eta hedabide horretan 80 langile inguru aritzen da.EITBNETeko lan baldintzak ez dira irratikoak eta telebistakoak. EITB Sortzeko Legearen Erreformaeztabaidatzeko Legebiltzarreko agerraldian(), sindikatuek EITBNETen egoera nabarmenduzuten, orduan EITBNETen 50 bat langile aritzen zirelako, baina mugagabeko kontratupean 7 besterikez zeudelako. Batzordearen arabera, EITBNETeko eta enpresa elkartuetako langileek ez zutenhitzarmenik eta beren lan baldintzak Bizkaiko Bulego eta Langeletako Hitzarmenaren araberakoakziren.
‎Euskal Irrati Telebista sortzeko legean idatzita dago komunikazio taldearen helburuetariko bat dela euskara bultzatu eta garatzea, eta helburu hori gerora ere berretsi egin izan da 1992an Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak idatzitako txosten batean zein 2000 urteko EITBren Plan Estrategikoan.
2012
‎Salil Shetty Amnistia Internazionaleko idazkari nagusia Madrilen da, bisita ofizialean, eta inpunitateari erreferentzia egiteaz gain, Sortu legez kanpo egotea ere zalantzan jarri du, indarkeria bultzatzen ari ez diren alderdiak debekatzeaz aritu denean.
‎Shettyk zalantzan jarri du indarkeria bultzatzen ez duten alderdiak debekatzea. Horrekin Sortu alderdi abertzaleari erreferentzia egin dio. Sortu legez kanpo utzi zuen Auzitegi Gorenak Batasunaren ordezkoa izateagatik, eta helegitea Auzitegi Konstituzionalaren erabakiaren zain dago.
‎Euskal Irrati Telebista (EiTB) sortzeko legearen lehen ondorioa Euskadi Irratia bera izan zen. Euskarazko irratiak 1982ko azaroaren 21ean lehen emanaldia aireratu zuen (Gutierrez Paz, 2002:
‎Telekomunikazio Merkatuko Batzordea (CMT) da komunikazio elektronikoen arloan “eskumen gutxiago” dituen agintaritza arautzailea, CMTk berak bere blogean adierazi duenez. Erakunde arautzaileak adierazi duenez, Europako gainerako herrialdeek komunikazio elektronikoen arloan agintaritza arautzaile independenteen eskumenak pixkanaka gehitzea erabaki dute, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionala (CNMC) sortzeko lege aurreproiektuarekin batera, Espainiako erregulatzailearen jarduerak murriztuko dira. TMBk azaldu duenez, egungo organo ikuskatzaileak bilduko dituen erreguladore berria sortu ondoren, Industria, Energia eta Turismo Ministerioari eskumenak ematen zaizkio zenbakikuntzaren, eramangarritasunaren, interkonexioaren, Zerbitzu Unibertsalaren, operadoreen erregistroaren eta gatazken konponketaren arloan; Europako gainerako lurraldeetan, berriz, eskumen horietako gehienak kasuan kasuko herrialdeko agintaritza arautzaileak gauzatzen ditu.
‎Euskal Irrati Telebista (EiTB) sortzeko legearen lehen ondorioa Euskadi Irratia bera izan zen. Euskarazko irratiak 1982ko azaroaren 21ean lehen emanaldia aireratu zuen.
2013
‎India emakumeak babesteko moduen bila ari da; New Delhiko bortxaketaren akusatuak, berriz, espetxean daude, epaitu zain. Asko daude adi adi, zain ea kasua nola bukatuko den, eta, batez ere, nola mamituko diren horren inguruan sortutako lege, promes eta adierazpen guztiak. Horren mende dago Indiako, hau da, munduan biztanle gehien duen bigarren herrialdeko 580 milioi emakumeren baino gehiagoren ongizatea.
‎Euskal Irrati Telebista herri erakundea sortzeko legea? 5/ 1982ko Legea? 1982ko maiatzaren 20an onartu zen aho batez Eusko Legebiltzarrean, eta haren Aldizkari Ofizialean argitaratu zen 1982ko ekainaren 30ean.
2014
‎2002az geroztik, gainera, diktadura garaiko Lege Antiterrorista ezartzeko eskatu du Santiagok hainbat kasutan. Pinocheten erregimen militarrak 1984an sortutako lege berezia da terrorismoaren aurkakoa, gaina hartzen ari zitzaion oposizioa zapaltzeko. Presoei zigorra bikoizten die, eta haien aurkako testigantzak anonimoki ematea ahalbidetzen du.
‎Honakoa gogorarazten du epaileak: " Konkurtsoaren helburuetako bat enpresak edo unitate produktiboak eta lanpostuak aurrera jarraitzea da, baina lan kontratuak ez ezereztetik abiatzen da hori; ezerezten badira, ezin daiteke esan lanpostu jarraipena dagoenik, eta erosleen aldetik(...) lanpostuak sortzea Lege Konkurtsalaren helburuetatik kanpo gelditzen da".
2015
Sortze legearen arabera, erakunde honen xedeen artean daude: a)" Euskararen irakaskuntza, ikasketa eta erabilera mundu osoan sustatzea... b) Euskal kultura, bere hizkuntza ofizialetako edozeinetan eta zeinahi adierazpen, euskarri, bide eta adierazmoldetan, kanpoan ezagutarazten eta hedatzen laguntzea... d) Euskarak nazioartean onespena lor dezan bultzatu eta sustatzea. e) Halaber, euskal kulturari buruzko ikerketa sustatzea, bereziki unibertsitate eta goi mailako ikerketarako erakundeetan." 5
2016
‎Xede horiek gogoan, Erredakzio Estatutu hau onetsi da, behin EiTBko informazioaren profesionalek, Zuzendaritzak eta Administrazio Kontseiluak landu eta hitzartu ondoren. Estatutu honek elkarrizketako bide erraz eta iraunkorrak ezartzea du asmo nagusi modura, eta, halaber, ahalik eta ondoen uztartu nahi ditu, alde batetik, informatzeko lanaren independentziarik handiena eta, beste aldetik, komunikazio enpresa publiko batek dituen kudeaketa eta antolaketa beharrizanak, betiere EiTB sortzeko Legeak enpresaren gobernu organoei aitortzen dizkien eskumenetan eta une honetara arte Administrazio Kontseiluak hartu dituen erabakietan kalterik eragin gabe.
‎egiazkotasunez, objektibotasunez eta inpartzialtasunez eskaintzeko betebeharra dute. Profesionalok, euren lanean, zerbitzu publikoari, lan harremanei eta EiTB Sortzeko Legearen printzipioei datxezkien betebeharrak bete dituzte, bai eta EiTBren Administrazio Kontseiluak onartutako erabakiak eta jarraibideak ere. Profesionalok informazioa eta iritzia bereizi eta banandu dituzte; berdintasunaren, askatasunaren, aniztasunaren eta tolerantziaren balioak sustatu dituzte, eta debate demokratikoari eta iritzi guztien adierazpen libreari bide egin diete.
‎EiTB sortzeko legea
‎Eusko Legebiltzarrak 1982ko maiatzean onartu zuen EiTB Herri Erakundea sortzeko Legea, Euskal Autonomia Erkidegoaren autogobernuan funtsezko tresna izan zedin, besteak beste, Euskadiko herritarren informazio eta parte hartze politikorako, geure heziketa sistemarekiko elkarlanerako eta, orobat, euskal kulturaren sustapen eta zabalkunderako eta, bereziki, euskararen sustapen eta garapenerako.
‎EiTB sortzeko legeak ezartzen duenez, EiTBren jarduera printzipio hauetan oinarritzen da1:
‎Hedabide publikoetan antena eskubidea ordezkagarritasun txikiagoko politika, gizarte eta kultura taldeentzat ere bermatuko da (Euskal Irrati Telebista sortzeko Legearen 21 art.).
‎Legebiltzarreko debateen emankizun grabatuetan edo haien gaineko informazioetan talde bakoitzari eman beharreko antena denbora, bestalde, bakoitzak Eusko Legebiltzarrean duen ordezkari kopuruaren araberakoa izango da (Euskal Irrati Telebista sortzeko Legearen 22 art.).
‎1.1 Pluraltasun erlijiosoa EiTB sortzeko Legeak jasotzen dituen printzipio orokorretariko bat da. Horren ondorioz, EiTBko programazioak herritarren aniztasun erlijiosoa hartuko du kontuan, bai albistegietan, bai debate, iritzi eta dibulgazio saioetan.
2017
‎Kataluniako Gobernuaren esanetan, baiezkoak irabazten badu, urriaren 2an Kataluniako Errepublikari abiada emango zaio, joan den astean aurkeztutako Trantsizio Juridikorako eta Errepublika Sortzeko Legea bidez Deskonexio Legea moduan ere ezaguna. Ondo ezkutuan, baina ia 10.000 hautetsontzi ere prest ditu jada Generalitateak.
‎Hasteko esan, kinto edo kinta izena, Gaztelako Juan Il.ak() sortutako lege batetik datorrela: bost mutiletik batek soldaduska nahitaez egiteko legea ezarri baitzuen.
‎Aldiz, hango bi alderdi nagusiek jadanik bi lege proposamen aurkeztu dituzte: erreferendum legea eta hiru hizkuntza ofizial lituzken errepublika sortzeko legea, bigarren hau baiezkoak irabaz lezaken kasurako. Europako aitzindariek Espainiari galdatuko ote dakote Katalandarren xedea errespetatzea?
2018
‎Haiek ez omen dute erregela hauen aukeran parterik hartu. Zelan hartuko zuten jaio baino lehen sortutako legeetan. Eta legeak bete behar ditugu.
‎William Thompsonek konparazioa egin zuen emakumeek ez ezkontzeko zeukaten askatasun horren eta nekazariek India ekialdeko janaria ez erosteko zeukaten libertatearen artean (monopolio hark beretuak baitzituen hornigai guztiak): . Gizonek sortutako legeen bitartez, jakintzaz eta trebakuntzaz gabetzen dira emakumeak, epai ororen eta jarduera eta eginkizun gogo pizgarri ororen onuratik baztertzeraino, ia erabat galarazteraino edozein jabetza edukitzea (ondorengotzaz edo beste edozein moduz) eta horiek erabili eta salerostea; baina, gero, emakumeei esaten zaie, jator jator,, libre, direla, ezkontzeko zein ez ezkontzeko??.
‎Berrehun tuasaz jaisteko, milaka eta milaka mende zituzten, geologia positiboaren kalkulu guzietatik kanpo.Gaitz da entelegatzea nola uzten zituzten erreka baten bi bazterrek ibar bakoitzeko bi mazeletan itxura eta inguru berdintsuak; nola lurrek, modu berean, uren lanari iharduki edo amore emanen zioten. Lurraren izaera honek bakarrik froga lezake altxatze eta sortze lege berdin bat, aski litzatekeena mendien arkitektura jarraikia esplikatzeko, uren jauzterik edo ustezko ur lasterrik baliatu gabe. Pentsatzen baldin bada gune zenbaitetan ibarrek legoa anitzeko zabaldura badutela eta haien ordoki horizontalen artean distantzia handiak badirela, berehala asmatzen dira alimaleko ibai iraunkorrak, hasierako urtegien ordez.
2021
‎EUNEIZ unibertsitate pribatua sortzeko legea onartu berri du Eusko Jaurlaritzak. Unibertsitate berri hau Baskoniak eta Alavesek sustatu duten proiektua da.
‎Hala ulertzen dute Aitzole Aranetak eta Naizen elkarteak. Bestetik, Trans Legearen kontra antolatu den korronte feministaren ustez, genero autodeterminazioak" errealitate materialean (sexuan) oinarritutako emakume subjektu juridikoa ezabatzen du" eta" talka egiten du emakumeok, soilik emakume jaiotzeagatik, jasaten ditugun egiturazko desberdintasunengatik eta indarkeria espezifikoengatik babes berezirako sortutako legeekin", Euskal Herriko Feminista Erradikalak plataformaren hitzetan. " Kromosomek ez naute kondenatzen matxista izatera edo pribilegio sozialak edukitzera", erantzun du Dominguezek.
‎Ideia horri eta Valentziako estatutuari tiraka eratu dute organoa. 2018an argitaratu zuten kontseilua sortzeko legea, eta hiru urteren ostean lanean da jada.
‎Euskal Herrian ere egin dira antzeko erakunde bat sortzeko saiakerak. EH Bilduk ikus entzunezko hedabideen kontseilua sortzeko lege proposamena aurkeztu du aurten. Eusko Jaurlaritzak, ordea, baztertu egin zuen ekainean.
‎Ikus entzunezko hedabideen euskal kontseilua sortzeko lege proposamena aurkeztu du EH Bilduk. Jasone Agirre koalizioko legebiltzarkideak atzo Gasteizen adierazi zuenez, «anomalia bat» da Araban, Gipuzkoan eta Bizkaian erakunde hori ez existitzea, «Europako Batzordeak berak sustatzen baitu horrelako organo independenteak sortzea ikus entzunezko komunikabideak eraldatzeko estrategian».
‎Gainera, diru horrekin gobernuak Sistema Elektrikoaren Iraunkortasunerako Funts Nazionalaren zati bat ere estaliko luke. Funts hori sortzeko lege proiektua onartu zuten atzoko Ministro Kontseiluan. Horrek ere eragina izango luke kontsumitzaile arruntengan, berriztagarrien sariak ordaintzeko fakturaren zatia murriztuko litzatekeelako (%10 inguru), petrolio konpainien eta erregai fosilak erabiltzen dituzten sektoreen kaltetan, haiek jarri bailukete funtsaren zati nagusia.
‎Neurri horrekin batera, Espainiako Gobernuak energia berriztagarrien primak ordaintzeko funts bat sortzeko lege egitasmoa aurkeztu du. Haren kalkuluen arabera, bi neurriokin %15 jaitsiko litzateke argindarraren faktura, baina bost urteko epean, funts berdea deritzonaren aplikazioa mailakatua izango baita.
‎Bestalde, iragan astean jakin zen Madrilek amiantoaren biktimentzako 25 milioi euroko funtsa sortzea onartu duela, EH Bilduk egindako zuzenketa baten ondotik. Funts hori sortzeko legearen tramitazioa «desblokeatzea» hitzartu dutela adierazi du Aizpuruak, eta, hala, funts hori «aste batzuk barru» erabilgarri egongo dela.
‎Pantailak Euskaraz mugimenduari «oso larria» iruditu zaio Eusko Jaurlaritzak ikus entzunezko hedabideen euskal kontseilua sortzeko legea tramitatzeari emandako ezetza. Maiatzaren 24an, EH Bilduk egin zuen lege proposamena, baina ez da eztabaidatu ere egingo.
‎Sistema honetan, hain zuzen, legebiltzarra deitzen dena da instituzio nagusia, legegilea. Bete, berriz, herritar guziek bete behar dituzte biltzar horrek sortutako legeak.
‎Aurtengo martxoan, Europako Batasunaren bidetik argi berdea lortu zuen egitasmoak, Eusko Jaurlaritzak Jatorri Deitura Babestu gisa erregistratzea eskatzeko izapideak amaitu zituenean. Bestalde, joan den astean, giroa" gaiztotuta" zegoela ikusirik, EAJk iragarri zuen azkenean ez duela Espainiako Kongresuan aurkeztuko Arabako Errioxako ardoetarako jatorri deitura berezi bat sortzeko lege proposamena, eta gerorako utziko duela.
‎Eusko Jaurlaritzak, 2021eko martxoaren 16ko Gobernu Kontseiluaren bileran, Teknologia Berrien, Kirolaren eta Osasunaren Euneiz unibertsitate pribatua sortzeko lege proiektua onartu zuen. Haren inguruan Eusko Legebiltzarreko Hezkuntza Batzordean izandako agerraldietan ugariak izan dira egitasmoa kritikatu duten ahotsak, tartean EHUko errektorearena berarena eta Unibertsitateko sindikatu gehienena ere.
‎2) Euneiz unibertsitate pribatua sortzeko lege proiektua ez dator bat Euskadi Unibertsitate Sistema araupetzen duen legedian ezarritako printzipio eta irizpideekin. Zehazki, 274/ 2017 Dekretuak bere 2 artikuluan dio Euskal Unibertsitate Sistemaren titulu ofizialen eskaintza jasangarria eta harmonikoa izan behar dela eta, beraz, eskaintzan ezin direla justifikatu gabeko errepikapenak egon, titulazioei dagokienez gizartean dagoen eskaria aintzat hartu behar dela eta eskaintzaren kalitatea lehenetsi behar dela irizpide ororen gainetik.
‎Euneiz unibertsitatea sortzeko lege proiektuak, halaber, ez dio ezta ere inongo kalitate irizpideri erreparatzen. Ez da ezagutzen nola osatuko den klaustroa, ez irakasle eta ikertzaileen artean Espainiako Unibertsitate Sistemaren Legeak agintzen duen gutxieneko doktore tituludunak izango dituen ezta zein baldintzatan kontratatuak izango diren ere.
‎3) Euneiz unibertsitate pribatua sortzeko lege proiektuak ez du zehazten euskarari emango dion tratamendua ikasketetan. Euneiz, hartara, oso atzerapauso kaltegarria izan daiteke euskararentzat, oro har, eta unibertsitatearen euskalduntze prozesuarentzat, zehazki.
‎Honengatik guztiagatik, aipatu EHUko sindikatu eta ikasleen ordezkariok salatzen dugu Teknologia Berrien, Kirolaren eta Osasunaren Euneiz unibertsitate pribatua sortzeko lege proiektua eta eskatzen diogu, halaber, Gobernu Kontseilu honi eta EHUren zuzendaritzari ere, irmotasun eta inplikazio handiagoa gure unibertsitatearen eta haren izaera publikoaren defentsan eta indartzean.
2022
‎1983ra egindako giza eskubideen urraketen ikerketa eginen da. 1978tik 1983ko bukaerara arte" demokrazia sendotzearen alde" borroka egin zuten pertsonei egindako giza eskubideen urraketak ikertzeko batzordea sortzea legeak aurreikusten du, baita" aitortza eta erreparaziorako bideak aztertu" ere.
‎Azaldu dutenez, horrek lagunduko luke hainbat estatutan indigenen eskubideak murrizteko eman diren urratsen eragina. Indonesiako Lanpostuak Sortzeko Legea eta Brasilgo Gobernuaren azken urteetako politikak jarri dituzte horren adibide.
‎Ostiralean 40 urte beteko dira EITB sortzeko legea onartu zenetik. Eta EITBk urteurrena ospatzeko ekitaldi instituzionala egin zuen atzo Bilboko Guggenheim museoan, 300 gonbidaturen aurrean.
‎Urkulluk, halaber, 1936tik aurrera Radio Euskadiren lehen pausoetan aritu zirenak gogoratu zituen. Baita EITB sortzeko legean lanean aritu zirenak ere.
‎2012an lan bolondresetik sortutako irabazi asmorik gabeko herri ekimen bat da. Energia sortzeko lege aldetik trabak izanik," energia merkaturatzea lehenetsi zen", argindarra etxeetara bideratzeko. 2018an NafarKoop kooperatiba sortu zuten.
‎Orokorrean, Bassols Comá ren hitzetan (Comá, 1973: 555), lehen saiakera serioa izan zen hirigintzaren alorrean aurretiaz estatuan sortutako lege partzial guztiak elkartu eta orokortzeko. Ez zegoen ordea, inolako esperientziarik garai hartako hirietan interbentzio egokiak egiteko, eta ondorioz, hirien erdiguneak baztertu eta zabalpen politiken alde egin zen apustu, periferien sorrera eta existitzen ziren lekuetan hauen garapena ekarri zuelarik.
2023
‎Auskalo. Zeure buruari gogor egiten zenion, Begia begi truk aren legea bera baino ankerrago izaki, zerorrek sortutako lege propioaren barraren maila jeitsi edo apurtu ez izanagatik. Edo, zure buruari ezarritako paelaren legeari emendakin edo salbuespena ez ipiniz, okasioak eskatzen zuen malgutasun puntua haztatuz, tonto patetiko elgelputz moduan jokatu izanagatik...
‎Iritzi Azterlanen Zentroa sortzeko lege proposamena egin du EH Bilduk
‎Horiek horrela, Iritzi Azterlanen Zentroa sortzeko lege proposamena egin du EH Bilduk, «independentzia, objektibotasuna eta neutraltasuna bermatzeko», Josu Estarrona legebiltzarkideak azaldu duenez. Koalizioko kideak dio inkesta eskaeren adjudikazioek gehienez urtebeterako luketela, «enpresak aldatuz joateko, betiere esleipen publiko baten bitartez».
‎Azkenik, Eusko Legebiltzarrak, 2015eko ekainaren 25ean egindako osoko bilkuran, aho batez onartu zuen funts hori sortzeko lege proiektu bat, eta Diputatuen Kongresuari proposatu zion hura onartzea, Eusko Legebiltzarrak ez baitzuen indarrean jartzeko eskumenik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sortzeko 43 (0,28)
sortutako 18 (0,12)
Sortzeko 6 (0,04)
Sortu 5 (0,03)
sortze 3 (0,02)
sortzea 3 (0,02)
Sortuk 1 (0,01)
Sorturena 1 (0,01)
Sortze 1 (0,01)
sorturiko 1 (0,01)
sortzen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia