Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2021
‎Goazen aprobetxatzera hori beste guztia lantzeko. Eta goazen aprobetxatzera 12, 14, 16 urteko neska mutikoek beraien gorputzarekin daukaten etengabeko konflikto hori, atera behar dutena, atera nahi dutena eta batzuetan ezkutatu behar dutena ere bai, baina hori jarrera bat ere bada, goazen aprobetxatzera, sortzen jartzera, mugitzera eta hitzen bidez ezagutzera igual euskal dantza edo antzerki lan batzuk ezagutzera. Eta, horra iritsita, zaletuko dira gazte horiek euskal kulturaren parte batekin, eta horrekin iritsiko dira literaturara.
‎" Eta gero beraiek ere prestakuntza emango diete irakasleei[...]: sortzea zer den, eskolan nola sortu daitekeen, zer estrategia egon daitezkeen gazteak sortzen jartzeko. Profesional bakoitzak bere esparrutik edo bere ikuspegitik esplikatuko du zer den sortzea:
‎Profesional bakoitzak bere esparrutik edo bere ikuspegitik esplikatuko du zer den sortzea: musikaren ikuspegitik nola sortzen den, edo bideoak sortzen jarri...".
‎Horretarako, baina, zer lan dinamika eta zer metodologia eramaten den funtsezkotzat jotzen du LIR1 ek, eta askotan zailtasun bihurtzen dela. Irakasleak metodologia eta euskarri berriagoak gelara eramateko gai direla dio, baina ikasleak ipuinak eta poemak sortzen jartzen dituztela huts hutsean eta nolako ariketa eskatzen ari zaizkien ia ohartu gabe. Helburu jakin batzuetara ikasleak modu pautatu eta egoki batez eramatea edo iristen laguntzea da, haren ustez, metodologiaren sakoneko oinarria.
‎" Askotan ikasleak ipuinak edota poemak sortzen jartzen ditugu eta oso ariketa zaila da hori. [...] Sortzen badute ere, egiten diegun putada handia da.
‎Ondorioz, ikasleak testuak sortzen jartzen dituzte, horretarako kontsigna soil bat eta testuliburuak proposatzen dituen jarduerak besterik eskaini gabe (IIR1). Halaber, horri izan ohi ez duten denbora eskaini behar zaiola uste du, arestian MIR1 ek zioenaren haritik.
‎Bideoa ikusi eta gero, ikasleak grafiti literarioekin, nolabait, sortzen jarriko ditugu, ondoko saioetan haien kabuz egingo dutenaren aurretiko lanketa, sorkuntzan ere konplexutasunean gora egingo dugunez, egitekoan euren burua kokatu dezaten. Hartara, grafiti errealen irudiak banatuko zaizkie, 5 orotara, eta ikusi ditugun ereduei jarraiki, testua sortu eta gehitzea izango da asmoa.
‎Sei asteko errutina astebeteko sei ataletan banatuko da, eta aste bakoitzean 30 bat minutuko lau saio programatu ditugu, DBHn Euskara eta Literatura ikasgaiari astean lau saio eskaintzen zaizkiolako. Horrek esan nahi du errutinak irauten duen bitartean, ikasgaiaren denboraren saio bakoitzaren erdia eskainiko diogula; eta, ez literaturaren lanketari soilik, izan ere, xede nagusietako bat nerabeak sortzen jartzea izango da, eta, horrela, sormena eta sorkuntza lantzea. Literatur jardunak sorkuntza helburu izatea, alegia, baina, Heziketa Literarioen printzipioei jarraiki, irakurketa, eta ondorioz, literatur testuen ezagutza eta jabekuntza oinarri izango duen sormenaren garapena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia