2021
|
|
Goazen aprobetxatzera hori beste guztia lantzeko. Eta goazen aprobetxatzera 12, 14, 16 urteko neska mutikoek beraien gorputzarekin daukaten etengabeko konflikto hori, atera behar dutena, atera nahi dutena eta batzuetan ezkutatu behar dutena ere bai, baina hori jarrera bat ere bada, goazen aprobetxatzera,
|
sortzen
jartzera, mugitzera eta hitzen bidez ezagutzera igual euskal dantza edo antzerki lan batzuk ezagutzera. Eta, horra iritsita, zaletuko dira gazte horiek euskal kulturaren parte batekin, eta horrekin iritsiko dira literaturara.
|
|
" Eta gero beraiek ere prestakuntza emango diete irakasleei[...]: sortzea zer den, eskolan nola sortu daitekeen, zer estrategia egon daitezkeen gazteak
|
sortzen
jartzeko. Profesional bakoitzak bere esparrutik edo bere ikuspegitik esplikatuko du zer den sortzea:
|
|
Profesional bakoitzak bere esparrutik edo bere ikuspegitik esplikatuko du zer den sortzea: musikaren ikuspegitik nola sortzen den, edo bideoak
|
sortzen
jarri...".
|
|
Horretarako, baina, zer lan dinamika eta zer metodologia eramaten den funtsezkotzat jotzen du LIR1 ek, eta askotan zailtasun bihurtzen dela. Irakasleak metodologia eta euskarri berriagoak gelara eramateko gai direla dio, baina ikasleak ipuinak eta poemak
|
sortzen
jartzen dituztela huts hutsean eta nolako ariketa eskatzen ari zaizkien ia ohartu gabe. Helburu jakin batzuetara ikasleak modu pautatu eta egoki batez eramatea edo iristen laguntzea da, haren ustez, metodologiaren sakoneko oinarria.
|
|
" Askotan ikasleak ipuinak edota poemak
|
sortzen
jartzen ditugu eta oso ariketa zaila da hori. [...] Sortzen badute ere, egiten diegun putada handia da.
|
|
Ondorioz, ikasleak testuak
|
sortzen
jartzen dituzte, horretarako kontsigna soil bat eta testuliburuak proposatzen dituen jarduerak besterik eskaini gabe (IIR1). Halaber, horri izan ohi ez duten denbora eskaini behar zaiola uste du, arestian MIR1 ek zioenaren haritik.
|
|
Bideoa ikusi eta gero, ikasleak grafiti literarioekin, nolabait,
|
sortzen
jarriko ditugu, ondoko saioetan haien kabuz egingo dutenaren aurretiko lanketa, sorkuntzan ere konplexutasunean gora egingo dugunez, egitekoan euren burua kokatu dezaten. Hartara, grafiti errealen irudiak banatuko zaizkie, 5 orotara, eta ikusi ditugun ereduei jarraiki, testua sortu eta gehitzea izango da asmoa.
|
|
Sei asteko errutina astebeteko sei ataletan banatuko da, eta aste bakoitzean 30 bat minutuko lau saio programatu ditugu, DBHn Euskara eta Literatura ikasgaiari astean lau saio eskaintzen zaizkiolako. Horrek esan nahi du errutinak irauten duen bitartean, ikasgaiaren denboraren saio bakoitzaren erdia eskainiko diogula; eta, ez literaturaren lanketari soilik, izan ere, xede nagusietako bat nerabeak
|
sortzen
jartzea izango da, eta, horrela, sormena eta sorkuntza lantzea. Literatur jardunak sorkuntza helburu izatea, alegia, baina, Heziketa Literarioen printzipioei jarraiki, irakurketa, eta ondorioz, literatur testuen ezagutza eta jabekuntza oinarri izango duen sormenaren garapena.
|