Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Euskal Katedra famatua zela eta, alegia, Bizkaiko Diputazioak sortua eta nahiz eta Sabino bera aurkeztu arreo, Azkuek irabazi zuena, erresumin apurrik gabe, euskararen erakundetzearen alde proposamen berriak egiten dizkio Diputazioari: sariketa mota bi sortzea ikasleen artean. Eta horiez gain:
2006
‎Girohauek guztiek, autorearen iritziz, heldu talentudunak sortu dituzte. Bere ikuspuntutik, nahiz eta estilo autoritarioak talentua ezkutatzera edo desagertzera daramatenzurruntasuna eta suminkortasuna sortu ikasleengan, beranduago, talentua bizitzakobeste alderdi batzuetan ager daiteke. Gurasoen heziketa estiloa kontuan hartuz, gaitasun handiko haur batzuen errendimendu baxua aztertzeko ikerketak burutudira.
2008
‎Taldea edo taldeak osatu ondoren, ikastetxeak berak parte hartzeko proiektu generiko bat prestatu behar du, eta bertan zehaztuko dira programaren lehentasunezko helburuak lortzeko erabiliko diren estrategiak eta jarduteko moduak: Etengabe ikasteko jarrera sortzea ikasleengan, bai ikasgela barruan bai kanpoan. Irakurzaletasuna garatzea, ikasteko, ezagutzeko eta garapen pertsonalerako iturri gisa.
2010
‎– Ehuneko bertikala baliagarri da ikusteko herrian sortu ikasleak, ikasle etorkinak eta ikasle multzo osoa, proportzionalki nola egituratzen diren aztertzen den aldagaiaren arabera. Atal honetan multzo bakoitzean ehuneko zenbat emazte eta zenbat gizon diren emaiten digu.
‎Ikasturte oroz eta beraz orokorrean, emazteen kopurua gizonena baino handiagoa da. Euskal Herrian sortu ikasleena ikasle etorkinena baino handiagoa da. Baina ezberdintasunak ttipituz doaz bi multzo horien artean.
‎familia euskaldunak, linguistikoki mistoak eta erdaldunak. Bereizi ditugu Euskal Herrian sortu ikasleak eta kanpotik datozenak. Emaitzak zenbaki gordinetan eta ehunekotan agertzen dira.
‎lehenik euskara lagunartean eta gero euskara lankideekin. Ingurune bakoitzean Euskal Herrian sortu ikasleak eta ikasle etorkinak bereiziko ditugu eta emaitza gordinak ehunekotan ezarriko.
‎2002 ikasleetan Euskal Herrian sortu ikasleen laurdenak ez du lagun euskaldunik, eta ikasle etorkinen heren bat kasu berean da. Euskaldun batzuk dituzten lagunarteak dira gehienik gertatzen bi multzoetan, bi herenak herriko ikasleetan eta erdia baino gehiago etorkinetan ere.
‎2002 ikasturtean euskaldunik gabeko lankideak ziren kopuru handienean, bai Eukal Herrian sortu ikasleentzat (%54) bai eta ere ikasle etorkinentzat (%56). Ikasleen erdiak baino gehiago kasu honetan ziren.
2014
‎Teknologia erabili nahi dugu ikaslea gertu izateko, fisikoki urruti egon arren, gertutasun hori oso garrantzitsua baita, batez ere ikasketa luzeetan. Ezinbestekoa da dinamika bat sortzea ikaslea kateatzeko eta ikasketekin jarraitzera bultzatzeko. Hori da gure helburua.
2016
‎Nahikoa da grafiko horiek beren lanetarako edo doktoretza tesietarako behar duten beste gazte batzuei egiteko eskaintzea. 5 YOutuben blog bat edo kanal bat sortzea Ikasle batek idazteko erraztasuna badu eta partekatu beharreko gai interesgarria bada, bere web orria edo bloga sor dezake. YOutuben ere kanal bat egin dezakezu, bideoak sortuz:
2017
‎Euskal Wikilarien Elkarteak akordio bat sinatu du Eusko Jaurlaritzarekin, Wikipedian euskarazko 1.600 kalitatezko eduki sortzeko ikasleentzat. Proiektu horretan dabil Agirre.
2020
‎Honek azalpen anitz izan dezake. Hasteko, gazteek beraien ikasle roletik bizitako antsietatea; gogora dezagun klaseak bertan behera geratu zirela itxialdia ezarri baino lehen, eta baliteke horrek krisiaren kontzientzia handiagoa sortzea ikasleengan. Bestalde, krisi honetan bereziki aipatua izan da sare sozialetatik jasotako bonbardaketa mediatikoa, bereziki lehenengo egunetan fake news ak izugarri ugaritu ziren.
2021
‎Zalantzarik gabe, garrantzizkoa da hori egitea eta ikasleek egindako aurrerapenak era ahalik eta objektiboenean neurtzea, ez dugu ukatuko, gainera, hurbilbide horrek aukera eskaintzen duela irakaskuntza objektua unean uneko helburuen arabera mugatzeko eta ahozko hizkuntzaren erabilera ezberdinak aintzat hartzeko, baina gurea bezalako eskola aniztunaren testuinguru batean ezin diogu itxi atea interakzioan gauzatzen diren berbazko ekintza komunikatiboak lantzeari eta garatzeari. Beharrezkoa da elkarrekintza egoerak aprobetxatzea eta egokiak eta aberatsak sortzea ikasleen ahozko adierazpen beharrei aurre egiteko eta haien garapenari ekarpena egiteko, eta finean, hizkuntza erabilera bere osotasunean lantzeko. Azken batean, ahozko erabilera da euskararen sozializaziorako gune garrantzizko bat; ahozko interakzio horien bitartez bideratzen dira ezagutzarekiko harremanak, irizpide didaktikoak, identitate harremanak, eta abar, labur esanda, ikasketa espezifikoak gauzatzeko baldintzak bideratzen dira ahozkoaren bitartez.
‎Horretarako, ikasleen ekoizpenak oinarri hartuko dituen ebaluaziorako tresna sorta zabala erabiltzeko proposamena egiten da, beste hainbaten artean, askotariko test informalak, ikaslearen egunerokoa eta portfolioa/ portafolioa, kontrol zerrendak, ebaluazio elkarrizketak edota argazkien eta bideoen moduko ikus entzunezko dokumentuak. Baina, batik bat, ikaslearen eta taldearen behaketa da, euren ustez, tresnarik funtsezkoena, testuinguru errealetan problemak ebazten edota ekoizpenak sortzen ikasleak behatzeak haien konpetentzien dimentsio errealena eskaintzen baitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia