Emaitzak: 7
2002 | ||
Nik gazteen eremua azpimarratuko nuke. Euskal hezkuntza ereduetatik ez dira berez | sortzen hiztunak, kezka hori behin eta berriz agertzen da eta hori bereziki landu behar da. Gazteen erabilerak oro har gora egin du, baina Bilbon behera egin du, adibidez, eta beste zonalde askotan bere horretan dago. | |
2011 | ||
60ko urteetan, euskaldunak ezjakinak, barregarriak eta txatxuak zirela erakusteko, adibidez, Txomin del Regato bezalako barre eragileez baliatu zen frankismoa, eta, Xamarrek dioenez," [euskaldunek] mintzaira ofiziala makur eta trakets egiten dutenez, trufa, txantxa, eta barre errazen helburu izaten dira, haien" hizkuntz gaitasun eza" agerian utziz bereziki... Nahi ala ez, giro honek euskaldun izatearen mespretxua areagotzen zuen eta, funtsean, hizkuntzarekiko gorrotoa | sortu hiztunengan, azken finean, euskaraz jakitea zen erdara ongi menperatzeko omen zuen oztopoa". | |
2015 | ||
...zen ari dena aurkeztera jo dute hondarreko aldian gure arteko ikertzaile batzuek; Jauregik eta Epeldek Lapurdiko Senpereko euskal adibideak dakartzate (2011); ikus, bestalde, Oñederra, Jauregi & Epelde ere (2014, 86). Frantsesetik bokal sudurkari mailegatuak sartzen ari dira Ipar Euskal Herriko euskarara, baina honela ahoskatzen duten hiztunak ez dira nagusiki frantsesa eskolan ikasi dutenak, | sortzez hiztun elebidunak dira, Ipar Euskal Herriko hiztun berri edo gazteak, beharbada euskara sei urterekin ikasi dutenak eta frantsesa etxetik zekitenak: frantsesezko bokal sudurkariak sortzez egiten dakiten hiztunak dira; eman dezagun, ongi dakite jãdarmaegiten. | |
2017 | ||
Beste batzuetan, aldiz, Iparraldean278 bezala, funtzio informalen erabilerak ere erreka jo du. Iparraldean euskalduntasun sozialaren arrastoak iraungi egingo dira, eta eredutik | sortutako hiztun bakan eta bakanduen kontua izango da elkartzen direnean ikastolako hizkuntza mintzatzea, bitartean ahaztu ez bazaie. EAEra etorrita, Eusko Jaurlaritzaren euskara politika etnikoak izugarrizko antza du Carme Junyent ek, indiferentzia? | |
Nahi ala ez, giro honek euskaldun izatearen mespretxua areagotzen zuen eta, funtsean, hizkuntzarekiko gorrotoa | sortu hiztunengan, azken finean, Euskaraz jakitea zen erdara ongi menperatzeko omen zuten oztopoa. Edo hori sentiarazten zitzaien, bederen. | |
2020 | ||
Ez dugu zalantzarik euskararen kasuan, ezinbestekoa dela aitortzea, euskalduntze prozesuak emandako fruituak. Azpimagarrien artean, ziur aski, eskolak | sortutako hiztun berrien kopurua24 dugu. Baina datu horiek errealitate oso ezberdinak eta anitzak ezkutatzen dituzte, hiztunen profilek nabarmen erakusten duten moduan. | |
2022 | ||
Terminologiak | sortzeak hiztun egoki samar batzuk borondatez elkartzea baino gehiago eskatzen du. Momentuz handi geratzen zaio hori Tosepaneko hizkuntza kontuetan dabiltzanen antolakuntzari. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
sortu | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Pamiela | 3 (0,02) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
sortu hiztun | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
sortu hiztun bakan | 1 (0,01) |
sortu hiztun berri | 1 (0,01) |
sortu hiztun egoki | 1 (0,01) |
sortu hiztun elebidun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |