Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2003
‎Nabar mendu dezadan, lehenik eta behin, eztabaidaren behin behinekotasuna. Bakaikoak berak azpimarratu zuen, Aralarren onartutakoak ez zuela esan nahi UEUren barruan kritikatzeko eta eztabaidatzeko bideak behin betiko edo denboraldi baterako itxi zirenik, «are gutxiago, zeren eta etengabeko kritika eta eztabaida amaitzen badira, unibertsitarien eginkizun garrantzitsuena ukatzen arituko bait ginateke»116 Hurrengo urteetan sortutako hausnarketa beharra ezaugarri horrekin lotuta egon zen, gainera, Aralarreko batzarrean testu idatzirik edo manifestu moduko agiririk ez egiteak ere, zabalago utzi zuen gogoetan jarraitzeko bidea. Are gehiago, hartutako erabakien artean, hurrengo udarako agiri berri bat plazaratzea egon arren, ez zen horrelakorik egin.
2004
‎Platonek artearen inguruan sorturiko hausnarketak politikarekin zuen zerikusi handia, estatu Idealean artistak zer leku izan zezakeen jakin nahi baitzuen. Aristotelesek, berriz, artea bera aztertu zuen, batik bat hiru mota:
2005
‎La brujula interior nire bizipen batzuen ondorioz sortutako hausnarketa sorta da. La buena suerte, berriz, nire umeentzako ipuin modura hasi zen, baina argitaratzaile baten senak enpresa narrazio bihurtu zuen.
2008
‎Kalean den Jakin aldizkariaren ale berriak bi ildo nagusi ditu: Liburuak sailean, Iratxe Retolazak Terra Sigillata, Joxe Austin Arrietaren nobelak sortutako hausnarketak plazaratzen ditu. Eta, bestetik, Historia Bizia sailean, Balendin Lasuen elkarrizketatu du Miel A. Elustondok.
2009
‎Agian gure lan egiteko moduak eragindako ondorio bat da, oso intuitiboak baikara. Elkarrekin daukagun konplizitateak oso modu naturalean sortzen ditu bai ekarpenak, bai prozesu horren ondorioz sortutako hausnarketak.
2011
‎Hizkuntza ekologia Euskal Herrian gaur egun, eragileen ikuspegia artikulupean, arestian aipaturiko mintegian landutako ideiak biltzen dira (Hizkuntza ekologiari buruzko Diziplinarteko Mintegia, Andoain). han, bertaraturikoen artean sorturiko hausnarketak, kezkak eta nondik norakoaren berri ematen da. zenbaki monografiko honi amaiera emateko Soziolinguistika klusterrak euskal herriko unibertsitateko udako ikastaroetan Hizkuntza ekologia; teoriatik praktikara izeneko ikastaroan eskainitako bi saio biltzen dituzten artikulu bana ekarri ditugu. Lehenak, Jon Sarasuak Euskaldungoaren egungo beharrak eta hizkuntza ekologia izenburupean eginiko hitzaldiaren muina biltzen du, eta bigarrenak, Hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren onurak eta zailtasunak izenburupean eginiko mahai ingurukoarena.
‎Aipatu dugunez, UEUren argitalpengintza 1977 urtean abiatu zen Udako Ikastaroetako materialen argitalpenarekin. Beraz, UEUren argitalpengintza ez zen sortu hausnarketa prozesu baten ondorio gisa. Ez dago ez txosten ez agiri fundatzailerik, atzean ez baitzegoen proiektu zehatzik edota espliziturik.
2013
‎Eredu teoriko hau sortzeko hausnarketa prozesuan aparteko garrantzia izan zuen bestalde, hartarako oinarri enpiriko zabala eta anitza eskaini zuen neurrian, Euskal Herriko gazteek hizkuntza kontuan —bereziki euskarari dagokionean— bizi zuten errealitatea aztertzeko hainbat egileren artean egindako azterlan honek: Etorkizuna Aurreikusten 99:
2014
‎Diagnosiaren idazte prozesuan, lan teknikoa eta parte hartzearen lana elkar banatzen joan da, eta bi jakintzen uztarketatik ateratako jakintzatik idatzi da diagnosia," zientzia postnormala" bilatuz (Funtowicz eta Ravetz, 2000). Teknikoek herritarrengandik jasotako informazioarekin osatu eta zabaldu dute beren jakintza, eta herritarrek, teknikoen azterketak ezagutuz eta eguneroko bizitzako bizipenetatik sortutako hausnarketak kontuan hartuta, elkarrekin adostutako iritziak diagnosira ekarri dituzte.
2015
‎Hala ere, inpartzialtasuna beste gauza bat da eta arazoak ikuspuntu garrantzitsuetatik aztertu eta adieraztera garamatza, alde onak eta txarrak zehaztuz, batzuk azpimarratu eta beste batzuk ezabatu gabe, lortu nahi den ondorioa arrazoitzea bilatuz. Horrela, lortutako ondorioak adierazi aurretik, beharrezkoa da lan honetatik sortutako hausnarketak ezagutzera ematea.
2017
‎– Sortutako hausnarketa testua testu egokia bada: pertsona deixiari, modalizazioari eta erregistroari
‎– Sortutako hausnarketa testuan, zergatiak edo justifi kazioak ematerakoan, argudio, adibide, datu, baliagarriak
‎– Sortutako hausnarketa testuan, informazioa edo ideiak testu sekuentzia eta azpi testu sekuentzia egokiak
‎– Sortutako hausnarketa testuan beharrezko informazioa eman badut, ulermenean eragiten duen informazio
‎– Sortutako hausnarketa testuan, informazioa edo ideiak gai edo ideia bat garatzen duten paragrafoetan antolatuta
‎– Sortutako hausnarketa testuan, ez badago 27 miatze jardueran adostu eta 46 autorregulazio jardueran jasotako
‎– Sortutako hausnarketa testuak betetzen baditu orain bitarte ikasitako deklinabideari, aditzen jokaerari eta
‎– Sortutako hausnarketa testua testu egokia bada:
‎– Sortutako hausnarketa testuan, zergatiak edo
‎– Sortutako hausnarketa testuan, informazioa edo ideiak
‎– Sortutako hausnarketa testuan, beharrezko informazioa
‎– Sortutako hausnarketa testua informazioa edo ideiak gai
‎– Sortutako hausnarketa testuan, ez badago 27 miatzejardueran
‎– Sortutako hausnarketa testuak betetzen baditu orain
Sortutako hausnarketa testua testu egokia bada: pertsona deixiari, modalizazioari eta erregistroari dagokionez.
Sortutako hausnarketa testuan, zergatiak edo justifikazioak ematerakoan, argudio, adibide, datu& baliagarriak erabili baditut. (K)
Sortutako hausnarketa testuan, informazioa edo ideiak testu sekuentzia eta azpi testu sekuentzia egokiak erabiliz antolatu baditut. (K
Sortutako hausnarketa testuan beharrezko informazioa eman badut, ulermenean eragiten duen informazio hutsune garrantzitsurik ez badago. (K)
Sortutako hausnarketa testuan, informazioa edo ideiak gai edo ideia bat garatzen duten paragrafoetan antolatuta badago, ideien arteko loturak adierazita, eta modu ulergarrian, horretarako ikasitako hizkuntza baliabideak erabiliz: paragrafoak, azpitituluak, nabarmendutako hitzak, testu ez jarraiak, jarraipen tematikoa bermatzeko hizkuntza baliabideak, puntuazio markak, testu antolatzaileak, etab. (K)
Sortutako hausnarketa testuan, ez badago 27 miatze jardueran adostu eta 46 autorregulazio jardueran jasotako nire ohiko hutsegiterik.
Sortutako hausnarketa testuak betetzen baditu orain bitarte ikasitako deklinabideari, aditzen jokaerari eta ortografiari lotutako zuzentasun arauak.
2018
‎Tira, behin gonbidapena onartuta, Patxik berak egindako ekarpenak sortutako hausnarketetatik hasi da. Bi sentimendu kontrajarri.
2019
‎Aurreko atalen aipatutako eredu berriaren gogoetaren baitan, hainbat oinarrizko eztabaida planteatubehar dira, komunitarioagoa den eredua eraikitzeko asmoz sortutako hausnarketa elikatzeko. Laueztabaida nagusi planteatzen dira, bata bestearekin guztiz lotuak, noski.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia